1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen
« · 14351 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya hockeyportalen www.hockeyligan.se
Jag var inne på hockeyligans hemsida i första perioden mellan MoDo-MIF men fick aldrig igång radion i den matchen. Inget ovanligt iofs :)

Kan rekommendera allehanda.se som har rapportering från MoDos hemmamatcher dock, den var klart mycket bättre än hockeyligans liverapportering

Var nån inne på hockeyligan ikväll? var det bra, eller var det som vanligt?

Sv: DeRouville!
George>>>Vi ska ner till Malmö först på Torsdag,du hoppade händelserna lite i förväg,hehe får väl fortsätta hoppas att MIF inte plockat av sig skridskoskydden än, 6-1 mot skitlaget från ö-Vik,hehe,Bäckis sitter löst snart,hehe. Har tippat att han åker först av Elitserietränarna. deroo är kung han räddade visst en straff i förlängningen också,hehe, Hur var Igor idag då?

George: Hawaii hockey det passar tydligen Philippe perfekt :)

Sv: Inför TIK-Luleå
Radiosporten körde med sparsamma matchkommentarer under sändningen (mycket DIF-GIF), så man är glad för dom bra onlinerapporteringarna på swehockey.
Härligt med 2 pinnar
Timrå IK är dom bästa.

DeRouville är klart bra idag. Båda målisarna förresten. Henriksson i Lule kassen var minsann minst lika bra. Tyvärr för TIK :)
Sen tycker jag att Nordgren kämpade på mkt bra idag. Han har både teknik och vila/styrka så han kommer nog att bli en viktig kugge framöver. Crippe var väl sådär, fram till straffen som han satte så elegant som det kan göras. Tycker att han mer och mer påminner om Jocke Nillson med sin forechecking o finurliga dragningar.
Men maken till Hawaii hockey har inte sätts på länge och hoppas att det inte blir så mot AIK på lördag utan ett mer stabilt TIK spel !

Vilken härlig målvakt vi har.......DeRouville var KUNG i dag,han är jú otrolig på att ta straffar också!!!!Kul att vi inte har förlorat en hemma match än heller,det ser bra ut......

Johan J: Jag var där.....och vart extrapoängen skulle hamna det var inte klart förrän det var klart.

DeRouville!
DeRouville är matchens klart bäste idag.Han är ju totalt grym en mot en...
En annan som jag tycker jobbade på bra idag var Hallin..
Dom två får ett extra plus av mig,men hela laget ska givetvis ha beröm,inte för spelet men för kämpainsatsen!
Publiken,framför allt på Östra,ett stort minus...

Johan J:
Visst har "Hento" en tung börda efter Myllys, inget snack om det.
Men hittills har han pallat trycket, han ska inte lastas för torsksviten.

Leftwing: Behöver jag kommentera dagens extra poäng? Tycker att Daniel Henriksson gjorde en hel del bra räddningar mot både Frölunda och Färjestad men räcker inte helt enkelt. Han har en tung börda att bära efter Myllys flytt till Finland.

Friskan: Timrå IK - Luleå 3-2 str

Det var som sagt var aldrig någon fråga var extrapoängen skulle hamna efter oavgjort resultat vid full tid och förlängning.

Luleå håller helt enkelt inte för att vinna på straffar än.

Johan J, har du verkligen varit på de Luleåmatcherna du snackar om? Alltså, det du säger om t.ex matchen mot FBK, stämmer helt enkelt inte. Jag är knappast helt objektiv, då jag är LHF-fan, men så mycket kan jag säga att Luleå och FBK hade varsin halva av matchen. Vinsten mot VF menade Evensson var rättvis.
Daniel Henriksson sen, har absolut inga svagheter i sidoförflyttningarna och han simmar inte i onödan heller. Allvarligt talat...
Vad som suger hårdast i årets LHF är däremot målproduktionen.
Till sist hoppas jag "Z" är OK, hörde nåt om att Finnström grisat.

Sv: Tack
Hellre två poäng än en eller ingen. Luleå är INTE så dåliga som tabelläget. Enl. lokalpressen har laget haft en massa oflyt och man väntar på vändningen . Rubrik efter förlustmatchen mot Malmoe: "Nu börjar det likna kris , Luleå" . Undrar vad det står imorgon :)

2-1 efter straffar... Nöjd!!!

jo :) vi har öppnat serien bra trots skador :)

Tack för 2 poäng idag TIK. Luleå är inget dåligt lag och det är verkligen starkt att fortsätta plocka poäng för poäng mot allt möjligt motstånd. Glöm inte att vi nu faktiskt vann på en straffläggning också !

Tack för det Timrå,Ännu obesegrade hemma! Forza Timrå mot slutspel.Giffarna mot nytt kontrakt härligt med idrott iaf,hehe=0)

jag hade räknat med 3poäng också men luleå verkade komma igång bra denna match ...dom skulle nog ha pressat andra bra lag i serien..

Kanske inte... fast de har juh inte varit så svårspelade i början av säsongen...

Mja...begära och begära. Så lättspelade är de inte, fulingarna från lule.

Jag är besviken! Tycker helt klart vi kunde begära 3 poäng idag. Det ingick i mina beräkningar iaf.

Tack
Tack alla Timråspelare för en skön vinst.

Sv: Vad händer med hemsidan?
Jag tycker ändå att KW har haft de rätta intentionerna vad gäller en uppbyggnad av ett massmedialt jätteintresse vad gäller marknadsföring och förmågan att hitta potientiella inkomstmedel än de gamla och traditonella tillvägagångssätten. Kanske skulle samarbetet mellan ung och gammal förankras mkt bättre. Ser man rent krasst på möjligheten att exploatera sig på detta sätt är det oanade sätt att presentera sig- långt mycket större än en tidning ller TV?!

Var man än bor i denna värld så kan man alltid få tillgång till det som händer i hela världen, oavsett om man intresserar sig för Timrå IK eller Vansbrosimmet- och då kan man till och med bo i Burundi!

Vad det måste finnas, eller rättare sagt vad det måste till är en stark, slagkraftig person som övertygar gemene man (som det ändå verkar vara i Tiks styrelse på alla håll) att förklara vad exempelvis detta medía har för styrka. Jag vet att det finns många, i synnerhet äldre människor som knappt vet vad internet är eller vad man kan göra med det. Man MÅSTE övertyga dessa om alla fördelar och inkomstmöjligheter detta medför.

Sedan att denna debatt följts upp av en massa "tjöt" om en ny hall det tycker jag faller i eget grepp. Se ändå vad man försökt göra med hallen, man vill mkt, man vill säkert mer men ibland räcker inte pengarna, sponsorernas pengar är förbrukade för att överhuvudtaget möjliggöra spelet i elitserien. Att börja med att "sänka" biljettpriser tror åtminstone inte jag på. Publiken har vi, publiken kommer om resultaten går vår väg. Skulle man däremot som lag göra sämre ifrån sig- ja då kan det till slut bli fråga om gratis inträde och spel i korpen... (där hemsidan också enligt vissa kommer att platsa).

Tycker att det finns ett behov av ett "visst" finslip i en del saker, men att i det stora hela fungerar mycket bra!

Sv: Klagomål på hallen
Håller med dej ang prisfilosofin, den kan bli en obehaglig överaskning i förlängningen klubben,tycker oxå att någon form av studierabatt borde införas, det är ju bra att få mer återkommande personer både i hallen och suporteklubben, sittplatserna är extremt dyra om man jämnför med andra klubbar,publikstödet kommer mest ifrån ståplatserna.

ja själv så jobbar jag natt så man får instämma! men nervös mot luleå nä det blir jag inte,mitt tips finns i den gemensamma gbn.

kom igen Timrå kom igen.

Lyllos er alltså !.
Sitter här hemma och biter redan på naglarna, JAG KAN INTE GÅ PÅ MATCHEN!.
Jag får inte som jag brukar, se den härliga värmningen där man kan ana vad som kommer.
Inte heller de rödvita krigarnas intåg genom örnens gap.
Det känns inte bra att vara hemma en sån här dag, men frugan jobbar och ungarna måste komma först.

KROSSA LULEÅ !

TIMRÅ IK är dom bästa !!.

JohanJ: Det känns hemskt att lämna Gäddviken men jag känner att jag måste åka och kolla om du har rätt ang. Luleås målis. jag tror att det blir en tuff match, de är tunga pojkarna i Lule..........fast vi är snabbare.

Inför TIK-Luleå
Har under den senaste tiden varit på plats i Delfinen och sett Luleås två senaste hemmamatcher mot i tur och ordning Frölunda (vinst 3-2) och Färjestad, två lag som det på försäsongen pratades mycket om (i media förvisso) men som inte uträttat särdeles mycket på isen hittills.

Den första tillställningen slutade med seger 3-2 och den första trepoängaren efter att Luleå darrat rejält i slutet av matchen och släppt in mål i numerärt underläge när halva minuten återstod.

Enligt min mening förde Frölunda en match som blåstes sönder av domaren redan i första perioden. Man var etta och tvåa på varje puck i en tillställning där Luleå agerade rundningmärken i egen zon.

Ännu värre var det när Färjestad kom på besök. Det var en bragd av Luleå att ta ett poäng med tanke på hur utspelade man blev. Luleå saknar konstruktivitet i anfallsspelet och försökte och lyckades genom utvisningar att sänka matchtempot. Förlängningen var lika långsam den och på efterföljande straffar var det aldrig någon fråga om vem som skulle vinna.

Luleå ställer sällan om aldrig in en man framför mål och har svårt att komma till avslut i sina anfall. Man spelar runt pucken och försöker finta med att gå runt buren och finna passningsvägar vid första stolpen där en medspelare följer upp och störtar mot målet med fart.

Sami Mettovaara med nummer 90 på ryggen har dåligt temperament och åker ofta ut på tillsynes onödiga utvisningar

Jari Kauppila (50) var väldigt duktig individuellt i anfallsspelet, såväl som passningsläggare som avslutare. Nyförvärven Arnaud Briand (8) och Toivo Suursoo (30) visade sig också vara duktiga avslutare. På backsidan gjorde Petter Nilsson (9) bäst intryck.

Hur skall Timrå bära sig åt för att hitta maskorna bakom Henriksson i kassen då? Kyla är ledordet. Vänta ut honom så ligger han som en fisk och sprattlar på torra land. Passningar med följande direktskott blottar svagheterna i sidoförflyttningsmomentet. Vid straffar är det bara att skjuta rakt på för allt går mellan benen...

Sv: Cola och surströmming
Mot Isstadion!

Liz: Det är ett fundamentalt sakfel att påstå att är lata när det gäller att jobba. Vi måste komma ihåg att det inte handlar om någon heltidsanställning och att de inblandade på sidan om dessa arbetsuppgifter har arbeten och åtaganden att sköta.

Shadar Logoth:

Liten fråga bara vad har du för musmatta? lika fin som jag?,, den är rör å fin med en bild på en konstig figur med nr20 på armen, och så tror jag det är några kompisar åt den figuren i bakgrunden,,vet inte säker men dom ser lika klädda ut så dom måste varit och ekipera sig på samma ställe iaf,,,roliga mössor dom har, dom står och kramas, tror det är synd om figuren som har nr20 får inte ha samma mössa som de övriga,då de står och kramas, och är han satt åt sidan lite i en större bild,,,
Och dom skona blir nog inte mamma glad ifall man går över parketten med,,,,

Jimmy: Vettigt.......?
Då är du nog fast i TIK träsket själv......;-)

Mvh

Ser inga konstigheter i detta... I mina öron så låter allt detta mkt vettigt...

Cola och surströmming
Har en stilla fundering på om mitt betende är normalt....
Kan nämligen inte motstå någonting som har med TIK att göra.

Sitter här med kurrande mage och har inte käkat lunch, tänker ta ett par/tre korvar i hallen i kväll i stället för att göda stadens pizzerier.
Dricker givetvis Red eagles cola till dem.
Köpet alltid en TIK chippspåse i de få affärer som för dessa.
Käkar suring en gång i veckan under sommarhalvåret.
Bredvid mig på skrivbordet ligger en ifylld blankett om att börja spara i Roburs Hockeyfond.

Är givetvis medlem i såväl Timrå IK som Supporterklubben.
Mina barn har separata medlemskort..... :-)

Använde inte de fribiljetter man fick genom medlemslap.

Att inhandal ny keps i årets färger är lika självklart som amen i kyrkan.

Visst är det något som inte stämmer i mitt huvud, men va fan man får väl ta till det gamla ordspråket...."Kär och galen".....;-)

Mvh

Fram för brantare läktare, två heltidare på hemsidan, gratis inträde för pensionärer, lumpare, studerande och suppar med mens. Köp nya spelare typ Sudden, ge alla i styrelsen ett kontokort.
Varför se problemen när alla möjligheter finns??? Bara att fixa!

Tik- Lule: 4-1
(I Mora kostar en biljett 90 spänn. De flesta plankade in i söndags, det går ju det oxå!)

Tänk på framtiden TIK! Subventionera ungdomar.

jag håller med dig om att vi som pluggar inte har råd att gå på alla matcher tyvärr, man skulle ju även vilja åka på de flesta supporter resorna oxå. Själv går jag på studielån och har inte alls råd att gå på alla matcher, nog för att jag lånar pengar hela tiden för att kunna göra det. Men det ska man inte behöva göra tycker jag.

Sjih0: Här kan man dra en parallell: En som sitter "inne" tjänar mer än en som gör lumpen...

Tycker det är väldigt konstitg att pensionärer går in billigare men inte studerande.. kan ju lova att pensionen är högre än studiebidraget man får..

ganska bra priser... ska det vara i andra stycket...

Visst är priserna på gränsen nu.....
Dessutom skall biljetterna betalas i Maj om jag inte minns fel.
Det innebär att man går lite på "dekis" under hela sommaren.

Jag tycker att det är värt dessa 6000:- men tror att det vore ett misstag av klubben med ytterligare en prishöjning.

Marcus: Visst studerande borde kunna gå in för ungdomspris, samma gäller för värnpliktiga... Är inte säker hur det är på pensionärssidan om alla går in som ungdom eller om det bara är Ålderspensionärer, det borde hur som helst gälla alla pensionärer... Allt detta skulle nog TIK kanske tom tjäna på om man hade, för det är som du säger det finns många hockeyintresserade som inte går pga att det är för dyrt...

Men däremot så tycker jag inte att 90:- för vuxna o 40:- för ungdom är för dyrt, det är ganska priser...

Men däremot så är årskorten alldeles för dyra... Vissa sittplatser kostar 6000:- o då får de ett matchprogram o en sittdyna plus att man ej får med ev slutspelsmatcher!! Detta kan jämföras med FBK där det kostar 1500:- o då får man en matchtröja plus slutspel o vad gäller bekvämlighet o hall så är det klasskillnad... Det är där man drar in pengar i TIK för att höja omsättningen...

Marcus: Ja rota i arkivet, den 14:e glömmer man aldrig!

Nej nu får någon skriva något positivt. Man blir på så konstigt humör, och dras med, när man läser gästboken och besöker hemsidan numera. Det är kanske dags att läsa lite gamla gästboksinlägg från den 14 april år 2000. =)

Jimmy: Den ökning på, visst var det, 10-15 miljoner på några år kommer knappast att kunna tas från publiken. Smärtgränsen är nådd! Jag skulle knappt gå på nån match om jag nu inte höll på med hemsidan. Bara när det hettar till. Där får nog klubben leta efter andra finansieringskanaler såsom t.e.x ,souvenirer, internet *host* m.m

Infödd är man om man kommer från S-vall-Timrå kommun. De flesta av de jag umgås med på dagarna kommer från andra delar av Sverige. Även fast de är hockeyintresserade så har de inte råd med att gå på "dyrmatcher", som de säger.

Marcus: Håller med om att priserna är för höga på årskort om man jämför med andra klubbar, det tycker nog tom TIKs styrelse!! Men det är nog ett måste om man ska kunna etablera sig i ES ekonomiskt, TIKs omsättning ligger klart under medel för resten av ES... Men med tiden kommer kanske kunna få valuta för pengarna...

Sedan en fråga: Vart går gränsen för att man ska klassas som en ej infödd person?

När skall ni uppdatera resultaten för spelade matcher? När lägger ni in dom nya spelar bilderna? När kommer statistik länken tillbaka?
KW o co, nu får ni börja vakna.......

Jag tycker att det är få som diskuterar priserna för att se på hockey. Timrå var för några år sedan billigast att se i Norra Allsvenskan. Man fick då verkligen valuta för pengarna med tanke på det fina spelet som uppvisades. Nu är TIK bland de dyraste lagen att se och det i en hall som varken är bekväm eller nybyggd. Och ibland är det svårt att se om man är under 175 cm. Dessutom finns, vad jag vet, inga studentpriser.

Eftersom jag pluggar vet jag hur tongångarna är i studentkretsar. De flesta avstår från att se Timrå IK. För det första måste de ta sig till Timrå och för det andra finns ingen studentrabatt som det brukar vara på sportevenemang. Om jag själv inte var "lite mer insatt" så skulle jag förmodligen inte kunna gå på så många matcher. Jag vet INGEN ej infödd som kravlar sig från stan till Isstadion på regelbunden basis.

Jag är rädd för att nuvarande prisfilosofi kommer att slå tillbaka mot klubben om ett tag. Just nu får de trogna fansen betala väldigt mycket. Lite motsvarande läge är det väl i Bajen. Vad säger ni andra?

Endast en ombyggnation av hallen kan motivera de höga biljettpriserna! Att säga att elitsatsningen hänger på hur mycket fansen kan tåla innan smärtgränsen är nådd, det tycker inte jag rimmar så himla fint.

KW!!!!!
Svälj stoltheten och lägg ner hockeyportalen.
Det är ju patetiskt att läsa om det i pressen och sedan
få se hur det inte fungerar i praktiken!!!

« · 14351 · »