1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600532 inlägg · 6212 ämnen
« · 21694 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Wallin
tjalle: Det låter som det, men rapporten är lite felande tror jag. Wallin är inte forward. Är det inte Matthiasson på bilden? Och jag som var närvarande såg inget blod på isen, men visst kan det ha varit så, men då borde spelavbrottet blivit längre...Hur som helst så ska Rehnberg stängas av i x antal matcher i mitt tycke för det påhoppet.

Wallin
Som om det inte vore nog så tycks den skada som Viktor Wallin ådrog sig vara tämligen allvarlig...

Sv: SKÄMS!!!!!!!!!
... INTE hänga ut enskilda.... skall det naturligtvis stå nedan.

Friskan:
Vi skall naturligtvis ine hänga ut enskilda personer.
Men det uppträdandet som vi fick se igår skitar ner namnet Timrå IK . Då måste man reagera och försöka föra en saklig debatt för att få rättelse bland våra supporters.

Är det inte lika bra att göra en lista här i GB:n på vilka som var....
a) Skitfulla
b) Lagom berusade.
c) Nyktra.

Kul för våra gästboksläsare från andra klubbar att läsa sån här "dynga" om våra tidigare så populära supportrar.

Dags att göra en supportersida där man måste vara medlem i supp-klubben för att komma in och i den kan vi ju skälla arslet av varandra.

The King: Vad jag vet så var inte ens Jimmy med på resan, Jimmy står som ordf. på SKs pres. här på HS oxå så...

Daniel Kungsör: Håller med dig i vart enda ord...

Av det jag hörde runt om kring mig så är han ordförande, UHLIN heter han men jag vet inte vad han heter i förnamn Jonas eller Jmmy, Har ingen aning hörde bara att han var orförande..om det nu var orförande så är det ju ingen jätte bra reklam för supporterklubben menar jag...

Selina: Han är ute och cyklar där, han syftar med all säkerhet på Jonas Uhlin, men om inte SK bytt orförande så är det väl Jimmy Uhlin som är ordförande och inte Jonas!

The King:Vem är ordförande du syftar på?
Kan ju naturligtvis ha fel...men jag såg då inte ens att våran ordförande var med på resan.

japp.
så ser man att det är några snöbollar som
har SKÄMT ut TIMRÅ IK...nu hoppas jag att
SUPP klubben tar tag i detta..klart att folk
ska kunna ta ett gäng bira eller något annat
att värma sig med..men vara så jävla full så
att man skämmer ut sig och även att man börjar
att slåss inom gruppen..då har det gått för långt..
vi i TIK031 fick in en svans ifrån IFK göteborg som
inte visste vad TIMRÅ IK var för nått..dom ville bara
vara med för att bråka..men tji fick dom,dessa herrar
åkte ut med buller o bång..

ni som klantade till det igår...

tänk på att ni representerar TIMRÅ IK när ni är ute i landet.
stanna hemma i fortsättningen.

För många, inte alla är detta ett sätt att få sparka igång supandet lite tidigare än om man skulle vara hemma. Det är säkert en hel del s.k supportrar som i första hand åker för supandets skull, i andra hand för att se matchen. BEKLÄMMANDE!

Visst var det så. På Gambrinus fanns det en kvinna som serverade. Hennes ord var lag. När hon sa att det räcker för idag, då var det så. Ordningsvakten i dörren där lär ha hört till en av de mer sysslolösa i Sundsvall.
En fundering jag har är; Vad får de här killarna (för det var killar) ut av att åka 20 mil supa skallen i bitar och sedan vistas i en ishockeyhall. Någon större behållning av matchen kan de väl knappast ha. Jag menar ishockey är ett snabbt och intensivt spel, med mängder av små finesser och finter. Sådant missar man om man är så berusad som en del var igår. Kan inte låta bli att dra mig till minnes kvalmatchen mot Södertälje, då en kille i röd/vit tröja efter matchen står och spyr utanför Scaniarinken och fråga en kompis " hur fan gick matchen" .
Missförstå mig nu rätt. Jag är ingen nykterhetsivrare. Tar gärna själv en öl eller två före matchen och likaså efter matchen men att vara asberusad på match. Aldrig!

Ja framförallt när även ordförande är jäkligt rund om fötterna, oki på supporterresa knäcker man vell nån bira....men det finns allt för många som knäcker för många biror..Det förstör hockeyn tycker jag, sitt hemma och lyssna på sportradion om ni ska supa....

Bra inlägg Daniel Kungsör; Det var pinsamt igår, jag tror att tom gubbarna på gamla Gambrinushallen var nyktrare på sin tid än delar av klacken igår

Mycket Väl skrivet Daniel !!! såg den som blev utkastad .. va inte så glad ..

Väl skrivet Daniel!

På vilket sätt..???
Jag vet inte i vilken grad av berusning du GuRRa befann dig i under matchen igår. MEN faktum är att då våra supporters kallar motståndarsupporters för amöba och idiot, då de bärs ut ur arenan efter slagsmål med både ordningsvakter och Brynässupporters, då ett gäng skitfulla 18-20åringar står och skriker ramsor om att hata och döda. DÅ skämmer man ut sig.
Jag har följt Timrå IK i många år. Varit på många bortamatcher och några hemmamatcher (43 mil enkel resa till Timrå isstadion) men aldrig tidigare sett ett så dåligt uppträdande från delar av den tillresta klacken. Jag skämdes. Deesutom förlorade jag i trovärdighet gentemot mot 11-årige son som jag försöker lära att:
FULA POJKAR HATAR - SNYGGA POJKAR ÄLSKAR.

Låt den här resan bli en läxa. Timråklacken har ett namn om sig att vara en trevlig, positiv och skötsam klack. Vårda det namnet, Det har vi tusenfalt igen

ÄLSKA TIMRÅ IK - SKIT I RESTEN

Enligt rykten skulle det vara slagsmål på bussen, timråsupportrar mellan.
Ngn som gick mellan blev då istället slagen.
Lite väl mkt innanför västen bland många....

HH: På vilket sätt skämde vi ut oss då????

HH; Där håller jag med dig till 100%

SKÄMS!!!!!!!!!
Gnäll på mycket men att skämma ut sig som Supparna gjorde igår, F-n ta supp klubben om inte ALLA blir avsängda,,,,,,Och stämmer det jag hört, Då är det snart ett nytt Stämmo möte,,,Och inga urschäkter håller,,,,,,,,,,,,,

Sv: Nått måste hända
Friskan:Klart vi vinner.Tippar på 4-1.

Sv: F R U S T R A T I O N . . .
Till HH; Om du läser alla kommentarer igår var 90% positiva. Vi kan ju inte blunda för att vi har 3 segrar på 16 matcher och då måste det ju finnas svagheter óckså, bl.a. coachningen. Vi fick ju faktiskt 0 poäng igår.

Pebben : anledningen till utvisningarna kanske var att timrå spelade ut lite också ? .. eller är ja ute å cyklar

Jocke Gissberg: Jag antar att du har rätt.....:)........Ni spöar Piteå idag, med hur mycket?

Friskan: Han skickar till mig oxå...

Ja.Förlorar man mot Brynäs är man inte bra.

kings135se: Du kan sluta att skicka "brev" till mej. Jag tycker du är patetisk.

Norma Jean Bell: Jag skiter fullständigt i sundsvall, jag e lite mer åt hockey hållet, du varför går du in hit och kikar om hockey är så ruttet.... Men det fanns nog dom som var på hockeyn nere i gävle som velat varit hemma istället...en hel period paus sjöng dom yngvesson...

HH: Vi skriver bara vad vi tycker och tänker, vi måste ju kunna kräva nått av laget också. Men så fort man skriver nått här på GB så blir det ett jäkla liv. Men jag blir så förbannad när vi tappar in 2 - 1 och det är en och en halv minut kvar, det blev ju en repris av vad vi hade hemma sist två mål på 2 , 3 sista minuterna, Mot samma lag dessutom!!!!

Men vi hade bra avslut igår och ett jäkla bra boxplay.....

bif tik 2-1 timrå är loosers

Hört på SPORTRADION !!
"TIMRÅ har varit det KLART bättre laget i TVÅ OCH EN HALV PERIOD,ändå förlorar man matchen. Detta var ABSOLUT INTE rättvist."
Min egen fundering: "När TIK får börja tredje perioden MED SPEL I FEM MOT TRE I 53 sekunder, VARFÖR ÄNDA IN I GLÖDHETA TOPPAR INTE PEO LAGET MED ZÄÄÄTA OCH CRIPPE !!!???????

SKANDAL !!! PEO hade ju hela periodvilan på sig, att fundera på detta !!!!!

Hur fan kan man åka ända till Gävle och förstöra helgen genom att kolla på en rutten hockeymatch och bevittna en väntad förlust? När man bara behövde vandra ner till IP och njuta av ljuvlig fotboll, jubla över Bajens SM-guld och Giffarnas förnyade kontrakt... Dessutom var det trevligt på stadens pubar! Undantag: Alla äckliga och fula Bobcats Fans. De är en skam för stan och borde arkebuseras kollektivt...!

The King/Laken:

Time out ??????????? vid 1-1 och man i princip för spelet,,,,,Drutten och gena har varit för länge sedan, gå och lägg er,

Timeouten kom i det läget för han skulle planera hur dom skulle göra för att fördela spelet och komma till ett snabbt skott, då det var bara sekunder kvar, tycker jag var smart,,,,

Detta fixar sig, lagomt många förluster varvat med vinster, så är vi i slutspel,,,

Grabbarna är ducktig, och med Peo the Poker man, ska slutspelet fixas,,,,,,Bara dom inte får skit varge gång dom gjort en bra match, av så kallade supportrar som bara tittar på siffror,,,Visst jag blir deppad när vi förlorar det blir spelarna med, Men jag kan tänka länre än att spy galla över tanjenterna, och visa min okunskap, jag vet nästa lag kan få äta upp en förlust, vi behöver bara jaga dom 8 översta, och har över 30 matcher på oss,,,,,

Men vill ni förstöra G-B:n och självförtroendet på laget, så fortsätt som ni gör,,,,föresten det kan ni nog göra, för ni tillhör kattegorin som folk har tappat respeckten för då ni bara skriver en massa skit

Ja vad ska man säga??

Allvarligt talat känner jag en stor besvikelse idag!!!!!!!!! Det jag syftar på mäst e peo, varför inte ta en time out och lugna ner laget när vi har 1 - 1 och jag vet att fler en jag tycker samma sak. Istället ta en time out efter 2 - 1???? Fan jag blev så jäkla glad när vi satte 1 - 1 jag kan inte beskriva min lycka, men vid 2 - 1 så kan jag heller inte beskriva min elakhet........ nånting är fel! När vi inte kan hålla 1 - 1 och det e 2 minuter kvar, en av orsakerna är att vi backar hem,. VI ska inte backa hem, vi kan inte spela på resultatet det vet vi sen förut vi ska kriga in i det sista annars går det inte men det värkar vissa inte förstå....

Sen har vi det här med Power - play eller vi har ju inget, alltså jag fattar inte att vi aldrig akn få till ett riktigt power play.Mot MoDo sist hade vi 3 power play mål men endå inte, power play är ett spel mål när pucken går som på ett snöre sen sllagga i krysset det e power play, det har inte vi.... Men däremot box - play är vi jäkligt bra måste jag säga tänk om vi var lika bra i power - play.

Inte alla i klacken men dom flästa, varför i h - vete ska det vara en sån fylla på nästan varenda borta match, det ger ju ingen positiv reklam för supporterklubben..... Vad e det för kul att va as radar på hockey kan ni förklara det för mig????? Jag e med i supporter klubben men jag skäms nästan när ordförande kommer in på fyllan och skriker ´´ Ställ er upp, ställ er upp, ställ er upp``.... jag menar det e ju ingen bra reklam precis om ni fattar vad jag menar men alla kanske inte fattar det... Jag e vell ingen nykterist själv men på hockey går det med motta iaf annars kan man vell inte hänga med i spelet.... Näe jag måste bara säga det skärpning på bortamatcherna mindre fylla om jag får som jag vill...

ÄLSKA TIMRÅ

Peppen; Även Tik hade utvisningar. Bif hade 8 och TIK 6.
I spelet 5 mot 5 var Timrå klart bättre i två perioder, den förssta var jämn.

dom andra överdriver säkert men tik hade trycket och förtjänade att vinna den här matchen..

"Dominerade"....."Pissade på Brynäs"....."Brynäs hadde ingenting",
vakna för h-vete Timrå fick ju chansen att spela i numerärt överläge större delen av matchen, ett 5 mot 3 läge, en 5 minuters samt ett antal 2 minutare. Är det så konstigt att man har ett spelövertag ?

Laken: Håller hellt med dej . Jag saknar mycket en spelare som Schnabel som även om han drog på sig utvisningsminuter så hade han rent framför målet och ingav en moralisk trygghet i försvaret alla lag har en tillgång av sådana spelare.

Sv: Njurunda Comments
Samtidigt som man är mycket nöjd med spelet idag känns det som om något blir fel i varje match.
3 segrar på 16 matcher är alldeles för dåligt men vi är väl inte bättre än så?
Att spela bra och vinnna skotten när poängen går till motståndarlaget, inte en gång utan i nästan varje match.
Jag är inte längre säker att den omtalade vändningen kommer utan bilden kanske blir så här hela säsongen ?

Ja, helst skulle jag vilja se att Timrå inhandlar en LEDARE på isen.
Saknar Huss och Lindholm oerhört. Speciellt efter en sådan här match när vi tappar i slutet.

Blir det inte bättre efter den förändringen så får man nog istället ifrågasätta ledarna i båset...

Laken; Viktor Wallin tycker jag blir bättre och bättre och får väl också ok bland nyförvärven ?

Tack o lov åkte vi bil

Laken o TGo..
åkte ni buss eller bil tillsamans??

Nått måste hända
Nu MÅSTE nåt hända som ändrar trenden, det räcker inte med att "dominera"matcherna man måste ta poäng ochså, om det finns brister i laget så måste man ta itu med problemen nu, om det innebär vissa förstärknngar så måste man börja arbeta med det nu innan det är för sent och tåget går, att förlora hedervärt är ändå att halka efter i botten och det kan bli både dyrt och mycket svårt att kompensera . Styrelsen och PO bör med det snaraste kartlägga de problem som saknas, Schnabel eller en likvärdig spelare kan vara en relativt billig lösning om man jämnför med vad det kostar att lämna ES, alla vet problemen och kostnaderna vad det gäller att ta sig tillbaka om man misslyckas,även om Linköping o Södertälje misslyckades i kväll så är det inte säkert att dessa är de räddningsplankor som man ska satsa på.

Precis vad jag skrivit tidigare, Nordgren är det bästa nyförvärvet denna säsong. Många av de andra har varit en stor besvikelse.

Tgo: Håller med. Att inte Peo lärt sig (efter alla dessa gånger) att ta timeout tycker jag är svagt, oerhört svagt. Pinsamt Peo!

P.S. Tack laget för en mycket väl genomförd match. D.S.

Det positiva idag är att Peo äntligen har hittat rätt i kedjorna och att Niklas Nordgren bara blir bättre och bättre. I dag var han kung på banan.

Hoppas att Wallin kommer tillbaka snarast.

Älska Timrå!!!

« · 21694 · »