1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597202 inlägg · 6213 ämnen
« · 2570416 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Costanza: ni spelar HA hockey i SHL som vem som helst ser inte håller men Karlin verkar ha skygglappar på vilket jag tycker är Nice! Ring ring Toby o Viklund 😉

Bad_Brett: Jag tycker inte Timrå vinner ”relativt enkelt”. Vi har fått hem en massa hemvändare, vi har några säsonger på oss att ställa in oss på SHL. Ni tappar er förstacenter omgående men slåss ändå med näbbar och klor hela matchen. Visst tycker jag att vi i slutänden var tyngre men vi SKA vara det, sen gör ni några hockeyallsvenska misstag som stjälper er men sånt kan man slipa bort.

Tycker ni modoiter ska var stolta över prestationen ändå, med förutsättningarna som råder så gör ni en grym match. Ni hade väl hur många stolpe-stolpe-ut som helst på slutet medan Timrå spelade som rädda harar.

Tycker det är respekt av Modo att slita som man gör. Finns massor av saker som jag emotionellt stör mig på med Modo men ni är ingen dålig nykomling i SHL. Gällande Timrås problem så kan man skriva en bok om det snart. Vi har våra problem att lösa framöver.

Fan va fint ändå!

"Derby" igen i högsta serien.. Vi vinner men är ändå lite buttra för att vi vill och känner att vi kan så mycket mer.. Modo supportrarna är här och Grattar till seger med en liten bitter underton att dom ändå va där och kunde lika gärna snott en poäng eller två, men ändå inser att som nykomling måste man jobba lite hårdare och ha studsarna med sig ända in i det sista!

Sura miner hit och dit, man vill ha allt och lite till, en lång säsong och en lång vinter väntar men när vi vaknar ur dvalan och när våren kommer och slutspel nalkas vet vi inte vem som är gladast..

Men nu är nu, njut av segern, njut av poängen, njut av det vi fått uppleva igen!

Fan va fint ändå!
(Skål)

Tycker att det var rättvisa siffror, spelet blev bättre ju längre matchen gick. T.om DHL fick till det i tredje, det var bara målet som fattades. Men det är svårt att känna den där rätta glädjen. Det är mest lättnad!

{9233}: All heder åt er insats. Bra spelat!

Olli Hahl: skön intervju med Dahlén det ska han ha kredd för

Vi vann alltså! Grabben smsade mig. Jag lyckades göra honom till en genuin Timråit. Vi var tillsammans på premiären. Idag hade jag annat för mig. Första matchen jag tog med honom på så var han 6 år. Vi mötte Modo. Jag var nervös. Hur skulle det gå??
Timrå vann hemma med 7-3.

Hooked on a feeling… är en bra låt eller vad säger ni?! 😅❤️‍🔥

Helt ärligt, detta var två bottenlag som möttes nu. Timrå spelar extremt dåligt men det blir ändå en 50-50 match. Detta är så oroväckande.

Modo spelar verkligen hockey som i allsvenskan och om 10 matcher kommer varje lag ha läst detta.

Men Timrås spel alltså, det är så oroväckande, vi klarar knappt av det här enkla spelet..

Dahlén - lander Wedin
Päjäärvi - hanzl - pettersson
Hartman- Lundin Hållander.

Här kan vi utmana, kämpa Wedin. Vi saknar dig

Hållander är en av våra bästa spelare och han hade gjort sån jääääävla nytta i 3e med dessa lirare.

{297}: vill att Dahlén ska göra ett lätt mål i öppen kasse !!!

{297}: Är väl iofs en styrka att kunna vinna relativt enkelt trots sämre insatser. Ungefär så det såg ut för oss större delen av förra säsongen...

Tycker ändå att vi stundtals hade fina linjer i spelet. Kan bli bra när vi blir varma i kläderna.

Bad_Brett: Förklarar en del

Bad_Brett: TREMENDOUS!

{9037}: Du har bara ett diplom på väggen i gamla pojkrummet va?

Sputnik: Haha, lite neggo kuriosa. Den upphausade Omark har gjort 3 poäng och såg ut som världens bästa spelare. Han gjorde den prestationen och poängen i en match och mot ett visst motstånd och har gått poänglös både innan och sedan dess.

Kan nån svaret på frågan vilket lag det var han mötte?
En ledtråd- Laget har en förstakedja som levererar sämre än leverans med flaskpost.

{9315}: ÖHHHHHH hehe

{9037}: surt å tappa Rååååhomaa så tidigt bara. Blir spännande o se hur scenariot ser ut när vi har hemmaplan. Vill tro vi kan ta 1 av 4 matcher mot er iaf.

Grattis hörrni, välförtjänt, och tack för att ni håller en fin ton i modoboken. hoppas vi kan svara på samma sätt när alla har loggat in, ingen nämnd...

Rico01: Trump är MoDoit!

{9037}: Tycker vi ska hålla oss jävligt ödmjuka med den sorgliga ursäkt till hockey vi presterar. Vi är ett förväntat topplag och kommer undan med blotta förskräckelsen mot nykomlingen. Ante sätter in DHL när det återstår 3 min och öppen kasse, vad i helvete är hans problem?

Beep beep mer matcher mot m0d0 och Frölunda. Karlin behöver zooma ut precis som Petter säger. Är m0d0 kass så är det så😄 hade Dahlenkedjan spelat på 20% så hade vi vunnit med tvåsiffrigt. OINK nästa!

Rallarn: Resorb, Rallarn! Resorb!

Zource: Haha, hade den kommentaren kommit från Bad_Brett hade hans bild stämt överens med påståendet =P

pean: Modo spelar bättre men Timrå är tyngre. Skönt med tre poäng men vet inte om det var helt rättvist med tre poäng…

{9233}: Modo kan hålla huvudet högt första två perioderna, definitivt. Ni är nykomlingar, ni har ett svagare lag på pappret men det såg man inte mycket av. Båda lagen är sargade av skador och det påverkar så klart men spelar ni så här så kommer ni ta betydligt mer poäng än vad vi gjorde när vi var nykomlingar 21/22 iallafall.

Tack Modo för en underbar fight ikväll 🙏
Ni var nära på slute!!
Nu kann mann åk å supa fan i Torskars på torsda å ja hopp att Lanner å co kann vakna nån jävla gång!!

Timrå spelade tydligen med ogiltig reklam på tröjorna och matchen måste spelas om! :o

Sputnik: Vi orkar inte hålla uppe pressen i 60 minuter men tycker ändå det ser lovande ut. Vi spelar lite annorlunda jämfört med andra SHL-lag så då blir matcherna konstiga. Lite som när Östersund gick upp i HA.

Sputnik: Öret går oväntat bra. Lite obekvämt… Kan säkert spela kvart framåt våren mot TIK eller RBK.

Enkelt.

Sputnik: Är väl inte helt nöjd, men va fan. 49 matcher kvar. Nubben nästa ;-)

Grattis till 3p! Orkar vi åka skridskor hela matchen så blir det jämnare nästa gång i Ö-vik :-)

{9037}: Gratulerar till 3p 👏🏼🎉

Zource: såja hem till mamma nu era jävla loosers! Vi vinner lätt ikväll 😄

Costanza: Tack, väl kämpat! Som det ser ut så kanske ni joinar oss i det negativa kvalet, vår plats är garanterad i allafall!

Sa ju att ni skulle ta det. Grattis.

Nu hoppas jag att fans från bägge läger håller en god nivå och inte sprider en massa dynga åt höger och vänster. :)

Kul att derbyna är tillbaka, får hoppas på bättre inställning till nästa möte. Vi blir lite för tunna när Ruohomaa försvinner i första bytet.

Tack Modo för en underbar fight ikväll 🙏
Ni var nära på slute!!
Nu kann mann åk å supa fan i Torskars på torsda å ja hopp att Lanner å co kann vakna nån jävla gång!!

Zource: Till skillnad från (Syskon)kärleksbarnen från Nolaskogs.

Simmalugnt: Laget kommer växa om vi har tålamod. Det får inte gå friktionsfritt i starten. Vi skall vara bäst i slutspelet inte nu.

{10401}: Bara lillebröder påstår att de är storebröder ;)

Storebror 💪

Smokey: Det är väl det som är grejen och den snuttefilt vi får ta till tröst efter den här horribla insatsen. När vi har fullt lag (och förhoppningsvis stuvat om DHL) så är vi ett helt annat lag än dom nervösa metadonknarkarna vi uppträder som ikväll.

Sen finns det klass. EP är bra, Hanzl är klass. Pääjärvi är kungen i det här laget. Hartmann visar att han vill spela och Lundin har nåt riktigt bra på gång.

DHL med Dahlén i spetsen ska fanimej skämmas. Fy fan!

Rallarn: Så skriver bara en misslyckad tattare som vart oönskad av sina ännu vidrigare päron ;)

Rallarn: Vafalls?

Rallarn: Lillebror fick sig en läxa

Ikväll kommer det rinna lätt på många håll!

Speciellt från Wennerholms ögon när han gråter sig till sömns över att Europas största, bästa och mest framgångsrika hockeyförening genom tiderna inte ens är bäst i Västernorrland.

Vi är bäst hemma! Helt otippat. Så jävla skönt!

{297}: Satan så viktig vinst. Framförallt mentalt. Men nä, detta ser fan inte bra ut. Tycker vi har problem
över hela banan.

Rallarn: Rindells räddning på slutet var viktig!

{297}: Hahah inavlet är besegrat, lortmodo

Så ja 👍

« · 2570416 · »