The great one: Frölunda vill nog inr´te riskera att gå bort sig om dom kör all-in-attack- Timrås spelvändningar var bra senast . Se bara till att ingen retar Juel idag
Tom Topp: Ett lyxproblem tack vare mig som gjorde århundradets kap i värvningen av Tim Juel. Jag Kimmo förtjänar mer respekt av er! Olli hit och Jokinen dit, glöm ej vem som tog hit Olli.
Framförallt kommer dom krascha målet med allt dom har. Det gäller att våra backar är redo för detta och inte vika sig en mm. Samtidigt som Vi måste hålla huvudet kallt och inte ta utvisning när vi måste markera/flytta dessa.
Vill se samma fokus som i fredags så ska vi ha en liten chans till skräll igen.
Kimkim89: Dåså match 2 mot Indianerna. Det blir naturligtvis ännu tuffare idag. Frölunda kan knappast lämna Göteborg med 0-2, då är de rökta. De kommer nog att komma ut i ett furiöst tempo från matchstart. Om Timrå kan stå emot då och hitta lite spelvändningar är nyckeln. Spela enkelt och lägg bara ut pucken ur zon om vi är pressade. För långa anfall emot oss kan leda till baklängesmål. Spela fysiskt och resolut som senast. Se på Skägget Svensson och ta efter. Juel måste ha en bra dag som han oftast har.
Tar vi dahens match och 2-0 när vi vänder hem för 2 hemmamatcher har vi stor chans att gå vidare
Tom Topp: En kompis som håller på Frölunda ringde o va riktigt nervös för han tyckte vi skulle va värda att gå hela vägen med vårt fina spel plus att vi har den bästa målvakten i serien!!!! Men satan va nervös Lilla farbrorn e just nu pendlar mellan storkukslugn o superpanik faan nu blire groooggg o stesolid!!!!!!🤣🤣🤣🤣😎🇺🇿 Obs! ett skämt 🤭🤭
Vargher85: jag förväntar mig att Patrik sitter tyst, och vi faktiskt får någon som kan kommentera hockey, han kan väl byta däcken på bilen eller söndags kolla lite handboll istället!
Aljd: Själv hoppas jag på en sändning där Patrik fäller kommentaren "Är det inte konstigt att Eronen och Näkyvä, som spelar mest i detta offensivt starka Timrå, inte producerat ett enda mål under hela säsongen?"
Den kommentaren och alla vet vad som kommer hända.
Suck, varför står pilö som 7:de back och nykävä har sin plats i ordinarie. Tycker inte alls värvningen av nykävä har varit bra, men det är väl dags att han bevisar mig fel!
”#2845673 · OlliOlla · 0x20-logotimraik.gif · 17 timmar sedan Sputnik1: varm arena, Juel svettas mycket. Stå över träningen och få ordning på vätskebalansen och spika igen imorgon. Glasklart.”
Bragd-Birger: mm Lasu kedjan ihop med sina backar löste Hållander Dahlén och Kapanen ganska behagligt med hedersvärt arbete.
Jag tror dom behöver räta ut lite i sitt bortaspel. Hemma kan Olli och co matcha lite och komma runt Rönnlunds”cockblocking”…
Hållander Dahlén och Kapanen kan generera farliga chanser genom rakare spel med. Hoppas dom kan se det med. Det är svårt för de tre att vinna grötkrig mot Lasu-ligan… där är dom väldigt starka!
Domustrappan med statesTIK Fille berörde Näkyvää Eronen situationen… De spelar mycket och är i särklass farligaste FRÖLUNDA har mot oss…
Väldigt märkligt att det accepteras… De som är bäst spelar mest…
OlliJanne: Nej. En vinst idag voreju för bra för att vara sant. Jag sa ju inför matchen i fredags att det vore ett drömläge att ha plockat med oss en vinst på bortaturnen.
Nu har vi redan gjort det, så förlorar vi idag så är det ändå 1-1 inför våra 2 raka hemma-matcher. Där SCA lär koka och Frölunda skall få kämpa för att få med sig vinst därifrån!
Tom Topp: Scandinavium är väl känt som Sveriges varmaste arena och mjuk is därefter, vätskeförlust framförallt för målvakten. Så i långa loppet kanske är smart att byta målvakt. Idioti om det inte blir bra. Genidrag om det skulle funka. Hockeysnack hade haft nått att diskutera vad än det blir iallafall.
cloon: det verkar vara en jobbig arena att vara målvakt i, Juel kan behöva lite vila.Jacke kan verkligen spika igen och borde vilja visa vad han kan. Vi har redan stulit en match av Frölunda. Juel och Johansson har lite olika spelstil, Frölunda har säkert en plan för hur dom ska störa Juel. Sedan så får Roger lite att fundera på också, framförallt om Jacke går in och gör en stormatch.
Tom Topp: JUst med tanke på att vi redan "stulit" en bortamatch skulle vi kunna vara så iskalla att vi kallt räknar med att det räcker att vinna de resterande tre hemmamatcher som återstår så är det klappat och klart. Och just därför har vi "råd" att matcha JJ i de resterande bortamatcherna.
roger_sundsvall: Helt sjukt detta spelschema....... vänta hela två dagar på match..... två dagar??.... känns som livet står still (ursäkt familjen finns viktigare saker denna tid på året)..... Släpp pucken
Period 3. Den tredje perioden är slut och så också matchen. Tredje perioden slutar 4-0 till hemmalaget efter mål från Brian O´neil, Eetu Koivistoinen, David Lilja och Mathias Bromé.
Det fortsätter att grina oss i ansiktet. Vi får egentligen ingenting med oss i dessa två matcher. Den här perioden startar med att Manuel Ågren tar en slashing utvisning efter 6.22 och då gör Luleå 3-2 genom Brian O´neil efter 6.59. I den 14:e minuten blir det en situation framför Lakers mål där Åhman blir pååkt och Martin Lundberg hamnar i gruff bakom målet. Av någon outgrundlig anledning åker bara Martin Lundberg ut.
I det efterföljande PP spelet gör Luleå 4-2 genom Eetu Koivistoinen på tiden 15.39. Matchen är avgjord, men Lakers försöker ändå genom att ta Åhman, men då gör Luleå två mål och fastställer slutresultatet till 6-2 genom David Lilja och Mathias Bromé. Av någon konstig anledning hittar domarna en utvisning med 39 sekunder kvar på Marcus Hardegård, en förseelse som vi nog såg mängder av under matchen utan respons från domarna.
Däremot blundar man för en slashing på Hugo Gustafsson under Luleå sista PP där klubban går sönder. I en tekning i Luleås zon några sekunder senare har vi en Luleåspelare som slår klubban ur nävarna på Ludde Nilsson utan nån reaktion från domarna. Skotten i den tredje perioden slutar 9-6 och totaklt 25-20. Ny match i Vida Arena på måndag kväll. Nedsläpp kl 19.00.”
steveroper: linköping är tråklaget ingen eller ytterst få egentligen vill ha.Men de biter/köper sig ändå kvar i SHL som en enveten fästing ändå.. Man känner mindre för Linköping än man gör för örebro och växjö..och det som skaver mest ... | Läs mer
Dom två är outhärdliga.
Skrik och Parti