sargad: ja, idag räknar jag iskallt med torsk. Vi lär inte få samma marginalbonus igen, och Frölunda lär steppa upp. Det måste vi också göra.
Förstakedjan behöver hantera Lasu-kedjan bättre. Dom hölls kort i match 1, och vinner dom inte den matchen-i-matchen blir det svårt. Röde Roger lär coacha ännu hårdare mot (det obegripliga backparet) Näky/Ero också. Hoppas på betydligt smartare coachning från Olli här. Svårt att förstå hur i helvete dom kunde ges mest istid sist.
Det blir svintufft detta. Men det visste vi på förhud. Kamp, kamp, kamp. Med fortsatt briljans av Juel och effektivitet framåt, så...finns chansen.
OlliJanne: Var första segern borta en bonus så skulle dubbelseger borta vara en snudd på osannolik bonus. Alltså, inte riskera Juels framtida hälsa utan läge, om det är minsta känning, att låta JJ komma in och få slå ur underläge.
{469}: fast med tanke på hur mkt kramp målvakter får i just Skandinavium (läs artikeln i dagens ST) och att vi vann första matchen och att JJ gjort en del bra matcher tidigare där nere och om Juel har känningar är det väl just denna match man ska vila honom?
Rip Kirby: Glömmer heller aldrig det. Jag och farsan snackade om det ögonblicket inför matchen i fredags. Här har ni en gammal artikel om det som jag letade fram :)
RunarUp: Var också på plats. En magisk känsla. Glömmer heller aldrig hemresan, eller ska vi säga uppvaknandet. Jag såg dagens ljus lagom till infarten till Sundsvalls södra delar.
EXPLORERSMÅLAND: Skickar Timrå ner juniormålvakten så är det såklart på tapeten att Juel inte kommer vara ombytt i dag. Första tanken i går var FAN. Men jag har sovit på saken. Jacob är i grunden grym och han har gjort så mycket för oss under flera år. Får han stå i dag kommer det vara hans chans, jag är tämligen säker på att han tar den.
EXPLORERSMÅLAND: Inom en timme avgår en full bil från Växjö med riktning mot Spoton Sportbar på Mölndalsvägen.
Sen blir det en promenix längs Liseberg till SHL:s sämsta arena. Hoppas det blir en repris på fjärde semin där Kalle Koskinen avgjorde i förlängningen.
Det är idag 22 år och en dag sedan. Glömmer det aldrig.
SHOWTIME ULLEVI ikväll å vi gör som Nubben å piss på Götaplatsen efter 🥳🥳🥳 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar å ja fir redan här ifrån annra sidan av jordklote ☀️☀️☀️ GE OSS FRID Å 2-0 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
P A: Kommer nog krävas rätt mycket för att Juel självmant kliver av i detta läge. Finns knappt någon spelare som inte har nån skavank i ett slutspel. Vi får hoppas att Modano har rätt i detta fall.
Modano: För info så har vi en backup-målis nu som stod i landslaget (och gjorde det jävligt bra!) i höstas. När det gäller målvakter så har vi det bättre förspänt än de andra lagen. Så om Juel vill chilla lite så är det ok.
FrOllik: Tycker Walli är en av de viktigaste spelare när det gäller att ta den roll han får av Jokinen otroligt viktigt med såna spelare som Jokinen säger ( helt avgörande med såna spelare som Walli Lundmark som ger allt och tunga att möta )
Zäta75: Håller med om Eriksson, han la i en växel till. Men fjärde kedjan var mkt bättre nu med walli som pådrivaren. Han passar bättre där än Lundmark.
Sjukt att vi har sparkapitalet i vår första line. Hållander såg lite spänd ut och körde fast ibland även fast han var bra ändå. Jag tror inte Frölunda kommer lyckas neutralisera vår första kedja i längden, dom är för bra.
Nästa match levererar dom!
Största glädjeämnena var att vi inte vart små När Frölunda kvitterade och att tredje och fjärde kedjan var mkt bra och att vi fick en bred produktion. Tycker Mange var bra igår med.
Men det är ju Andreas Liden själv som spekulerar i ST. Han vet ju inget konkret om det. Så här säger Jokkinen: – Jag har inget att säga om det. Vi har inte tagit ut morgondagens lag än, säger Jokinen på frågan om han är orolig att Juel kan vara ett frågetecken till söndagens match.
I ett slutspel lämnar dom aldrig klara besked angående skador. Tolkar detta dom ett solklart mörknings citat. Juel spelar inte. Varför kommer annars Larsson ned.
OlliOlla: Hoppas du har rätt. För nog vore det riktigt illa om Juel visar sig vara skadad. JJ kan ju givetvis leverera i enstaka matcher. Men Juels högstanivå kommer han inte lyckas ersätta på sikt, tyvärr.
{469}: Men ja. Skulle det vara så att Juel inte kommer till spel imorgon så kan det vara skillnaden mellan vinst och förlust. Inte för att JJ är dålig, men Juel har varit outstanding denna säsong.
Han vann målvaktsmatchen mot Frölundas Johansson på knockout.
JJ är nog mer jämnbördig med Lasse Johansson. Vilket gör att målvaktsmatchen i så fall skulle vara lite mer öppen på förhand.
{469}: Nu kanske man tar in J20-målisen som en försiktighetsåtgärd men det låter konstigt, så jag tror nog man är återhållsam med info om en av våra viktigaste spelare är skadad. Men vi får se runt kl 14 i morgon...
Röda Tallen: Enligt ST så verkar det inte vara nån fara som sagt, men de kanske bara gissar utan nån direkt info. Inte läst att de fått nått bekräftat från tränarna så sett.
Förhoppningsvis nån liten känning eller dylikt och att han bara stod över träningen. 🙏
Klev av träningen efter nån minut. Nån inlånad Göteborgs kille i ena målet. Max Larsson på väg till Göteborg. Så skadad är han, frågan är hur allvarligt det är. Sen vill dom ju aldrig gå ut med det innan laguppställningen släpps. Vi kan ju säga så här Juel lät knappast stå varannan dag framöver iaf…
sargad: Framtidsplanerna är att Berglund kliver in nästa säsong som Kapanens ersättare. Tyckte mig se ett handslag och ett kontrakt som stack upp ur bröstfickan på Nubben, eller kanske det var dagens V75 rad?
Herminator: jo det är riktigt kul att kolla på dessa matchavsnitt. Han som ansvarar för att göra dessa och redigera dessa ska verkligen ha credd. Går det avlöna honom till att anordna bättre intro och matchinramning av våra hemmamatcher också?
OlliJanne: Intressant att de fortsatte att köra Wedda med Kapanen i PP1 igår som mot Växjö i sista matchen i grundserien där han gjorde 3 mål. Dahlen i 2:a PP. Hoppas att de fortsätter så tycker att det blev bra att Dahlen kommer in när de andra är trötta eller sämre spelare i boxplay inne. Större hot med Wedda direktskott i PP1.
OlliJanne: Gillar att Kapanen tog kampen mot deras gallerkille Ivar Stenberg. Kapanen mycket större och starkare. Lander bufflades en del med samt Skägget Svensson mfl. Vi behöver stå upp i den fysiska kampen.
Rip Kirby: Mycket bra matchavsnitt denna gång. Älskar att de filmar från vår klack och en person skriker JA JA JA flera ggr med inlevelse när skägget gör 2-1. Skulle så gärna velat varit där. Vilka härliga känslor som visas.
Reflektera över Brynäsmatchen man blir gråhårig 2 straffslag inte ens när nej gör som Sjökvist erkänn allt är mitt fel 2 straffslag ska vara inget samma idag domare är köpta eller kompensation så blir alla nöjda När jag var domare var vi sponsrade av Lena Nordberg synvård och hade inga problem hennes son Robert har optik i Timrå bara en sån sak..
Henrik_Tikare: Statistiken säger att det lag som vinner den 1:a matchen oftast vinner matchserien. Vi får hoppas att det stämmer denna gång för Timrå.
Strömberg kanske kan vara tillbaka i match 4-7 mot Frölunda gissningsvis. Han kommer att tillföra mycket. Men det tar ett tag för honom att komma in i tempot.
neutral: 12 Eriksson gjorde igår sin bästa match i Timråtröjan. Måste vara ärlig och säga att jag inte trodde han hade det i sig ännu. En glad överraskning. Många var det som steppade upp. Förutom de som nämnts var Forsmark bra och Nässen samt Koivisto. Emil P hade några bra chanser och tycker hans spel var lovande men han kan ännu bättre.
neutral: 2-0 i matcher efter imorgon skulle sitta fint. Då har vi t.om råd att förlora en hemmamatch och ligga bra till. Men räknar med att Frölunda kommer att komma ut ännu hårdare och ännu mer desperata. Förstamålet viktigt som alltid när det gäller Timrå. Men tror de fick extra självförtroende igår och Juel verkar vara i kanonform så Frölunda kommer inte att få det lätt. Känslan är att vi vinner imorgon också :)
Förstakedjan behöver hantera Lasu-kedjan bättre. Dom hölls kort i match 1, och vinner dom inte den matchen-i-matchen blir det svårt. Röde Roger lär coacha ännu hårdare mot (det obegripliga backparet) Näky/Ero också. Hoppas på betydligt smartare coachning från Olli här. Svårt att förstå hur i helvete dom kunde ges mest istid sist.
Det blir svintufft detta. Men det visste vi på förhud. Kamp, kamp, kamp. Med fortsatt briljans av Juel och effektivitet framåt, så...finns chansen.