1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598982 inlägg · 6213 ämnen
« · 2845477 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Zäta75: VÄXJÖ SKA UT . Det är det näst viktigaste i årets slutspe... jaha vi diskuterade annat , ok

Costanza: Lycka till att hålla er kvar i SHL :)

Nytt matchavsnitt!

Rip Kirby: Lycka till i slutspelet!

Tallarna08: kan ju scouta Hardegård inför nästa säsong.
Spelat bra så här långt

BlackBay: Timrå var det enda laget som vann på bortablan i första omgången i kvarten. Det säger hur svårt det är att vinna borta som ett sämre rankat lag som Timrå är i denna serie

OlliJanne: då minns vi olika, vill minnas att han ofta satte sin backhand i nättaket på straffarna

Tallarna08: Tror att Lule-Lakejerna kommer vara jämnare. Tror att Malmös energi går ner efter alla urladdningar mot Rögle plus att dom spelar med 3e/4e vakt.
I Luleå har dom dessutom en sjungande klack som höjer allmänna tittarupplevelsen och inramningen.

Vi hade helt Ok domarinsats igår i alla fall.
Malmö straff var total gåva och BIF reducerade med 6 mot 5 i väntan på en väldigt mjuk(kompensation?) utvisning.

OlliJanne: Ja det vore en fördel.

Satte mig precis vid dumburken, vilken match är mest sevärd idag? Luleå - plast hade mycket känslor senast medan brynäs - danmark hade mer skönspel. Vad är bäst hittils idag?

cloon: vi är för dåligt rankade för att få Malmö i semin... men du syftar väl på finalen va? 😉

Zource: Japp mycket hellre Malmö om Timrå tar sig vidare.

russkiy medved blyat: Lite försvar för Eronen/Nykävä är att dom utnyttjar ändå sin rutin och sitt lugn.
Tänk er om ett orutinerat backpar så ofta hamnat under sånt tryck och varit så underlägsna i kvickhet och bitvis fysisk styrka som E/N... Då hade det nog varit betydligt mer dräll, hårresande pucktapp och panikspel. Firma E/N är ändå lugna och kyliga mitt upp i att dom blir tillbakatryckta.

OlliJanne: Om ni senare får möta Färjestad så kan jag i smyg heja lite på er.

Zource: vi vill ha Brynäs i semin men Malmö får gärna möra upp dem lite först

Sanyet: Sitter ni här och smyghejar på Malmö?

Sanyet: ja men det måste vara nån ny variant för i Timrå brände han ju mest straffarna

Tveksam straff för Malmö som resulterar 0-1!

Snygg straff Hanzl! Han kan än!

Öndulat: jojo, som sagt syftar ej att skuldbelägga. Men visst måste det bo fler än 150 tikare i södra Sverige/inom ”överkomligt” avstånd?

Tom Topp: ja skönt att vi vann så vi kan släppa den situationen. Tyvärr blir det ju en sån situation som blir föremål för tolkning och i Muteborg kan vi bara glömma att domarna dömmer bort för spark i den situationen

BaraTikare: Dom som har pengar att åka har väl också jobb som kan va svårt att komma ifrån. Dom flesta jobbar även fredagar och slutar 4.

Ja herregut vi kört hulahula hel natten å firt segern mot Rönnlunns skolsystra 💪💪💪
Ska vi vinn imorgen krav dä att vi stå upp i ringen somm igår 🏒🥅🏒🥅🏒🥅
Å gör somm Skägge kill em all 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1742651671185.jpg

Tom Topp: nä precis, är så skönt att vi vann.
Vi vann alltså borta mot Frölunda i första kvartfinalen.
Står 2-2 och Hartmann avgör med 2 minuter kvar.
I Scandinavium, i slutspel.
Per Svensson första slutspelsmål.
Mäktigt egentligen.

{10779}: jag tycker att det var ett tveksamt mål! Så jag är mycket tacksam att det inte blev matchavgörande!

BaraTikare: drygt 25 osålda biljetter

Inget skuldbeläggande eller så, jag fattar väl att folk har fullt upp och att det är dyrt att resa inrikes, men ändå lite anmärkningsvärt att vi inte verkar lyckas fylla bortastå, trots helg och 1 - 0 i matcher.
Tur vi har TIK 031 som lever om med tifo och trumma…

Ojh-Ajh: kollat igen, tycker isåfall den tar på klubban först och sen sparkas den in.
Tydligast på bilden uppifrån.
Kändes som jag var med i CSI så många ggr jag spelat fram och tillbaka.
Enhance!

{469}: näkyvä tredje period var nog hans bästa den här säsongen. Bröt många passningar! Men håller med i övrigt, riktig nagelbitare när de är inne på isen😅

{10779}: Alltså, jag vill bara kolla om jag är ensam att tycka att pucken tar på Fribergs klubba innan den går in. Jag tänkte också spark men på reprisen såg det ganska tydligt ut som att klubban styr in den. Är det så? Borde jag oroa mig? Borde jag gått till Specsavers?

{10779}: Men det är precis det här hockeysnack jag älskar!
När vi berör ett sparkmål och ur det börjar diskutera Newtons tredje lag .
Och hatar lite på Mathias Brome.

Fattas bara att en Modolid kommer och frågar vilket lag Newton spelar i.

Rip Kirby: han ramlar ju till och med för han ändrar vinkel på skridskon så mycket.
Gör om regeln eller förtydliga, så jäkla godtyckligt dömt nu.
Inte bara för det gick mot Timrå.

Propagandus: Precis tillåt alla sparkar eller inga alls så slipper man ovissheten kring regeln.

Propagandus: Känslan jag fick är att Frölundaspelaren ser skottet/passningen och kan i god tid tplacera sig på rätt plats OCH att vinkla skridskon så att pucken ska styras i rätt riktning. Vad exakt är det för jävla skillnad på att göra mål med hjälp av en sparkrörelse och det här?

{10779}: Brome och Shinnimin, dom kan sin Newton med grativitation och så.
Allt faller mot marken!

Labban: Domarna får bara läsa på Newtons tredje lag, klart som korvspad.

Har vi någonsin fått en sparksituation med oss även långt bakåt? Det var det enda jag kunde tänka i situationen. Vi har definitivt fått liknande situationer bortdömda.

Nu tycker jag det var rätt dömt, men är det där ok kan man lika gärna tillåta sparkar fullt ut, vad vore skillnaden?

josha840: Newtons tredje lag säger att två kroppar som verkar på varandra tillför varandra lika stora men motriktade krafter . Det var väl exakt det som Friberg gjorde. Hade han inte medvetet placerade sin bredsida där hade det inte blivit någon motriktad kraft in mot mål. Han tillför pucken kraft. Tänk en rekyl som träffar något då verkar en kraft i motsatt riktning. Dessutom så flyttar han ju medvetet foten för att pucken ska styras in i mål. Hade varit något helt annat om pucken bara råkade studsa på hans skridsko in i mål, men han gör ju en förflyttningsrörelse med skridskon som söker sig mot puckens bana.

{469}: Jo Frölunda var duktiga på att neutralisera förstalinan så tur vi har flera som kan steppa upp sånna gånger.

{10779}: det är skillnad på att styra pucken i en ny riktning och att öka rörelseenergin.

sargad: Ja, det var en trevlig utveckling av matchen! Speciellt när vi denna säsong snarare hittat vägar att förlora när det varit tighta matcher.

Hoppas denna seger stärkte moralen i laget!

josha840: Är inte fysiker men att tillföra rörelse mot ett objekt måste ju vara en defination av att tillföra kraft.
Man ändrar kraften av objektet i rörelse i en annan riktning.
Hata Brome

{469}: Såg om 3e perren nu på förmiddagen.
Efter Frölundas 2-2 tycker jag Timrå är snäppet bättre resten av perren. Man förväntar sig att Frölunda ska ha ett rejält tryck och gå för segermål efter kvitteringen men dom skapar i princip inget förrän den självklara pushen i 6 mot 5 sista 2. Och även då blir det inget ursinnigt tryck.

{469}: Brome och halva Luleå måste börja gå på HF möten.
Möten för HOCKEY FILMARE.
Hej jag heter Mathias Brome och jag är en hockeyfilmare.
Hej jag heter Brendan och jag är också en hockeyfilmare.
Hej jag heter Laaksonen ovh jag är en medberoende hockeyfilmare.

Så jäkla trött på dom, kan de inte bara sluta.
Är det i en sån här värld mina barn ska växa upp?

{10779}: Jag TROR att det är definierat som att man inte får tillföra pucken kraft. Det tycker jag nog inte att han gör. Jag kände mig rätt säker på att det skulle bli mål.

Iaf var det så man pratade om det senast jag hörde att man ändrade regeln.

{10779}: Glöm inte Bromé. Tror de föddes med en mycket ovanlig kromosom som påverkar balans och förmåga att kontrollera kroppen från att få spasmer vid beröring.

Joaqino88: Ja, vi måste lyfta upp "bredden" igår. Vår förstakedja blev rätt bortplockad mellanåt.

Men jag tycker alla kedjor bidrog på sitt sätt. Nuvarande konstellationer har bra balans.
Sen vill jag lyfta upp Walli. Det var precis det här drivet jag saknade i kvarten mot Örebro. Där han var nästintill osynlig.

roger_sundsvall: Tråkigt att det alltid finns för lite läsning om Timrå när man vill frossa…

Slutspel då varvar nr.94 upp

Olli Nomadinen : Kollade igen på Barres mål. Det är en riktig mörsare han får på faktiskt.

« · 2845477 · »