Bra att du tycker de. Det tycker nämligen ja med. Han tog TiK till elitserien och det ska han ha beröm för. Det kanske vart en aning för många år men vaddå??? Vi får inte glömma allt som varit me Peo.
Hold your horses boys!!!! Börja om i div:1!! Nej,nej och åter nej! Tycker att vi måste försöka få ut det bästa av allt det här nu innan vi gräver ner oss. detta som händer nu måste vi alla gilla. Spelarna,styrelsen och alla röd/vita själar måste vi alla gilla läget nu ! För att det är nu som vi måste stå upp både på och utanför plan.........
Visst har det kommit många knepiga uttalanden från Peo´s mun bl.a. detta om att " man spelade så dåligt pp för att man ville inte avslöja vad man kan förrän i slutspelet" o.s.v. men visst skall vi tacka honom för dessa fantastiska år vi haft - han har en stor del av framgångarna.
Men var sak har sin tid och nu är det som hänt historia. Livet går vidare. Vi får börja om i Div I Norra för det var i alla fall roligare då än det som vi varit med om i år.
Sandlin & Huss tror jag mycket på, dels för dom känner till varandras kunskaper. Hussen som den stora pådrivaren och Sandlin som den tänkande som kan analysera motståndet i minsta detalj och därefter matcha laget rätt. Hussen vet mycket väl vad Tommy tänker och det måste väga tungt i ett sånt utsatt läge som TIK befinner sig i. Man kan också se många andra fördelar med "Sandlin & Huss" som att låta PEO efterträda Huss i J20 för att sedan ta på sig sportchefs jobbet nästa säsong.
In med Abris! Han kan få fart på killarna! Bort Kenneth Andersson, nu har det skapat pakter i timrås styrelse. Det är värre än "Robinsson"! Nu har dom röstat ut P-O.
Laget i stan är dom första som visat intresse för en föredetta tränare för laget i distriktet. Som brukligt kommer knappast samma succe upprepas där. Även fast man genast genom detta tillfälle reviderade visonen till 2002. Skämt och sidå.
Var en av dem som tidigare i morse skrev ett inlägg om att P-o måste gå, jag måste säga att det känns lite vemodigt ändå, men vad skall vi göra? Inga pengar till bättre förstärkningar (som kanske inte skulle lösa problemet ändå) då är detta ett billigare allternativ som man inte vet hur det slutar, nu kommer ryktena att gå om ersättare, för inte kommer vi väll att ha Thoren som förste tränare väll?
Hmmm..
TACK PO FÖR DESSA ÅR... Du kommer alltid finnas kvar i ett Timrå hjärta för allt du gjort för klubben.
Man får tacka Peo för allt han har gjort för klubben. Som någon sa en staty bredvid spaps-hjälmen kanske skulle vara något. Mycket bra av Peo att ta sitt ansvar och avgå. Starkt gjort!
The king: Slettvoll enligt Aftonbladet? , dom har väl bara följt mitt tips!
Peo får väl bli sportchef eller något liknande får man hoppas.
Peo: Här få du ett tips på ett spelarförvärv: Dmitri Starostenko.
PEO, tack för den här tiden. Lyckan du gav oss när du tog Timrå till elitserien kommer vi aldrig glömma. Nu är den sista åtgärden avverkad, nu får tiden utvisa om det var rätt. Älska Timrå ik
Ja nu har han väl vad jag förstått inte slutat än, Men ställt sin plats till förfogande, vilket är klokt att han själv gör det kan även få spelarna att vakna,,,,,,
Man kanske ska ta över,,,,,,,,,,,,,
Men det visar på kurage och kännsla att göra det och det ska han ha en stor eloge för, och utan Peo hade vi fortfarande harvat i AHL,,och speckulera efter ny tänkbar tränare ska jag inte göra,,,
Oj, vad härligt. Detta har jag väntat länge på. Tack Peo för den här tiden. Mycket spännande att se vem nästa tränare blir. Nu kommer det att ske en reaktion i laget på detta. Tälje kommer att få se ett heltaggat TIK.
Kom igen Timrå! In på isen och dra in några vinkelskott som Hegerfors brukar säga.
Är det någon som vet vad ett vinkelskott är, hur många grader skall det vara i förhållande till målet för att det skall räknas som ett vinkelskott?????
Jag hoppas verkligen att det vi alla kommer minnas av PEO sedan är allt bra han gjort för Timrå. Utan honom hade vi aldrig varit där överhuvutaget. Jag tror inte heller riktigt på idéen att byta tränare mitt i säsongen. Strong gjort av honom att avgå själv, men det är faktiskt lite synd. Tack PEO för allt du gjort, jag har ändå aldrig tvivlat på hans kunskaper, det är faktiskt spelarna som inte skött det dom skulla ha gjort...
Peo Larsson har tagit Timrå tillbaks till Elitserien, och det ska han hedras för. Han ska skrivas in i historien som en av dom stora hjältarna och profilerna i Timrå IK.
Nu måste något givetvis göras och det är bra att Peo avgår. Men Peo ska inte ENSAM bära något hundhuvud. Anledningen till att TIK ligger sist, och rätt många pinnar efter det näst sista laget är givetvis inte bara Peos fel. Det handlar faktiskt om vara bäst... Även om vägen kan vara något kuperad ibland. Här har vi ett stort bekymmer... Som nu måste genomgå ett stålbad.
RR: Instämmer i ditt tack till Peo. Tycker att supporterklubben bör visa sin uppskattning i form av nån gåva till peo (Blomma etc) Han har ju trots allt gjort en hel del genom åren i Timrå och är en starkt bidragande orsak till att vi är där vi är (i elitserien).
Vad skulle en guru som Sandlin och en pådrivare som Huss kunna göra med ett lag som TIK? Jo, ett undervärk som leder till fortsatt existens i ES. Dom båda känner väl till sina kunskaper efter sina år i Brynäs. Dessutom blir det en billig affär för föreningen efter som PEO tar Hussens plats i J20 laget. Skulle Sandlin & Huss bli tillfrågade så tror jag att de genast skulle tacka JA med stort hjärta för TIK:s bästa.
Tack för de fyra åren som det borde ha stannat vid och det du gjort för Timrå under dessa år, för detta skall du ha all heder och bli ihågkommen för, det är trots allt att välkänt faktum att tre-fyra år brukar räcka mer än väl i de flesta sporter, hockey inkluderat. Och du skall också hedras för att du tog steget att säga upp dig själv då man funderar på om styrelsen någonsin agerat annars, de har inte visat något större prov på handlingskraft tidigare så.............
Nu gäller det bara att vara smart när det väljs en ny kraft till laget och nu kan det bara bli bättre, då det är svårt att bli 13 lag.......
nu kan man ju bara hoppas att han tar Thoren med sig också. Verkar ju inte vara väldens smartaste tränare men han verkar ju vara en jävel på att föra statestik. Kanske Hasse behöver lite förstärkning i speakerbåset...
Vart kan man anmäla sig som frivillig till att ta över då ? Faan det där skulle man ju greja lätt... Skämt & sido undrar vem som tar över ? Sandlin ? Slettvold ? Hoppas att det blir en elak jävel i allafall som kan få lite tåga i laget.
Friskan: Nä, det tycker inte jag heller, men jag tror att många slutar gå när det inte går så bra, men förhoppninsvis så är deras biljetter ändå betalda.
Jag kan bara hålla med dig. Ett visst grundläggande krav måste man få ställa på spelarna utan att bli kallad medgångssupporter. Varför ska alla supportrar stå och skrika, klappa och hoppa sig trötta när inte alla spelarena på planen gör ett dugg för att vinna. Så ni Timo i går tex. vad gjorde han på isen, han som dessutom är kapten, ska inte han visa var skåpet ska stå. Spelarna är proffs och det innebär faktiskt ett visst ansvar mot sponsorer, supportrar och publik. Jag säger inget om dom förlorar men kämpat bra, men kämpar dom inte är dom inte värd någon publik över huvut taget. På vilket annat jobb kan man gå och inte göra det man ska??? Nä Timrå, gör något nu, annars försvinner publiken, och ni med dom. För vem ska annars betala spelarnas och tränarnas löner.
F: Nu var du konstruktiv och bra inte bara spydde galla som en del gör, utan sakligt förklarade vad du menade,,,,
Visst även HH blir inte glad åt förluster, men tycker för den skull inte livet är skit, utan försöker se vad var bra, Tex Åhlund och Ward verkar ha komme in mer och mer, kan det bli något bra av det? kommer dom dra med sig de övriga???
Ut: Eriksson, Klockare, Tjobba, Karlsson (backar med oerhört mycket elitserierutin) och Pasi (en av elitseriens bästa...). In: Halvardsson, Wallin, (med mycket knapp erfarenhet av elitserien) Rajamäki (7:e back i Tps) och Jindrich.
Jag tycker Timrå förlorar mycket på tafatt spel i egen zon och tror ej på att köra vidare, tålamod eller att kunskap finns... Se vad en back som Tomas Johansson betyder för Aik. Förstärk!
Ska inte älta vidare i detta uttjatade ämne...antar också att ledning/styrelse har bättre koll på problemen än vad jag har...
För övrigt: Stöd Timrå IK! Gå på hockey! Timrå blir i alla fall inte bättre av att vi stannar hemma... 4012 på plats igår!
Men det gjorde han ju inte i Sundsvall så varför skulle han göra det nu??