1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601538 inlägg · 6212 ämnen
« · 30154 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Efterlängtad SEGER
Nä grabbar och tjejer idag blir det storförlust så det sjunger om det.
SSK - TIK.....11 - 0 (1-0,0-0,10-0) Som vanligt kommer domarn att spela fram till tre av målen..Timrå kommer nog inte att vinna nån mer match i år.....Heja Domarn...

Efterlängtad SEGER
Tror att SSK kan underskatta oss i dag ,hoppas att det kan ge oss en välbehövlig seger KOM IGEN TIK.

Sv: TRÄNARSURR
RedEagleJkp: Curre Lindström är väl förbundskapten i Lettland nu.

Fel Igen: Så här ska det vara:
Timo tillhör jokerits organisation och i sin tur Hjallis eftersom jokerit är ägt av Harkimo

Timo Lahtinen är också kört. Har visst fått ett nytt tränaruppdrag för ngn tysk klubb som ägs av Hjallis Harkimo
Timo tillhör Jokerit som i sin tur Hjallis eftersom Jokerit ägs av Hjallis.

Timo fick inget nytt tränaruppdrag i SSk efter SM- guldet eftersom han ansågs vara för hård.

Lär också vara den enda tränare som petar sin största stjärna i laget eftersom han inte visade 110% på träningarna?!

Med en Timo som tränare, och med namn som Peltaomaa, Hautamaa, Rajamäki osv skulle vi få valuta för pengarna!
Sisu!

RedEagleJkp: Jag vet att förra säsongen så tränade han Mälarhöjden/Bredäng i Div1... lär fortfarande göra det i år oxå...

Blev visst tre namn istället för två. Jaja.

Jag kommer att tämka på 2 namn till förutom de som nämnts.

# Per Mårts, jobbar idag inom min koncern (ICA) med ledarskapsfrågor. Var också assisterande förbundskapten under Curres tid, en lyckad period. Har ju också tagit AIK till kvartsfinal i fjol?!

# Timo Lahtinen, mycket intressant namn tycker jag. Att väcka det lejon som sover skulle man kunna säga. Tränat både Malmö och AIK. Finska spelare, finsk tränare skulle kunna vara = sant

# Lars Molin ( som då redan nämnts) har alltså varit sportchef i löven, men sparkades efter klubbens bedrövliga ekonomiska läge.
Har tränat Örebro och Björklöven.

Har fått i uppgift av min far att fråga vad Curre Lindström gör nuförtiden. Han skulle kunna få ordning på laget. Någon som vet svaret på frågan?

Oh faaaan, cooonchas då, och dessutom kanske fort men fel.....
ska naturligtvis, och nu skriver jag fonetiskt, vara koooooootsjaaaas då, och kanske får man då rättare rätt fortare, men det kan oxå gå åt pipsvängen...
Ja... ni hajar.......

Tack peo för 4 härliga år
Ta nu in en bra tränare med lite klös i,så blir detta bra,synd att
conny evensson/per bäckman är upptagna dom är de klös i
eje lindström de vore nåt oxå...asg asg*

Tack PEO..... ok in med Enhager eller Railio först och sedan...
Ingen Sandelin, ingen Slettvoll, ingen Forsberg, ingen Boork...
Faaan, nu har vi chansen, skit i etablerade spår och välj en hungrig och kåt rookie på tränarhimlen istället.....,
någon som verkligen har något att bevisa..........
Rösten behöver ändras, det har rookien, nya grepp behöver tas, det gör en rookie, rookien kanske är draftad av NHL, så att han/hon har scouter på läktaren, och jävlar vad det kommer att cooonchas då, och dessutom kanske fort men fel.....
Ooooops, detta är nu inte helt lätt.....
Men, lycka och välgång....
FORZA TIK.........alltid, alltid......

Glömde visst nämna Tamminen kom jag på... Har ingen aning om vad han gjort de senaste åren... De senaste jag hörde var han förbundskapten för nån B-nation... Det enda minne jag har från honom när han var här var i en match mot Husum... Tyckte en av lagets formationer hade presterat så dåligt i första perioden så istället för att spela den andra så fick de byta om o gå ut o löpträna, för att sedan spela i den sista perioden igen... han var hård han...

Lars Molin har ju nu oxå nämnts som en trolig kandidat i media... ett bra förslag tycker jag... han gjorde bra ifrån sig i Löven... men precis som Slettvoll mäktade han inte med att klarade dem kvar efter han fört upp dem...

Sv: Dagens länktips
tillsammans med daggen då !

Gunde kan vi nog glömma. Han är ju mitt inne i sin Gladiator värld just nu.

Ja! Swen.
Han skulle säkert kunna jaga liv i laget. och hårdare konditionstränare får man leta efter.

Håckla: Du har rätt. Gunde är urtypen av en kampare. Han kan väl anlitas som inspiratör eller nåt. :-)

Swen:
När jag läste mitt inlägg och ditt fick jag ett namn i skallen:
Gunde Svan.
På den här banan krävs det styrka & klurighet...

Håckla: TIK 08 har en bra hejarramsa, som passar fint just nu:

Röd-och-vit
Kämpa-och-slit

I denna turbulenta tid krävs mental styrka och tålmodighet för att hitta tillbaka till ett bra spel.
Vad kommer att ske den närmaste framtiden ?.
Vilken kommer att ställa sej i båset ?.
Vi kan spekulera hur mycket som helst, men vi måste nu stötta laget till 100%, så kom igen alla Timråsupportrar och stöd laget på resterande hemmamatcher.

Timrå IK är dom bästa.

Sv: Tommy Sandlin
Sandlin eller Molin????
Vem är bäst???
Hur är Molin som tränare och coach????

Synd att favoriten står i malmös bås.....vi behöver en typ som beckman med lite jävlar anamma i!!!!

Du har lyckas bra med din krönika Jimmy, inte alla som kan formulera sig så bra. Håller i stort sätt med i det mesta som du beskriver, och uppriktigt sagt så är jag rädd för att detta var nådastöten när nu Peo lämnar oss. Jag brukar alltid vara positiv men har just nu hamnat i en svacka för som du beskriver det, hur många lag har rett upp det med att byta tränare....Nu har vi turbulens och det var det som skulle undvikas så att laget fick lugn och ro.............

Boorkens analys av den tunga filt av provinsiellt tänkande slog igenom med dunder och brak och jag känner en fruktansvärd tomhet för tillfället.......

Tommy Sandlin har gjort sitt på en hockeyrink, så där tycker jag det bara är löjligt att spekulera om honom...Det minsta vi behöver är en tränare som står i ett bås med en microfon i handen och försöker bedriva en vettig träning, inte nått bra alternativ....

Nu blir det tufft vill jag påstå, vi har förlorat en enorm resurs i Peo och jag lider, och det skulle förvåna mig mycket om Peo ens blir kvar i Timrå, men det är bara att hoppas........

Nu blev det ännu mer uppförsbacke när vi inte har en tränare i laget, men det är bara att bita ihop och stötta laget.....FORZA TIMRÅ än är det lång väg att vandra innan det är över.............
KÄMPA TIMRÅ.........................

Jimmy: Vad säger du?? Ska De Roo vara med i sen kväll??
Ja, man slutar då aldrig förvåna sig vad Luuk kan "värva."

dr-nix: Min idol vad gäller tränare är Molin.

Min idol ska iaf vara med i Sen kväll med Luuk... det är inte Jennifer Lopez...

250: vilken är din idol då???

Hälge: Okej. jag har varit helt utanför allt det som hänt i världen idag. Sålt lösgodis för 90 öre/hg... 2900 kg gick det.
Dagen summerades: Fittstim!
Hoppas nu att jag får hit min idol!

250kg: Enligt TV4-sporten ligger Molin bäst till...

Okej. Molin är min kandidat till tränare. Men det verkar för sent redan nu. Allt verkar klart.

Jag har nämnt honom till personer jag pratat med idag... i mitt inlägg använde jag mig bara av personer som nämnts i gbn idag...

Jimmy: Varför kommer aldrig namnet Molin upp angående tänkbara tränare?

Sv: PO kvar
Snaabel..
det är DU som gör dig till åtlöje..HH är en positiv fläkt
här inne på GB..prova det du också någon gång..
KÄFTAR du med HH käftar du emot många...

Ja det blir inte John Slettvoll iaf... enligt TV-sporten har han tackat nej...

Tommy Sandlin
Enligt säkra källor har jag i kväll fått reda på att Tommy Sandlin kommer att bli Timrås nye tränare. Presskonferans kommer troligtvis att hållas imorgon efter match . Detta är nu till 100 % klart. Kontraktstiden är säsongen ut och Thoren fortsätter som assisterande. Även en spelare sägs vara på väg om allt går i lås med denne back kan eventullt dennes namn avslöjas imorgon också.

Återkommer när mer information kring har kommit fram.

Håller med om att Jimmys krönika är en av de mer läsvärda man
läst på länge. Den berör.

Jimmys krönika (se startsidan) är mycket läsvärd.

snaabel: Hur kan du säga att HH gör sig till åtlöje?
Han är positiv,kanske till och med överpositiv...so what...?
Gillar man inte hans inlägg,så hoppa över dom då.
Det finns dom som är mycket mer irriterande på den här GB´n..
Så HH fortsätt att vara den du är...

nä men huvudsaken är väl att någon skriker eller hur?

eller ska alla bara stå och vara helt tysta va?

Sv: Tack Peo!
Hörde i intervjun med Peo att han kände som bensinen var slut och han behövde in i depån för tankning.Jag tycker även att det verkar som många andra TIK:are behöver besöka depån för att komma tillbaka med ny energi! KOM IGEN TIMRÅ!!!!!

Snaabel:

Jag kan mer än gärna packa ihop och logga ut, om det är det du vill, men det du kallar för åtlöje det tror jag på och jag är fasst besluten om att vi tillsammans kan hjälpas åt Suppar ledning spelare,,,,,,,,Men vi synes väl i en annan planet kanske,,,,,,

Sv: Discokulan
Discokulan existerar, men ljusen har gått till örngapet, om underrättelserna stämmer. Det skulle kosta runt 5000 att få tillbaka kulan i taket (lampkostnad), sägs det...
Kanske nåt att fundera på till vi ska impa på kvalserielagen..?

Västrabo: Ja, Olle har ju oxå en bra son, inte som Kents men endå en bra spelare...

HH:

Kan du sluta att göra dig till åtlöje. Du märker väl själv att det inte räcker hur mycket vi än skriker, inse fakta!

Vår nye straffläggningstränare? ;-)

Och vi som inte kan se Mittnytt live, kan se den på nätet. Prova länktipset för att höra intervjun med PEO...

imorgon så finns peter smedberg i båset

Det har du rätt i. jag tror att det finns ett STORT timrå hjärta hos PEO, och det är klart att det känns...ge PEO tid, och en möjlighet att komma in i klubben igen.
Och till slut...Skaffa en tränare nu...med nubben i båset alltför länge kommer det att vara kört...

Vilken än som blir huvudtränare så finns det en oslipad diamant i föreningen som andretränare, Olle Pålsson den mannen kan hockey utan tvekan.

McCool:: Håller helt med dig...vill bara summera..det finns nog fler inom Timrås ledning som skall fundera om det är ngt dom kan tillföra klubben, All poster inom klubben skall vara tillsatta med den absolut bästa personen som klubben kan få tag på!! ingen skall sitta för gamla meriter,...

Ett stort TACK till PEO för allt du gjort för förningen genom åren. Utan att nånsin ha träffat dig så känner jag att du är en hyvens kille. Jag kommer verkligen att sakna det härliga ärliga sätt som du haft i de intervjuer där jag sett dig i TV-rutan. För mig har det tytt på ett starkt engagemang, och det är naturligtvis något som får en att ta dig till mitt hjärta. Du är en hjälte. Lycka till i framtiden.

Självklart skall vi acceptera om PEO själv väljer att ta time-out men som MrMister påpekar så har inte värvningarna inför säsongen ocg under säsongen varit så bra utan det behövs en starkare man på den posten och PEO vore bra. men om han känner att han behöver vila låt honom ta den , men fösök att ha honom kvar i klubben.

« · 30154 · »