1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601676 inlägg · 6213 ämnen
« · 31536 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TIK i TV
det troliga svaret från com hem o canal + "Norrlandslagen? ...var ligger norrland ...norge ?????"

är det en slump att stockholmslagen aik, dif, ssk visas 3 till 5 gånger, trots att aik kanske är seriens sämsta lag och ssk spelar seriens tråkigaste hockey, samtidigt som norrlandslagen modo, luleå och timrå visas 1 resp. 0 gånger?
Hm, knappast

Salle: Det är väl för besvärligt att åka häruppöver.

Lägg märke till att dom knappt visar dom andra norrlandslagen heller, jävligt svagt.

TIK i TV
Inför Canal+ satsning på att visa 2 matcher i veckan hoppades jag att få se TIK i rutan,men allt som visats är hemmamatchen mot Frölunda 30/10.Under Dec. kommer det inte heller att visas nån TIK match i Canal+.
När Com hem presenterade att elitserien skulle visas Pay per View tänkte jag äntligen chans att få se TIK i TV,men ack nej,enligt Com hems spelschema för Dec.-Jan. har man "glömt" bort TIK.

Frölunda,AIK,MIF visas 5ggr
DIF,Linköping 4ggr
SSK,HV71 3ggr
Färjestad 2ggr
Brynäs,Modo,Luleå 1gång
TIK 0gång

OK ,visst ligger vi sist i serien men nog finns det väl intresse att få se även TIK i någon match? Därför tycker jag att vi mailar till kanalerna och försöker få dem att ändra sin inställning till TIK!!
E-post adresserna är:[email protected] och [email protected]

Sv: MoDo-Timrå
Hockey är kul och det tycker numera också spelarna därför tar dom med sig 3 poäng hem imorgon,sen vet vi ju alla att Brynäs ska få känna på att förlora ofta och mycket dom med.

TIMRÅ IK Behöver man säga mer,jo att dom är bäst vet ju dom flesta redan

Frågar bara hur man kan göra det så enkelt för sig, ställa in resan istället för att marknadsföra sig först,,,,,

P-H frågade madde varför dom inte annmälde sig igår, behöver inte läsa speielt mycket psykologi för att förstå svaret, var bara känna på stämmningen i hallen var den så att det var hej å hå va jag är gla jag går och annmäler mej,,,,,,

Sv: GO TIMRÅ GO
Måste vara fruktansvärt svårt att vara tränare för ett sånt lag som Timrå när det görs så många enkla misstag utav enskilda spelare. Är det inte målvakten så kan man då ge sig fasen på att en back lyckas ställa till det. Individuella misstag har varit oroväckande många i höstens matcher, lyckas man minimera de då blir det segrar.

Måste försöka komma med något vettigt, hmm hjälp hur gör man???

Alla som var på Hockeyn igår, la säkert märke till att vändningen komit, vad var skillnaden på laget gämfört med för en vecka sedan,,,,Jo tyckte själv krigar viljan över hela banan, även i mittzon (Kanske läst G-B i ämnet) som spökat lite, Backarna var allertare och agresivare och var inte ute och vimsade i pereferi utan gick mycket hårt på kropp och puck framför mål, och alla funkade som ett lag dom spelade som dom gjort förr, vågade ta utvisningar, tanken jag vill inte bli synda bock var bortblåst, var mer jag vill ge allt för laget,,,,,Och jag lovar er den mentaliteten kommer att ge utdelning,,,,,

Om "Z" då lugn han var ju inte direkt ofarlig igår då han hade en mer offenciv roll, tyckte mej se att det var farligt så fort han var inne, och TÄNK, det var bara millimetrar från att han målat,,,

Några rader om Herr Anrell, tror han är ute efter samma som Challe, dvs Riddewalls efekten, dvs irronisk kritik mot Timrå och supparna tänder på alla sju, och själv sitter dom i ett hörn och myser,,,,,,

Visst är det ett trendbrott trots förlusten.. kämpaglöden på topp.
Nu är hälften av matcherna i grundserien spelade för Timrås del.
Kom ihåg att det bara är hälften, alltså kan vi hoppas på en starkare andra hälft av säsongen och att andra lag kraschlandar, allt kan hända.. Hoppet överger inte mig. Nu måste det fightas lika bra som de senaste matcherna.

Jag håller med Bo Wasa i iakttagelsen om det bristande intresset för bortaresor. Det var ju bättre under tiden i norrettan.... Kycklingar stannar hemma är min kommentar.

I Aftonbladet häromdagen stod det ju om lag som gått in i kris, hur det går till rent psykologiskt, där tror jag att zätas uteblivna poängskörd haft en viss betydelse. Men nu har laget kommit ur hypnosen och fått på blåstället och ökat farten, det är det jag ser i dagsläget. Laget..och möjligheterna.
Angående skribenten i ovan nämda kvällsblaska, va hette han igen, Anrell, så är han ingen hockeyauktoritet i min värld.
Ibland träffsäker men ibland fruktasvärt astigmatisk i sina försök att pricka rätt.
Vet inte om han ska polera glasögonen, provocera pelargoner på sitt småputtriga sätt eller om Challe har något tips till honom efter lång och trogen tjänst. Kanske måste han bara vässa pennan lite mer?!!

Sv: Supportermatch
Nästa lördag, man tackar! Upp i ottan en lördag.... tungt..... Fast det är ju för en god sak!

Sv: Supportermatch
stämmer .. nästan .. det är lördag den 8:e kl 8:00 .. med full mundering =)

Supportermatch
Hörde nåt om träning i ladan på lördag morron, stämmer det??

Dj hemp:
F-n nurå, visste inte du att jag ska konkurera med Lasse Anrell i floskel toppen,,,,Men jag smyger långsamt i mina Blå sockerplast jag, så jag inte skadar ormen,,,,,

det blev en förlust igår..men ändå så känns det bättre nu än tidigare..det verkar som det börjar släppa..kan det vara så att det har gjort det??kommer på mig att tänka på kenta..han som gjorde låten just idag..är det någon som minns?? en annan postiv grej som känns bra,Dj Hemp har ökat sina besök här inne..det känns tryggt..mera Dj Hemp till folket..

Anrells söndagskrönikor i AB är fina att somna till. Den som orkar igenom dessa ökenkrönikor förgyllda med endast en brutal bild på objektet "himself" i sina glasögon från medeltiden. (Han är säkert ovänn med alla optiker också) borde få någon forma av uthållighetspris... Förlåt Anrell. Men dom kan du inte skriva annat än fullständigt trött och bara sugen på mer pengar.

Som alla vet så är Anrell pelargonkungen. Han är expert på att smöra för klimakterietanter. Inget fel på klimakterietanter, men dom är rätt långt från ishockey...

Men gillar man blommor och likt
Färdinand sitta under en korkek så förklarar det kanske hur man kan tycka att LHC har Sveriges bästa publik. Farbror Anrell borde byta sin rockiga T-shirt och omöjliga kavaj mot lite klarsyn och mer engagemang. Varför så trött Anrell?

Annars så håller jag med farbror Anrell i det han skrev i sin floskelbok 2000.

Simma lugnt. Grodorna finns överallt bland oss... Var snäll mot dom.

Varsågod och skölj Anrell.

I stället för att klaga på domarn skall
vara glada över att TIK spelade jämt mot Sveriges
formstarkaste lag HV71. Lyssnade på radiosporten
och enligt dem var det Timrås bästa match på länge.
Forsätt i den här stilen så kommer Tik ta poäng av
många lag .

Vad Anrell har sagt om zäta är en sak.... Hans bedömning av publik nåt annat. Pinsamt att gnälla på en helt neutral person för att han råkade gilla just LHC's publik bäst......

Äh! Anrell är ju mest ute efter att provocera, inte analysera... Typisk kvällstidnings-journalistik - ignorera skiten...!

Octagon: Vi kan väl utnämna Anrell till Aftonbladets flopp 1.

Att säga att Zäta är årets flopp är ett tungt vägande bevis för okunnighet... Han har en annan roll i Timrå än vad han hade förra säsongen. Det verkar vara omöjligt att förstå. Att det sedan finns människor som inte förstår sig på hockey och tror att prestation enbart mäts i poäng är sorgligt. Zäta är en fantastisk spelare som genom sin tid i Timrå även fått chansen att ta en ledande roll och utvecklas defensivt. Inom kort kommer han att rankas som en av världens bästa tvåvägsspelare.

Vårt Timrå gjorde i alla fall en bra match i går, Så jag tycker att hoppet lever.
In med DeRouville i målet mot MoDo så kan det bli 3 poäng.

Timrå IK är dom bästa.

Det var ju en "lysande" kommentar. Antar att du tycker att dina omdömen är "mycket" bättre.

Men förfaan, man kan väl inte tro på Lasse Anrell. Det är ju bara lyssna på vad han säger om Zäta - årets flopp, skulle inte tro det. Han har varit bra alla dom matcher jag varit på.

Sen att dom övriga i laget inte gör så mycket kan ju inte han rå för. Så att lita på Lasse Anrell är som att lita på en blind höna.

Redax 2: Nä, kanske inte. Ifrågasatte bara kommentaren om Lasse Anrell.....

Moby Dick: Har varit i Stångebro några gånger jag oxå och så j-kla imponerande var det väl inte... Sittplats enda insats var i princip att skrika efternamn på spelare (därvidlag inte sagt att Timrås sittplats är så mycket livligare...) förutom då den gången någon tokf-n slängde in en tennisboll...

Bo wasa: Sen måste man ju vara medlem..........;)
Fast jag håller med dej i den senare delen av ditt inlägg.

Redax 2: Dålig upptagning ? Mikrofonerna stod närmare klacken i Timråhallen och längre ifrån i Linköping ? Tillfället när dom sände ifrån de olika hallarna ? Du har fel på öronen ? Slump ?

Förklaringarna kan vara tusentals..... Har varit i båda hallarna och jag kan säga att det är ett fruktansvärt tryck i Linköping. Häruppe är det mest klacken som låter......

Per HApps; Ja, det vet jag inte. T.o.m. jag var anmäld denna gång..

De som följde matchen via Radiosporten kunde konstatera att från utsändningen i Timrå hördes en klack i bakgrunden i nästan varje radioinslag medan man från Linköping ofta hörde individers enskilda tillrop. En slump eller en indikation på ngt..?

anders85: Tja, jag litar nog mer på en kille som förmodligen sett alla ES-lags publik. Men det är klart, du vet säkert vilken publik som är bäst efter nåra matcher uppe i isladan (ironi)

HH:

Onödig utläggning, som vanligt... Bo wasa skrev att de inte skulle åka upp för att vinna, utan för att ha kul... Då undrade jag vad som är kul om nu inte Timrå vinner...

Bo wasa:

Då har jag förstått. Det är kul att åka upp till Ö-vik för att se elitseriehockey, även om Timrå skulle torska...

Men jag blir förbannad om Timrå torskar. Då är det inte kul att sitta i en bil och deppa på väg mellan Ö-vik och S-vall. Jag deppar hellre hemma, det är gratis...

Dessutom kan jag inte åka upp imorgon...

I fjol åkte vi en hel buss till Globen, AIK - TIK ( 6-5 ) och det var en vanlig sketen tisdag i november ( med både skola, arbete,ont ompengar osv ) Avgång kl 11.00

Moby Dick:
Ja lita på Lasse du för han har väl aldrig haft fel förut (ironi).

Friskan; Svaret heter planering. Bilj till matchen i morgon beställde jag den 8 augusti !!!
Sedan vis av erfarenheten vet jag att det inte går att vänta på att det ev skall bli någon resa. I fjol utannonserades resorna 3-4 dgr före avgång och då går det inte att planera. I år är det lite bättre men å andra sidan blir det aldrig några resor av i stället !

The Great One:
"Lasse Anrell skriver vidare att LHC har bästa hemmapubliken. Tror inte att Lasse har varit i isstadion... "

Och du har förstås varit i LHC's arena och kan avgöra vem som har den bästa publiken ? Tror nog Lasse har lite bättre koll på vilken som är den bästa publiken i landet.....

PerHApps: Ja och jag vet en som hade tröjan på sig.....;-)

Madde !
Varför anmälde dom sig inte i går då??

Förövrigt så var jag och fingrade på Starostenkos CSKA matchtröja
häromdagen, med det blir en annan historia, som kommer på en sida nära dig inom kort.

Har någon räknat på hur mycket det kostar att med egen bil åka, 40 mil, om du räknar på 15 kronor milen, rätt billigt att åka buss ser jag det som,,,,,,,,

Friskan:
Annat var det förr då spelades matcherna på helger, och då folk var ledig,,Vidhåller att det är dom förbenade Hallarnas fel, med äcklig reklam, Jag är väl för f-n inte där för att se på konst, då kan jag bränna iväg på moderna museet, eller köpa ett vykort,,,

Friskan: Bussen avgår ju 15.30! Då borde man kunna få ihop 50 st som kan sluta lite tidigare eller som slutat skolan tills dess, har vi ju lyckats med förr så...bara för att det går riktigt tungt så är intresset noll!

Men 3 platser finns i våran Hardcore Fans on tour buss! KOM IGEN NU

Bo wasa: Om alla som åker egen bil till alla möjliga matcher åkte med supporterbussen istället så kanske det blev en resa med "storbuss".
Imorrn är det faktiskt en helt vanlig vardag med skola och jobb, det kan ju dra ner intresset lite.

Dj hemp:
Vet inte om du förstått detta med hockey, men ska försöka förklara se om du förstår,,,,

Hockey är ett spel pågår i 60, de 60 minuterna äro uppdelade i ackter av tre, med vila mellan varge och kaffe (vette f-n vad acktörerna gör), men alla ackter är i princip lika,och det är som uppdelat i två lag, fem acktörer från var lag jagar en svart liten sak (vuxna karlar jag skäms) och sjuter iväg den svarta saken på en kille som står på kort sidan, så fort dom fått ikapp den svarta saken, och sedan är det en kille till i randig tröja och brangul bindel, han är där för att acktörerna ska skälla på han, enda liksom dom har gemensamt,,samma kille med,, tror han är någon mentor eller kurator, mellan de två lagen ja han är nog en slags medlare, för det är han alla går till och pratar,,,,Men iaf det är först efter tredje ackten man vet vilken som vunnit och förlorat,, och inte som du påstår en dag före i innan man intagit plats i salongen

På dessa 18 år vi längtade efter Elitserien är det säkert en massa f.d. supportrar som både avlidit, flyttat osv. Deras högsta dröm hade säkert varit att få se TIK i Eliten igen och åka på derby borta mot MoDo.

Nu är vi där och det blir 20 - 30 st som åker. Vad är det som fattas ?
Pengar ?? Intresse ??

Bo wasa; Det är inte skitdåligt, det är mycket lägre än så!
Det är för 17 derby, närmaste resan!!!

Skäms på er!!!

:-D

Du vill få sista ordet.....OK!

En diskussion om domarinsatsen under gårdagskvällen mellan VI SOM VAR DÄR la du dig i utan att veta ett dugg.
Det är det jag blir djävligt less på!

Du, liksom detta ämne är för mig pasé.

DJ Hemp: - Välkommen in i familjen !

DJ Hemp: Det är väl kul - i 18 år har vi väntat på Elitserien och nu får vi åka till Ö-vik på derby mot MoDo -
DET ÄR KUL .

Effter 18 års väntan på Elitseriespel får inte TIK supporters inhop en enda buss till Ö-vik på derby.
DET ÄR INGE KUL - DET ÄR SKITDÅLIGT

Bo wasa:

I så fall tillhör även jag din familj...

Frågan kvarstår: Hur kul är det att åka ända till Ö-vik i ruggiga november... och förlora?

Sv: Positivt och negativt
Det var endast för att HH gav små vinkar om att putta till mig så jag skulle ha fått den varma drycken på mig! Då skulle HH fått en flygtur...

Det var två personer som avgjorde matchen igår....Liv och Freddan där är den stora skillnaden på att vi inte fick med oss åtminstone en poäng igår.....Svårare är det inte om man såg matchen...

Sen att Rönnmark bara tog en utvisning på HV tycker jag säger allt om hans agerande igår och jag vidhåller att det var SKANDAL.
Att han endast hittar en utvisning i en hel hockeymatch på motståndarlaget visar hur dålig han var, men jag har heller aldrig påstått att det var domarens insats som avgjorde matchen.

Däremot var det målvaktsspelet som var det avgjörande och där måste det hända saker, det håller inte på den här nivån att vara bra i varannan match.........

« · 31536 · »