1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601737 inlägg · 6212 ämnen
« · 34408 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad tror ni.....
Var det någon före säsongen som viste hur Bra/dålig DeRouvlill igentiligen var hade någon ur ledningen någon kollpå honom eller köpte man grisen i säcken?

Vad tror ni.....
Det finns så många bevis på hur mycket en bra målvakt betyder för ett ishockeylag och det är skrämmande att läsa en del inlägg, självklart gör inte målvakten målen, men faktum är att dåligt arbete mellan stolparna avgjort två viktiga hemmamatcher på kort tid som stått och vägt i sista perioden ( HV & Brynäs ) och vad en bra målvakt skulle innebära för självförtroeendet i laget är odiskutabelt. Många av årets elitserielag har riktigt bra målvakter och tror ni för en sekund att HV & Brynäs vunnit om vi fått byta målvakter med varann, men det är bara två av många exempel.

Då kanske spelare som bla Zäta skulle kunna koncentrera sig på det offensiva spelet istället för att åka omkring och vara skitnödiga så fort motståndarna kommer in i egen zon.....

Men detta som så mycket annat får styrelsen och värvningsansvariga ta på sig för det kan knappast komma som en chock att Timrå behövde en BRA förstamålvakt inför denna säsong, istället satsades det friskt på POSTORDER inköp av spelare och målvakt på REA avdelningen...........

Hoppet är iallafall det sista som överger en och visst är det "härligt" att skåda alla vad var det jag sa "supportrar" som ploppar upp.

Sv: Målis!!
Självklart är dom utmärkta målvakter båda två men ändå långt ifrån att vara självskrivna första målvakter. Freddan är ett bra komplement till en förste målis som håller en hög lägsta nivå. Dessutom är han en pådrivare i båset som verkligen behövs i nuläget och skulle han få chansen att visa vad han går för så tror jag han tar den. De rouville är proffs och proffsen vet vad som gäller och får jag välja så har Freddan större TIKhjärta

jäfla skitsnack. freddan och de rouvile är två utmärkta målvakter, det behöfs ingen ny!

det lutar åt en ny målis ....det skulle även behövas en stabil back och en målgörare eller en riktig lagkapten som kan ryta i och peppa dom TIMRÅ IK GÅR PÅ VATTEN CHA LA LA LA LA LA LA LA LA

Fall på knä inför universums härskare
För flera tusen år sedan fanns en kille som hette Jesus. Han kunde också gå på vatten.
Många var allmänt taskiga och dumma mot honom.
Till sist urartade det hela och Jesus spikades upp på ett kors.

Tror Ni han kom tillbaka?

Jojjomensan!

Idag finns fler kyrkor än ishallar i vårt rike.

Vi har Gud, Zäta är vår frälsare, Sundsvall Hockey är ett helvete och minst fyrahundra Judas som spyr galla på GB... Det finns säkert fler beröringspunkter...

Jag har inte tid att åka till Färjestad för att stötta våra förtappade rödvita själar. Men jag gör nog det ändå.

Fräls dem från ondo!

Tror någon sann TIK:are att en slagen hund blir gladare av mer stryk?

Till alla dom missledda som i okunskapens taffliga namn nu hånar oss, säger jag:

FALL REDAN NU PÅ KNÄ INFÖR UNIVERSUMS HÄRSKARE!
Då har ni välbroskade knäskålar när det vänder.

Älska Timrå IK i nöd och lust.

Sv: Besvikelse?
Ny Målis, visst men vart hittar man en som är döv och inte intreserad av Data, så han slipper höra och se psykningarna från sina supportrar,,,,,,,

Har följt Gässtboken ett tag från sidan, och tycker vissa Supporters kan ta åt sig äran för Timrås spel.....

sorligt=sorgligt

Faktum är ju att även om Freddan bara släppt in ett mål igår så har det ju likväl blivit torsk. Tycker detta är ganska tänkvärt...
I går såg det ju nästan löjligt ut när de skulle komma till avslut.
Forwards verkade ha bestämt sig för att dribbla in pucken och backarna vågade knappt ta i pucken när de stod på blålinjen..
Vet inte hur många ggr en sån som Cassel fick tekningen och inte tog skott. Titta på Dif,de kom till avslut i så gott som varje anfall..
tycker (även om freddan var dålig igår)att det är målskyttet det sitter i. om vi skulle få första målet i nån match skulle ju matchbilden ändras rätt mycket. Som det är nu vet ju motståndarna att det räcker med att göra en balja för att vinna. Sorligt men sant.....

lobben: du har rätt han är inte ensam, qwerty:s statistik är skrämmande. Inom nån dag ska ni se att vi har en ny målvakt, 1, 2 nya kanadesiska forwards o minst en spelskicklig back.
Vilka 3 ur truppen petas, mer än deRoo? O en annan viktig fråga:Blir det nån skillnad? Jag vet inte.

rådbjer: Om Freddan får gå till förmån för Kapanen och DeRoo åker till Hawaii, blir Thoren reservmålis då ??
Tycker det finns en viss sanning i Freddan uttalande, även om det är ironiskt, han känner och vet att han inte varit bra, men han är inte ensam om det.

Besvikelse?
Står i AB idag att Freddan får gå till förmån för Kapanen o DeRoo får åka till flickvännen på Hawaii. "Hoppas han kan göra mål också", säger Freddan ironiskt.
En Fråga: Är stämningen i laget bra eller är det tjall på linjen där också?

Sv: TIK-Supportrar
lobben: All skuld läggs inte på en enskild spelare alla har andel i att det går dåligt, men debatten har ju varit sista utposten eftersom den syns mest o har märkts mest, tyvärr! O det kanske måste till en ändring där, min ståndpunkt är klar sen spelet i MODO, även när det gick bra för Timrå. Sen finns det ingen anledning att skrika glåpord, det hör inte hemma i Ladan.

Octagon: Alla har rätt att vara besvikna efter en förlust, men vad blir bättre av att öppet håna egna spelare ??

lobben: SK kommer att agera hårt och hjärntvätta alla som inte visade total glädje igår. Efter denna behandlingen kommer alla att applådera och älska Timrå IK likt duracellkaniner helt oavsett Timrå IK:s uppträdande. Nåde den som inte med fullständig lycka inpräntad i ansiktet ser sitt lag inkassera förlust efter förlust.

Till er som tyckte att Timrå var nära under ngn del av matchen igår - skärp er!! Läget är dock inte sämre, rent tabellmässigt. Dock svårt att se att spelet skall kunna lyftas i den utsträckning som krävs...

rådbjer: Jag har många hjältar i Timrå, men jag tycker ändå att just Freddan har fått mer skit än han förtjänat, jag tycker inte heller att han var bra igår, men att lägga hela skulden på honom, som "vissa" gör, tycker jag inte är rättvist.
Sedan att vissa står och skriker glåpord på egna spelare, är kanske mer en handling i frustration och inget att bry sig om, men jag tycker inte att det hör hemma i en ishall.
Jag håller med dig om vi inte är bättre och att det enda som gäller nu är att ALLA hjälps åt.

lobben: Din stora hjälte, vet vi ju vem det är! Men, nog med tjafs nu. Här på GB.n bakom våra datorer är vi alla "experter", vi tycker o vi tänker o hittar fel o hackkycklingar, men det löser inga problem. Vi kanske måste inse att vi är inte bättre än så här vi håller inte elitserieklass. Det är 21 omgångar kvar o det är kört, vi har inte viljan, kunnandet, psyket. Varför ska vi då låta all vår frustration gå ut över spelarna, det gäller att försöka peppa dom inför stundande stordåd i kvalserien! Jag vet inte vad supportrana gjorde igår eftersom jag inte var där men jag hoppas att dom inte skämde ut sig för det gynnar ingen, inte dom själva o framförallt inte TIMRÅ. Se sanningen i vitögat vi är inte bättre, men vi kan ändå hänga kvar om ALLA hjälps åt!!!!!

lobben: Vad gjorde supportrarna????? Hela sista perioden var det ju ett bra gung på klacken ( jag satt bredvid DIF.klacken.)

TIK-Supportrar
Jag hoppas att Freddan är den målvakt som får lämna klubben, för efter att han blivit sågad och förnedrad av ER, så kallade, SUPPORTRAR, finns det ingen anledning att stanna kvar, det skulle vara skönt om Timrå fick hit den där Finnen, bara för att bevisa att det inte löser några problem.
VAd f-n presterar Z, Ward,Timo P, m.fl. ???, Z är så otroligt dålig nu, så det är tjänstefel om han bli uttagen i Tre Kronor, men dessa spelare kritiseras aldig här i GB eller i media i övrigt, bänka Z och visa att man kräver mer av honom, han lär inte var den billigaste spelaren i truppen, kanske det är anledningen att man inte hade "råd" att ta hit fler etablerade spelare, snacka om långsiktig satsning !!
Så blir det Freddan som får lämna klubben, så ska jag i alla fall komma ihåg att det var HAN som ensam såg till att Timrå blev kvar i elitserien inför denna säsong, när ER store hjälte AHL, inte höll måttet, blev sur och åkte hem.
Sedan kan man undra vad de ansvariga för supporterklubben tänker göra efter SUPPORTRARNAS ???? skamliga uppträdande igår ????????

Sv: Dålig grundträning
Gone: Jag satt bredvid er klack igår och det dröjde ända till 0-4 innan de överhuvudtaget orkade ropa "heja Djurgården " det är är supportrar det.
Eller kan jag tolka det så, att ni var inte säkra på vinst förrän då....:)

Sv: Supporter träning !
Eftersom ingen protesterat så här långt så dyker jag och Mats Edström upp i Timrå 08.00 i morgon bitti. Är det någon som behöver skjuts så hör gärna av er. Det ryms mycket i kombin, och den är röd.

Sv: Kvalserien
Börja faktiskt oxå känna som att det blir en nervpirrande kvalserie o att det är ca 20 träningsmatcher fram tills dess... Men hoppet lever än... kanske blir det en mirakelvändning efter jul...

Dagens match är det inte så mkt att säga om... vi var dåliga på alla positioner, inget funkade... Uppspelen blev misslyckade soloåkningar eller icingpuckar... Freddan gjorde inte många räddningar... idag var det mesta av allsvensk karaktär i mitt kära Timrå...

Beröm kan väl ges till Ward, Nordgren o Matthiasson även om de oxå kan bättre... men de var de enda som får godkänt... Rajamäki oxå kanske, är stabil...

Nu väntar FBK borta... lär inte bli lätt, spelar vi som idag blir det inte roligt...

Vi saknar ledarskap, tror jag! (fast jag hatar ordet som hör hemma
i Armeikanska presidentvalskampanjer)
Vass på skridskorna betyder inte fältherre. Läste igår nån syrlig
kommentar om männen i Armanikostymer som svassar runt rinken
strax före matchstart, är det som som köper framtiden? Predikanter
som blev biskopar, blev påvar...

För övrigt tänker jag varje kväll lämna detta forum, men jag
annonserar inte ut det, och slipper på detta vis bli pinsam när jag
återvänder! Välkomna tillbaks vänner, Madde..?

Timrå IK är inte som bästa, men dom enda!

the beat goes on...

Klart att det blir kvalserien, det vet vi redan sedan länge... 7-1 till FBK på lördag, TIK har inte skuggan av en chans... Nu väntar man på matcher som gäller något - mot Leksand, NH90, Löven och SAIK i kvalserien... Spännande kamper med skräckslagna ansikten runt rinken i Timråhallen... Synd att vi värvade så taskigt, när gott om tid fanns - skandal... Men vi saknar väl tradition!?

Skulle egentligen vilja ge kritik åt höger å vänster efter en match som denna, men jag låter bli...

Däremot börjar jag så smått att ställa in mig på Kvalserien även om vinst på Tisdag mot Luleå kan återfå mitt hopp lite igen. Skulle vara kul att se hur matcherna utvecklat sig om Timrå inte släppt in första målet efter redan 5 min i första i nästan varje match nu när laget ändå varit på gång. Nu får de ständigt jaga kvittering från start känns det som, det är nog väldigt svårt när självförtroendet ligger på minus.

Nu ser jag fram emot ny match på lördag mot FBK som vi brukar ha förmåga att ta poäng av borta, för att sedan åter finna sig i att pendla mellan hopp å förtvivlan på Tisdag i den otroligt viktiga matchen mot Luleå...helst med DeRouville eller en helt ny keeper mellan stolparna!

Sv: GO TIMRÅ GO
Kongo: Det spånades här förut, hur supportrar kan visa sitt missnöje med spelet. Jag har fått mig berättat, att många spelare ändå kämpar oförtrutet.
Ett mildare alternativ:
Alla får var sitt blankt A4-papper, varvat röda och vita, som hålls upp framför ansiktet när spelet uteblir - tifo och protest. Nå?

Imponerande publiksiffra idag. Fortsätt stå upp för föreningen Timrå IK.

Nu är jag tillbaks har varit in och dopat mig på Berömmaskinen igen, jag är bäst,Jag är bäst,Jag är bäst jag kan vinna ja är inte rädd...Starkare än brännvin det där...Och gud han gick och la sig med kastrullHulda han.......

Timrås del av Hockeysnack är fyllt av ett öronbedövande krasande ljud när alla tuggar OLW-chips och kramar batikklädda brudar.

Här var det muntert... har ni fest eller?

Ödmjukhet är mitt mellannamn. Nedlåtande är mig främmande.

(Pröva TIK031-maskinen, det är tunga droger)

Självfallet var du ej den enda, jag har just påbörjat min "resa" runt flera lags gästböcker för att leta efter fler.. Nej, skämt åsido, om jag minns rätt så hade du en aning nedlåtande ton i dina inlägg hela tiden. Jag tycker man ska vara väldigt ödmjuk i sina bedömningar, speciellt INNAN säsongen har börjat. Själv är jag nöjd med att vi klarar oss kvar, och det ser onekligen bra ut på den fronten. AIK och Timrå tappar mer och mer..

DJ Hemp:

Jo dom är rätt överlägsna Modo, men plats finns det nog. Tyvärr har Timrås styrelse inte insett att det krävs satsning på denna nivå. Istället har man satsat på gnetning inför denna säsong vilket inte håller i elitserien.

Was ist los?? Är TIK så dåliga? freddan, 'vår' gamle hjälte, silar det mesta.Varför inte Rouville? Kom igen nu, det räcker INTE med att bara ta poäng av STOREBROR dann und wann.

Jag är en han och har klarat mig bättre på stryktipset i höst än hockeytippande, det medges. Fick in en tiorättare för ett par veckor sedan. Ingen utdelning men vadå.

Jag har inget minne av att ha lagt tid på att såga SSK i Södertäljes forum men du är den andre SSK:are som hävdat det inom en månad så då stämmer det säkert. Synd att jag var den ende som hade så fel.

Äh, spela roll om vi åker ur då... I så fall kan vi JUH kassera den stinkande örnjäveln och börja om som väldoftande tallar... Det tycks bara finnas plats för ett elitlag från Y-län och det är tyvärr bara att inse att MoDo är totalt överlägsna, jävligt trist men sant...

El Maco: Ställ inga krav på "oss som styr hockeysnack"........
Strejbrytaren 250kg har varit framme igen....

Spray känns bättre.

El Maco-->>Jag förstår att du är grinig, ni ligger ju hopplöst sist..

250 kg-->> Helt ärligt, språkkunskaper i all ära, men ibland hamnar de i skymundan för hockeyn.

El Maco visade sina hockeykunskaper under försäsongen då han sågade SSK i SSKs forum och var allmänt säker på att SSK skulle åka ner och Timrå går till slutspel. Hittills har han inte haft rätt iaf.. Förvisso är säsongen inte slut än, men SSK har knappast varit så dåliga som han/hon förutspådde..

Hmm var menat som ett svar på AlleR. Citera inte sovjet, det kan aldrig bli bra ur svenskasynpunkt.

I och för sig har svaret bäring på strejbrytaren också: Ställ inga krav på "oss som styr hockeysnack" heller, vår ljusskygga verksamhet tål ingen närmare granskning.

Gör inte det.

AlleR: Det ligger en hel del i det du säger!!
Äntligen.

Våga ifrågasätta alla dessa människor som styr hockeysnack!!!
Ställ krav!

Det enda du har fel i ElleR är att El Maco ÄR en av de stora på hockeysnack- oavsett du vill det eller inte.

Jag citerade vår vän sovjet..

"hockeyprofessor" är ett ord.

Skutskär-SSK 10-1, förstår att du är grinig.

Jag antar att "El Maco" är enbart en person som inte har så stora ishockeykunskaper utan försöker hävda sig genom hans språkkunskaper. Att kalla honom för mister hockey professor är nog rätt så långt ifrån verkligheten man kan komma.. Ishockeykunskaper har jag iaf inte sett några spår av så länge jag har läst forumet..

Idag blev det iaf uppenbart att Fredrik Andersson inte kan spela mer.

Och Freddan lär ju få självförtroende som vissa supportrar håller på. Okej jag ska inte säga att han gjorde en avsevärt bra match idag men inte fan gör han än bättre match om "supportrarna" hela tiden bara lämnar ut han som syndabock för tabelläget. Det tycker jag att många gör faktiskt.

Kul annars nu då det går pissdåligt att det dyker upp fler och fler nya signaturer i gästboken som man inte sett förut. Alla av dem kommer oavbrutet med konservativa inlägg som gör gästboken bara roligare och roligare att läsa.

bucken: Det som är svårt idag är att inse läget.

Att Timrå får kämpa på i kvalserien är realistiskt för många. Men att många vägrar tro tanken är också en viss sanning...

I kvalserien hamnar vi ( alla ni andra ljuger)
Däremot är inte Leksand omöjlig- om man är förberedd på det.

14 April 2000........... Huga huga......

Det stavas "Besserwisser"

Hoppas hela laget ligger sömnlösa i natt och tänker över om dom ens ska åka ner till karlstad, för spelar dom som idag lär det bli tre siffrigt.

Ja jag med.
Kommer alltid att göra det åså , men man måste ju va realist.
Försvaret????? Anfallarna?????? vart finns dom då?????
Vi kommer att bli överkörda i kvalseien ju..

Pinsamt var ordet för dagen...

« · 34408 · »