1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601876 inlägg · 6213 ämnen
« · 35241 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Målspruta
Octagon:
Du har nog tyvärr rätt i att dessa skyttekungar är för dyra. Fast ett 5 månaders artistkontrakt kanske man kan klara av? Nåja..
Ryssland, Tyskland men kanske framför allt Schweiz är länderna som kan tänkas värva dessa killar + de rikaste klubbarna i Elitserien (FBK, DIF) och SM-liiga (HIFK Helsinki, TPS Åbo, Jokerit).
I övrigt så är medellönen för en hockeyspelare i Finland lägre jämfört med Sverige, vad jag har förstått..

Octagon: Tror inte Dagenais skulle bli dyrare än vad nu? Ward kostar. Kan man värva spelare som har haft sina bästa dagar för en månadslön som få inte ens kommer i närheten av så måste jag sluta drömma. TIK har många svåra beslut att fatta idagsläget. Skulle man åka ur ES så blir det en svår ekonomisk bakslag att brottas med några år. Att fega är inte lösningen tror jag, men man måste våga för att vinna.

Många av de spelare som ni föreslår med meriter från NHL och ca 60 poäng per säsong i AHL är på tok för dyra för Timrå IK. Detta måste ni inse. Kanske kan de lockas till Tyskland eller Finland och i vissa fall Ryssland men i Sverige finns inte de pengarna. Visst finns undantag men en skyttekung lär vi nog inte få se...

Målspruta
Varför inte värva Ed "big hit" Wards kedjekompis Pierre Dagenais från Albany River Rats. Han skottade in 34 mål och passade till 28, totalt 62 poäng på 69 matcher i AHL tyder på bra målsinne. Dagenais är nu tillbaka i Albany efter 17 matcher i NHL (New-Jersey) där lyckan inte varit så god.

Sv: Kapanen klar
Är inte Millar för gammal? Han stod länge utan kontrakt men har nu hamnat i någon klubb om jag minns rätt.
På något sätt önskar jag dig Dimman i TIK igen bara för att du ska sluta tjata;). Men det är väl så med drömmar att de är ofarliga så länge som de inte slår in, för om de slår in kan de krossas likväl som de kan bli lycka.
Måltjuvar behövs ju. Löven värvade ju någon ifjol i elfte timmen som var tämligen okänd men effektiv. Så visst kan de finnas där ute någonstans.
Kanske supportermatchen ger några nya stjärnskott?
Andersson behöver konkurrens för att tända till riktigt tror jag.

dr Drängroth: Dimman vore en riktigt fin förstärkning nu när deroo har lämnat TIK. Men Yvan Corbin eller Mike Millar vore inte heller helt fel.

Skönt att det blev en ny målis och att man behåller Andersson.

Jag tror ingenting. Det vore orättfärdigt. Han har varit mycket bra i Finland, men gått trögt i år. Han kanske mår bra av att byta miljö.
Han kan ju det där med målvaktsspel iallafall i grunden. Någon målgörare är han inte men han har noterats för elva assist under åren.. Det positiva är att han kliver in i ett lag som är på väg upp ur gyttjan som det trendbrytande spelet mot FBK senast.
Spännande att se om han kliver in och står redan imorgon.
Några matcher behöver han innan man kan bedöma hans kvaliteter
på sakliga grunder.

Är det ingen som kan svara när träningen är idag????

Vad tror ni? Är han räddaren i nöden, Kapanen? Eller blir det en flopp? Själv tror jag inte det blir sämre iallafall, inget kan bli sämre bara bättre o bättre!

Ja, han kan ju alltid ta med sig den dära Carolina hit om det nu hänger på henne;) Hon kan säkert få ett attraktivt jobb någonstans..

tgo: Dmitri ja, senast han sågs till dansade han väl kosackdans på
bordet med PeO på TIK08:s säsongsavslutning häromåret...
Hur är skicket på hans soffa förresten? Någon hade handlat slut på allt möbelrengöringsmedel på affärn så den kanske håller på att poleras upp? Men skämt åsido så blir det ju plats för ytterligare en icke eu-spelare nu när Philippe lämnar TIK. Tänk vilken julklapp det skulle bli för vissa om han, "dimman", var klar för TIK!

Nån som vet när träningen är idag?

Träffade Nubben på lunchen......och nog var det klart med Kapanen.

Jaså det blev Kapanen ändå, hoppas brorsan kommer hit från Carolina också då!

tror inte dagbladet brukar uppdatera en nyhet som kommer på dagarna????
jag tror dom fann nyheten på text-tv

Tror ändå inte på det, det har ju inte stått i Dagbladet än;)

Laken: Tror du fortfarande att det är K.H som är klar. Dina "tåtar" verkar inte var mycket att hänga i julgranen. Mina "tåtar" är däremot världsklass. Nu när vi kan plocka in en till icke Eu-spelare säger jag bara: Dmitri welcome home :-)

RedEagleJkp: Boris Rousson var en mkt bra målis i FBK 97/98.....

Av ren nyfikenhet så undrar jag om någon vet om Sergei Naumov någonsin var ett alternativ som diskuterades av Timrå innan säsongen började? Han har ju inte svikit varken Leksand eller Djurgården. Har några bekanta hockeyfanatiker med rötterna i San Diego som nämnde att han funderade på att lägga skridskorna på hyllan om han inte skulle få ett bra kontrakt i en bra liga. Tror nog att han hade kunnat skapa stabilitet i Timrå från första dagen.

Men vi lever i nuet och det är skönt att det löst sig med en målvakt så snabbt. Håller med de som tycker att finska målvakter brukar vara bra. Tror att de passar bättre i det svenska spelsystemet än en amerikan/kanadensare som nämnts som alternativ (bl.a av mig själv). Vad jag kan komma ihåg på rak arm så är det väl egentligen bara Tim Thomas av de transatlantiska målvakterna som verkligen klivit in och verkligen visat sig vara en toppmålvakt i Elitserien. Men minnet kan ju svika. Ett bra men billigt (?) alternativ hade väl annars kunnat vara en tjeckisk målvakt. De brukar kunna få fram en och annan målvakt med jämna mellanrum.

Hur som helst så får man hoppas att Kapanen verkligen är en förstärkning och att spelet framåt börjar fungera på allvar. De senaste tecknen skapar ju en viss förväntan. Två raka vinster och grabbarna är med i racet igen.

Så kom igen TIK och hoppa på tågets sista vagn och uppgradera er sedan sakta men säkert från sittplats i 2:a klass till toppmodern sovvagn i 1:a klass. Som tur är har man snart jullov och har möjlighet att gå på tre hemmamatcher. Ser fram mot det med tillförsikt.

Sv: Baltica Cup
Frella kanske?????

Dyre´n?

WOOOHAHAHAHA

vem tror du??

Fredde så klart

Mr Danne:
Vem annars??? Måsste ju skicka med två målisar, och Då Liv brutit nyckelbenet så vad är valet

Och goodbye De Rouville....

Baltica Cup
"Z" är med som väntat, men varför Hadelöv...

Welcome Kimmo!

Borde man bli förvånad?? Näää, Kimmo Kapanen går ju helt i linje med Timrå ik:s Japanska tänkande, Då jag assosierar Kimmo till ett Japansk klädesplag (Kimmono), och Kapanen helt klart har Torped hockeyn fått en ny utmanare i denna "Kaparen",,,,Hmmmm törs man gå på Hockey framöver verkar ju farligt Torpeder och blixtar och chackaler och nu denne Jappansklädde Kaparen,,,,,ursch ska slå en signal till Fabbo Buch,

F: Kul att det finns fler som "ser" hockey på rätt sätt och inte bara söker efter enskilda syndabockar.

Kul att det händer något men man kan ju undra varför...
Kollar man på de andra lagen så har alla i stort sett släppt in lika många mål (några mer,några mindre samt nåra undantag). Skillnaden är dock att de andra lagen gör mål !!
Tycker att man skulle försökt att hitta en målskytt istället om man nu inte siktar på att vinna matcherna med 2-1 eller dyl.

Vad jag har förstått så kommer Kapanen på en så kalad "TryOut", jag antar att ledningen vill se honom innan man bestämmer sig, för jag antar att man söker efter målvakt som är bra i offensiven.
Sedan var det konstigt att man inte slutade slarva och bjuda på frilägen nu när man gjorde ett målvaktbyte mot Färjestad, och inga enkla mål blev heller om man bortser från ett simpelt handledsskott mitt i zon och fri sikt och en ovanlig retur rakt ut.

vad tror ni, han har inget bra snitt i tyska ligan, men men vad jag vet så är finska målisar ganska bra!!
hemsidan blev bra, men kanske några fler länkar till tidningar, ex som nyköping hockey har på sin ,annars klockren.
vi vinner mot luleå. första gången jag är säker i år.
NÅGON SOM KOMMER ATT VARA PÅ TRÄNINGE FÖR ATT SE PÅ KAPANEN. SKRIV DÅ ETT INLÄGG HUR HAN VERKAR!!!!!!!!

Okey gammal är jag, men inte så senil så att man ska inte ropa hej förens det är skrivet är det så,,,,,Hmmmm brukar inte vara säkert då heller, kan ju vara ett ryckte med

Bara att hoppas att Kapanen blir en fullträff och att målskyttet lossnar. Annars kan man börja tala om riktig kalkonnivå på Nubbens värvningar.

--

I morgon är det faktiskt frågan om ifall det kommer att skilja sju eller tretton poäng upp till säker mark. Snacka om sexpoängsmatch!

Fan vad skööönt =) Äntligen har "Nubben" vaknat upp till verkligheten och insett vidden av att ha en bra målvakt! Jag har lääänge efterlyst en bättre målvakt som har vett att blockera pucken i trängda situationer till skillnad från De Rouville som skulle upp, upp, upp med pucken så fort som möjligt! Försökte väl vara en "ny" Jarmo Myllys men det lilla jag fick se av honom så imponerade han INTE! Dom första matcherna skötte han sig hyfsat men han rasade ihop efter ett tag precis som dom övriga har gjort och är det någonting ett lag i kris behöver så är det en stabil sista utpost som laget kan lita på! Naturligtvis så MÅSTE backarna göra sitt också om det skall fungera! Det är bedrövligt att vi släppte iväg Igor Matushkin till Skellefteå AIK! Det var den bäste backen vi haft på år och dar tillsammans med Daniel Casselståhl! Nu måste vi hitta en målfarlig forward också som ersättare till Juha Hautamaa! Nu jävlar lägger vi en högre växel och spurtar utav bara helvete och reder ut den trassliga härva vi försatt oss i! Bara hårt arbete från samtliga hjälper! Det finns inga genvägar till framgång! Firman Zetterberg & Fagemo fortsätter showa imorrn så (kanske) man börja drömma om 3p?

GO TIMRÅ GO!

ÄLSKA TIK 4-EVER!

Inte klokt vad det står överallt,,,,,,

Hoppas att Kimmo blir den förstärkning som behövs på målvaktssidan. Hur blir det med Freddan? Tycker att han behövs i båset och som komplement till Kimmo om han har en dålig dag....

Hej Kapanen -hejdå de Rouville!
Provmånad låter väl bra, nu hoppas vi han kan hitta sitt spel
som varit bra i Finland. Kanske går bra med många landsmän i
laget. Att de Rouville går lämnar en plats ledig för en icke eu-spelare..

Välkommen då, Kapanen.
Många spelare att lära sig ,blir det.
Heja Timrå.

Sv: Bannerreklam
Naturligt vis var inte mitt inlägg ricktat till TIK Supp Klubb, Ni har ju fixat det bra, så vi som sitter ensammen och övergiven i skogen och pratar med Ekorrarna, även får lite bra infomation,,,,,

Men Timrå ik:s marknad har kunna skött saken bättre, då hade bannerreklamen funnits fööör länge sedan, På deras för närvarande inehållsrika sida,,,,

Smokey:

Visst bara hålla med himmla tungt att hoppa på sissta vagnen då den fått upp farten,,,,

Kapanen klar
Kapanen klar för TIK idag enligt hockeyligan.se

Sv: TIK
Sean Gauthier har skrivit på för Leksand rapporterar Hockeymagasinet.com

Friskan: Inte för att jag har så bra insyn... Men nog tycker jag Timrå IK sköter hemsidan rätt märkligt. Om inte suppklubben hade sin sida så skulle det nog vara rätt svårt att snacka med likasinnade runt om i Sverige. För hemsidor och nät kan nog bra inte i första hand handla om att dra in pengar...

90% handlar nog mer om att skapa kontakter, nätverk och riktlinjer för supporters. Supporters är klubbens "bensin". Utan bra bensin stannar hela rasket.

Undrar hur många i Timrå IK:s styrande grupperingar som vet vem Nyllet är?

Strålande av supporterklubben att hålla på och fixa till en sådan här bra sida. Ett gäng ideélla "galningar" som sliter häcken av sig för att fixa det bästa för mig.

Bannerreklam i all ära... Men det finns hundratals mer pengainbringande aktiviter i mer traditionella media. Inte så att man ska strunta i nätreklamen. Man ska givetvis vara med även där. För en dag så vänder det, och då gäller det att inte vara sist i tåget.

Jag ska träffa supporterklubben och ge en del fina tips runt jul och nyår. En annan knegar ju med sådanthär att försöka få företag att investera i reklam eller andra åtgärder som ska ge dom/företaget ett gott hjärta el dyl.

Sedan så kan/bör man som jag...
Skriva ett mail till Länsförsäkringar och andra bannerföretag och tacka för att dom stöttar TIK, laget i mitt hjärta. Dessutom så är jag givetvis kund i Länsförsäkringar.

Skicka till flera stycken på företaget. Dom blir så glada att någon bryr sig. Ett personligt mail är nog lika mycket värt som 5000 träffar.

TIK Supp klubb: Givetvis.... eftersom den reklam som finns ligger på Supportersidan. Jag pratar om www.timraik.nu.

För att det inte skall bli några missförstånd så är det Timrå IK Supporterklubb som har sålt reklamen och INTE Timrå IK's marknadsavdelning.
Det roliga är att det är ytteliggare sponsorer på väg in, men vi
har inte haft tid pga av att vi jobbar gratis och på vår fritid.

Friskan:
Typ, ett och ett halvår, man ska inte stressa för då kan käringa bli på smällen,,,,,,,

Var ju himmla svårt för supporterklubben och få reklam, och låååååååååång tid tog det oj oj,,,,,Timraik.nu mycket dumt att sätta reklam på den, kan ju leda till att de får in en slant till att finansiera en del av lönen till en spelare,,,och vad säger Flygbladens fackförbund då???

kennethwestberg: Alltför många dagar HAR det redan tagit.

Sv: För mig är Peltomaa jätteviktig!
Olgas furir: Det krävs rätt lite för att känna samma känsla som fjolåret. När man gick på match då visste man inte utgången. I år känns det som att allt annat än en "hedersam förlust" är bonus. Det räcker ju inte. Vad gäller utpekanden av enskilda spelare kan jag inte annat än att hålla med. Kan inte vara roligt att som spelare för sitt lag bli betraktad som en förrädare. En i laget med avsikt att bara förstöra- en spion för ett annat lag?!

Det svåra och de som verkligen alla försöker är att hitta det positiva i det spel Timrå visar upp. Men märk: Det behövs inte mycket för att stämningen ska höjas på de flesta håll. I går spelade vi en riktigt bra match mot Fbk, och det märks redan. Ett litet hopp har återigen tänts.
Det som verkligen känns positivt är att mer lagdelar än Zetterberg, Mathiasson, Crippe, Lind + några andra har vaknat. Laget har ju börjat spela med fler spelare helt enkelt. Framförallt har Peltomaa gäspat klart- och det är ett mkt gott tecken!

Timrå Ik alltid, alltid alltid!

Kul att för engångs skull höra lite positiv kritik. Vore jag spelare i TIK skulle jag för länge sedan tagit åt mig av all skitkritik som skrivits här i GB. Man kan kritisera laget på olika sätt men man skall absolut inte sätta ut rn massa namn. Våra lirare har läskunnighet de också. Själv har jag varit med o kritserat men aldrig nämnt namn. Däremot har namn förekommit i form av klapp på axeln. Mera sånt Tack!
De spelformationer jag efterlyste för ca 1-1,5 månader sedan har uppfyllts med råge. Och jag tycker att fast killarna spelar i en bedrövlig uppförsbacke så har det blivit bättre. Det har vid några tillfällen blivit mer än 1 o 2 mål framåt. Det är bra. Kan det bara tätas till bättre i försvaret, vilket Molla tydligen jobbar på, ja, då kanske...
Man kan ju alltid hoppas..
Kämpa på Timrå!

Ring till Johan istället....(Molin)han som sänkte oss fullständigt på straffar och var bäst i matchen mot Brynäs hemma här förra året!Han åkte ju åtter runt hela Timrås försvar varje byte han var inne på isen.Han är ju hemma nu och spelar div 2 hockey för att hålla formen lite!han fick ju inget kontrakt i ECHL...

Jimmy: Underbar läsning!!!
Stämmer som fröken ur skulle man kunna säga.

« · 35241 · »