Det du säger har du ganska mycket rätt i, men det syns på endel att dom inte vill ha oss med, och vilka vet jag fan inte ens vilka det är, jag och actionleif snackade lite och de e bestämt att jag ska spela med Milena, Kim åå actionleif och mike66 på backen, de kan jag acceptera.
Men ja ska bit ihop, ja ska ha kul helt enkelt, nu när jag är så himla glad! -ler- det finns hopp för sånna som mig också har jag märkt, jag hoppas ialla fall att den största delen av laget vill ha oss med!
God Jul till alla, speciellt : HH, Madde, Mike66, 250kg kärlek, Red Eagles och Kvasthilda -kram-
Jimmy: Ja, jag är rädd för att vi ska bli ett farmarlag. Därför är min grundinställning att vi ska göra som ni gjorde, alltså, inte låna utan enbart använda oss av egna kontrakterade spelare och inget annat. Att låna in spelare för enstaka matcher eller för att de inte får spela i sitt vanliga lag är ingen vettig väg att gå, på det sättet får man ingen lagmoral och det går inte att bygga för framtiden. Alltså, inget samarbete eftersom det innebär att låna spelare, oavsett vd laget heter.
actionleif: Jag höll igen, det var bara träning, förresten, missade armbågen?
Jimmy, din analys kan i ett drömlikt tillstånd kallas sansad, men i själva verket är den alldeles för optimistisk. Både AIK o Linköping kommer att ta mer poäng än vad du spekulerat i. Båda klubbarna har klart bättre ekonomi än vad TIK kan prestera och båda ligger i startgropen för att införskaffa nödvändiga förstärkningar. Båda klubbarna har dessutom tränare som vet vad det innebär att ramla ur ES. Visserligen har Linköping haft sin topp likt TIK ifjol. Men ändå kommer dom att sälja sig dyrt. Men hoppet är det sista som överger oss, vi kan alltid hoppas att ha fru Fortuna vi vår sida. Jag hoppas liksom du att det skall gå vägen!
Skulle gärna se att du går in lite mer ingående varför ett samarbete skulle var nåt dåligt... Båda lagen skulle tjäna på det... Varför ska TIK skicka sina talanger till södra Sverige och ni matcha fram Leksands talanger istället...? Varför lånar ni MoDo o Brynäs spelare nån enstaka match men inte TIK-spelare (förutom Tjobba då, som ni hade bra utbyte av)...? Skulle ni låna av TIK o låna ut till TIK skulle klubbarna bla slippa fixa allt vid sidan om tex...
Ett argument som att Leksands juniorerna skulle vara bättre håller inte... Båda TIK-killarna har j-landslagsmeriter men bara en av Leksingarna tex... Hur stor är skilllnaden på Pär Styf, Halvardsson, Wallin, Henke E, Simons, Nordgren mfl mot Hultgren, K Bergqvist, F Warg, D Olovsson, D Olsson mfl när de lånades...
Jag menar vad skulle vara så hemskt med ett samarbete, är det månne rädsla för en "farmarlagsstämpel", bytänkande eller vad är det...? Men om lagen skulle hamna i samma serie tror ju inte jag heller på nåt samarbete men är TIK i ES o Sundsvall i AS så måste det nog bli ett samarbete tycker jag iaf...
TIK kunde satsa o gå upp i ES efter att ha lånat av MoDo exempelvis... M Karlsson, Styf, Melinder bla...
Nu stundar julen och Timrå ligger sist med 10 poäng upp till nästa lag, låter kört men är det verkligen det? Hjärnan säger Kvalserien men hjärtat säger att detta kan vi vända. Därför bestämde jag mig nu att lyssna på mitt optimistiska TIK-hjärta och gjorde en optimistisk drömkalkyl. Den är inspirerad av signaturen Jonas i Sundsvall Hockeys klotterplank som gjorde en likadan fast med Sundsvalls chanser till Superallsvenskan då så klart. Jag räknade ihop alla de fyra sista lagens matcher fram till All-Star matchen och deras "troliga" poäng i dessa matcher. Så här blev resultatet:
Lag Ma Po TIK 32 27p
MoDo h 3p MoDo b 1p AIK h 3p LHC b 1p SSK h 3p BIF b 0p LHF h 3p HV71 b 0p MoDo h 3p BIF b 0p
+ 10 17p = 42 44p
AIK 33 37p
DIF b 0p TIK b 0p FBK h 0p DIF h 3p LHF b 0p FBK h 0p SSK b 1p LHC h 3p SSK b 0p MIF b 0p
+ 10 7p = 43 44p
LHF 32 37p
BIF b 0p BIF h 3p HV71 b 0p SSK b 1p AIK h 3p MoDo h 2p TIK b 0p MoDo b 0p BIF h 2p VF b 0p
+ 10 11p = 42 48p
LHC 32 38p
MIF h 1p MIF b 1p SSK b 1p TIK h 2p MIF b 0p HV71 h 0p VF b 0p AIK b 0p HV71 h 1p MoDo b 0p FBK b 0p
+ 11 6p = 43 44p
Detta betyder alltså att Timrå då skulle ligga på samma poäng som både LHC och AIK fast ha en match mindre än dessa med åtta respektive sju omgångar kvar att spela. Inget dumt utgångsläge va? Men att denna skulle stämma in helt och hållet tror inte ens jag själv på men man kan ju hoppas på nånting i närheten i alla fall. Man får väl spara denna och sedan efter varje omgång pricka av de olika lagens poäng i matcherna och se hur mycket den stämmer.
Men om denna drömkalkyl ska kunna vara i närheten av att stämma så måste Timrå få igång sitt spel och bli jämnare i varje lagdel. Spelar vi på det sätt vi gjort den senaste månaden så får vi nog inte ens hälften av de poängen jag kalkylerat med. Nyförvärv surras det friskt om. Visst vore det trevligt med en och annan ny bra spelare men tror ändå att man måste få i ordning på det man har först och främst. Man kan nog inte värva sig kvar i Elitserien. Spelarna måste börja rannsaka sig själva, försöka hitta tillbaka till det spel de visade ifjol. Alla måste bli bättre, man kan inte lita på att någon annan ska göra jobbet åt en. De lite mer erfarna spelarna som har en viss respekt till de övriga i laget måste kliva fram och visa vad som gäller. Det vill säga ett 100% hårt arbete i alla situationer. Lars Molin har ingen lätt uppgift framför sig, men inte en omöjlig.
Om det nu skulle bli en Kvalserie så ska inte det ses som nåt jobbigt utan som nåt positivt som vi kan klara av. Samtidigt gäller det inte att underskatta de som kommer underifrån. De har ett helt annat självförtroende i sitt spel, ni kommer väl ihåg hur det var när vi gick upp? Vi kom in till Kvalserien med självförtroendet på topp, vi kände oss oslagbara. Ett lag som Västerås var då starkare än oss på pappret men vad hjälpte det när vi kom med ett stort självförtroende, respektlöshet och dessutom 800 högljuda supportrar i ryggen.
Nu måste alla som älskar Timrå IK ställa upp och ge sitt allt denna vårsäsong. Vi ska bara stanna kvar i den serie vi tillhör och visa hela Hockeysverige att minsann Timrå IK aldrig ger upp. Hoppas nu alla TIK-älskare där ute som börjar ge upp tar till sig av detta och gör sitt för att hjälpa TIK kvar i Elitserien, VI KAN KLARA AV DETTA!!!
Läste på någons profil inne i Hockeysnack för ett tag sedan om ett nytt budord: du skall icke trösta i motgång, ty Timrå IK reser sig alltid.
Grabbarna på dagens pass såg tända ut i kylan! De såg verkligen sugna ut på att spela katterna upp på läktaren. Lite segt tempo den sista timmen bara... Hoppas att ni har det suget på söndag också. (12,45 i Gärdehovs entréhall) Vill se er där i tid, med vilade friska kroppar och ett positivt glatt humör. Då är det dags att ha roligt ihop! Inga sura miner vill vi se! (Kom ihåg vattenflaskan ifall ni blir törstiga under matchen)
Intressant att se Smokey in action också. Jag hade föreställt mig någon annan däremot.
Kort sagt. nej! Grabbar och tjejer kan man inte jämföra i värde! (Lugn nu feminister)
Laget har inte gjort något uttalande om att någon inte duger!!! Det ska vi göra klart först!
Om det finns problem inom olika individer i laget så får ni hålla era problem utanför isen. Det är ert privatliv, ni får vara lite proffessionella nu! Alla känner inte alla! Så är det bara. Det är bara att lära känna dem lite då. Det är bara att ta steget.
Om du nu bestämt dig för att inte vara med i matchen kan ingen utav oss tvinga dig. Det är synd att du fått den uppfattningen men det är inget att göra åt det. Jag tycker att det låter som du vill ha ännu mer uppmuntran...
Det är ditt beslut, det är du som får stå för det!
Härligt Hardy Nilsson!!! Du vågade trotsa de flesta... Tycker det är helt rätt trupp han tar ut...
Det är hårdkonkurrens o jag tycker han gör helt rätt när han tar ut Mattias Johansson, hade själv inte ens tänkt på honom i det sammanhanget men jag hörde att han blev uttagen så kändes det helt rätt... Han är en defensivt skicklig center som är bra på att teka o passar in i spelsystemet... nån sån finns inte i NHL...
Zetterberg är ju kul att han kom med... Han har klivit fram i år o visat att han är mer än bara en kille som är bra i den offensiva zonen som ex petade killar som Huselius o Nylander är...
Holmström, Arvedson o PJ Axelsson är bra grovjobbande torpeder o känns ganska rätt att de är med...
Nyckeln till framgång lär bli Foppas medverkan eller ej... Kommer han med kan vi slåss om guld, om inte Brons...
Lidström lyckades inte fullt ut för 4 år sedan o blir mkt viktig i år... han ska spela i snitt varannat byte i slutspelsmatcherna tycker jag... I övrigt var backsidan precis som väntat... kändes mkt given...
På målvaktssidan var det kanske överraskande att Tellan kom med, kanske för att det måste finnas minst en Djurgårdare i truppen men det känns som om 3:e målvaktsposten kvittar vem det blir, de sitter ju bara på läktarn ändå...
JAG HAR SKÅDAT LJUSET! Jag har åkt på den heliga isen i Kulturmagazinet! Sedan blev vi bryskt flyttade till Strimmahallen. Det var tydligen några konståkare som inte skulle frysa häcken av sig. Var det kvinnliga åkare så fångar jag givetvis läget. Lägger alltså inga könsroller i den bedömningen... Men hockeybrallor värmer bättre än volangkjolar.
Mitt första ispass på 16 år! Hade väl lite svårt att hänga med i alla vänningar. Men jag visste nästan hela tiden åt vilket håll vi skulle anfalla eller alternativt försvara oss...
Kul att träffa Friskan. Fatta att hon nästan räddade livet på mig med en kopp varmt kaffe. Sådant värmer...
GOD JUL till alla sköna TIK-fans och givetvis till korkskallarna i Sundsvall också! Ni vet väl bara inte bättre;-)
Moverare Ok .. tyckte att grabbarna i båset sa att det var domarn ja ..jaja .. hämnd träff ?? menar du den så ootrooligt fula trippingen .. eller alla fasthållningar ? :P
Lite svårt att ffölja tråden Wasa? Njurunda Comments, vilket fult uttryck, det är klart det kommer några från som spelar hockey där ifrån Ösa mfl, men det låter lite dumt. Hur såg det ut på suppTräningen idag, själv körde vi mot Ward och grabbarna även P Smedberg var med visst blev man lite yr lbland men det berodde nog på sportdrycken?
Det ska bli otroligt roligt att följa OS i år sen så blev det ännu roligare nu när Zäta kom med. Sen får vi se om han lyckas ta en plats eller om han kommer få se matcherna från sidan.
Om Forsberg inte kommer att spela i OS, kommer det bli väldigt intressant att se vilken spelare Hardy väljer att ta med istället.
Hmm..Z till OS..ganska självklart.. förvånande att inte Huselis kom med.. men det finns säkert något vettigt bakom det..tror att hårda Hardy har något på gång när man läser om vilka spelare som kom med till OS..det ska bli spännande att följa vårat landslag i detta OS..nu ska vi suga på att "våran" Z ska vara med...hur läckert som helst..FORZA TIMRÅ IK
Zäta lyckades ta sig med till OS. Men jag tror att han kommer att få nöta bänk men det här är otroligt stort för honom.
Sen så tycker jag ändå att Hardy har gjort lite konstiga uttagningar tycker egentligen inte att Zäta och Mattias J ska ha någon plats i årets svenska OS trupp.
dr Dängroth: Blir kallad var vad jag skrev, inte vill. Men jag är snäll mot barn, har två, och djur, har katt.
Ska ta och sätta upp min julklapp till mig själv på väggen nu. Har varit och ramat in mina signerade bilder på Ken Baumgartner och Joey Kocur. Ska hänga under Bröderna Hanson.
Rutger Hauer är stenhård, men hans bästa film är Fatherland, annorlunda och rätt eftertänksam.
Jagär för övrigt en mes, men Mats Edström, han är stentuff.
Cool Runnings är en och en halv timmes oförarglig undehållning, och John Candy är bättre än vanligt, dock inte värd att banda.
Tja, det är vad du vill bli kallad...men såklart är en sån som Rutger Hauer en mes i jämförelse..men nu ska vi inte skrämma alla som ska spela matchen, skriv att du är snäll mot barn och djur eller något folk kan ju bli akut sjuka och inte våga sig ut på plan;) Ser att filmen Cool Runnings går på tv på julafton, inte för att den har något att göra med supportematchen..eller OS uttagningar, men är den verkligen bra? Ska man ladda videon?
Nu måste vi: Klä granen, koka gröten, slakta grisen och sist men inte minst önska alla hockeytokiga dårar som inte har något bättre att göra än att skriva inlägg i hockeysnack,
GOD JUL OCH GOTT NYTT HOCKEYÅR
Hoppas tomten har med sej lite "flyt" till Timrå IK.
Extra god Jul önskas Henrik "Z" som kommer att göra internationellt genombrott i OS.
dr Dängroth: Lundqvistarna är visserligen från Åre, men utan tvekan det mesta talangfulla Järpens IF någonsin fostrat. Lär inte bli några fler Elitseriespelare från Järpen, eller ens Västra Jämtland, de närmaste 100 åren.
Oslipad. Det var väldigt snällt sagt. Råbarkad, grovhuggen och oborstad är vad jag brukar bli kallad. Och brutal förstås.
actionleif: DEt var inte domaren som spelade med oss, utan någon annan som jag inte vet namnet på. Det är Mats som håller reda laget. Jag bara forecheckar i vild förtvivlan.
Ja, Moverare ,Du har visst samma moderklubb som tvillingarna Lundqvist i VF...och samma talang fast kanske lite oslipad. Synd att jag inte har möljighet att se spektaklet..
actionleif: Överkörd? Jag? Jag fick ett felskär. Jag fastnade i isen. Jag drabbades av akut astma. Jag tog kisspaus.
Äh, tacklingen var klockren och jag gammal, trött och tjock. Fan, ger du dig på gamlingar din pojkspoling. Men visst fick jag väl in en liten hämndträff?
HH:s och din idé om egen inloggning var bra. Men vem är det som bestämmer hos er egentligen. Ernie Eagle verkar ha tagit kommandot, befälet och över helt och fullständigt.
Tänkte bara kika in och önska alla trogna läsare av GB:n en riktigt GOD JUL och ett likaså GOTT NYTT ÅR.......
Kanske man får anledning att återkomma här innan året är slut och då förhoppningsvis för att gratulera Modo matcherna =)
Och grattis Zäta för att du lyckades med det många hoppades på men få riktigt trodde på.......visa nu Hardy att han gjorde rätt också och ge alla belackare på käften och glöm bara inte bort att hjälpa Timrå att sluta 10:a.........
dr Dängroth och rådbjer: Det är ju bra att Hardy Nilsson och Anders Hedberg satsat på ett spelsystem de själva tror på. Då vet journalisterna vilka som ska "ställas till svars", om det inte blir medalj. I Canada kommer i första hand spelarna att få ta emot ris eller ros. Där är allt annat än ett guld, ett misslyckande.
Ibland undrar man varför vissa som vet allt inte satsar på att bli coacher i Tre Kronor..? Vartenda landslag som presenteras i fotboll eller hockey är ju helt fel enligt experterna. Det blir mer och mer så för varje år... Coacherna får ju nästan ägna mer tid åt journalisterna än åt laget de tar ut. Likväl säljer de sedan bilagor och lösnummer sedan med feta sensationsrubriker när det går bra. Denna negoinställning är ju en garant för ett ev misslyckande "vad var det vi sa..". Inte lätt att ha ideer och visioner om "Big ice hockey" och sedan möta grämelsens tjänare redan vid dagisgrinden. Klart att man kan bli förbannad som idrottsman om man inte tas ut, men att hänga ut det i pressen är patetiskt. OS kommer om fyra år igen och man får acceptera det lag som finns och som Hardy och Hedberg tagit ut vare sig man vill eller inte. (Huselius kanske ändå tar plats till sist till detta OS..) De senaste åren i internationell hockey har inte varit helt lysande men äntligen börjar ett ljus skådas. Att kalla Zetterberg en sämre spelare som får följa med är tjänstefel..läs länken. Att ställa Huselius mot Zetterberg är inget dessa två tjänar det minsta på, dessutom är det oväsentligt om man inte fattat att Hardy tar ut truppen på hans bedömning hur dessa spelare spelar i spelsystemet. Utan spelsystem lyser inte stjärnorna speciellt starkt och utan stjärnor kan inte ett spelsystem bli självlysande.
Madde: om jag nu försöker så gott det går för att de ska bli bra, måste jag ha personer runt omkring mig som bryr sig. Jag kan inte fatta varför tjejer ska ha de svårare i ett lag med grabbar, dom är väll lika mycket värda, eller?
matchen är det som jag gått och längtat och hoppats på ända sen jag anmälde mig , milena och kim. Det är så lätt för andra som inte spelar i laget att säga att man ska vara med för alla som vill ska det, om laget anser att man inte duger så känns det åt helvetet för j*vla svårt. Det jag tycker måste jag säga, jag milena och Kim kommer att vara med, pga av att mike66 ställer upp som back bakom mig, eftersom mike66 är en av dom som jag verkligen gillar i laget, det finns också andra som jag rent ut sagt älskar i det där j*vla laget, tydligen ska ja spela med actionleif också, det var ju en annan sak, eftersom vi har haft lite problemmed varandra på sistonde, men de kansk eär påväg att lösa sig (?)
Jag kommer inte på träningen idag eftersom min pappa jobbar så ja kan inte komma in på något sätt. Men jag hoppas att detta kan tas upp då jag verkligen skulle bli glad, om det fanns någon annan en HH , mike66, Madde, kvasthila mfl som säger att vi ska vara med, jag förstår att dom säger det, dom vill säkert de också, men eftersom dom måste ju vara dom som jag ändå pratar med mest så blir det väll så. Jag vet fan inte ens vilka alla e... låter det sjukt tycker ni?
Nu har jag sett YT också och det som slår mig är TS. Vilken chef! Joke-inen hade sitt sätt men TS är mer konstruktiv i sitt chefskap och när han blir förbannad.
Freij kommer att bli uppgraderad på backsidan. Vilket fynd!