Smokey: Själv är jag ruskigt nyfiken på att se alla dessa "Bambi." Startskottet på en ny epok av Ronny och Ragge sett ur en hockeysupporters perspektiv. Detta lär bli ngt utöver det vanliga. Fan att man inte kan vara med.
actionleif: Kom ihåg att det är ishockey, minus tacklingar och slagskott, och kom ihåg att det är Huring som dömer. Det är inte rinkbandy där du åker så fort du rör motståndaren.
Moverare: Detsamma...Har själv legat i hårdträning hela julen, har bara ätit knäckebröd och vatten...Har gått ner till 89 kilo, matchvikten är funnen....Passa er Sundsvallare......Ingen Vetsträning i sikte....
Fjädern: Enda anledningen varför jag är skakis är jag jag tränat för hårt och ätit för lite....Har faktiskt haft en vitvecka över jul.....
Mike66: God fortsättning. Har lagt på några kilo under helgen dock inte muskler, snarare handlar det om rödbetssallad, must och revbensspjäll. Fan jag kommer att dallra fram.
Match eller träning på gång med Nolby inom snar framtid?
Hej på er alla GB skribenter..Ja då var man hemma efter en som vanligt hemsk jul, och inte blev den nått roligare av att komma in här och läsa allt tjat......
Smokey: Om det inte har fixat sig med byxor så hör av dig......
Hej på er alla GB skribenter..Ja då var man hemma efter en som vanligt hemsk jul, och inte blev den nått roligare av att komma in här och läsa allt tjat......
Benskydd, armbågsskydd, suspensoar och hjälm är ett måste. Det är inte särskilt vettigt att spela utan riktiga hockeybyxor och handskar eftersom det finns spelare som skjuter väl så hårda handledsskott. Det är hockeyregler som gäller, med undantag för slagskott och tacklingar, det innebär inte att det är innebandy vi kommer att spela. Det är en fråga om personlig säkerhet helt enkelt.
Schnabel gjorde ett kort besök i nashville, sen skickade de honom till AHL igen. Ring honom NU...
Nashville, Tenn. (December 22, 2001) - Nashville Predators Executive Vice President/General Manager David Poile announced today that the club has reassigned defenseman Robert Schnabel (SHNAH-buhl) to the Milwaukee Admirals (AHL).
En likadan spelare som Schnabel vore väldigt bra att ha. Kanske kunde få de andra backarna att bli lite aggressiva. Tycker det mest ser ut nu som dom står och taffsar bara och det ska inte vara så tror jag.
rola: Visst kan man se tillbaka på gamla tider, det gör ju jag med, men det är o förblir en dröm! Vi är i nuet, vi har dom spelare vi har, det kan vi inte ändra på. Sen kan vi alla ha åsikter om varför några inte fick nytt förtroende, varför vi fick såna "Stabila lirare" som tex. nr 3 o 9. Men det hjälper ju varken oss el. TIK att drömma, det är så lätt med facit i hand, men före..... då ärd et inte så lätt. Pesonligen trodde jag att vi skulle få nackspärr o bara tiitta i Motståndrarnas försvarszon hela säsongen, men ack så man bedrog sig. Tänk om vi hade andra spelare tex, .... o ..... eller varför inte... då , Då skulle vi liga 1:a!!!! Nä, jag gråter för tillfället o ser framåt, jag ser en ljusning, ett ljus i tunneln o det kommer närmare o närmare!!!!
rådbjer:Visst ska man se frammåt,inställningen måste lag och styrelse stå för,men det är väl inte så fel att titta på tabellen i fjol och i nuläget,jag tycker att man denhär säsongen har ett lag och inställning som inte kan jämnföras med förra säsongens,det är inte att drömma om gamla tider,att man ligger så här risigt till tror jag mer beror på en knackig planering.
Frasse:Visst blev Schabel "idiotförklarad" av många och kallad för "fyrtorn" m.m, men han höll rent framför målet och många undvek sargerna när han var på isen,dessutom tog han många motståndare med sig till utvisningsbåset när han drog på sej "alla" tvåminutare.
Jimmy: Beror kanske lite på vilka kroppdelar du är rädd om! Vi kan inte kräva att ni har full utrustning på er eftersom det är amatörer med. Helst borde ni ha basskydden på er.
Frella: Har han en plats i truppen? det visste jag inte, ber om ursäkt,.....trodde han härjade omkring borta i farmaligorna......ja då glömmer vi honom, men han vore ändå en fin förstärkning =)
Frasse: Visst skulle vi haft Schnabel, men du tror inte han föredrar å spela i Nashville? Dessutom lär TIK få betala en del om de ska lösa han från en NHL-Klubb...
SCHNABEL, jag säger bara: SCHNABEL, där har vi killen som av många ble idiotförklarad då han drog på sig mycket utvisningar. Hämta hem honom, han VÅGAR iallafall sätta till vad gäller kroppskontakt....
okay: Visst,du har rätt i att alla bör få framföra sina åsikter utan att bli idiotförklarade. Men...ska det vara fritt fram att kalla oss som vägrar att sluta heja fram vårat lag för diverse saker då?
Det är konstigt att många blir "idiotförklarade" när dom framför sina åsikter i GB:en och även skälld för att vara medgångssupportrar, kan det inte vara så att dessa personer älskar sitt TIK och är allvarligt oroade av händelseförloppet,tabellplaceringen och matchresultaten är ju ett faktiskt resultat,så det går aldrig att diskutera,låt alla TIK:are få framföra sina åsikter,alltid finns det något frö som är värt att lyssna till,helt klart är tycker jag att något måste hända,minst 2 st "fysiska" backar och en bra center tror jag är ett måste om vi ska ha elitseriehockeyn kvar.
Vi har 20 RÖDA tröjor klara. Det räcker till de anmälda spelarna, vi behöver ändå en 5-8 stycken. Så är några snälla och tar med några tröjor vore vi väldigt glada på söndag.
Några damasker har vi. Däremot inga byxor, vill ni ha det så får ni ta med er det!
Smokey och FH: Det är det förbannade seriesystemets fel att smärtan är så konstant. Hade Timrå spelat en gång per vecka och förlorat hade en högst två dagar varit förstörda. Med två-tre hemmamatcher och ibland någon bortamatch inom räckhåll per vecka duggar pinan desto tätare. Hela veckorna förstörs... Jag har full respekt för dina och TIK-Bergslagens bravader, Smokey. Skam vore väl annars!!!!
I övrigt tycker jag att det är trevligt med positiva tongångar - kan hända att man är lite väl hockeydeprimerad för att svara på glada tillrop. Självklart är jag mitt lag trogen och går på vareviga match. Jag kommer att följa laget till div. 6 om det skall vara så. Hockeysnack är en ventil för många supportrar med tunga hjärtan just nu. Således blir stämningen därefter...
Octagon : Jag har den största respekt för er som ställer er i ladan match efter match. Själv tvingas jag lyssna på Christer Jonasson och det är en plåga i sig och när dessutom resultaten blir som de blir så funderar jag allvarligt på att göra en sån där voododocka med Christer och sticka uttjänade tandpetare i dockan. Vem vet det kan fungera. Måhända kan jag åtminstone trolla bort Jonassons hemgjorda ordvitsar.
FH: En annan sak som är tursam, min gode farbror, är det faktum att du sluppit stå i ladan sedan början av oktober 2001 och se förlusterna torna upp sig likt obestigbara K9-toppar...
Man får gå långt långt tillbaka för att hitta ett motstycke till den motgång vi för närvarande upplever. Under ca 18 år har Timrå IK varit ett lag som mestadels vunnit och i vart fall mycket sällan radat upp förluster på detta sätt. Minns vissa förluster från mitten av nittiotalet - de kändes tunga då... Dessa är dock inget mot den känsla som infunnit sig i år. Hur 1983 års förluster kändes kan ingen inbilla sig att de kommer ihåg. I vart fall är det min bestämda åsikt att minnet långsamt tappar styrka...
Ibland måste det vara skönt att vara exilsupporter...
Du borde nog ta och besöka gästboken lite mer frekvent. Likt hormoslyr i ett saftglas så skulle du avlöva varenda dysterkvist som en pastor Jones i högform.
Smokey: Än en gång kan jag inte annat än att hålla med dig. Jag tror att lagets kräftgång gör ont- oerhört ont hos de flesta anhängare, kalla dem medgångare, supportrar eller vad som helst. Man har rätt till en åsikt, man har rätt att ifrågasätta. Men om det ska vara så att man ska vända ryggen till, sluta heja, bua eller på annat sätt visa sitt missnöje åt spelare som redan vet vad vi känner då är det verkligen att sparka på ngn som redan ligger.
Jag har svårt att klappa och skrika om hur mkt jag älskar laget när de gång på gång förlorar. Men jag skulle ALDRIG för hela mitt liv välja att visa mitt missnöje på något av de ovan nämnda sätt. Kan aldrig aldrig aldrig ge en positiv effekt på laget. Nej, jag är full av beundran över alla er som fortsätter älska utåt sett, trots att ert hjärta och hjärna säkert säger annat. Det är styrka, det är kraft och det gör i alla fall mig stolt.
Om vi nu ska söka anledningarna till lagets tabellplacering i stället för att smida planer för hur vi bäst ska visa vår missnöjsamhet mot laget. Mig får ingen med på alla dessa förslag till svek mot laget- oavsett om vissa tycker att laget sviker oss.
Tur att man inte tillbringar alltför mycket tid här numera. En själmordskandidat framstår ju som levnadsglad i jämförelse med vissa skribenter. Det får väl snart bli som det var under den allsvenska perioden. Vi gräver ned oss i det förflutna. Vi minns de lyckliga stunderna då framgångarna flöt fram som en översvämmad Ljungan i juli. PÅ den tiden samlades supporterskaror i massor. Folk från när och fjärran bekände sin röd-vita tro. Det fanns inga dåliga domare. Spelarna och spelet var underbart. Supportrarna var ödmjuka och de experter som tvivlade på oss hånades. Vi var helt enkelt predestinerade för något stort. Mount Everest framstod som Gumsekullen. Inga hinder var för stora. Krönet på denna underbara drömliknande period var som Smokey påpekat Västerås. En osannolik match, där allt gick vår väg och supportrarna skapade en stämning och sjöng som om alla härstammade från Kjell Lönnås kammarkör. Nu är läget annorlunda. Allting är åt helvete. Från skridskoslipning till alkoholintag. Jag har dock levat tillräckligt länge på den här jorden för att inse att detta är faktiskt tjusningen med sporten. Visst det är en ren plåga att lyssna på sportradion nuförtiden, men samtidigt så skulle aldrig höjdpunkterna leda till en så euforisk glädje om vi inte fick vara med och trampa i förnedringens gyttja då och då. När jag besökte Gavlerinken framstod det så klart och tydligt. Där satt prydliga bänkrader med Brynässupportrar och tittade på en i en oändlig rad av elitseriematcher. Ingen skrek något. Några applåderade efter att målen trillade in och framför allt : Alla satt ned och var mäkta irriterade över att TIK:are stod. Jag vill inte vara supporter till ett lag som blivit så blasé. Jag vill uppleva idrottens berg och dalbanelek för inget är så härligt som när vagnarna börjar sega upp sig mot krönet och den sköna känslan stavas : Revansch !
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer