Klart den ska vara lika trevelig,,,,,och OM!! vi råkar förlora rent hyppotetiskt tanke alltså,,,,,så är det alltid yttre omständigheter som inverkar,,,är alldrig målakten, eller någon annan som gör bort sig,,,Ja domarn kanske,,,,,,,,,,
Håller nog med Molla jag att vi har inget sämre försvar än varken Luleå & AIK som t,o,m har släppt till mer bakåt än oss. Frölunda,Brynäs,Linköping...Så kom inte och säg att vårat försvar skulle vara nå sämre än dessa övriga lag....Det är framåt som det inte stämmer iår bara att kolla hur många mål vi har gjort...Det är det som är haken att det görs för lite mål....Freddan fick nog lite rätt i det han sa när vi skulle värva ny målis....Hoppas attt han är bra på att göra mål också sa han....Så jag köper inte att vi skulle ha nå sämre försvar än de övriga lagen......MoDo-TIK...2-4..KÄMPA TIMRÅ.....
Molin tycker TIK har bra försvarsspel, då måste han vara en av dom få i hockeysSverige som att tycer så, dom flesta experter tycker det fattas ett par backar i TIK. Tycker nog det såg mycket mera stabilt ut förra året då även om många hackade på Jörgen och Tjobba. Dom skulle nog gå in rätt in i Tägström med idag et är bra.
Kollade in statistiken på Gerhard och Bemström 4 resp 5a i poängligan i SSK, klart då att dom spelar i ett lag med bara divor tur inte TIK har några divor då?
Läste att nr. 9 inte är med i eftermiddag mot MoDo, magsjuka är det officiella beskedet, Tägström in i stället. Får man känna en viss positiv glädje över detta eller blir man hängd? :) Nu får vi se hur det går!
Hälge: Borde inte du ta ett allvarligt samtal med den du har sonen med,,, eller har du några konstiga oidentifierbara gener som härstammar sedan inka stammen,,,,,,,,,,,
Jimmy: Ok...jag skäms för jag är en urbangare..:-( Jag hade bestämt mig för att åka,men efter förra matchen tog luften slut....men nu känner jag att luften återkommit..!
Hälge: Tillräckligt många så jag o Frella inte fick plats iaf... men vi har fixat så att vi reser med bil istället... En Hardcoresupporter ger inte upp i första taget... då finns inga hinder...
250kg: Jo med facit i hand skulle han vara en tillgång nu... speciellt när Hautamaa tvingats sluta... men om man ser inför denna säsong så hade han ändå bara varit fjärdecenter bakom Zäta, Lind o Hautamaa enligt mig... Isf skulle han använts som ytter då... men nu känns detta resonemang löjligt eftersom vi aldrig får veta svaret...
Tackar, kul att du gillade krönikan... Den blev lite fel nu ändå... skrev den för 1,5 vecka sedan... men hoppas att budskapet når fram iaf... bara att kämpa vidare...
Jimmy: Då menar jag inte Lind som den tid han spelat varit en av fåtal spelare som uppvisat ES- klass i Timrå. Njae, det var närmare de andra spelarna som fick plats i Timrå på bekostnad av ( kan man säga) Gehard.
Jimmy: Hmmmm..... Tack för din krönika! Åter igen mkt bra och tänkvärd.
Men jag håller inte med dig i allt vad du säger. Det känns så fel att spekulera om och huruvida en spelare som Gerhardsson är rätt att "sparka" till fördel för någon annan ganska anonym spelare. Känns som att ställa sig frågan: Uffe Söderström- bra eller dålig!? Gerhardsson kan inte bli dålig med det sinne han har för spelet och den enorma speed han har. Därför skulle han vara kvar i laget om inte andra faktorer spelat in.
Men detta är lite Starostenkovarning så jag väljer att låta resten av mitt resonemang bero. Gerhardsson är passé, borta, glömd. Sedan vad som orsakat detta vet nog bara gudarna.
Gerhardsson i dåtid var nästan som Peltomaa i nutid om vi pratar +/- ett år eller så. Allt förändras så snabbt, det visar inte minst Peltomaa i år. Men nu tar vi nya tag, finner nya krafter och verkligen hjälper laget på det sätt vi kan. Det kan som sagt, inte bli värre!!
Ja, det är ju tryggt.. även om allt inte är sig likt så kommer allt tillbaka. Till slut. När vi vänder blad i Timrå hockeyhistorieböckerna undrar jag vad som kommer att stå i nästa kapitel.
Marcus, #74 och spilld mjölk I efterhand är alla kloka hursomhelst. #74 slet oerhört det håller jag med om. Då var då och nu är nu; Idag. Gnagarna vann Lule skaffar juniormålvakt Löven tar hem P Sandström Allt på samma dag. Frågan är om det är bra eller dåligt?
När det gäller det hockeymässiga skulle #74, ur mina ögon sett, varit självskriven i laguppställningen i fjol. En suverän hockeyarbetare och tillhör faktiskt en av de bättre i Elitserien på att döda utvisningar. En mycket bra defensiv forward med andra ord. Så därför kan det ju tyckas att Peo gjorde helt fel i att "sparka" #74, men det var ju som tur var inte därför han fick gå. Jag skulle hemskt gärna sett att han varit kvar.
Kollar just nu in den fetaste av alla "Chucken", när han trallar på på med Roll on Beethooven, i slutet på låten sjunger han fel, med röd vita shoes, skall vara shirt. I vicke fall som hellst blir man åskådare i sin red and White slips o hejar på di röde för allt vad tygen håller o 1/4-tonnarn skall få hjälpa till med morot o piska. Då kommer det att gå vägen. Självklart o ståpäls!
#74 var inte tilrräckligt bra för att vara kvar... man valde mellan honom o Lind... man gjorde rätt val enligt mig där...
För tanken var väl att när vi gick upp skulle värva en förstacenter o en tredje center... Zäta skulle bli andre o antingen Lind eller Gerhard fjärde... Att centervärvningarna blev Zupancic o Salmi så kunde man kanske med facit i hand säga att man skulle haft kvar Gerhard...
#74 en diva ? I Timrå kanske men i SSK har han visat sig vara en outtröttlig hårt arbetande forward. Han har försvunnit lite i offensiven nu i ES men defensivt gör han och radarpartnern Wiklander ett mycket stort jobb ! Det kan kanske vara så att han ändrat sitt så kallade beteende nu när han kommit till en klubb som velat satsa på honom !
Saknar spelare som Marcus Sjöberg och Peter Gerhardsson. Sjöberg var för ett år sedan landslagsaktuell. En finfin lagspelare, hård att möta. Gerhardsson har förmågan att bära in pucken i anfallszonen. Ingen kan påstå att Sjöberg och Gerhardsson inte vore klasspelare i dagens ack så tama lag. Har aldrig förstått varför dessa kapaciteter fick gå.
Fan vad det spricker om HH ska stå i mål. Jag hade trott på handbollssiffror när hesa Fredrik ropat ( eller visslat eller vad det nu heter.) Men med en HH i målet har jag svårt att se hur ett enda mål ska komma till från IFSH- håll. 23 eller 24- 0 är ett tänkbart resultat med en föredetta proffsmålvakt i Timrås lag.
Runar Up skulle kalla det för Timrås "rockfetaste seger" på förhand.
Det som kan göra att IFSH skulle kunna få häng är Smokeys ringrostighet- det oroar lite. Men en bra coachning kan ju bänka en sån som honom. Hoppas man agerar i båset. Ingen timeout när det är försent ( vilket tack och lov) inte kommer att hända. Är det fel om man har en syn framför sig där Smokey liknar Gretzky till utseendet? Jag har fått för mig det.
Actionleif: Ta det nu lugnt med Moverare- han är bara människa med en annorlunda syn på vilket lag man ska älska.
Mats Edström: Kul att du nämnde mig i ditt inlägg. Synd är det att jag inte kan komma- det håller jag med om, men skam??? Vet du varför jag inte är med? Jag ska erkänna: Jag är för bra för att få delta. Att inte du visste att jag har grönt kort i supporterhockey.... Själv får jag nöja mig med att träna med Moras halvdana allsvenska gäng denna dag.
Lycka till i alla fall! Bra initiativ, som mot alla odds blivit verklighet!!!
Friskan. Förlåt fru. Så den var med? Det värmer, skulle gärna krama den nu om den inte just nu var i Dalans ägo. Så även fast jag inte är med imorrn till Övik så är min flagga det, glädjanden nyheter det tror jag för de flesta...
JAA....igår kom den,"Timrå IK:s klubbmagasin" och inte behövde jag eller nån annan dela ut den, Knylan m.fl var med i den också. Bra jobbat Kansliet för det är väl ni som medverkat till den (vad nu lotta säger om det).
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer
Men nu tar vi 3 poäng,,,,,,
TIMRÅ IK ETT SÄTT ATT LEVA!!!!!!!!!!!!!!!