Men snälla Frasse...ska källarsson bara för att Söderberg är liten då kliva åt sidan och låta han komma undan? Du verkar inte ha fattat att det är hockey som dom spelar och att det blir skador som följd ibland när oturen är framme...Och inte skulle väl jag be om ursäkt om jag gav en tackling schysst och nånn bröt armen mitt i matchen. Ja efter matchen då skulle man väl kunna fråga om han mådde bra. Otur för Söderberg och det var ju bara en arm som tur var och han får väl käka lite mer gröt istället....Barnungar,,,ja jag undrar vilka som är de största barnungarna här....Skämmas får du göra själv......
Friskan: Det är rätta takter det... jag hoppas fler tar ditt initiativ och dyker upp.. Vi röjer järnet... Frågan är bara... har Sundsvall Fan(n)s nån klack?? Jag menar alla spelar väl säkert. =)
ernie: enligt min åsikt så var Källarssons tackling helt schysst. sedan att pojken inte kan klara en tackling så får han skylla sig själv. Hallins påkörning såg jag inte så den kan jag inte kommentera, men Madde har säkert rätt. hon har ju en tendens att ha det...
Till sist..... röj med mig imorgon alla icke spelande supportrar, jag är på plats med trumman på borta stå och väntar mig mycket sällskap!!
Actionleif: Jag blir rasande när "Zäta" blir hårt tagen eller när nån TIKare blir brutalt tacklad och jag accepterar inte det! Då kan jag heller INTE acceptera Ed Wards och Tomi Källarsson uppträdande bara för att dom spelar i Timrå! Jag kräver hårda tag men folk ska inte behöva uppsöka sjukhus! Det är min bestämda uppfattning! Jag kritiserar mina egna om det finns fog för det och det tänker jag fortsätta med! Oavsett om vad ni tycker om mina utspel! Jag är den jag är och jag är en frispråkig person! Jag agar ju mina barn av kärlek!
mike66: ni är som barnungar hela högen tamefan! "men de var juh dom som började"....
var nån här som skrev: "han får skylla sig själv när han e så liten" stackars alla de små på supportermatchen imorgon ifall vissa spelar med den inställningen...
Verkar vara fler än laget Timrå IK som bör skämmas denna eftermiddag/kväll .....
Actionleif: Du har nog rätt.... Jag har hört om många nyfikna människor... Sundsvallare, Tik;are, även en del Patroner... sedan får vi inte glömma släkt och vänner... undrar om jag gör spelarna nervösa nu?
Frasse: Det är ingen som gottar sig åt andra människors olycka, men om man kommer in som MoDoit och gnäller på Källarsson och Ward så ska man ha skit...Det är ju hockey som spelas och då får man leva med alla dessa skador....F-n ni verkar ju trög en del av er...
ernie : nu har ja inte sett den tackling som tomi delade ut .. men de flesta verkar eniga .. fokins tackling var schysst den med .. klart man reagerar och skyddar sina spelare bara !
Patetiskt e ordet......sen om det var en brutal överkörning eller en regelrätt tackling spelar ingen roll, resultatet av det hela kvarstår: Söderberg bröt armen å e borta 2månader.....väx upp ni som sitter å gottar er över andra personers skador!
Den historiska Matchen börjar kl. 14 imorgon. Men det kommer hända en del saker före nedsläpp så var där en kvart tidigare.
Imorgon vill jag höra Timråklacken rocka på läktaren. Ni lär väldigt bra på hemresan, kanske inte den ramsan jag vill höra hela matchen men kom och stötta supportrarna!!!!
Actionleif: Det var ett jävla gnäll på Sergei Fokin ifjol när han brutalt tacklade Tomi och då var vi i upprorsstämning och Fokin var INTE värt ett ruttet lingon sett ur Timråögon, men det är ingen av er som höjer på ögonbrynen över att en motspelare får handleden avslagen! Det tycker ni hör hemma på hockeyrink? Om man INTE accepterar överfall på sina egna från motståndarna då kan inte heller acceptera att våra egna brutalt tacklar folk till Sydafrika! Man MÅSTE ju vara objektiv! Så som man själv vill bli behandlad ska man behandla sin näste!
actionleif: Precis vad jag tänkte ta upp, Jag litar fullständigt på Madde om hon och ni andra såg vad som hände och har lite feeling för spelet, och då även domaren som inte ansåg det som så allvarligt....En rejäl smäll på en liten spelare som knappt tål en tackling....Det är hockey som spelas och inte nån j-la Bowling, bara så ni vet alla ni som gnäller........
Tyckte TIK började bra... matchen stod o vägde lite fram till 1-0 sedan rasade TIK... Det blev några riktigt snygga MoDo-mål(Kapanen chanslös på målen) o matchen var sedan bara en 2 perioder lång transportsträcka... TIK visade trots allt god inställning o krigade bra de 2 sista perioderna... Höll åtminstone upp underhållningen lite för oss supportrar som rest dit... Ett snyggt mål i början på den sista perioden signerat Henrik Zetterberg som röck sig loss med pucken från sin försvare o la en macka till Fagemo som klippte till direkt...
I TIK får Matthiasson, Zäta o Freddan ett plus mot de övriga...
Summa summarum: MoDo är en klass bättre än TIK just nu...
PS: Håller med Madde, såg inget fel med Källarssons tackling, rådbjer såg ju inte ens situationen själv utan frågade en linjeman... Tror det mer berodde på hur mkt skadad Söderberg att straffet blev som det blev... Själva tacklingen var inte på nåt sätt fulare än den som renderade att Hallin fick kliva av...
Att laget inte håller högre klass än så här denna säsong accepterade jag, om än motvilligt, samt vissa andra redan för flera månader sedan. Inse fakta: Vi kommer att komma sist i elitserien. Därför bör all planering vad gäller formtoppar och dylikt redan nu inriktas på kvalserien. Det kommer att bli säsongens höjdpunkt! Tänk bara bortaresan till Leksand... Alla orsaker till vad fiaskot sedan beror på orkar jag inte ta upp i denna tråd ikväll men man kan ju snabbt konstatera att många av nyförvärven inte motsvarat förväntningarna... Någon gång vänder det ändå, det är ju tjusningen i sportens värld. Om sedan vändningen kommer denna säsong eller i allsvenskan 2002-2003 låter jag dock vara osagt. Oavsett mörkret som är över oss just nu så rubbar det i alla fall inte min kärlek till Timrå IK.
Madde: Pelle Hallin fick ett felskär, det var en olyckshändelse! Kan meddela att Tomi har en jäkla tur! För det blir ingen rapport till förbundet! Han är tillbaka i nästa match! Det ska vi vara väldigt glada för!
Nu hoppas jag på en nystart efter nyår! Att hela A-laget avger ett ett nyårslöfte till varandra om att ställa och kriga utav själva fan! Nu ska avsluta denna säsong snyggt med nytt kontrakt i ES. Boka in träningsmatcher mot Kovland, Njurunda, AIK Hockey Härnösand soå vi får tillbaka självförtroendet!
ernie eagle: Glöm den där matchen nu och börja att ladda inför morgondagen...Vi ska visa A-Laget hur man lirar hockey och har roligt...Vändningen kommer säkert då även för A-Laget som kanske lär sig ett och annat av oss proffstyckare här på gb:n...Vi vet ju hur en slipsten ska dras och det ska vi visa i morgon...Väl mött..FORZA TIMRÅ SUPPORTRAR....
Hoppas att Timråklacken aldrig beter sig som MoDo-klacken gjorde i kväll! Hade som mål att uppleva en trevlig kväll med förhopppning om poäng i kväll, men tji fick man! Helt rättvis MoDo seger, men kvällen förstördes mest av den attityd mot mitt lag som MoDo klacken hade. Att med berått mod gå in att önska Timrå ur i Elitserien som dessa gjorde, gör att man vill gråta, detta lag som näst efter Timrå bultar i mitt hjärta har en hejarklack som får mig att spy. Fy fn The Reds och dra åt Nolaskogs med er!
Det är fruktansvärt pinsamt och tragiskt att åka 15 mil enkel väg och se Timrå kliva ut på isen med en huvudlös inställning! Försvarspel existerar det överhuvudtaget Lars Molin? Kimmo Kapanen klev av med flaggan i topp idag, han kan INTE lastas för ett enda mål! MoDo fick ju gata fram och gjorde ju lite som dom ville! Det var ju stundtals spel mot ett mål och kattens lek med råttan! Nr.3 i Timrå är ju pinsam att se! Blev dessutom gryyymt besviken på Ed Ward! Att en sån pass rutinerad spelare uppträder på det viset som han gjorde idag är helt oacceptabelt! Shame, shame, shame on you!
Tomi Källarsson skämde också ut sig - rejält dessutom! Det han sysslade med idag är ju för fan kriminellt! Då syftar jag förstås på överfallet av Anders "Lillen" Söderberg! Handleden av och gips i 6-8 veckor! Snyggt jobbat!
Nu till något positivt! "Freddan" var ju äckligt bra när han kom in efter första perioden! Det var ju guldglans över hans helgjutna insats!
Erik Tägtström - FULLSTÄNDIGT LYSANDE!!! Vilket inhopp! Jag är ruggigt imponerad! Men det har jag ju sagt länge! Vi MÅSTE våga lyfta upp egna produkter till A-laget med ett genuint Timråhjärta istället för att värva hjärtlösa smålänningar och skånepågar!
KVALSERIEN: Skärpning krävs omedelbart! Idag fanns varken vilja, glöd, intensitet, hjärta eller mod! Allting sket sig! Om vi spelar så här i Kvalserien mot Leksand så kommer vi bli sönderåkta, och det med råge! Det kan INTE bli mera håglöst än det som visades upp idag! Dumstrutar på hela laget bortsett "Freddan", Fagemo, Casselståhl och Tägtström på nästa träning!!!
4 kvicka mål i första, Freddan var heltänd på isen och hyllades av Modoklacken samt den tappra lilla Timråskaran. Rådbjer är alltid skum när han dömer. Han ser ju lite knasigt som vi alla vet. Uppenbarligen får man inte tackla på ett visst sätt, då åker man ut. Enligt oss var det en helt regelrätt tackling som Källarsson gjorde!
En av matchens höjdare var ändå minimatchen i ena pausen då Timråskaran hejade fram Husum till vinst mot Modo med 1-0! De små tackade klacken när de skrinnade ut...
Red Eagles: Ja det kommer att bli en höjdare, tvärsäkert. Nu ska man bara finjustera in utrustningen så att den är i topshape....Kommer att bli många härliga strutar från min Montreal 9944 Magnum klubba i morgon...Tror dock att actionleffe blir förste målskytt och att HH blir matchens lirare...Va f-n nu börjar Robinson...Väl mött i morgon Kl 14.00 är det nedsläpp i Gärdehov....FORZA TIMRÅ SUPPORTRAR..
BubbaGris: Hur f-n kan du leva så här efter julen???? Är du inte lugn så skickar vi Källarsson på dig...Och du ska snacka om gnällig din kärring, hockey är väl en kampsport och då får man räkna med lite blåmärken och brutna ben ibland...
Frasse: Det är bra att du är uppmärksam...Har lite och göra med skrock det där förstår du...Jag försöker hitta ett sätt att få trenden att vända...Liksom i morgon åker den vänstra skridskon på först...The same procedure that last year, James...
Okey El Macon jag anntar utmaningen, att skriva något negativt,,,,,
Förstog att det skulle bli såhär f-n man borde fatta det på en gång, allt började redan i somras med den inässtan obefinterliga sillyn, på G-B:n sedan gick det vidare med HV hemma klart smålänningarna vart sur efter åkt så långt och var så nära, nä lite j-la vett och ettikett hade hjälpt, var en stor miss att göra så mot gästerna i början, skäla poäng av dom, klart dom vänder en ryggen och blir sura,
Och sedan tröjan i taket, fel storlek klart han sitter där i sin himmel och är plutt strimma, och spapps hjälmen VEM i H-veta har så stort huve??????
Summera allt och man kommer fram till att de verkliga målburarna är åt h-veta för små, hur lätt är det att hitta på då, när man lever i en värd skala 3 till 1,,,,,,
Ja nu är det nära...Nyslipade grillor och ny klubba...Det här måste bara bli succé..Angående dagens match så tänker jag inte ens kommentera den, nä nu inriktar vi oss på morgondagen och ger Kattkräken en riktig fajt som dom sent ska glömma...FORZA TIMRÅ SUPPORTRAR.....Its a long way to the top if you wanna Rockn Roll, lite Ac/Dc i stereon i morrn sen är allt som det ska va...
Tvärtom ett av de fulaste målen man sett. En lyftning från egen zon i numerärt underläge som Divis släppte in. Timrås första mål den säsongen och enda poängen av Tomi. Tror inte att han fick pucken - skandal!
Okej det måste varit ett snyggt mål då eftersom du komm ihåg det =) heheh han e en bra back..men gör sina misstag lite då och då...han är bättre i år än han var i fjol.....hoppas han e kvar i klubben ett år till...