Jo det var en riktigt rolig match detta trots att lagen var en aaaaaning ojämna. Jag hade ju "förmånen" att samla ihop de flesta tröjor och damasker efter matchen och en del var riktigt blöta.............. om det var av svett eller tårar vet jag inte.
Bara hålla med, var en av de roligaste man gjort med kläderna på,,,Fasst jag fick utgå efter en period, med himmla stel rygg, men nu laddar vi för retur och vänder siffrorna,,,,,,
Och nu vet jag vad en klack betyder, min nervositet släppte då Timrå klacken drog igång, och så j-la maffigt det låter från isen,,,
Jag vill bara ge en STOR bukett röda rosor till alla er som var med och kämpade på isen....hoppas att det blir en returmatch av för då ska katterna få. Hoppas oxå att det kom in mycket pengar till barnkliniken....än en gång tack alla som ställde upp och gjorde det här till en dag att minnas....hoppas att ni hade lika kul på isen som vi på läktaren........
Visst fan har man haft roligare... Men inte med kläderna på. Vill också tacka Sundsvalls Hockey för ett bra arr. Hoppas det här blir en tradition. Ett tack till alla brudar och lillkillen i Timrå IK:s supporterlag. Snacka om att kämpa. Visst var Sundsvall lite bättre på isen. Det syntes att dom småtränat ihop en hel del... Men TIK:s främlingslegion gick inte fetbort.
Jag tycker vi kör bäst av 7. Typ.
Nu vet jag att klacken är viktig. Tack!!!
16 år utan skriskor har nu fått ett slut. Men visst hade man velat gruffa lite mer med Moverare. Det får väl bli i en retur.
Tror du verkligen att Molin är nöjd med försvarsspelet? Det tror inte jag men jag tror inte det blir bättre om han sågar grabbarna i tidningen.
I år har jag sett ungefär hälften av a-juns matcher och det finns bara en spelare där som är tillräckligt bra för att ta steget upp till a-laget och det är Tägström. Sen så blir inte hans chanser direkt sämre när försvaret i Timrå läcker som ett såll.
Så här kul har jag inte haft sen jag fyllde arton år....Returmatchen ser nog ut att bli av som det känns just nu....En fullständig succé kan man nog sammanfatta evenemanget med......Sen att Sundsvall hade toppat upp sitt lag och inte använde sig av en endaste tjej drog kanske ner betyget på matchen en aning...Nog måste det väl finnas nån Sundsvalls tjej som ville vara med???? Minus där till Sundsvall......
Moverare: Hur kunde du missa det öppna målet från tre meters avstånd???? Skulle nog vilja höra en förklaring på det....Huring gillar inte din fula spelstil heller....Många minus för dig idag i statistiken.....Förbered dig på en tuffare fajt till returmötet då kommer det att göra mer ont än idag......
Publikmatchen måste Timrå supportrar ha vunnit med hästlängder vilket stöd vi hade.. Inte alla hemmalag som blir totalt utbuad innan introt som förövrigt höll hög standard....
Till sist vill jag tacka alla som ställde upp och gjorde detta evenemang möjligt och önska er alla ett riktigt Gott Nytt År.........
Moverare din späda gnu. Kom gärna fram så kan vi diskutera din syn på innebandy. Spring inte och göm dig som vanligt, du är det främsta exemplet på att det är lättare att vara kaxig på nätet än att stå upp för sina åsikter öga mot öga. Du har inga rätt alls, Danielsson.
Hej på dig själv du jollybob. Jag orkar inte leta rätt på detta vi bebatterade i samband med tränarbytet. Men vad jag vill komma ihåg så handlade det vi pratade om dels hur illa han behandlat spelare i J- vm och sedan detta med att vi kommer att spela vid sargerna med en tränare som Molin.
Jag har varit emot ett tränarbyte, någon gång har jag funderat om det skulle kunna bli bättre med en ny, men att ha Peo kvar har hela tiden varit det bästa alternativet.
Jag tror inte att en tränare kan vända mitt Timrå Ik med avsaknaden av en riktig ledare på isen, alternativt ett par spelare som växt upp med Timråhjärta. Det är inte ngt litet problem som ska lösas utan ett jättestort känns det som.
Kval är självklart. Det var ett tag sedan jag tvingades inse det. Jag har fått skruvat ner mina högt uppsatta förväntningar från seriestarten. Från slutspel till nytt kontrakt kvalvägen. Mina mål var för högt uppsatt- så var det.
Men Molin har inte varit en dålig tränare i mina mått, och att han inte klarar att vända på detta är inte så konstigt igentligen. Vi är ju för dålig helt enkelt.
Handen på hjärtat så inser man nu vad såna som Tjobba, Schnabel, Huss, Sjöberg, Ahl, Petriläinen med flera kunde rent hockeymässigt. Man saknar dessa.... precis lika mycket som jag saknar Pelto trots att han verkar vara kvar i laget!?
Släppte HH in alla IFSH:s mål?? I så fall: Shame shame shame- shame on you! :o)
Försvarsspelet är klart godkänt, säger Lars Molin i en intervju med dagbladet. (se Länktips.) Det uttalandet borde säga allt om Molins kapacitet som tränare. Tyvärr verkar det bara vara han och de värvningsansvariga i Timrå som har den uppfattningen. Nubben och Styrelsen valde väl en tränare som dansar efter deras pipa och som bara har en egentlig uppgift, dvs att tala om vilket bra jobb dom egentligen har gjort. Om det är nån stake i Molin så sätter han in 2st juniorer och tar bort Halvardsson och Wallin, gärna för resten av säsongen.
Bo wasa: passa dej, jag påpekade samma sak bara för några dagar sedan (att man måste visa sitt missnöje, exempelvis genom att bua), vart ett jävla liv här då.....
Det är inte länge sedan Luleå & Timrå låg sist med lika många poäng. Nu några omgångar senare har Luleå 43 poäng och en 7:e plats - 16 poäng mer än Timrå. Luleåpubliken buade med all rätt ut Luleåspelarna så de fick känna att publiken inte var nöjd med det som presenterades.I Timrå står klacken och ropar: "Timrå IK är de bästa" ! - Nej , visa att vi inte är nöjd med det som visas på isen !
samma här håller med dig fullständigt, jag sa det på matchen redan, om nu timrå ramlar ur vilka kommer då att stanna kvar och hjälpa laget upp till eliten igen. inte många!!!! dom garvar bara. värvningarna har varit katastrof. typ spelare som varit skadade och suttit på bänken m.m. SEN KOMMER MOLIN ALDRIG ATT TESTA EN JUNIOR det är fan en skam att inte ta in en junior, vad har han att förlora. jag tycker ändå att peo borde vara kvar ser ut som det inte var peos fel, molla har inte gjort det bättre!! det är alltså laget som inte orkar i matcherna, inte tränarens fel som det verkar
Yzerman håller med dig fullständig. Jag lägger hela ansvaret på den eller de personer som har skött värvningarna i år. Tyvärr så är det dessa inkompetenta personer som har sett till att Timrå ligger där de ligger i serien och om vi klarar oss kvar i år får absolut inte dessa personer skötta nyförvärven ännu ett år.
Nu får det fan vara nog med alla pajasvärvningar! På två år har Nubben O P.O lyckas med en värvning PASI skandal.Istället har man sparkat spelare som vår kapten 74krigar GERHARD, SJÖBERG, TJOBBA, JÖRGEN.E spelare som hade hjärta för TIMRÅ .Nu har man tagit hit spelare som inte bryr sig ett skit hur det går bara glider om kring med handväskan i handen.Agera nu fyra nya behövs om det ska gå vägen i kvalserien
GuRRA: Angående klackarna på annandagen tyckte jag TIK-klacken gjorde bra ifrån sig ändå. Jag gick ibland ut och kände tempen och stog då mittemellan klackarna. I andra tyckte jag Timrå-klacken bet ifrån sig rätt bra i jämförelse med Modo-klacken som hade laddat hela bussresan ner med div. drycker...
När det kändes avgjort i tredje så mattades TIK-klacken men jag tyckte även det var väldigt tyst på Modo-sidan oxå med tanke på deras ljusa läge... Hade det varit ombytta roller, alltså samma scenario med Timråfavör i Kempis, så hade the Reds blivit kraftigt överkörda. Men...Visst kan vi bättre!!! Go Timrå!
Kapusta: Jag har flera kompisar som är inbitna Modoiter o ingen vill ha ner Timrå i allsvenskan. Dom vill ha dessa härliga derbyn o det vill jag ha också. Det är lite storebror mot lillebror. :)
Nu var det ju som någon redan sagt inte reds som ville ha ner timrå i allsvenskan eller ettan, utan "den andra" klacken, inte bara sollefteåfolket. Och, nämas bör att vissa inte skrek med *pekar på mig* och jag tror inte dom som skrek vill ha ner er heller, utan timrå blir det inga sk debyn ju!!
Måste man på minna alla som ska spela att ta med egen flaska, med VATTEN,,,,,,
Intresant uppladdning som Moverare kört, själv har jag laddat med Rosentröm och Ragnar, och en god film, var någon gymnastik vet inte vad den gick ut på,,,,
Nu j---ar måste klacken vakna upp ur dvalan. Det är dax att börja stötta laget nu. Senaste matchen mot MoDo var direkt pinsam från TIK supporterklubbs sida.
För första gången i mitt liv satt jag på sittplats å kolla på hockey. Jag satt till höger om THE REDS. Deras ramsor håller inte alls elitserieklass. Att vara en etablerad elitklack, och stå och skrika HAT/HÅN ramsor mot ett lag som ligger sist i tabellen. LÖJLIGT!!!! Men dom hade en fördel i Lördags.....dom hördes. Därifrån jag satt så såg jag våran klack ganska bra. Å jag kan tala om att dom gjorde inte mycket för att stötta laget. Tvärtyst hela tiden, ibland kunde man höra någon som försökte få igång ramsor, och denna "någon" ska ha en eloge för detta.
VAKNA KLACKEN! Det är nu Timrå behöver stödet. Det finns bara en väg nu å den går uppåt. Så låt oss hjälpa laget att starta den långa vandringen upp på säker mark.
Så var det äntligen dags. Välkomna till Gärdehov och årets sporthändelse. Har för övrigt laddat hela morgonen med Thin Lizzy "We Will Be Strong", AC/DC "Problem Child", WASP "Mean man", Riot "Outlaw", Manowar "Animal" och Megadeth "Tornado of Souls".
Vi som är bekväma i elitseriekostymen vill självklart inte ha med lag som Timrå som drar ner dess kvalite. :)
Tänkte dessutom upplysa dig om att det det ej var The Reds som önskade er ur elitserien, det var Sollefteå klacken a.k.a. Fylleklackken a.k.a. Lördagsklacken.
Er egen klack var föresten närmast pinsam, hördes aldrig.
Om ni vill stanna kvar i eliten, så bör ni snarast göra er av med Ed Ward, för han är endast ett ankare som håller er kvar i botten.
Ernie: Du och jag är överens om att vi har olika åsikter och det är definitivt inget nytt! Det senaste kan jag uppfatta som nedlåtande men jag tänker inte ens bry mig om det här. Jag har varit rejält stressad den senaste tiden och imorgon är äntligen allt över!
Hälge: Nja, bortaläktarn var fylld iaf... men då var det oxå ett helt gäng från från finska Ässet där mitt i vår klack... De hejade på våra finska spelare... Rajamäki var tydligen populärast...
Egentligen känns det utjatat nu, men jag kan säga att jag i helt nyktert tillstånd inte kunde se den minsta oschysst het i Källarsson tackling idag på Söderberg. Han tog helt enkelt tag med armarna om lillen å tröck honom i planket, visst kanske fasthållning, men sånna tacklingar ser vi x antal av i varje match, sen hade väl Söderberg armen fel när ½ meter längre å ca 20 kg Tyngre Källarsson kör över karln...
Tägström gjorde en bra insats den stund han fick spela, bättre än vad jag sett både nr3 å 9 prestera iår iaf...
ernie eagle: Nån idiot är du nog inte... Detta kan kanske ha o göra med var man stod på matchen... Jag själv, Madde o Dalan stod på ungefär samma ställe i klacken, du kanske stod nån annanstans o uppfattade situationen på ett annat sätt... Jaja struntsamma gjort är gjort, det blev ingen avstängning på Tomi o Söderbergs arm är ändå tyvärr bruten... Syns imorrn i gärde...
Jaja jag lägger väl ner det här nu då eftersom det var jag som drog igång cirkusen så får jag väl också avsluta den! Jag har fört fram mitt budskap nu! Alla har rätt till en åsikt! Jag kan INTE omvända er och det är upp till er nu att ta till er av vad jag har sagt eller ignorera mig som en fullständig idiot!
Madde: Fö´låt! Jag var INTE tillräckligt tydlig! Det var inget personligt det där om att vissa är färgade! Det kunde lätt uppfattas så eftersom det var du och jag som debattera huruvida Hallin fick felskär eller ej! Huruvida Källarsson tackling var regelrätt eller ej! Men vad jag åsyftade gällde generellt hela klacken och INTE bara idag utan under hela säsong! Hoppas du blev lite klokare nu?
Vi ses på GÄRDEHOV imorrn! Då ska vi visa kattkräken vart skåpet ska stå! Har lite ont i halsen men käkar halstabletter och ska nog jävlar krevera så det hörs till Timrå om ni INTE spelar som ni ska...* he he*
mike66: va bra att du läst mitt itdigare inlägg innan du uttalar dej, där skrev jag nämligen "om det var en brutal överkörning eller ej spelar ingen roll", att han bröt armen e licka olyckligt ändå!!
Jag har ALDRIG i detta sammanhang nämt att Källarsson skall flytta på sej när han går in i situationen, eller att han skall be om förlåtelse för tacklingen! Det ENDA jag tillskrivit denna tråd är att JAG tycker det är PATETISKT att vissa sitter å säger: "han får juh skylla sig själv när han e så liten" , herregud, om du kör åt helvete med bilen på en hal vinterväg så sitter väl ingen å säger att "han får skylla sig själv då inte vinterdäcken hans var bättre"
Jag skäms, det gör jag, men inte för mina åsikter utan snarare för mitt lags prestationer denna säsong + alla jävla pajkastningar i olika gästböcker
Men lägg ner detta... Att säga att tacklingen var regelrätt är väl kanske fel men det är en typisk tackling som sker minst en 10 ggr per match utan åtgärd... i pojkhockey hade det varit utvsning...
Tycker självklart att det är tråkigt att en spelare skadas... unnar ingen i hela världen att få armen avbruten... men det var mest otur som låg bakom det... jag brukar inte vara färgad ang domslut o anser mig inte vara det nu heller... Rådbjer såg inte situationen o dömde väl lite efter hur han såg att skadan var allvarlig...
Ernie: Kom inte och påstå att jag är färgad när det gäller domslut! Jag är inte lika tillgiven Tik som en del är. Jag prioriterar ett annat lag i mitt hjärta.
Dalan: Jaja, jag är INTE lika färgad i domsluten som vissa! Allting är ju schysst så länge Timrå utdelar tacklingen! Men uj vilket gnäll det hade vart om Pihl eller nån hade satt åt en TIKare! Rätt ska vara rätt! Jag är konsekvent! Det är det som skiljer mig från mängden! Jag försöker se nyktert på saker o ting o även om jag ÄLSKAR TIK så när domaren blåser buar klacken! Visst ibland är ju domsluten felaktiga och då ska man protestera , men ibland finns en tendens att gnälla på allt! Rådbjer får mycket skit t ex när han är bäst i Sverige! Ok, han har gjort några mindre bra insatser i "ladan" men han är förlåten! Sett över en säsong är den genomgående BÄST - ingen protest! Man måste kunna erkänna när dom egna gör fel också annars är man bra dum!