1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602084 inlägg · 6213 ämnen
« · 39977 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supportermatchen
GuRRa:På returmatchen hoppas jag att du står i båset och sköter båsdörren,du gör nog mer nytta där.

Draget: Rinkandy är mesigt.
Skit i trollandet, kasta handskarna.

HH: Tre meter, inte, två.

Hörde att Sundsvall körde med ett par gubbar som spelar i Rinkbandyserien Div 1:.....Man kanske skulle ta och glida med till nästa drabbning och trolla upp dig på läktarn Moverare! ps:(Bör man ju ganska enkelt göra)

Mvh:Draget......korsdraget!

Moverare:

Kan vi få en fullständig redogörelse hur man missar öppen bur från två meter,,,,,var rätt dyr den kursen va???

Mike66: Vindögd?
Räcker det som förklaring?
Grattis, och nu ska vi visa att vi är veteranseriens tuffaste backpar.

Än en gång, tack för att ni ställde upp.

Grattis mike 66 på födelsedagen. Ta det lungt idag inte för mycket festande bara. Ha det bra.

Mike:grattis! HH: Nubben ringer och Hardy ringer dessutom. Vad sägs om OS HH?

Mike: gnäll inte yngling, hade du varit 65:a så hade du haft andledning att känna dej gammal,,,,,,

Lite besviken över matchen, vart var alla brudar som skulle ha autografer, Men bara vänta på att Nubber ringer så fixar sig arbetslösheten med

mike66: He he...... nu får wasa jobba på.

Etta på trådtoppen......Supportermatch, härligt..Tack för gratulationerna och nu är det kväller/ God Natt och sov gott och vakna upp med en ruskig träningsvärk i morronbitti.Ajajaj...

gud:
Man får väl köra den där gamla klyschan att huvudsaken är inte att vinna en sån här match, utan att kämpa väl och att ha roligt och göra sitt bästa och det var vi överlägset bäst på idag...Och nästa gång ska vi inte heller ta stryk av kissarna utan då ska vi stryka dom mothårs....Och jag lovar att du inte kommer att ångra en resa hit upp och vara med i gemenskapen efter det jag var med om idag....FORZA TIMRÅ IK SUPPORTRAR....

mike the man..
om ca 20 minuter är du hela 35 år..och det
bästa med det är att du klarade julen i år
också..hörde att du fick hänga en idag, ganska
skönt att göra en påse emot katterna va?? nä du
lilla "gubben" nu räknas det ner för dig så jag GRATTAR
dig redan nu..GRATTIS.. nu hoppar jag själv i bingen

Ja du Doktorn i morron är livet slut (661231) plus att denna återkommande värk efter en tuff drabbning ständigt förföljer en. Bara att inse att man börjar att bli gammal...Funderar faktiskt på att införskaffa mig en riktig käpp istället för min nya Montreal 9944 Magnum spak...AJajaj vad ont man fick i kroppen idag....

mike66..
nästa match så då j..lar ska Gud vara med..
det verkar ha varit sååååå roligt?? vad jag
har förstått så toppade kissemissarna sitt lag..
men jag hoppas att ALLA hade rolig så att det
kanske kan bli ett återkommande inslag i våra
supporter liv..men stryk av kissarna..Hmm,,lite
svårt att smälta

mike66: Jag hade tagit på mej gladmasken......det måste göras när man är officiell:)

Friskan:
Givetvis ska också du ha en eloge som visade upp dig och spred ljus i det glada omklädningsrummet...Du såg inte så elak ut som jag trodde ;) ...Publiksiffran var nästan 400 st...Otroligt måste jag säga...!!!

Redan trött Mike? Lagfoto är ok om du menar rätt lag.
Doktorn kan komma till nästa avsnitt i supportermatchandet. Hoppas det.
Ja, Friskan. Det handlar om det. Kul att göra något tillsammans också kan man anta.

doktorn: Du missade en enorm tillställning av supportrar som offrade kropp och själ.

Ja detta är inget man vill missa i fortsättningen, och i nästa suppmatch blir det väl ett ännu värre drag kring matchen....Då har jag på känn att vi får se gud i ett par grillor också...Lagbild tog vi, vet inte om det var någon som hade med sig sin digitalkamera men det var det säkert....Hoppas att Doktorn också kan komma då...

Sv: Supporterklackar
I dessa tider har du valt ett laddat nickname talibanen.

Har du mejsel, Friskan? Det är nog inte så lätt första gången med alla trådar och rubriker. Många intryck på en gång, men aningen lättare än att få ett bra pass och ta sig förbi Fokin antar jag.
Syster: gäääääsp.

Skoj att folk verkar nöjda... man måste tanka ibland.
Synd att jag missade deblaklet.
Kul att det blev av, men, tappa inte bort lekinställningen till nästa drabbning. Fotade någon? Lägg isåfall ut lite bilder.
Tja, kanske får jag chansen att kika nästa gång.

Talibanen: Hamnat i fel tråd......har du en skruv lös eller nåt?

Det tragiska med timrås A-lag är att ingen av dem har självförtroendet kvar. När de glider ute på isen och får tag i pucken så e de jävlar i mig snabb att få i väg den. när man står på läktaren så får man intrycket utav att inte vill spela, de vill inte hålla i pucken för att de e rädda att göra misstag. Om spelarna skulle ta och våga hålla i pucken en längre stund så skulle de nog se att det lönar sig. men det jag är mest förbryllad över e... vart har det fina passnings spelet tagit vägen som dom hade ifjol...

Jag skiter i om timrå förlorar, bara de spelar bra. Men så som det ser ut nu så vill jag inte äns infinna mig i ladan. Det är bedrövligt att se på de stackars A-lagspelare som gör allt vad de kan, men att psyket sviker. Näe de skulle splat en match mot nått dyng lag så de får känna att de kan vinna... för så som dom spelar nu i dagsläget så kommer vi garanterat hamna i gärdet igen för att se på derby

Att ropa att Timrå äker ur i år är inte önskan utan snarare en trolig sanning.

Jag o DT: Håller med fullständigt, det var ett härligt go i laget. Bättre stämmning får man leta efter, en för alla, alla för en... Tyckte alla var glada, positiva o kämpade gärnet. Tycker vi var de största vinnarna efter matchen. Klacken var underbar, de lyfte nog oss alla ett snäpp. Detta med supportermatch mellan TIK-Svall har kommit för att stanna!

Jag: Jo det var askul! Jag var helt inställd före matchen på att det var en kul grej, resultatet var oväsentligt. Men när målen rasade in kom tävlingsmänniskan hos mig in och bråkade lite... Dessa tankar försvann totalt när man insåg hur pass mycket S-vall enbart gick in för att vinna, jag tror inte dom hade lika kul som oss. Jag menar vilka spelare var kvar längst på isen, vilket lags supportrar var kvar längst på läktaren. Det är sällan som man känner sig nöjd efter en förlust, men idag så kände jag att vi på nåt sätt svetsades ihop som ett lag i den tredje och gjorde en stor kämpainsats. Längtar redan till returmötet!

Kul sa bill ,mycket kul sa bull...

nä vi loosade men det skadar ju inte ni spelade jubättre än a laget!

Det spelar väll ingen roll om vi förlorade? Vi hade ju skitkul!

såg Suporter matchen ganska jävligt synd att vi loosa skulle själv ställa upp på derekten!

dreamteam: Men hur kul var det inte då? självförtroendet växta för varje minut som gick in på 2a perioden! Hua så kul jag hade, det bästa som hänt mig! Nervös och stressad var jag före matchen men de gick så bra så, mitt leende har nog inte varit så på topp som det var idag, askul

Jag tycker att eran kedja gjorde den allra största insatsen. Jag förstår om du/ni var lite skraja före matchen, men ni fixade ju det!
Det var kul att se en gladare tjej efter den andra perioden :-)

Sv: Marcus
Kollade träningsmatchen RBK-Växjö idag och Ängelholmslaget vann med 3-1. I Rögle var Sjöberg en av de mest alerta, min första notering om honom är tre minuter in i matchen, den sista är när dryga 2 minuter återstår. När Rögle gjorde 3-0 i spel 4 mot fem återstod 4 minuter av andra perioden.

Växjös bäste är en ryss, med nr 6 på tröjan. Han gjorde också deras tröstmål i spel 5 mot 4, snyggt placerat vid stolproten. Men Rögle behöver ingen ryss, när Sjöberg finns i laget.

Hörde att tjobba hade varit där också enligt rykte...
Det var j-kligt kul att spela och bitvis gick det ganska bra också... Men det var juh klart jag spelade med min like(nr 8) Fredde också så då gick det lite lättare. Hade inte räknat med att vara den enda som satt i utvisningsbåset för TIK SK... och inte ens för något man gjort själv... Tackar till alla som var där och stöttade laget och speciellt tack till de A-lagspelare som var där och för en gångs skull fick vara experterna... Kul även att få lite fler ansikten till namnen(smokey, mike66, actionleif, HH osv)

Sv: Tjena 250KK
hejsan alla glada vänner , nu ska vi spotta i glasen och inte kolla bak i backspegeln , nu är det bara se framåt , det är inte för sent än att vända trenden ,för halva säsongen är ju kvar ,och kunde Färjestad ta så mycket poäng , så är det inte omöjligt för oss att ta oss upp till plats 9-10 , men alla säger att vi har dåliga målvakter , det är så här alla min vänner och tränare , för det första , så kan inte Henrik zäta göra allt , han har ingen som platsar i hans div , så helt enkelt köp 2 bra forward , så att det blir mera mål , det är ju ändå där vi brister , om man inte gör mål så vinner man inga matcher så enkelt är det , sen ett stort plus om vi värvar till 2 backar i laget ,men som jag ser det så är det ändå forwars som saknas först ,sen backar och inga jävla sop målvakter . Timrå kan inte påstå att dom har gjort några jätte värvningar än , men det kanske kommer , och jag hoppas att det blir i tid ,,, men do har inte många dagar på sig , sen är det för sent ,,,,,, nu säger jag bara ,vi kör så länge det ryker,, här kommer vi TIMRÅ IK ,,, GOTT NYTT ÅR TILL ALLA TIMRÅ FANS OCH ALLA INOM TIMRÅ IK

Sv: Avgå Nubben O värvningsansvariga!
Smokey: Man ska inte glömma att det här gänget tagit gänget till elitserien säger du??? hur många av det här gänget har fått lämna truppen inför den här säsongen,jag tror i motsats till dej att förra säsongens lag hade klarat sej betydligt bättre än den trupp som står på isen idag,kanske bättre med några genomtänkta värvningar,för i år hade man bättre tid och möjligheter.

Sv: Är Molin en Nickedocka ???
Sven Andersson: ??? Jag är lika förvånad som du"Försvaret är klart godkänt"säger Lars Molin ??? Jag undrar om han sett samma matcher som vi,ifrågasätter alvarligt om Molin är den ledare som TIK behöver,man skulle kanske tagit hit honom på en "prövotid" hans samarbete i björklöven med övriga ledare skulle förmodligen ha granskats lite mer ingående. Sätt gärna Halvarson och Wallin på bänken och pröva några juniorer inför kvalserien,han har ju inget ansvar för de spelare som inte fick förnyat,men jag undrar om han inte är betydligt mer egenmäktig än var PO var,det fattas betydligt mer i försvaret typ Tjobba,Schnabel m.m. ev. en riktigt bra center. Till och med motståndarna anser att TIK har bra och snabba forwards,men att bristerna finns i försvaret,det eviga surret om att vi har dåliga målvakter att både Kimmo och Freddan är bra anser nog många, men dom kan inte göra målen ochså,tyvärr.
Jag tycker inte som Molin att försvaret är bra, jag anser att det är i försvaret det brister.Ta hem riktiga backar som Schnabel,Tjobba samt någon fler,lättare och skridskoskicligare backar har vi ju prövat den här säsongen,och vi har ju facit på hur det har gått hittills,titta vad Poppe har betytt för SSK,dom har ett mycket stabilt försvarsspel. Väl mött i kvalserien. Men då är det CUP.
Håller alla tummar för TIK.(2 st)

Sv: Tjena 250KK
250kg kärlek:
HH släppte bara in 5 baljor innan han gick av efter den 1:a perioden..Har för mig att periodsiffrorna blev: (5-2,5-2,3-3) Och då ska man ha i åtanke att vi tog en Timeout när det återstod ca: 1 minut av matchen. Själklart plockade vi utav Frella från banan och satsade friskt med 6 utespelare för att kunna få till en reducering och kanske t o m en kvittering. Så vi var väldigt nära att vinna den 3:e och hårdaste av perioderna....

Men det gick som det oftast brukar göra och Kattkräken sänkte oss defenitivt...Men tredje perioden gick till oss och vi visade prov på att försäsongsträningen har givit resultat. Synd att det inte blev en 4:e period då hade Kattkräken inte orkat med i vårt hårda tempo.......Nu vill man ha en revansch snarast för att flytta tillbaka skåpet där det ska stå......

Men jag vet även att det finns spelare som brukar sitta här nån gång om året och kolla lite vad som skrivs...

Jag: Aha! vad skönt. Då läser de nog inte gästboken. Då kan vi fortsätta spy på!!

Hälge: Zäta och Hallin var där.

250 kg: Båda delarna tror jag, ialla fall i Dagbladet och det annoserades i ishallen!

Nu har jag en fråga till alla som bor i Timrå med omnejd: Har det stått i tidningen eller sagts ngt på radio där om att det skulle bli supportermatch? Annars drar jag slutsatsen att vissa spelare måste läsa gästboken.......

Smoke on the water har fått en efterföljare- Smokey on the frosen water.
Vilken är bäst kan man ju undra.

Vill även tacka "dreamteam" som satt och peppade mig hela tiden, ett stort tack till dig, utan dig hade jag väll aldrig klarat av det här, tack för vattnet förresten ;-)

Det här var det roligaste jag gjort på år och dagar! Ett rent nöjje att få spela med Smokey och mike66, tyker dom var ruggigt bra!
Även fast jag och Milena inte är dom bästa på skridskor så tycker jag det gick bra, 1a perioden tyckte man de va skit, 2a, då vart ja j*vligt glad för då var det roliga började och 3e var den bästa lagkännsla jag haft på år och dagar. Kim är duktig trots sin ålder och storlek. Tycker nr 20 , vilken jag har mina aningar om vem det var, var rysligt bra, en "mini zäta" kanske?

Huring frågade före första tekning vad jag hette, Josefine svarade jag glatt, och visst, tror de gjorde lite extra för att han skulle hålla på mig, han pratade rätt ofta om hur ja skulle försöka göra, tycker ja va väldigt snällt eftersom jag behöver goda råd, även om ja inte visste om dom var goda eller onda. När jag tekade gick de, inte så himla bra, men tro fan de när "stor gubbarna" slår bort klubban 3 meter upp i luften. Jag hade kul och de va väll de det hela handlade om? Jag gjorde några tabbar, men vad gör det? det fanns dom som gjorde precis lika dant som mig, vart faktist väldigrt förrvirrad på offsideregeln, först gjorde man så de blev en offside, sen visste man inte hur man skulel göra då man hade pucken så de sket sig allt i hop.

Tycker de va svagt att hålla dom bästa spelarna på plan som
svall gjorde, tydligen hade dom bästa, på plan nästan hela tiden enligt farsan som stog på läktaren och flinade. men jag tycker det var bra lagspel, och jag är väldigt glad att jag inte hoppade av det här, nästa gång tar vi dom grabbar!

KÖTTA !!!!!

Såg Zäta, Pelle och även Anders Huss stog och flinade på sidan om.. Skit kul att dom var där, nästa gång vill vi ha så många som möjligt i klacken.

Tack för att det här kunde genomföras och att man gav mig en stor portion av självförtroende! TACK!

Zetterberg och Hallin visst är dom A-lags spelare dem såg jag iaf,,,,Och dom klappade händer då vi gjorde mål,,,,men vet inte vad dom skrattade åt, dom satt nog och berättade roliga historier för varandra,,,,,undra om dom tog med sig något, typ spelupplägg eller den mentala biten i båset,,,,,

Mycket skitsnack är det. Visst fan har det gått tungt i år... Men glöm aldrig bort att det här gänget ändå tagit Timrå IK till elitserien.

Räknas Zetterberg som A-lagspelare eller OS-spelare? Han var i alla fall där. Tyckte jag såg någon fler också...

Med nubb byggs vare sig stadiga eller bärkraftiga konstruktioner.

« · 39977 · »