1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598980 inlägg · 6213 ämnen
« · 9495 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Curt Lundmark
Kan bara instämma helt med föregående talare vad det gäller Herr Lundmark......

Jimmy: Han är en tomte...

Blir aldrig klok på denne Lundmark... Jag respekterade honom när han var förbundskapten, men när han kom tillbaks till VIK hände nåt... Först vägrade han att acceptera att de åkt ner i Kvalserien 99 o drog upp nån historia om att en AIK spelare spelat när han var avstängd för flera månader sedan.... Och historien när TIK gick upp kan väl de flesta... Men efter förra säsongen så berömde han Timrå varmt o sa att de var det bästa som hänt ES på länge... O efter VM så påstådde han oxå att Zäta var Sveriges största löfte o att skulle ha en given plats i OS-truppen... O nu sågar han oss totalt...

Instämmer med föregåend. Elitklubbarna vet nog att inte lyssna så mycket på Curre utan gå efter sitt eget huvud......

Jag tror knappast att de övriga elitlagen lyssnar till Curre L.
Nu vet dom vad TIK går för och ingen kommer att underskatta Timrå IK denna säsongen, så att slå från underläge tror jag inte på.

Sv: Plottriga matchställ
TEG:
Det vore väldigt enkelt om en stor huvudsponsor vill betala för detta. Men Timrå har ju ingen sk huvudsponsor. (SCA jävla svikare...)
Liksom du tycker jag att det är så ful(l)t med reklam på tröjorna.

Sv: Rolig ramsa!
Att Gevalia är gävle på latin det visste jag... men av
resten fattade jag nada.

Håller med. Souvenirutbudet är under all kritik. Har surfat runt och kollat Elitserieklubbarnas utbud och det är synd att inte souvenir ansvariga i TIK uppdaterar hela souvenirshoppen.

Sv: Marknad
Kvasthilda: Detta är en bra tråd för reklamprylar som inte finns. Men nu är det ju så att det finns nya prylar men de ligger inte ute i Timrå IK:s webshop och vems fel det är vet bara de inblandade.

Håller med, jag trodde att det var bara jag som inte väckt Einar (min hjärncell) han har somnat av utmattning och leda här på jobbet. Latin, jo visst men inte är väl Gevalia latin, läste latin i gymnasiet mern, har inget minne av detta. Kanske Einar sov den dagen oxå.

TD: Förlåt men jag fattar ingenting, Ta det 1 gång till .
Kanske jag puckad?.. hmm jag vet inte.

Nej men det kanske finns andra sätt att tjäna pengar på. Ett bra exempel vore ju att få lite ordning på utbudet av souvenirer, som är uruselt idag tycker jag. Se och lär av supporterklubben som tar fram kanonbra grejor.

men då skulle dom ju inte tjäna lika mycket pengar ju.

Det håller jag med om

Tröjorna skulle bli betydligt snyggare då.

Plottriga matchställ
Skulle det inte vara bättre om bara EN sponsor skulle få sätta dit reklam på tröjan. Man behöver inte göra som Färjestad och göra om hela stället. Men låt det företag som vill betala högst ha ensam rätt på matchställen. Då skulle Timrå ha snyggaste tröjorna.
Det är så fult med reklam på tröjorna!

Synd bara för att Gevalia, Latin betyder Gävle, är sponsor vilket man kan se på plexit som pryder Isstadion, Kraft foods, Marabou Gevalia säljer väl bra? känner en som säljer Alladin men det är en annan femma, eller om man säger,en son åt en back som hade 22.

ja det håller jag med om

men det är ju bra att han tippar timrå långt ner
då får vi slå i underläge.

Curt Lundmark
Curt Lundmark...vilken looser.

Sv: Peter Forsberg!
Tråkigt detta med Peter Forsberg, men jag tycker han gör rätt, han
var ju med i Sportspegeln i Söndags och såg lite trött ut när han fick frågor från Ulfbåge. Han har ju haft en hel del skador, jag har träffat "Skägget" några gånger och då har det nästan alltid handlat
om hur det är med Foppa, tycker det alltid varit nånting med han.
Blir det en comeback,blir det nog i Modo men troligtvis nästa spelår
detta ökar chanserna för Zäta att slå sig in i OS laget. Bara hålla med Krönikörn mycket plotter på matchtröjan dessutom dubbelreklam Timrå kommun
på bästa plats men det handlar väl om pengar lite onödigt med två logos brevid varann

jag skulle inte tro att "foppa" skulle lägga av.
i så fall så lär han väl spela för Modo.

Efter att ha läst hans skadelista kan jag inte säga annat än att jag förstår honom. Tråkigt att hockeyn ska berövas en sån spelare på grund av att NHL tillåter i stort sett vilka övergrepp som helst, med en massa skador som följd. Ynkligt är det egentligen.

Sv: Experterna
Jag ser det bara som positivt att TIK ratas av experter... Låt hela Sverige tro att TIK endast bestå av en spelare... Fortsätt gärna underskatta oss... Jag blir inte ett dugg orolig när de ratar oss, för de har inte sett vad vi går för... Jag vet att om inget oförutsett händer så hamnar TIK nånstans mellan platserna 7-10, ngt annat skulle jag se som en sensation...

Sv: Förhandsvisning av Reklamspot
Fredrik: Japp det såg bra ut.

Tycker själv att det är ganska bra att vi tippas som ett av bottenlagen,dels så kanske vi kan spela mer avslappnat och sen så är det alltid roligt att knäppa experterna på näsan :-)

Enligt experterna så är elitserien sämre i år än ifjol. Samtidigt så är TIK klart bättre i år men ändå så tippas vi som ett bottenlag, vad händer?

JAG ÄR CHOCKAD!!!!!

Den ena katastrofala nyheten följer den andra... Först Koivus cancer... USA kaoset... Zanardi-kraschen i Cart...o nu detta.... Attacken mot USA är ju av en helt annan dimension än det andra, men ändå... hur mkt ska världen behöva tåla....

Forsberg utesluter dock inte OS enligt intervju i TV4 sporten... Utan honom är Sverige chanslösa på en Guldmedalj...

Om MODO går till slutspel kanske..........

Absolut!!
om han gör comeback så tror jag det är 110% MoDo som gäller...hoppas..jag vill helst inte se han i dif men det är nog ingen risk som tur är!

personligen tippar jag att han gör comeback om några år då Marcus Näslund, Niklas Sundström å grabbarna skall avrunda karriären i MoDo, då kommer nog även foppa att vara med, hoppas jag iallafall för som hockeyälskare vill jag gärna se den kedjan i elitserien!

Kanske MoDo får ett nytillskott senare ?.

ja herregud!!!
jag blev också chockad!!!
men jag hoppas och nästan tror att han gör comeback i elitserien om nåt/nårra år!

Han utesluter dock inte en comeback i framtiden!

Det beskedet kom onekligen som en chock. Synd på OS osv men jag tror inte en så hängiven spelare som Peter Forsverg skulle fatta detta beslut om han inte var övertygad om att det inte fanns några andra alternativ.

Det är fö....., Forsberg världens kanske bäste spelare lägger av. Man tror inte det är sant.
Kolla länken.

Rolig ramsa!
Leksands klacken brukade håna Brynäs klacken
med denna ramsa: Taskigt kaffe Tomas Di leva.
Ganska kul tycker jag... kanske något att ta efter
den 22/10 när Bif är på besök eller ?

För dem som inte kan se filmen pg.a för slöa modem osv, kan slå på TV4 kl 18.58 för då visas den i Lokalfyran!

Jag har inge problem att se den hyffsade effekter, funderar har ni väntat tills han laddat in filmen tar väl närmare 5min, med gammla bettan modem,,,,

Omedelbart..han spelar inte ens matchen i morgon mot Brynäs i Globen

Peter Forsberg!
Enligt canal+ slutar Foppa spela hockey,kroppen klarar inget mer. Vet ej om det var omedelbart eller efter den här säsongen...

för mig funkade det tokbra iallafall....

Är det någon som får filmen att fungera över huvud taget?
Jag blev nyfiken men det enda jag får höra är en massa hack och inte ens en bild..

Sv: Hallon...
ja men det är väl så fan så självklart.
vad vinner tik med på tisdag??????

Sv: Hallon...
Mora va fan så mykke bättre!!!

Men og tro jag att timrå kommer höger upp än förra året!!!

Skönt att inte "experterna" inte tippar Timrå högt. Även fast jag inte vad fan de grundar på att det ska gå dåligt för Timrå så är det bra att de flesta (förutom Aftonbladet, ST mfl) tidningarna inte haussar (felstavat tror jag) upp Timrå. Alltid skönt att slå ur underläge.

... men vi vet ju alla hur rätt "experterna" brukar ha..
LHC var ju ganska upp-haussade senast dom var i elitserien också. Jag tror att det blir respass återigen för LHC, en plats som Leksand tar. Timrå kommer att sluta sexa - så det så!
Expressen tippar också TIK på näst sista plats f ö.

Experterna
Nu har ännu en expert? analyserat elitserien.
Det är Curre Lundmark på text-tv.Han tycker att
nykomlingarna ssk och lhc är starkare än vanligt
och att Timrå och Aik får det svårt.

.

Ivanhoe: Ja då är vi åtminstone två då som har samma problem.

Ivanhoe:

Ställ in den media-spelare du använder på 30 sekunders buffring, då funkar det klockrent.

Hellman: Här snackar vi inte burkar. Trots bredband har jag aldrig lyckats skåda nåt av dina verk utan mastodonthack i överföringen. Tittar du på filen direkt från din hårddisk eller har du testat den över nätet?

Sv: Tidningar och premiärtips.
Jimmy:

Som jag skrev innan så ska bäste man stå. Inget annat kriterium skall gälla för vilket lag som ställs på isen, det handlar trots allt om elitidrott.

Jag utesluter inte att Ahl kommer stå någon match mot Timrå, men det lär knappast handla om vördnad mot Bosse.

Siffran 90% kommer från förra säsongen då det var ungefärliga andelen matcher som Liv spelade. Övriga 10% var då Liv var sliten eller att tränaren ansåg att han behövde vila för att inte hamna i en formsvacka.

« · 9495 · »