1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598982 inlägg · 6213 ämnen
« · 10338 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: oro
Finns väl ingen anledning att känna oro så här tidigt serien har ju knappt börjat.
Det är väl klart att spelarna har närver och jag förstår en sån som Rajamäki t ex. Är övertygad om att det blir bättre på samtligt framöver.

sen måste det ju tilläggas att det är ganska bra att kunna vinna en match utan att vara på topp. Det är det bara riktiga vinnare som mäktar med !

Tycker även att man ska ha i åtanke att isen inte var den bästa igår. Det syntes till och med från läktren,så lite överseende får man ju ha med alla tekniska brister.

Ja, backparet Källarson och Rajamäki var inte helt lyckade, men annars såg det lovade ut, ska bli kul att se Jindrich så smånigom oxo. De Roo kanske kan bli "Timrås Tim Thomas" om det nu är nått att stå efter...

som sagt det finns ingen anledning att gnälla efter en sådan här premiär.

Finns ju en del man skulle kunna klaga på, timrå spelarna såg nervösa ut M,M.....men varför klaga när.....

* Man har en flygande Kanadensare i målet.....
*En Zäta i storform.....
*Och en Nordgren som gör minst lika snygga straffar som Foppa...

Intryck
Då var premiär matchen av klarad, Och rätt nöjd på mycket vart man, Har inte sovit på hela natten sedan man fått en bamse kram av snälla gosiga ödmjuka Selina,,,,

Men annars då, HV är svårspelad så det är väl inget att orda om hade varit lättare med ett minde fysiskt lag, i premiären och Timrås formkurva är inte på uppgång hellre gävulsk nedtränad, så om ett par veckor då Timrå får fart på bena då kan det bli kul,,,,

Och ett *SUCK* Varför!!!!! Ni till vänster om klacken, jo vänster inte sitt denna gång, Varför i h-vete ska ni stå och tro att ni är så j-la ducktig och tycka synd om er själv i underlägen, och världsmässtare i laguppbyggnad,,,,Men ni kan f-n inte ens klappa så det hörs,,,Ett lag i ledning behöver inget stöd,,,Tänk på det, Varför krävdes det 2-2 innan ni kom igång,,,Törs ni inte heja på ett lag som ligger under,, Medgångare kallas sådant, och ni kan stanna hemma nästa gång,,,,,Nja sitt var väl inte så häv bättre kan ni men bättre än ifjol,,,,,

Måste säga att backparet Källarson och Rajamäki + M.Karlsson förhoppningsvis redan gjort sina plattmatcher för de var usla igår!
Nervositet ? Hoppas det.

Krossa Modo !!!

Sv: vårt största problem den här säsongen
1. Derou, Derou, Phillip Derou!

2. Derouville, derouville, derouville(Farmarlagssången)

Skulle säkert funka...

Sv: vårt största problem den här säsongen
Prova en förkortning... DeRou (uttalas DeRoo)
Greven.. hans namn låter som en fransk greve...

vårt största problem den här säsongen
Det största problemet jag ser inför årets elitserie är vad f-n vi i klacken ska ropa å sjunga om Philippe De Rouville. Hur ska vi kunna ha nått passande med det namnet. För vi lär få anledning att hylla honom i vinter. Då är det betydligt lättare med Freddan å Bossefenomenahl.

Förslag välkommnas. =)

Trodde klacken skulle vara lite mer tänd idag. Bra start men verkade slöa till efter andra pausen (sömniga av kaffet eller syrebristen?), men vaknade till i slutet av tredje!
Skulle sätta en stark trea eller svag fyra av fem... då stod jag under klacken också! Tilläggas ska att jag inte hörde ett pip från de tillresta fansen! Kan bero på den förkylning jag haft..

Sv: Introt...
Redax 2:
Kommer inte ihåg när det var.
Men jag tyckte inte att du hade en negativ inställning.

Oj då! Vilken då? Jag kan vara rätt gnällig ibland men då är det ofta pga anledning. Vissa matcher har ju det ju varit befogat men nyss nämnda gubbar klagade ALLTID, något som jag vid Gudarna hoppas jag inte gör. Vinner de eller iaf försöker spela så tror/hoppas jag inte att jag gnäller? Däremot kan jag nog vara rätt så elak om man bara glider runt och inte anstränger sig...

hassebo: Tur för dig att vissa klagar, hur ska du/ni annars bli bättre???

Det ställs krav i alla led!
Spelare, supporterklubb, musik, hall, ledning.....

Ta till dig av kritiken och agera proffs i det du gör i stället för att "sparka ifrån dig!"

Fakta löser ofta problemen!!!

Haha, du träffade bullseye där Redax. Gonatt.

Redax 2:
Kasta inte handgranater i egen skyttegrop. Jag har stått bredvid dig en match, och då fällde du många negativa kommentarer. Men det kanske var ironi?

Redax 2: Dom har nog flyttat och står bredvid mig på östra nuförtiden..*suck*

tycker de dög bra idag .. jag stog mitt i centrum så där va de hett vill ja lova .. nån "utomstående" får ge lite bättre info

Gnällande är väl en svensk nationalsport. Personligen minns jag de bägge herrarna på Södra som under den tid jag stog där (undrar om de finns kvar där än?) högst yttrade några positiva ord per match (oavsett resultat). Vann Timrå så kunde man alltid hitta någon spelare som gjort en dålig insats (Vissa var dåliga även om de inte bytts in ännu...). Gjorde man mål på en retur skulle pucken ha suttit i första läget osv.

Trycket ja! Hur var trycket? Vad får klacken för omdöme?

skulle tro att de flesta killarna var lite överraskade över trycket som var ..(det har ju inte varit överdrivet tryck på försäsongen)

Jag är i allafall glad över vinst!! Vann en middag pga av ett vad med en HV 71 supporter..Ska Bli skoj att gå till jobbet imorn ;-)

Det var premiärnerver...

oro
okej vi vann.Men det var tre manns arbete Nordgren,phillip och zäta.
Men vad gjorde de övriga?Mitt zon var som en motorväg för hv.Var var spelvändningarna?
Spelet i försvarzon var under all kritik.M.Karlsson inne på båda målen.Var sist ut ur hv zonen när de tog ledningen.Pakomruggen passningarna på egen blå det är inte elitserie mässigt.Hoppas att det var premiärnerver men det såg inte bra ut......

Sv: Straffar
Hälge; Får det säkert! Jag befann mig på motsatt ståplats idag...

Friskan; Även jag har mina ljusa stunder.

RED EAGLES: Som vanligt gnälls det alltid från några håll medans de belåtna sitter tyst och mår gott. När introt är inarbetat kommer det fungera riktigt bra! Orkar i övrigt inte kommentera något mer av dina kommentarer... Känn lugnet och flina istället!!!

Sv: Nationalsången
På alla orter i hockeysverige har de en egen version på slutet av nationalsången. Inget ovanligt men så är det...

Actionleif: Så här var det: Jag sitter en bit utanför länets gränser- där en annan lokal radiostation hade sändningsrättigheterna( speedway var det visst.) Inget konstigt med det.
Men sedan när det gick över till de ordinarie sändningarna med alla dessa människor man känner igen( genom rösten) så hade man glömt bort att Timrå och för den delen HV lirar i ES.
Pinsamt är ordet!!!
Och det ska man betala för??
Tv- licens, Stim och allt vad det heter. Jag tänker inte betala en svensk ettöring för detta när man glömmer det lilla, genuina i samhället som ändå betyder nästan allt i min värld!

Pelto växer, Jindrich stabiliserar och svenska staten har tappat en trogen betalare till deras fortsatta existens.
I mora är det dött för den som undrar.....

Jag håller med RED DEVILS, de är bättre att behålla introt från förra säsongen än det nya. Örnhuvudet var väl fint men musiken var menlös. Nu är det väl iochförsig hockey vi ska titta på där, men ska man ha ett intro så ska det vara bra. Annars kan jag bara säga...Nordgrens straff...den behöver inte ens kommenteras.

GuRRa: Det förstår/vet nog alla...
Det är dock roligare att sjunga Timrå istället.

Hälge; Såg ganska packat ut där också...
Före säsongen 5500, nu togs en bit ståplats bort och skapade ännu en bit obekväm sittplats... Varför har jag svårt att lista ut?

Madde: Det får plats många till på Östra..

GuRRa det kanske är du som ska stanna hemma. men visst ska vi dö i norden.

men som du sa varför klaga efter en vinst???

är du säker på att det ska vara norden ??? :)

Sv: Supportermatchen
Nu är det månag tikare här .. Alla som är intresserade av att spela en hockey match mot sundsvall fans .. kontakta mig eller HH

Jindrich saknades, kan vara därför det såg ut som det gjorde i försvaret.

Philippe osäker runt kassen annars mycket bra.

Peltoma fick godkänt men det där lilla extra man kräver av en kapten saknades.

PINSAMT!!!!
Jag börjar bli less att säga detta.

När jag kom till ladan idag så mötte jag en lång kö med nervösa supportrar utanför hallen.
Samma supportrar står sedan inne i hallen och skriker och sjunger.
Precis innan nedsläpp hålls en sedvanlig cermoni med hyllningar, priser och naturligtvis Nationalsång.

Å det är det som retar mig.
Klackens version av vårt lands hyllningssång: Jag vill leva, jag vill dö i TIMRÅ.
Det ska vara NORDEN!!.

Det är dags att börja dela ut sånghäften till klacken.

Madde: Där sa du ett sant ord....det går ju inte in 5500 nu när det fattas en bit ståplats till......

Jindrich spelade ej ..Pelto visade det klassiska toktrampa spelöet i första ..tycker han fösvann sen , vad var det med radioreferatet ??

Nu har ju inte jag hört introt i år men nog tycker jag det är klara stilpoäng med ett egenkomponerat intro. "O fortuna" i all ära men det kan man ju snart höra på vilken arena som helst även i de lägre divisionerna...

Sv: Matchen...
Betyg:

***** - "Z", vände matchen nästan på egen hand.
**** - De Rouville, många matchavgörande räddningar.
*** - Matthiasson, oväntat bra idag. Dessutom målskytt.
** - Söderström, Oerhört teknisk. Dessutom rivig och slitig.
* - Nordgren - Vilken straff!

RED DEVILS: Du blir bara mer finurlig ju längre man känner dig.
En riktig kååååmpis liksom!

Tillbaka till matchen och några funderingar:
# Var det ngn som lyssnade på radiosporten och des totala nonchalans mot vårt lag??

#Hur spelade Pelto??

# Philippe( har valt att säga så eftersom det är så satans svårt att stava efternamnet), hur bra var han igentligen?

# Zetterberg var bra igen... Någon som trott annat??

# Spelade Jindrich?

.................. Please tell me..........

Skönt med två pinnar i premiären trots nervöst spel av grabbarna.
Men som sagt vi har ju Zäta att stötta oss på och han brukar ju fixa det mesta.
Tycker det är för tidigt att dela ut spelarkritik efter en premiär så jag väntar med sågningarna och rosorna några omgångar till.
Det enda jag kräver är grabbarna måste våga lägga en stenhård icing och inte dutta så förbannat, det gör samtliga lag i Elitserien utom Tik.
Tycker vi skall vara fullt nöjda med två poäng vi kunde som sagt blivit utan.
Vad hände med Viktor Wallin?
Vi ses i Kempis.

ska bli kul att höra dina åsikter på introt på lördag med lite öl i blodomloppet.

Färsköl är ju en riktig höjdare lika bra som paltbröd i skåne.

Annars så var det en stabil insats av TIK, tror vi blir farliga i år med en micke lind i kanon form.

Saknade 2 spelare ikväll @ och 8

Det måste ju ändå båda gott om försvarsspelet var såpass slappt och TIK ändå endast släppte in två mål...

5209 åskådare på plats. Ändå såg det fullt ut... hur många tar hallen egentligen nu? Blev det inte lite ändring på det inför denna säsong...?

Niklas Nordgrens straff var en av de bästa jag sett!!!!!!
"I fuckin' love it!"
Synd bara att det skulle vara så svårt att få se hela matchen därifrån jag stod. Tydligen kunde man inte tränga ihop sig men när pausen kom kunde vissa sätta sig ner... underligt...
Lite halvseg klack... däremot var det ett j*vla liv i Scaniarinken.. =)

Magisk afton- nej... :(

jag tycker att # 38 gjorde en av sina sämre matcher i TIK - dressen ,, gick bort sig fullständigt flera gånger

ÄNTLIGEN är säsongen igång igen, inget vidare spel från våran sida direkt men varför klaga, 2 poäng i premiären mot svårspelade HV71 är fullt godkänt!

Om jag dock skall vara kritisk så var kvällens försvarsspel bedrövligt, 3 tacklingar från de röd-vitas sida räknade jag till efter 40 spelade minuter, istället stod man passivt å avvaktade.....blev dock bättre sista perioden..

Phillipe i målet var härlig att skåda, dock lite farlig i spelet runt kassen, annars kanon!

Nordgrens straff, va säger man.....den var bland det ruggigaste jag sett alltså!

Nu är iallfall premiären överstökad å vi kommer garanterat att få se bättre spel framöver!
GO ON TIK!!

RED DEVILS: Now we talking!!

Berätta hur man "introa" på andra sidan atlanten. Där verkar ju publiken gå på match bara för man inte har annat att göra- som åskådarna hos Ricky Lake eller Jerry Springer....

Hur får man en stelbent gammal herre, eller en "till åldern kommen dam" eller slipsprydda herrar att vakna???
Give me an advice Mr Watson.....
För övrigt skulle Red Eagle- cola i Mora funka lika bra som färsköl i S-vall!

Jag håller med om att det är starkt att vända 0-2. It´s still early days och två poäng är bättre än inga.

Stabilt dålig?

Bengan är Stabil.

« · 10338 · »