1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582268 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 1833887 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Världens bästa spelande back till Danmark.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena, Hubbenorlen, m fl: Jag uppskattar diskussion och sakliga argument. Jag föreslår att vi sätter punkt för denna diskussion här. Er uppfattning är framförd, jag delar den inte, vi lär inte komma framåt och dessutom är ämnet något off topic då det inte rör Timrå IK och ishockey.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Det är troligt att det är som du säger, men objektivt sett har vi inte underlag för att vara säkra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Fast nu är det väl ändå din tolkning att detta är ett "debatt"-forum? Ett forum är oftast en samlingsplats för offentliga diskussioner. Men ja det går att föra debatt på ett forum om man vill också. Men denna sida heter hockeysnack, inte hockeydebatt. Majoriteten av oss som skriver här hejar alla på Timrå. Därför tycker jag att det känns konstigt att du utgår ifrån en "polemisk" attityd.

Jag upplever dina inlägg och svar som att du inte är intresserad av att diskutera. Att få rätt verkar vara viktigast. Oftast rätt i något som inte är särskilt relevant till ämnet. För mig blir det ingen diskussion utan bara fånigt tjafs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: NY Rangers snodde i alla fall sin design av Kovland.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Jag tror att det är mer en fråga ton.
Du skrev exempelvis: "Det är perspektivlöst att kalla dagens steg mot TIK:s klassiska 70-talströjor som en direkt kopia."
Du menar det säkert inte så, men det låter rätt otrevligt.
Som fakta, snarare än din personliga åsikt.

Sedan håller jag inte med dig angående tröjorna. Jag tycker inte ens att det är spekulation. Kolla bara på de röda partierna på ärmarna. De är i stort sett identiska. Det enda som skiljer är att Timrå placerade siffran ovanför, vilket faktiskt är snyggare, och inte på det röda fältet som på Detroittröjan.
Sedan har Detroit rött på underarmarna, medan Timrå vitt. Även där vinner Timrå, tycker jag.

Detroit anammade den designen 1963.
Tre år senare tog W/Ö namnet Timrå IK och designade sina nya matchställ.
Det kan väl knappast vara en slump?

Jaja, så tror jag i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Ja, visst är det så. Dock så bör man kunna hantera även en polemisk motargumentation om man skriver i ett diskussionsforum.

Angående tröjorna. Vi kan se på bilder och spekulera. Att Detroit var före Timrå med designen är odiskutabelt. Hur denna design kom till Timrå är en annan fråga.

*Endast trevliga, medhållande svar ombedes*
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Det handlar mycket om hur man säger det, inte vad man säger.
Det är alltid trevligare med en diskussion än en lektion.

För övrigt är jag övertygad om att Timrå har snodde Detroits design när det begav sig. Det går liksom inte att tala emot likheterna på de bifogade bilderna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
" ... det som sticker ut mest är att alla verkligen kör stenhårt och tävlar." Träningsmiljö och att man sporrar varandra - djävulskt viktigt. Undrar hur det ser ut i Timrå och hur man jobbar med detta ...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Ja jag avsåg inte att blanda in arena frågan i detta...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Om någon anser att jag inte förstått ett sammanhang får man mer än gärna framföra det. I bästa fall lär jag mig något nytt.

I det här fallet handlar det om det grundläggande i kommunalt ägande av idrottsanläggningar. Om man tror att TIK i jämförelse är kommunalt gynnade och motiverar det med att kommunen får reklam så är det skadligt för föreningen. Har man sammanhanget klart för sig och ser ett PR-värde som en positiv bieffekt så är det en annan sak, och det ser som att det var så JanneH menade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Om folk vill vara smådryg på ett forum så låt dem men jag tror inte Kongo förstod andemeningen av mitt inlägg dvs att det finns ett lag i kommunen som dessutom heter som kommunens namn, någorlunda högt upp i seriesystemet. Det är gratis reklam för kommunen punkt slut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo:

Du har alltså tänkt fortsätta med att vara smådryg även över denna säsongen? Det känns inte alltför sympatiskt. Folk (JanneH i det här fallet) borde kunna skriva här utan att få dylika mästrande kommentarer uppkörda i nyllet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp:

Hoppas verkligen att det kommer gå bra för E Pettersson, men vikten som var en utmaning på plan redan för säsongen för honom kommer bli ännu större iår. Vikten i förhållande till hand längd så saknas det minst 10-12 kg. Beroende på Muskelmassa. Även om han säkerligen är riktigt bra tränad så är det många spelare i SHL som kan lyfta undan och stänga vägen för 73kg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
188 cm och 73 kg. Här är killen som kan bli årets stora attraktion i SHL.
Så introducerades Elias Pettersson på Växjö Lakers spelarpresentation idag.
Således har han inte haft någon försäsongsträning ala Juventus. Om jag inte mina fel så är det samma matchvikt som ifjol.
Det ska bli spännande att se hur han hanterar steget upp i SHL. Förväntningarna här är höga på grabben med dom magiska handlederna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: När du tar upp ämnet: Det verkar inte som du har förstått sammanhanget. Att äga och förvalta idrottsanläggningar handlar inte om att en kommun ska få "reklam".
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Kommunen lär ju bli glad åt lite extra reklam - ja om nu diverse lokalpolitker begriper att det är ovärderlig reklam att ha ett lag som repsenterar kommunen och orten. Helt ärligt vem faan utanför Dalarna skulle veta att Leksands kommun fanns?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Efter närmare inspektion så ser jag en annan liten skillnad mellan Timrå och Detroit. Timrå har hel röda byxor medans Detroit har ett vit streck på sidan. Detta gäller dock bara hemmatröjorna. På bortatröjorna är det tydlig skillnad på armarna bland annat.

Detroit var före Sovjet med sina tröjor. Detroits design kom fram på 30-talet och Sovjet började först med hockey på 40-talet. Angående inspiration så tycker jag det verkar som att Timrå kollat mer på Detroit än Sovjet när det gäller detaljer. Men det är bara min gissning. Dom behöver inte ens ha tittat på något av dom lagen när dom kom fram med designen.

Den klassiska 70-talsdesignen tycker jag inte liknar Detroit eller Sovjet. För mig är det en egen design. Timrå använde också en nyversion av den designen åren 2010-2013. Timrå har också under 2000-talet bytt design ganska radikalt mellan säsongerna. Det behövs inga "steg" i rätt riktning. Vill Timrå använda 70-talsdesignen så är det väl bara att göra det? Efter att ha kollat på bilder så ser jag nu att årets tröjor troligtvis är en liten throwback till när Timrå gick upp. Då hade dom Detroitdesign och timrålogga på armbågarna, fast på den tiden använde dom örnen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: Olika företeelser uppkommer ofta genom inspiration från annat. Vilka var först? Sovjet? Detroit? Vilka inspirerades Timrå IK av? Det är perspektivlöst att kalla dagens steg mot TIK:s klassiska 70-talströjor som en direkt kopia.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Jag är själv inte emot att flytta på tallarna. Men att sätta dom just på armbågarna känns ganska dumt. Det ser okej ut när dom står still med raka armar, men så fort dom böjer på armarna så skrynklas märket. När dom satt på axlarna så kunde man alltid se märket klart och tydligt.

Fortsatt angående nya tröjorna. Är det bara jag som tänkt på att hemmatröjan är direkt kopierad från Detroit Red Wings? Det är snyggt, men inte särskilt kreativt. Dom senaste säsongerna har timrå alltid haft ganska kreativt tröjor på sig. Även om resultatet varit blandat så tycker jag alltid det är roligt. Årets känns lite för säkert och tråkigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: Bra, bra. Men kan inte smälta att man flyttat på tallarna.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
John Cena: Molinders kommunikativa förmåga känns mest som en ung Ingemar Stenmark. Stenmark som för övrigt hejar på just Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Jag är inte så erfaren av lagfoton. Brukar lagkaptenen sitta i mitten längst ner på lagfotot? Tycker Lauritzen känns som en mer passande kapten än Molinder iaf.
Kommentera


Sv: Östersund - Timrå
"Lennart Jähkel är själv född i Piteå, men har bott i Stockholm sedan 1977.
Känner du dig som stockholmare nu?
– Nej, jag känner mig som någon slags norrlänning. Jag skulle aldrig kunna heja på Hammarby eller något sådant där. Det är Gif Sundsvall i fotboll och Timrå IK i hockey."
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
Kongo: Jag tror att det är mest sjävförtroendet i avslutningsdelen som saknas. Vet att han nötte väldigt mycket skott ifjol. Får han sätta ett par baljor så är det möjligt att det är proppen ur. I min värld så ska han kunna vara en ledande offensiv spelare. Nånstans runt 35 poäng är ingen utopi.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
JobbaPuck: Wedin håller hög SHL-klass, men har tyvärr haft oflyt och varit motarbetad av Tomas Montén, Rolf Nilsson och Roger Forsberg ;) Mera seriöst så krävs det mer än fart och glamourösa dribblingar för att lyckas. Wedin har starka egenskaper, men han behöver få fler delar på plats för att ta nästa kliv. Självklart vore det extra roligt om han slår igenom på allvar med tanke på att han är en lokalt fostrad spelare och varit länge i klubben.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
Några reflektioner från gårdagen:

Paret Kinnvall-Ponomarenko kanske inte är nåt att satsa på. De hade det jobbigt defensivt igår. Däremot gillar jag den sistnämnde. Han vill ofta ha puck offensivt och fyller gärna på som 3-4:e gubbe. Var knappast på de premisserna man värvade honom, så det är riktigt kul att se.

Dahlroth kommer inte att färga på sex backar. Har man svårt mot div 1-motstånd så ser iaf inte jag det hända.

Gallo vill mycket. Kanske lite väl mycket, men det finns där och det kommer. Nu gäller det för coacherna att hitta rätt lekkamrater till honom.

Olofsson ser redan mycket bra ut. Stark på puck och vill hela tiden framåt och in mot kassen.

Boyce-Johnsson klart bästa forwardspar. De skade flera chanser utöver målen och jobbade väldigt hårt bakåt.

Wedin bra, som så ofta, men får inte in pucken. Det är nästan löjligt vad lite utdelning han får.

Brattström var lite skakig. Dock hans första match så det är såklart förståeligt. Kommer att ge Haukeland en match.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
SMÅLAND: 3-2 till oss igen.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
dr-nix: Hur gick det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja jag blev så snopen när jag fick se Ragge och så stod det Anders!!!
Hur som helst..
Västervik...Oskarshamn.. Tingsryd.. Ljungby...
Blir mycke pardy i Småland i Vinter 👍😊
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
SMÅLAND: Östersunds IK
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
Enough: Vilka möt vi ikväll!?
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
Sputnik: 0-2 i pp Boyce igen!!
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
Enough: har ingetljud kag heller som sagt. Sen vet jag inte vad kameramannen håller på med, han hänger ju inte med nånstans och han filmar inte där spelet är, ongen känsla alls liksom.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
EArk: Någon som har ljud på sändningen?
Boyce snyggt mål iallafall men jobbigt att bara se bilderna
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
EArk: Bara jag som inte har nått ljud på sändningen på ST?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Med all sannolikhet har de klantat sig lite i Vimmerby.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
JobbaPuck: Pelle Hägglund sa i sändningen inför matchen mot modo att Westlund var hemma i Gävle och rehabliterade sig, samt att han hört att det var tal om en utlåning till en början.
Kommentera

Sv: Östersund - Timrå
Otto1: Inte ett knyst om Westlund, finns han egentligen? Sen hade man väl gott å väl kunnat fylla ut med Landin, som ju var klart bra senast, och Jansson.
Kommentera

Östersund - Timrå
Laget ikväll:

Brattström (Haukeland)

1: Hållander - Karlsson - Zetterberg
Ponomarenko - Kinnvall

2: Westin - Olofsson - Galló
Molinder - Strömberg

3: Wedin - Berglund - Liljendahl
Larsson - Dahlroth

4: Boyce - Johnsson
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: antingen är det du som försöker skoja lite med oss här eller så har dom skrivit fel som sagt. Det är ju Våran förra tränare Roger Forsberg som tränar Västervik nu. :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Det är väl han, den kände tränaren, i länken?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano:

Man inser att säsongen nalkas när Modano har fått fyr på brasan. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Träffa Oskar när han inte fick nytt kontrakt då sa han jag kommer ALLTID att ha en del av mig i TIMRÅ. Hoppas få komma tillbaka eller avsluta där någon gång nämnda han. Men Crippelina och Tant Hagos säger ALLT sen har vi ju fröken Björn Svenne som pappa styrde Nubbs att inte våga skicka fanskapet till Ånge möjligen ordningsvakt på parkeringen runt Ånesparken med Lill Challe och världsspelaren fröken Boyes. LYCKA TILL som någon sa på sport radion
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Anders Forsberg ny tränare i Västervik står det i Vimmerbys Blaska..
Vem fan e Anders??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Skulle smaka fågel. Kan verkligen lära många av de yngre hur långt man kan ta sig på inställning och förbränning. Misstänker att han skulle få fina ovationer. Hur hanterade publik/klack inlåningen av Axelsson?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Men låna in SUNDH om han behöver matchträning för helvete vakna Nubbs !
Kommentera


« · 1833887 · »