Dom får väl skylla på "marknaden" som alla andra. Har för övrigt ett roligt projekt på gång som jag ska göra så fort OLW får klar dyrgriparna till försäljning.
Intresant lösning, Som jag tror på, och skulle innebära att i slutänden skulle, Supporterklubben få sponsra Timrå ik, snacka om att dom lyckast då,,,,,,,När suppklubben ska vara med och bestämma ,,näää den spelaren får ni inte köpa,,,,,Men det är verkligheten i dagens IT sammhälle man ska smida medans järnet är varmt,,,,är ute med koppiatorer och flygblad,,,,,,,Då kan dom sitta i den fågelhålken med långa näsan,,,,,,,Vem ska dom skylla på då????
mike66: Nja, trots att jag gillar DeRouville bättre så tycker jag ändå att Freddan ska fortsätta att stå... Han är ju HET nu... Måste ju oxå säga att det är viktigt med 2 bra målisar om man ska lyckas i ES...
Tycker det är dags att supporterklubben tar tag i problemet som heter www.timraik.nu En bra lösning på problemt är att vi gör en ny hemsida för supporterklubben med länk från timraik.nu, och tar med oss GB dit. då skulle ingen behöva besöka denna sida. Ekonomiskt vore det nog ganska lätt at fixa en ny sida, tror säkert att Vasa bryggeriet skulle vara väldigt interesserad av att få ha reklam för sin red eagle cola på den sidan och samtidigt skulle dom kunna få ha en egen sida med fakta om företaget m.m. Ansvarig för sidan med ekonomiskt stöd skulle givetvis vara Marcus, som nog skulle kunna fixa hockeysveriges bästa sida.
Tror även att flera andra företag är interesserad av att synas i det rätta mediet på ett ställe som lockar massor av besökare... T.ex OLW skulle nog säkert vilja göra reklam för sina chips på sidan, och kanske finns det något datorföretag som vill synas till priset av en lånad server. Varför inte företaget som säljer timrå ik datorerna, tror dom säljer fler datorer via den tänkta hemsidan än via reklam i matchprogrammet.
Du håller kollen du Jimmy..Föredrar också Deroo framför Freddan och hoppas att Deroo är tillbaka mellan stolparna ikväll, men det tvivlar jag på..får se vad Thorén har hittat på ikväll, tror dock på seger ikväll även fast det inte har sett nått vidare ljust ut i mötena med hv, men vi tog dom hemma så en bra chans finns det efter en tung period av förluster. FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär...Hoppas även att Guds fru tillfrisknar och att det inte blir alltför allvarligt..jag tänker på er ...
En tavla är alltid en tavla. En dåligt målvaktsinsats är alltid dålig oavsett vad utespelarna har för sig. Senast var DeRouville bedrövlig. Men hoppas han kommer igen. Enligt Bo wasa har DeRouville ett rykte om sig att kunna vara kanonbra i 3-4 matcher för att sedan vara riktigt usel. Hittils har det stämt bra. Själv föredrar jag Freddan i målet. En härlig målvaktsstil!
Från din profil: "Har aldrig ansett TIK vara något hockeylag då de harvat på passande nivå i Allsvenskan och div I." Fråga: Anser du Leksand vara ett hockeylag nu när de spelar i allsvenskan?!
Dessutom; det som "räddade" oss i fjol var ditt riktigt usla Leksand!
Helt rätt!!! Klart DeRouville kommer igen... Titta på Hadelöv, han var kung ifjol, i år spelar han bakom darrigt försvar, o har sämst statistik av alla ES målvakter... Tror fortfarande att DeRoo kommer vara förstekeeper i slutet av säsongen...
Mycket gnäll på DeRoo har det varit på GB´n, men det är inte lätt för en målvakt att stå i kassen om laget lirar darrigt. Kom igen DeRouville, du är ändå kungen.
KÖNSORD!!! Man är så utarbetad så man satt 1-4 i mtchen mellan Brynäs och Färjestad i stället för HV-Timrå. Kastar bången åthelvete! Skulle aldrig tjäna pengar på Färjestad. Lommar slokörat tillbaks till grannen tobaksaffären... Funderar samtidigt hur billig en fylla skulle bli nu. Gäääääääsp.
Oj, vilka reaktioner efter en tiondeplats så långt och mediokert målskytte.
Men ni är ju trots allt inte bättre. Är alltid lättare med första året för en nykomling och dessutom räddades ni av ett uselt LIF och ett ännu sämre LHC.
I år verkar det dock bli tätare, någonting TIK får lida för... Och tänk om Z skulle bli skadad...ojojoj...
Måste hålla med dig om det där med att det går bra i kväll, det känns ju så som du skriver, man spelar bra men skänker bort poängen pga oskärpa i slutet. Man borde kolla upp hur många mål TIK släppt in i den 17 och 19 minuten, det är ju hur många som helst. I kväll kommer Timrå trycka på nått aldeles kopiöst i första perioden, men tyvärr släppa in ett mål i den 17 eller 19 minuten, det slår ju aldrig fel. Man kommer säkert vinna skotten med en 17-7 också utan att göra mål. Sedan i andra vill man ju inte prata om, men i tredje kommer man igen och lyckas till slut få in en pinne och förlorar bara med 3-1. Sedan är man sömnlös igen, fy fan.
Jimmy-> tyvärr har jag full hugning på jobbet idag lik väl som igår och har inte kunnat jaga rätt på Peo för en pratstund. Jag skall förbereda så jag har bra på fötterna inför torsdagens och lördagens match. Ledsen att det klickade, jag misstänker att ca 5 av 50 omångar statistiskt ligger i farozonen för misslyckade "inför matchen".
Kvällens viktigaste..kvällens match..hemsidor, resultattavlor till trots. Lite kritik öppnar gärna fördämningarna till mer liksom att framgång gör att fler vill ta del av den troligtvis större kakan.. Håller inte med om att hemsidans gästbok bara ska vara en slags kundtjänst där man kan klaga över lite allt möjligt. Det har faktiskt varit ett juste diskussionsklimat förr.. Klubben utvecklas faktiskt hela tiden, nu är det spel i en annan division och alla delarna av organisationen ska hänga med. Men som med all förändring så kan inte allt förändras på en gång. Kommunikation med kunderna är en viktig del hos alla företag och just på den biten hoppas jag på en föränding för Timrås del. Det finns säkert en hel del tänk och planer, t.ex ang hemsidan som inte riktigt når ut till alla runt omkring. Allt kan ju inte vara hemligstämplat. Hoppas att det går vägen på isen ikväll. Det vore onekligen kul. Vet någon om Styf spelar? Cassel är kapten hörde jag. Freddan fortsätter att stå. Zäta kanske bryter sig loss från brottargreppen ikväll och noteras i protokollet, förutsatt att han spelar. Jag tror det går bra ikväll, det blir endast förlust med 6-3 efter att vi ledde matchen med 3-0 fram till 15.24 i tredje perioden;)
Ja inte faan blev det bättre av att TIK/HS tog över driften, det verkar som om någonting som heter hockeyligan.se är betydligt viktigare än timraik.nu. Det är ju faan ta mej bedrövligt. N NÄ, gör pinan kort och stäng hela skiten
Vad är du för en amatörsnackare. Resultattavlan har alltid sköts på ett bedrövlig sätt. Har du aldrig varit på en match, eller? Kommer t ex ihåg matchen mellan HV 71 och Malmö den 27 september. Jag hade lirat en etta där och om inte HV gjorde 4 mål på samma minut så var resultattavlan en period efter. Han man lirat på en del matcher vill man ju ha rätt resultat på tavlan direkt när det händer. Jag håller fullständigt med Mullback om tavlan. Kan man inte sköta den bättre kan man byta ut alla funktionärer. Skylla på serverproblem under alla år som den har suttit där låter som ett dåligt skämt. Från en irriterad Experttippare.
Ja du Friskan. Man ju undra vad ni har för uppkoppling egentligen. Jag har alltid Sportradion i lurarna under alla matcher. Du säger att det inte händer så ofta att ni är försenade. Hyckleri, säger jag! Kom inte och lura i läsarna på detta forum att ni sköter servicen bra. Ta ansvar istället och komplettera er KalleAnka-dator med en radio i örat på den som sköter tavlan. Kanske ni borde ta lärdom av fotbollen som har fattat att publiken även är intresserade av de andra matcherna i serien. Välkommen till 2000-talet.
Ett annat exempel på den klena servicen är att det inte finns någon information om hur man skaffar biljetter till hemmamatcherna. En kompis från Gävle skulle åka upp och se TIK - BIF, men han kunde inte hitta hur man skulle köpa biljetter. Och det kunde inte jag heller måste jag säga, det verkar som den länken kastats. Vill inte styrelsen att folk ska köpa biljetter eller??
Kongo: Vad lockar folk på resor? vart är kontackt nätet supportar emellan, Jo!! Hemmsan,,,,,,En bra Hemmsa med Suporter sida med rese barrometern det lockar folk på resor, då många lockar fler,,,,Och själv så har jag fått bra kontackt med många suppar, genom Hemsidan, ska inte skriva lika sinnade för då kanske dom blir sur, men trevligt har vi haft,,,
Den Döende Dandyn är inte bara ett konstverk, är även en Platta med Magnus Uggla och han gjorde på den ett spår som börjar Hej,,,hej,,,,,,,,,
Hade hemsidan skötts från början med reklam plattsen som Den gode marcus fixade, så hade det nog funnits en slant till en halvtids webbis,,,,,Men Marknad har tydligen inte fattat att det är ett it sammhälle vi lever i och en Hemsida ger koppiösa möjligheter för klubben att marknadsföra sig,,,,,,,
Friskan: Jag är medveten om att det är många ideella krafter även i styrelsen och de ska väl ha all heder för det antar jag. Jag pratar ju inte om nåra fantasisummor utan mer som en liten push i ryggen för de ansvariga. Skulle man få upp sidan till normal standard är det säkert så att reklamstålarna skulle kunna börja rinna in också.
Kongo: Det viktigaste i klubben är nog Timrå IK Red Eagles.......men som det ser ut idag med IT så kommer nog en bra hemsida som god prispallsdeltagare.
F: Skulle tro att penningpåsen inte räcker till alla som nu jobbar utan ersättning........ta bara Styrelsen det är också ett gäng som inte har nån lön för den tid som läggs ner.
Men skulle det jobbas lite mer på reklam på hemsidan (som Marcus ville) så finns det en peng att lägga till "typ" Webbis.
De åtgärder som måste till är väl självklara. För det första måste ju de ansvariga få ersättning och då menar jag verkligen ersättning. Besökarna på denna sida vill ha en proffesionell sida och ska man driva en sådan måste man lägga ner tid. Klart man lessnar när man inte får ut nåra stålar för det det skulle jag också göra. Problemet är att de styrande i timrå inte fattat sig på hur viktigt det är med en hemsida. Det är först när det gått upp för dom (inga namn nämnda) som det kan bli ordning på sidan.
Det är så lätt egentligen: 1. Kontakta lämpliga personer som har kunnande att driva sidan. 2. Förhandla fram en lämplig månatlig ersättning för de ansvariga.
Kan för mitt liv inte förstå hur man kan vara så trångsynt i dagens allt mer datoriserade samhälle att man inte inser vikten av en hemsida !! Klubben snackar om att bli proffsigare på alla plan men så glömmer man det viktigaste.
Nån som håller med ?
Detta är i allafall vad jag tror men jag tar mer än gärna emot kritik dock bara den är någolunda genomtänkt.
dr Dängroth,Pegasus: Det är kul att det är fler än jag som ser att det går utför..........men enligt rykten som pågått i ett par veckor så är det något på G.
Jag kan bara hålla med dig Pegasus. Jag vill inte ha en förklaring per mail utan en offentlig sådan. Det gör ont att se hur utvecklingen av kära gamla hemsidan som en gång var ett framgångsrikt flaggskepp för den älskade klubben successivt pulveriserats och strippats in på bara skelettet.
Hemsidan är en oerhörd viktig del av klubben. Jag tycker Timrå IK ska marknadsföras på ett värdigt sätt.
Har hemsidan likt den döende dandyn lagt sig ner för att dö?
För några år sedan fanns allt vad en törstande supporter kunde tänkas behöva. Lag och spelarbilder, resultattippning, historia, intervjuer med tränare förhandssnack osv.osv. Då spelade vi i allsvenskan och hade en av Sveriges bästa hemsidor. Nu är vi än så länge i Elitserien och då har sidan monterats ner till att hålla div. 6 klass.
Det vore på sin plats att ansvariga (tik hs) tar och ger oss supportrar en anständig förklaring varför det ligger till på detta viset.
Madde:Från min plats (bakom spelarna) var det ett enormt ös på klacken de gjorde väl i stort sett bara uppehåll för andningspauser. Sedan var det en kille på norra sitt som fick igång en hel sittplatssektion.........han borde få diplom.
MEN jag tror luften gick ur laget och klacken ungefär samtidigt där i slutet på 3:e.
Sedan tackade inte laget klacken denna match heller och det tycker iaf jag att det har varit en form av ett "vi tillsammans" även om det inte blivit 3-poängsvinst.
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer