1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598757 inlägg · 6213 ämnen
« · 2106395 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Modo har ruskigt flyt nu. Ligger under med 2-1 men SSK har haft 3 ramträffar nu på kort tid. Nog har dom flyt alltid...2-2 nu. Modo vet att mål förtjänar man inte... mål gör man!

Andersson: Ja annars går ssk om, tror dock Modo tar alla 3 ikväll.

Rallarn: hua så du säger .... modovinst ?

Sputnik: Skulle vara helt sjukt om NHL ställer in, Elias kommer då såklart, men det kommer bli ett jävla high chaparall helt klart, skulle vara enormt ifall Strålman kom tillbaka.

Andersson: Ja ett kryss och sen modovinst kanske vore de bästa för tabellen ikväll.

Kollade livetabellen o hickade till när SSK leder serien . Sen kom ja på att dom har spelat 6 matcher fler .....

{9255}: Kan bli rätt sjuk marknad framöver dock. Frågan är om inte spelare kommer välja att spela gratis för att få speltid ens. Kan bli rätt speciell säsong i HA känns det som.

Nisse på Mon or: På kort sikt tror jag iaf absolut, när deras NHL lirare drar blir dom tunna dock, för dom har plockat in bra spelare även dom, glad att nubbs bara tog in 2 till oss :)

Nån fler som tror att SSK kan hota Löven på kort sikt?.SSK har tre hemma på rad, och Löven tre borta på rad...

Tikkare: Blev ett R i onödan på korrigera också från min sida haha, men ja vissa personer skriver på ett sådant spattigt sätt att man får skallebank.

Tikkare: Snyggt SSK..

Tikkare: Kompis, kastar spjut i radhus när du ska korrigerar folk, "dej" ;)

{8225}: Lycka till ikv puffe, sappar mellan er och löven ikv.

{8839}: Crash vore ju fatalt. Känns som en extra viktig match att vinna faktiskt

{8225}: Snart är det match , hur tror du att det går ikväll ? ni som är på On The Road Again efter en litet gupp på vägen , eller var det en punktering som nu är lagad .

Tikkare: antingen en fisk eller ett modernare ord för 'sig'

välj själv

{8225}: sej?

Tikkare: Alla förstår vilken och vad du menar , va lite aktsam så du inte trampar i klaveret .
Hårda ord stjälper och inte hjälper , var så säker .

Tikkare: Fast , jag skrev i tredje person, så det är inte bara Clay som har problem med svenska språket då, du är också med i båten som ska lära sej svenska.

{8839}: Inget ont om Freddan, en sann MoDoit. men målvakter har inget bra track record som ledare efter karriären.

KulltorpsOlli: Det är svårt att upprätthålla en sämre skriv o läsförståelse i längden när man är en annan... ijentligen.

{8839}: Jaså..Du säger det ja.....

KulltorpsOlli: Jag har köpt nya glasögon idag och läsglasögon som raderar vad vissa skriver , men nu fungerade dom visst inte.

Tikkare: Det har han garanterat. Ingen skriver som en analfabet ena gången och perfekt nästa.

Tikkare: Man tackar för uppmuntran , skall försöka fortsätta så , men som du vet så skriver doktorer också som kråkor .

{8839}: Märkligt, nu stavade du nästan hundraprocentigt rätt, andra ggr stavar du som en kråka. Jag undrar om du verkligen är den du utger dej för Clay. Jag gissar att Puffe har två konton.

{8225}: George känner sig rätt säker på att MoDo är ett SHL-lag nästa säsong. Har märkt att väldigt få vill säga emot George nuförtiden. George kan bli irriterad...

{8225}: Ja men då möter ni ju oss å då är det kört .för Fredde sa att vi skulle vara mest då ..och han kan hockey !

{8225}: Med den logiken så vinner Leksand SM Guld. Fan va gött =)

{8839}: MoDo är dock ett av 10 lag(i nuläget) som gör upp om SHL-platsen, så visst är vi nära.

Enkel matematik, kom bland de 10 främsta och vinn säsongens sista match. Svårare är det inte.

Rallarn: Klubbhjärta!

Bakom Cmores lucka nr 2

KulltorpsOlli: Högmod räknas i i de sju dödssynderna hos olika religioner , då jäklar för vi en ständig kamp att vara skenhelig .

Dagens lucka i cmore hockeys julkalender på Facebook kan man se om och om igen, och om igen❤

{8225}: Japp, jag för en ständig kamp mot Högmodets murar. Den kampen slutar aldrig.

{8839}: Jag vill påstå att om man tittar på Timrå IK senaste åren är vi i topp vad gäller att fostra bra spelare, och vi lyckades ju gå upp med ett ”junior” lag.

Och jag håller med om att man absolut kan köpa sin plats. Dock ser jag ingen värdighet i de lagen som gör så.

Spock: Från respektive klubbs årsredovisning

Väsby lånar in Philip Kemp resten av säsongen från Edmonton Oilers. Tycker det verkar vara en riktigt bra värvning av Väsby.
www.vasbyhockey.se/artikel/91pjaki4j-4b6gd/backrese-fran-edmonton-oilers-klar-for-vasby

TIK1928: Kan man köpa sig en plats i SHL ja det kan man !
Det är beroende på vilken position man är i , finns pengar så varför inte .
Kommer man till SHL så öppnas nya dörrar för andra sorts värvningar ,
Om vi tittar på MoDo så har dom varit en av Sveriges bästa juniorer föreningar under flera år och är inte nu ens nära SHL , så det har ingen större betydelse för att ta sig dit när när man ligger i HA .
Väl i SHL är alla köpe lag .

Olli Hahl: Rödin och Scott skulle passa fint i våran 2a kedja nästa säsong ;)

Tikkare: Håller med. Skulle va roligt att få se dessa föreningar bygga ett lag utifrån svenska spelare och juniorer

Costanza: Enligt Spock ännu en transatlant. 8 stycken.!
😬😵 Hur många får ett lag ha egentligen?

{8671}: Så är det och Malmö tex dom kommer åka ur igen dom med, fotbollen är så mycket större och dom dansar redan där nere, jag står dock fast vid att jag hellre möter Brynäs istället för shls alla plastlag :)

{9255}: tror ändå det kan var bra att den långsiktiga maktbalansen rubbas. I år är det kanske Brynäs eller Malmö som ryker. Om 4-5 år kanske det är Färjestad? Varje dräpt drake är en seger för oss som förmodligen aldrig kommer att kommer att kunna konkurrera ekonomiskt så länge dom kan sitta fat and happy i SHL.

Olli Hahl: Brynäs spiral har pekat neråt ett tag känns det som, vi Timråfans vet hur det kan gå då, känns rörigt och det är inte lätt när det blir för många brickor som strular samtidigt, dyra kontrakt sett till prestationer osv, sen att dom vill ha Dahlen och Lööke är fullt förståligt, ska bli spännande att följa deras säsong vidare.Hoppas att dom grejar sig kvar, går vi upp vill jag möta Brynäs inte Växjö eller IKO.

Tikkare: Två av dem har jag knuffat ner i Dyngdiket under promenaden på lunchen.

TIK1928: hur som helst så är Björklöven nästan lika äckliga som Leksand. Jag har inget emot nån eller ett par transatlanter i en klubb. Men 7 stycken? Halva laget..!!

Brynäs på jumboplats. Vet att det har diskuterats i deras gb om vilka dom ska plocka ur vår trupp nästa år... Dahlén, Lööke osv osv.
Kanske blir vi som plockar av Brynäs om dom åker ut? Vilka vill man ha därifrån?
Just nu har jag svårt att se nån...

Roger över , Roger ut . 8-0 till Väck-sjö

Tikkare: Klubben har inte det, dom har knappt nått eget kapital i föreningen därav granskningsår, men dom har en otroligt bra sponsor intäckter. Många företag som hjälper till

« · 2106395 · »