1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598756 inlägg · 6213 ämnen
« · 2106026 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Pytt, nu blev man hungrig på kvällskvisten, Hockey på TV(när man inte kan närvara), pytt, stekta ägg o knäckebröd o kall bira

Jo, det är nog mer än så, såklart. Ekonomisk dopning som gynnar båda parter, kan det vara så? Eviga frågan är det doping eller dopning?

{8225}: Tror den kostnaden mer är ifrågasatt av journalisten för att om kommunen hyr lokal av modo för något event eller möte i arenan är man också bunden till att köpa mat och andra kringprodukter av modo, något som den som skrivit artikeln vill få till snedvriden konkurrens.

Tänker inte att det i första hand gäller tre gubbar från gatuavdelningen som är där och trycker en pytt i panna nån lunch.

{3571}: Inget dåligt epitet minsann Tack för det!

Hassan: Är med, nån Timrå-kollega skrev dock hallen, o då saknade jag Kempis direkt

Fast dom har jävligt bra mat i nya hallen med, så givetvis ska kommunen äta där, i mån av plats, även grannkommuner söder ifrån är välkomna. Vi är inte kräsna

hockey_21: Nädå, jag har aldrig hävdat att Timrå inte fått något heller. Däremot renoverade föreningen hallen för 75 miljoner mellan 03-18. Under den tiden var kommunens driftsbidrag 37,5 miljoner.... på 15 år.

Hassan:
Kasta inte sten i glashus
sverigesradio.se/artikel/6171896

Ska vi börja räkna in HV till kvallagen tillsammans med Leksand, Linköping, Malmö och Brynäs?

{8225}: Modo är hockeyn's John Doe

{8225}: Avtalet från 2013 var dock 15 mille från kommunen, utöver det tillkom att kommunala bolag var tvungna att köpa t.ex. mat, dryck och annan utrustning av modos arenabolag. Sammanlagt 46 miljoner för två år tillbaka från oktober 2016.

TD: Kempehallen är tyvärr riven, kostar inget nuförtiden

Håkkybåkky: Övik kommun går in och täcker upp för hallen 15 - 17 miljoner om år. kostar med sån hall

Costanza: Att födas och växa upp i Timrå kommun är privilegium , för då får man andas Timrå ik och vara med om en oerhört spännande resa som aldrig tar slut . Den som varit med om den har en upplevelse bagaget som ingen bör vara utan för att hunna bli en hel och lycklig människa .
Jag är en .
En Timråit .
ps: alla som vill kan bli det eller strunta i det om man inte är på humör just då .

Costanza: Hur många JSM-guld från 1968 har modo?

Håkkybåkky: Omsätta 51 miljoner och bara ha JSM-guld från 1968 är väl ändå något Nubben och kansliet får jobba lite på.

KulltorpsOlli: Hur går det för Timrå-aktien?

TIK1928: 7 f@cking translanter i klubben. Hur har dom råd?

KulltorpsOlli: Här ältas det, dygnet runt. Kulltorp, är du en cementblandare?

Håkkybåkky: Som sagt, Modo Hockey, kanske världens sämsta investering!

Håkkybåkky: Intressant att SSK omsätter så mycket. Undra var de gör sina intäkter. Var hämtade du informationen från? :-)

{8839}: Ja men notera att Norskjävlarna vara ställt in resten av 2020 dvs december månad och det handlar bara om totalt 2 tävlingar. T o b med i a f

Omsättning i miljoner kronor föregående säsong:

Modo 95
SSK 52
Timrå 51
Löven 46
Västerås 35
AIK 34
Mora - hittar ej för 19/20 men troligtvis kring oss/Löven.

Helt uppenbart är att Modo är i en klass för sig(well done, men trist för er att ni inte lyckas omvandla en riktigt fin ekonomi till sportslig prestation), men sedan är det jämnt skägg.
Finns mycket förbättringspotential, men att säga att vi är bakom ett gäng andra klubbar är nonsens.

bar mofftak: Vadå håller på sådär? Var någon underskrift som saknades.

Årsredovisningen saknar underskrifter
Årsredovisningen ska skrivas under av hela styrelsen och den
verkställande direktören. Skicka in en ny bestyrkt kopia av
årsredovisningen.
Tänk på att det är den aktuella styrelsen och den verkställande
direktören vid dagen för undertecknandet som ska skriva under
årsredovisningen.

Senaste svarsdatum:
2020-12-09

Komplettering kom in
2020-11-25

Slagskottet: 200 personer inräknat bortafans låter nästan lite högt.

TD: AIK omsätter mer än oss? Vad snittade deras hemmapublik ifjol, 200?

TD: Björklöven? Storklubb? På vilket sätt omsätter dom mer än vad Timrå IK gör?
Sist jag kollade omsatte Timrå IK mer än vad Björklöven gjorde.

Att dom har bra publikstöd och sponsring säger jag inget om för det har dom, helt fantastiskt faktist!
Men Annars har dom mindre arena, mindre loger, mindre resturang, mindre barer. Mindre förening helt enkelt. Isåfall är Timrå IK storklubben..

För att jämnföra hade Björklöven en nettoomsättning på 23 523 miljoner 2019.
Timrå IK en nettoomsättning på 67 378 miljoner 2019. Dock är väll det sedan SHL.

Men även 2020 året hade vi också större omsättning en Björklöven trots deras stora sponsorinkomster och stora publiktrycket på varje match det året.

bar mofftak: Nu får vi se hur det blir med hockeyn vara eller inte vara .
Svenska Skidåkning överväger att inte medverka i världscupen å där är det mindre kroppskontakt än hockeyn .
Norge har hoppat av .
Är det här början till att all vintersport inklusive hockey ställs in framöver .?
Känns som snaran dras åt lite till av Coronan

TD: En av våra stora inkomstkällor är att vi driver alla barer och restauranger själva, det genererar många miljoner.

bar mofftak: nog är det så de stora klubbarna typ Modo AIK SSK björklöven omsätter mer än oss med råge det måste öka därför tolka jag det att vi fick ny vd ca 120000 bor i Sundsvall Timrå sponsring måste öka annars blir vi ett Karlskrona eller IKO bana önskar vi Leksands omsättning har alltid haft Shl mässigt förspänt och är ett storlag...

Håkkybåkky: Sök efter ärende 9512850/20 hos bolagsverket.
Det ser ut som om man faktiskt skickade in kompletteringen samma dag så det är nog utagerat nu. Men jag fattar inte varför man håller på sådär.

bar mofftak: Var läste du om föreläggandet?

FH - avdammad: Hockybildsmannen under läktarna i Nyköping och det mystiska tifot med ladugårdsväggen som rasade över spelarna.
Finns en del nostalgi. TIMRÅ IK is da shit!

Smokey: Härliga minnen. Nyköping och Huddinge borta minns jag särskilt väl.

FH - avdammad: Minns hockeysnacket från 90-talet. Många profiler man mött på läktare och pubar genom åren.
Willysson är nog den färgstarkaste. Gud, El Maco...
Många som passerat och gjort avtryck.
Men den här säsongen är unik på alla vis. Vi som är TIK-nomads har ett ännu större helvete.
Bara sönerna i familjen som sett Timrå IK live i år.
Borta mot VIK. Ett dyrt invecklat helvete att komma över plåtar som ”bortapublik”;)

bar mofftak: Fast det är inte länge sedan Björklöven var nära att tappa elitlicensen. Förra säsongen hade föreningen ett gransknings år då dom hade redovisat ett alldeles för lågt kapital i bolaget.

Hassan: Jag är inte så orolig över att vi ska hamna där heller. Men jag tror vi ligger sämre till än Björklöven, det är allt.

bar mofftak: Ja. Nu jämför jag med när vi behövde marschera till kommunhuset och där känner inte jag att vi är ännu men jag kan ju ha fel

bar mofftak: Äsch, det är lugnt. Vi leder ju publikligan också.

Hassan: Vi har under flera under haft fallande sponsor / marknadsintäkter. Vi har avskedat klubbchefen med vaga kommentarer om att man hoppats att klubben skulle hållas skadeslös. Vi har misslyckats med en nyemission. Vi gör alltid allt för att dölja årsredovisningen så länge som möjligt. Vi fick till exempel ett föreläggande från bolagsverket förra veckan för att vi inte skickat in årsredovisningen än.

Det positiva är att vi inte satsar som galningar trots detta.

Vi ska fan inte prat om andras klubbas ekonomi å lyxfjällan!
Dä va int länge den vi had 85 miljoners i skuld å Kommunen fick host in peng i isladan!!
Vi stod vi ruinens brant å dallra!
Låt dä sköt sitt å vi vårt!

bar mofftak: Vilka tendenser finns som gör dig orolig för ekonom i Timrå?

Slagskottet: Björklöven är väldigt duktiga på få framgångsrika företagare att sponsra klubben. Så tyvärr tror jag att inte vi kommer att få se dom i lyxfällan. Jag är faktiskt betydligt mer orolig för vår egen förenings ekonomi.

Bara jag som anmält Björklöven till Lyxfällan? På riktigt alltså.

BlackBay: Jo vissa darrade inför deras ankomst, media målade dessutom upp dem nått enormt. Men de platsade ju inte ens i OS laget trots det inte var med några NHL proffs den säsongen.. Njae jag genomskådade och dömde ut den duon redan innan de spelat första matchen i Gatusten HC.

BlackBay: Bröderna Bratwürst! Timrås bästa värvning den säsongen. De kom, de sög, de torskade.

Tom Topp: Leksand gjorde samma sak som Löven för två år sedan.
Man hade ett bra lag och värvade sedan två "supertyskar" på slutet och vips skulle man leka sig igenom kvalet enligt landets experter.

Vi vet ju alla hur det gick med det. Legoknektarna var inte så bra som väntat och lagdynamiken fick sig en törn och vips åkte man ut med 3-0 I matcher mot Big Red Machine samt torska andra chansen mot Mora.

{8671}: Ungefär som när vi värvade Kapanen från en tysk frysbox då... Det funkade ju.

Spock: Dom som har fått ihop den bästa gruppen, dom kommer också ta hem det här till våren! Och sånt vet vi ju att Freddan och Nubben är bra på!

{8671}: Tragiskt gäng Björklöven

Tom Topp: Helt klart, det är ju den svåraste biten. Men det är ju också där Kenttä brukar lyckas bättre än genomsnittet.

Spock: att hitta bra spelare är inte svårt i det här Coronaläget! Att hitta spelare med rätt karaktär som passar in i laget mitt under säsong, det tror iaf jag kan vara knepigare!

« · 2106026 · »