1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598760 inlägg · 6213 ämnen
« · 2109166 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{8839}: Allt är möjligt Clay, det gäller bara att se möjligheterna..

OlliJanne: MoDo har 9 stycken smittade .
Vad skulle hända om Timrå hade 9 eller fler smittade och vara borta på obestämd tid .
Det här är inget att fjanta bort .
Vi får väll se när slutspelet drar igång och vi står där i final med 9 stycken smittade och säger Walk Over till MoDo , som inte har någon smitta i sitt lag .
Det kan också bli så att det inte blir något slutspel alls , för att alla uppskjutna matcher inte kommer kunna spelas klart till ett visst datum då slutspelet skulla ha börjat .
Kan man skjuta upp matcher under ett slutspel ..tror inte det

{3571}: ..jag misstänker att det är den varma Coronan alla pratar om..

KulltorpsOlli: ja men nu får det fan i mig vara nog med att skjuta upp matcherna. Det lag som inte kan spela får väl lämna walk over i s f

Sputnik: Hade väl symtom och nån trodde väl de va Corona sen visade det sig att det inte var, typ?

KulltorpsOlli: alla har väl nångång haft en kall Corona hemma?

KulltorpsOlli: Var det under det där långa uppehållet så tycker jag inte att det är nödvändigt att gå ut med det heller.

Sputnik: Som Kerstin K skriver så kan säkert Timråspelare ha haft Corona eller ha Corona.
Spridningen i samhället och Västernorrland är stor.

Vi kommer ta rekordet, skall betta att motståndarlaget tar 3 poäng, då brukar det alltid gå åt andra hållet :D

Sputnik: Kan mycket väl stämma, tänker jag.

Inte för att jag har nån koll på om nån specifik back missat många matcher eller så. Men å andra sidan spelar ju Timrå bara match var fjortonde dag, känns det som. Om nån insjuknat i covid under det uppehållet, haft lindriga symptom och hållit sig borta märks ju det ju inte. Riksmedia rapporterar ju inte om nån saknas från träning. Timrå behöver ju inte göra nån grej av det då.

Vi kan förutsätta att det finns överallt, i alla klubbar.

KulltorpsOlli: Nån påstår inne i Modoboken att han skall veta att en back i Timrås A lag haft corona för 2 veckor sen. Fake news antar jag? Varför har det inte kommit fram annars?

{8839}: Men nu kan vi ju inte fira längre, du, jag å Puffe. Spelar de inga matcher kan de inte förlora Clay. Tråkigt.....

Nisse på Mon or: Jo, för oss avgörs serien i Januari känns det som. Match mer eller mindre varannan dag under en lång period.

Nucky: Jag har ju generellt bedrövligt svårt att komma överens med modoiter. Är portad från er humorbefriade bok till någon gång i mars.... men jag ser er så mycket hellre förlora, speciellt mot oss, än att inte spela alls... det här är inte kul.

Nucky: Modo får visa framfötterna efter nyår...4 matcher mot Löven och tre mot Timrå...minst.

Andersson: Ja, såg väldigt mycket fram emot Fredagens match.
Vi är inne i December och Modo har ännu inte mött ett topplag.

Som jag skrev i Modoboken har jag personligen glidit genom denna pandemi utan problem, men nu börjar den skava utav helvete..

Nucky: Jävla skit. Tråkigt som fan är det. Men det är väl verkligheten den här säsongen.

KulltorpsOlli: Nu har du mer att fira .

Nucky: unlucky ....

Nisse på Mon or: Hoppas det blir match på onsdag iaf ....

Covid i Modo.."ett antal spelare" Modo stänger ned åtminstone 2 kommande matcher...

Andersson: Blir inget på Fredag heller. Modo har 5 fall av covid

Vi hade troligen haft de där 14raka-rekordet om inte Almtuna och Kristianstad ställt in . Nu blir de lurig match på onsdag

THE BIG RED MACHINE!!!
Ikväll rinn dä lätt!!!😇😂🥳
Uppladdat:

500x0-195421ac-6dfb-40b7-bad5-04bc2bdf70ba.jpeg

Nä, man blir inte superimpad av löven. Dom har ingen kontroll på matcherna. Det är spets i avgörande moment som ger seger, men det är liksom fladdrigt hela tiden. 8 puckar framåt en bra dag, 5 i arslet och felstudsar framåt en dålig. Hur är känslan i laget egentligen?

Lagmaskinsmässigt spelar Timrå i en liga för sig. Och har gjort så länge. Ingenting tyder dessutom på att laget i n t e kommer vara ännu bättre framme i vår. (Förutsatt tur med skador, pepparpeppar å allt det där.)

Segt att morgondagens match är inställd. Ett redan uppfuckat schema blir än värre. Och tabellen är helt inaktuell, ständigt. Vissa har spelat 23 matcher, andra bara 16. Och vissa lag möter man 3 ggr i rad, andra har man inte mött en enda gång. Weird. Och trist för dom av oss som, i synnerhet i medgång, älskar att grotta i tabeller och statistik.

KulltorpsOlli: två i en

KulltorpsOlli: fortfarande serieledare.... nu med tre matcher mindre spelade

Tikkare: Puffe och Clay, nu ska vi fira ännu ett poängtapp för Löven.

{8671}: Enligt lövarna är dom förfördelade i vanlig ordning, gnälldes t.om på domarna efter Grundströms sarglyft.

KulltorpsOlli: Tänkte samma när jag såg Grundström ta tag i en spelare och lyfta honom över sargen så att han åkte på en tvåa. Det var inte så att det lyste ”gud vad kul det är att spela hockey här” i hans ögon. Unnar Almtuna alla poäng i den här matchen. Dom har inte haft nåt flyt med domaren och löven har klarat sig alldeles för billigt undan trots att dom skriker efter domaren vid varje avblåsning.

KulltorpsOlli: fan va mediokra dom är Löven nu. Spelar som ett mittenlag. Timrå är klassen bättre på allt.!

{8671}: Får en känsla av att Löven är ett lag som inte är i harmoni..

{8671}: KOM IGEN ALMTUNA!!!! Krossa löven!!!

Nisse på Mon or: gnälligt och grinigt löven som vanligt.

Löven har fullt schå med Almtuna..3-3 nu

OlliJanne: det känns som vi kommer få ruggigt tätt med matcher som sliter innan eventuellt slutspel :-(

OlliJanne: man kanske hoppas vi ska få en formsvacka?
Enklast är väl bara att ta förlusten nu och få det avklarat istället för att våndas inför den stundande förlusten. 😁

Hassan: ja det börjar bli ett otyg det här med att få corona så fort lag ska möta oss.

{3571}: Adam skrev väl lite samma om Westin med, att komma hem till Vsäernorrland kan nog locka även där

rabon: Spännande, han skulle troligen tillföra något i er trupp 👍

{3571}: "Sebastian Erixon, back - The captain. När Rydahl blev av med C:et fick Erixon ta över ansvaret och det var kanske bäst för alla parter. Inne på sin sjätte säsong i Färjestad och får räknas till en av lagets veteraner. Hans framtid hänger nog ihop med hur Timrås säsong artar sig. Erixon har hus i Sundsvall, kommer från Medelpad och tar Timrå sig upp till SHL riskerar Färjestad att tappa sin kapten."

{3571}: Inget citat från Sebbe dock utan bara Adam som spekulerar
Uppladdat:

500x0-5d49c9c0-ddeb-4b20-9e2b-663e96e62b0a.jpeg

{3571}: sebbe som avvaktar🤔

"Det hänger på hur det går för Timrå"
Nån som läst artikeln på expressen??

Knylan: jag gjorde en kontrollräkning på Dagens förra säsongen och då diffade det också, minns inte vad min slutsats var då tyvärr.
Gjorde det dock senare på säsongen då och det var större skillnad än nu så kanske att de räknar bort mål eller nån annan ”liten” statistik kolumn.

Jag matar in min data manuellt, det tror jag inte dagens gör, så kan helt enkelt vara mitt fel också. Men varför göra det lätt när man kan göra det svårt.

Olli Hahl: vänta du ska du se..om en vecka så

TIK-Lund: Lyckades du klura ut varför din och Dagenshockeys corsisammanställning diffar? Hockeyallsvenskan kablar ju ut den där statistiken själva ibland också och även där brukar det diffa lite jämfört med Dagenshockey.

rabon: Då ska vi alltså sätta nytt hockeyallsvenskt rekord på 15 raka vinster i derbyt mot Modo om 5 dagar! (om vi slår Bik på onsdag). Vi får hoppas att laget håller sig friskt och att Lundin och Boyce är tillbaka till dess.

Tikkare: Hittills inte eftersom dom ska spela match ikväll.

Hassan: Då har Löven fått fladdermus viruset oxå.

« · 2109166 · »