1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598936 inlägg · 6213 ämnen
« · 2115235 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: En stor fråga är: kommer Freddan att fortsätta träna Timrå nästa säsong elller väljer han Modo som Harald Luckner hoppas på?
Freddan sa senast att han är oerhört stolt att vara en del av Timrå men samtidigt har han ett utgående kontrakt och familjen i Bjästa.

Tikkare: Vi får hoppas att Malmö åker ut så det blir lättare för Pääjärvi att välja OM vi går upp, hehehe. Han bor ändå nere i Malmö och har familjen där nere, han har själv sagt att det är ett svårt val.

Synct: Risken är väl stor att det blir så. Synd på en sån bra spelare. Men hälsan först.

Tikkare: Personligen tror jag att Oscar Sundh har gjort sin sista hockeymatch, för många allvarliga huvudskador, tror inte han riskerar att åka på en till och få livet förstört. Han mår väl piss nu veckor efter senaste incidenten om jag läst rätt.

Drömspelare att få hem till nästa år OM vi skulle gå upp.
Anton Lander. Magnus Pääjärvi. Erik Gustafsson. Emil Pettersson. Jens Westin. Alla med utgående kontrakt.!
Oscar Sundh hade jag också gärna sett i Timrå dressen igen.

Andersson: Solnas match slutade efter...

Spock: Var väl jobbigt att vänta en minut extra för att få reda på om 4-2 var giltigt

Sputnik: Aftonbladet har full koll på HockeyAllsvenskan!

"
Serieledande Timrå tog segrade igen efter förlusten mot Vita Hästen som innebar slutet på en 16 matcher lång segersvit. Ikväll slog man Almtuna med 3-2 efter mål av Morten Madsen, Jens Lööke och Albin Lundin.
"

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/AlRO0E/efter-misstankarna-om-matchfixning--ny-forlust

EXPLORERSMÅLAND: Du har redan tillräckligt med Corona i blodet. 😉

Inse att vi har spelare på plats 1, 2 och 5 i poängligan just nu. 😀

Olli Nomadinen : Krya Mike 😔
Själv har ja klart mäj

Olli Nomadinen : Kämpa! Håll i - Håll ut!

{8671}: Nej jag tolkade det mer som du beskriver det. Tänkte mest att vi kanske inte kommer kunna önska oss allt för många nyförvärv i detta läge vi befinner oss.
Vi har ju inget SHL lån i dagsläget så får vi flertal skador så finns ju den möjligheten att få in spelare i allafall. 👍

Sputnik: kanske inte ska dra så stora växlar av det Freddan sa i intervjun. Tolkade det lite skämtsamt som ”vi får se vad nubben har i tomtesäcken till jul”

{9037}: hyckleri på högsta nivå. Skattepengar som borde gå till sjukvården istället i dessa svåra tider. Sen är det inte så självklart. Vi vet ingenting än om hur detta fucking virus kommer bete sig. Det är ju mutationer både här och där. Självklart vill man oxå att serien ska spelas klart. Hmm..man blir kluven!

{9037}: låter dock lite illa att värva när vi behöver ha in 4.5 mille? Visst externa sponsorer kan ju gå in men äre inte bättre att låta alla pengar gå till att klara ekonomin i första hand? 🤔

Tikkare: nu kommer NHL dra igång 13 januari och det är ju en fingervisning åt andra länders ligor att köra på. Samtidigt som regeringen pytsar in mer pengar här så självklart kommer säsongen spelas klart. Dessutom är det för mycket tv-pengar inblandat för att någon ska våga ta beslutet och stänga ner.

Spock: konstgjord andning. Hur länge håller den? Det är jävligt sjuk strategi Sverige har mot Covid19. Vi får bara va 4 i samma bord. Hålla tydliga avstånd mot varann. Hemmajobb..studier på distans, ansiktsskydd, sprita händerna...m m..Men hockey är tillåtet. Närkamper, svett och saliv e.v lite blod. Är hockeyspelare immuna mot Covid19.? Jag älskar hockey och Timrå. Men den här jävla säsongen borde aldrig spelats. Liv och hälsa måste gå före nöjen. Ok..men nåt kul måste vi ju få ha i dessa dystra tider säger några..Men hur kul är det sen då din egen klubb konkat?

Olli Nomadinen : kämpa! 💪💪💪

Charliejfz: Tackar! Jag var risig mån o tis men bättre ons o tors. Från e.m idag har det dock blivit värre igen. Men snart är man ute på andra sidan, då kan man gå på stadens gator som en vanlig man igen 💪

Olli Nomadinen : Krya Mike!

Charliejfz: Tycker och tycker....jag har hävdat hela tiden att jag är rätt säker på att säsongerna kommer ställas in. Herregud, vi är bara i dec och det här skenar. Det är snart ohållbart och handlar inte längre om huruvida det är bra för de enskilda klubbarna att fortsätta el inte. Det g å r helt enkelt snart inte. Desto större anledning att njuta av vårt rekord, vår svit. Det är så nära vi kommer att vinna nåt på några år.

Jag har f.ö själv Covid i detta nu. 5:e dagen. Smak och lukt försvann idag. Jag har precis tagit en Ipren för att kunna sova, febern var 39,1...

Sputnik: och Mikenomad, Kulltorp etc...en fråga... tycker ni att elitlagen i olika sporter ska fortsätta spela? Det börjar ju bli kris i Skåne på sjukhusen och operationer ställs nu in. Jag börjar bli orolig för att vården snart inte klarar läget.

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-12-18
roger_sundsvall: Löven var helt enkelt tvungna att förlora en till för att inte anklagelserna om läggmatch skulle blossa upp igen.

Grattis TIK 😁

wennerholm tycker synd om löven
men vaa ere ?...dagis

{8671}: Du! Fattar du inte att bjorklovens fans är de bästa analytikerna?! /S

De har ju redan sett att DELs 30:e bästa poängplockare förra säsongen är en bluff.

{9037}: Ja lite kryptiskt inbakat kanske. Tycker dock fortfarande vi har den oömma spelaren i walli, han borde få spela högre upp i hiarkin nån match för att visa vad han går för.

Hank: Typ så könns det inombords. Tänkte mest på pappret och hur det sett ut flr Löven trots allt. Sen skall det spelas om det så tipset lyder. 4-2 till Löven.

Sputnik: Nja, känns mer 80/40 att det går åt helvete.

Sputnik: Löven blir givetvis en svår nöt att knäcka, dock känns det mer 50/50 än nånsin att få möta dem nu i mellandagarna.

Matsg: Ja alltså det klagas en del på backarna, givetvis befogat mellanåt, men likaväl befogat på forwards med som sagt. Men vi har fortfarande bäst målskillnad och folk verkar glömma att vi inte ens kommer behöva mäta oss med SHL lag denna säsong. Det är dessa lag vi mött, förutom Modo och Västervik(om jag inte glömt nått lag) som vi kommer mäta oss med. Än så länge så har vi ju plus på våra motståndare som sagt. 💪

{8671}: Var hans andra match ikväll. Verkar uppenbarligen inte gjort nåt större intryck på fansen.

KB: Bessie, har inte han spelar typ...1 match?

Sputnik: Ja, vi får väl säga 10 poäng före Löven med en match mindre spelad om vi räknar in målskillnaden också (+25). Killarna har gjort det fantastiskt bra! ☺️👍

Sputnik: Lite irrelevant, men detta kan ju vara den sötaste kommentaren från lövarnas forum:

”Ok ska vi rädda säsongen så krävs :

Trejda 33 och popovic
2 nya stabila backar
Trejda Besse
Ny klassforwaed”

Det ska vara MAXIMAL omsättning på spelare. Mer, mer, mer! 😂

Spelet må hacka, men går ändå in i juluppehållet med 9 poäng till godo på Löven med en mindre spelad. Hade jublat inför säsongen om man visste det. ☺️👍

Det viktigaste just nu är att smiska Löven röv!
Varför? Ingen Einstein formel direkt...2020:s viktigaste match!!!

Hank: Nej snälla...

Hank: Låt han va. Han har hyllat oss för mycket redan. Ett under att vi tog en vinst idag. Inte utmana hockeygudarna för mycket. 😅

sargad: Varför har inte Wennerholm uppmärksammat att vi och Modo är formstarkast i serien ännu?

Hank: 1:a raka ? 1 på raken .. ja de kanske man kan säga ...

Andersson: Kaffe och dammsugare 1:a raka

Sansa er! Det är om 3 månader det gäller.... vill bara säga det.
Jag är realist o vill ha perspektiv... om jag är mindre glad? Definitivt inte!

EXPLORERSMÅLAND: Årets viktigaste grogg... seger menar jag... på nått sätt 😂

sargad: ja , alltför länge sen

Charlie2: Äntligen!!! Som Fylking brukade utropa när litteraturpristagaren utropades. Det var på tiden med en 3-poängare.

Sputnik: ja jag menar inte att hänga hardegård för att han missade, bara att om man ska fjanta på och spela sig hela vägen in till mållinjen så får man också hänga dit puckarna.

roger_sundsvall: O skit kätting!!

mot löven
käka taggtråd😷

« · 2115235 · »