1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598942 inlägg · 6213 ämnen
« · 2115485 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
5-0, och nu stänger jag ner. Nästan olustigt att kolla på. Modo är inte bara usla, ser helt dysfunktionellt ut. Något måste vara allvarligt fel i klubben. Så här ser det inte ut om man b a r a har ett kasst spelarmaterial.

Modo bör nog hoppas på Väsby och KIK. Dom kan bli säsongens AIK.

Man ska ju inte strö salt i såren, men nog förgyller väl MoDo- och Brynäsböckerna Coronatillvaron en aning...

Sputnik: Glöm inte Dahlrot som Nubben nobba rutinerat två spelare som Glader inte hade koll på att de behövde inlägg i grillerna för Sarghöjd 🦶🦶🤡🤡

Tom Topp: Men domarnivån är tydligen ojämn har jag förstått

{8671}: Det ser hemskt ut,AIK är inte speciellt bra, några individuellt duktiga spelare. Men modo! Herregud vilken hönsgård!

Sputnik: Dom hade ju oflytet, eller vad man ska säga, att inte få bygga vidare på förra årets trupp som kändes som den första modotruppen på...vadå 4-5 år som hade lite harmoni.

Om vi har problem med backsidan 1/5 matcher så har ju dom tyvärr problem med precis alla delar av laget i 2/3 matcher.

{8671}: Hah nu va du nästan rolig.. 😅
Men nog kan man ställa sig frågan om Gladers kompetens när man ställt detta lag på isen med i princip största budgeten i HA. 🤔

Men det är klart, Ohlsson tar väl 2/3 delar av budgeten 🤓

Sputnik: två lag med helt olika förutsättningar. Det ena har ambitioner att gå upp i shl och det andra (borde) har ambitioner att klara sig kvar i Allsvenskan. Tycker man kan ställa olika krav där.

{8671}: Absolut, men klagar du på Timrås försvar så vill man inte va Modoit i dagsläget.. 😳

JonteD: AIK verkar ju ha börjat få ordning på grejerna, tror dom vinner ikväll.

KB: Jaha de ringde på en gång där!

JonteD: Hela Sverige sitter säkert framför teven och håller tummarna för oss ikväll. Hoppas det går vägen!

Tikkare: Hur många tror på Modotorsk ikväll???

OlliJanne: jag glömde..

Sputnik: Vi får se, men något annat än att vi rullar vidare på Freddan känns lite långsökt. Läget är ett annat nu också, i och med Antes intåg. Antes mångåriga erfarenhet från den nivån är något annat än vad vi senast hade i Thelin, utan att överhuvudtaget pissa på Thelin. Då hade Freddan en säsong som huvudtränare bakom sig, efter det här året har han fyra. Med tanke på de resultat laget presterat under dessa år så kan jag tänka mig att han oavsett vad tränar ett SHL-lag nästa år, även om det inte skulle bli Timrå.

Knylan: Håller med till fullo! Skulle vi dessutom ta steget upp tror jag Freddan känner att han har lite revansch at ta ut sen senaste debaclet i SHL. Om nu Nubben känner att vi skall köra med Freddan i SHL en omgång till..

Sputnik: Jag minns något liknande också. Men det är väl som det är med intervjusvar. Det där med tydliga rollfördelningar är relevant för journalister av den anledningen att det är intressant för oss. Sen hur klubben jobbar internt är intressant för vissa, men för att göra allt lättbegripligt så har Freddan titeln huvudtränare och Ante är assisterande. Hade Antes enda stora dröm varit att stå med ett huvudansvar i en elitförening så hade han nog löpt linan ut i samband med att han drog ifrån FBK och valt Mora, om nu det var hans främsta alternativ.

Sen får vi väl se vad som händer den dag Freddan får för sig att göra något annat. Det känns dock som att nuvarande konstellation lär gnugga på ett tag till, om nu inte Freddan helt plötsligt får ett erbjudande han inte kan tacka nej till. Sånt kan ju hända. Så länge vi bara får behålla Nubben och Ante så är det här skrovet fortsatt intakt.

thorwald:

Tror inte du behöver vara orolig för Lander, han till skillnad från Gustafsson verkar ju ha hjärtat på rätt ställe. Kan kommer nu brinna lika mycket för klubben oavsett om ni skulle spela SHL eller HA och hitta sin motivation i att hjälpa Timrå. Som tillskott och lagkapten skulle han kunna vara den som hjälper till att etablera klubben på en mycket högre nivå. Att ens jämföra honom och Gustafsson i samma andetag är ju ett hån mot Lander.

Men som jag skrev i tidigare inlägg klubbhjärta snackar alla spelare om men det är kanske 1% som har det i praktiken.

Sputnik: Jo så klart att det blir en annan karaktär på matcherna men det är massor av slarv i hästen och Engstrand har släppt 3 puckar redan efter första där han sett allt annat än omutbar ut.

Hassan: Ja, skulle det finnas ömsesidigt intresse så känner jag mig säker med Nubben som kommer att ställa bästa lag på isen oavsett gammla tidingsartiklar. Känns väldigt tryggt.

Rytter: Ser inte riktigt poängen med att ta hem gamla Timråspelare som "nedgraderat sig" från KHL till SHL. Har tveksamheter kring hela konceptet med återvändare. Lander t.ex är ju en jättebra kille och en skicklig hockeyspelare, men skulle han vara tillräckligt taggad för att försöka hålla kvar Timrå i SHL(det är nog det som första säsongen ändå handlar om)? Detsamma gäller Pääjärvi och en handfull andra spelare. Tror det är mycket bättre att bygga runt nuvarande lag så mycket som möjligt och ta in några hungriga killar med skills som gärna är unga och vill visa upp sig och inte ser Timrå som bara ett stopp på vägen mot något annat ala Mattias Guter. Som jag ser det kan åtminstone halva nuvarande lag göra bra ifrån sig i SHL

Hassan:

Svikare är dina egna ord, har aldrig kallat honom det.

Tycker bara att det är onödigt att ens säga något som man sedan inte kan hålla.

"Timrå är mitt förstaval i Sverige om de spelar i shl"

2 år senare när ni går upp så skriver han 4 år med Luleå och passar samtidigt på att dissa Timrå med ett onödigt uttalande att han vill vinna och antyder att ni kommer vara ett looser gäng i några år. Om han brinner för klubben varför inte hjälpa till att etablera den och sedan vinna, på 4 år kan en klubb gå fram riktigt mycket.

Hade han varit så sugen och verkligen brunnit för att representera Timrå hade han ju kunna skrivit på när ni gick upp eller tagit ett kortare avtal med Luleå för att återvända när ni etablerat er.

Blir bara less på att klubbhjärta är något alla spelare vill ge sken av att ha, men i praktiken är det 1% som lever upp till det.

Vill ni ens ha tillbaka honom nästa år eller året efter om ni går upp? Är ni mer redo att vinna nu än senast? Eller väljer han en klubb nära hemmet för att kunna varva ner i lugn och ro när ingen annan toppklubb vill ge en hög lön?

{8671}: Ändå skillnad för Hästen. Mot Altuna är det 50/50 och man kanske till och med förväntas föra spel mellanåt. Parkera bussen vinst kan man alltid ta 1 av 10 mot topplag.

Hassan: sitter och kollar på hästen mot Almtuna. Jävligt frustrerande att se hur otroligt dåliga hästen och Engstrand är. Hur fan kunde vi förlora?

Hassan: Sorry Timråbroder, jag väljer Rytters spår. Gustafsson skulle varit tyst från början. Bara Timrå som gäller var ju orden som ekade från intervjun sen ett par år tillbaks, ja om Timrå slåss om guldet och betalar fetast lön vill säga..

Det var aldrig aktuellt med en återkomst.
— Nej, det var det väl inte. Vad jag vet hörde dem inte av sig. Jag tänker faktiskt vara egoistisk. Jag tror att Timrå har några tuffa år framför sig rent hockeymässigt och jag vill vinna. Jag vet att jag har större chans att göra det här än i Timrå just nu, berättar OS-backen för nsd.se.

Rytter: Det är bara hos dig dessa ord kommer eka. Han är ingen svikare i mina ögon. Precis som att Berglund inte är det.

Rytter: Det finns nog en hel del omständigheter till varför saker blir som de blir som ingen av oss vet något om. Jag tror inte att han satt och ljög i den första artikeln.
Om det uppstår ett ömsesidigt intresse och omständigheterna är rätt så tror jag det finns möjlighet att han spelar i Timrå igen.

Rallarn:

Själklart har diskussioner säkert förts ett tag men om Timrå nu var alternativ 1 i Sverige om ni var i shl (som han påstod 2016) varför inte skriva på när ni väl gick upp. Som du ser av intervjun verkar han ju inte ha signat innan ert avancemang var klart, sedan är det ju en liten diss av timrå som känns rätt onödig. Även om han tycker så hade det ju varit bättre att vara tyst.

Väljer han er så kommer ju dessa ord eka i bakgrunden, jaha passar det nu när ingen storklubb är intresserad, kommer du bara för att du får en bättre lön i Timrå.

Rytter: Det är för övrigt härligt att se att han inte vunnit ett skit sen han skrev på för den klubben.

Rytter: just ja, den intervjun minns man. Kändes helt ok att han valde valfritt annat lag efter den.

Rytter: Ett 4 års kontrakt är inget man bara skriver på över en vecka, det är ju en lång process som säkert pågått i månader med familj osv. Men jag vet att du inte håller med.

Knylan: Har dock för mig jag läst Ante gärna axlar förstetränarrollen nån gång. Däremot så var ju inte etiketten på rollen det viktigaste, snarare vilket ansvar och påverkan han fick va med och bidra med. 👍

Rallarn: nej det kan man verkligen inte, Rahimi känns ju som 40 plus

Rallarn:

Nej han gjorde nog klart när khl var färdigt och han såg vad som låg på bordet, lär varit många som var intresserade, är ju en av seriens bästa backar. Skrev på för Luleå i maj enligt rykten.

Artikeln du länkar till är från 2016, så här lät det när han skrev på för Luleå 2018. Låter ju inte som han var klar före erat avancemang var klart.

Timrå tog i år steget upp i SHL – men det var aldrig ett alternativ.

– Nej, det var det väl inte. Vad jag vet hörde dem inte av sig. Jag tänker faktiskt vara egoistisk. Jag tror att Timrå har några tuffa år framför sig rent hockeymässigt och jag vill vinna. Jag vet att jag har större chans att göra det här än i Timrå just nu.

Rytter: Sen om man tittar på Gustafsson spelmässigt så tror jag att han har minst 3-4 år kvar i eliten om han vill och får vara hel.
Man kan inte tro att han är bara 1 år yngre än Rahimi t.ex.

Idag fyller våran frälsare och gud 23-barre!
Ett fyrfaldigt leve för Jonte! Hipp, hipp!

Helvete, helt otroligt vad bra det gått! Minst final med detta facit👌🍾

Hassan: Var väl tom så att Landers agent tryckte på att han skulle begärt mer pga sitt marknadsvärde. Varav Lander sa han va nöjd, bättre att Timrå kunde få mer pengar till att spetsa truppen mer. Ja Timråhjärta var ordet. 🥰

Rytter: Finns väl en liten möjlighet att Gustafsson dyker upp igen men då ska Timrå vara i högsta serien, senast hade han väl ritat på för Luleå redan.

OlliJanne: Det tror faktiskt inte jag. Antes roll är ju att vara någon form av arkitekt i klubben (som jag förstått det) och genom det ansvara för hur klubben bedrivs rent sportsligt. Nubbens högra hand, men utan det där exekutiva ansvaret. Precis så som många klubbar bedrivs idag, även om vissa klubbar fortfarande verkar hantera assisteranderollen som någon som plockar puckar och ”sprider god stämning”. Ante ska vara med i detta oavsett vilken som står som ”huvudtränare”, under lång tid framöver.

Tycker inte det känns som att han är det minsta sugen på att spela huvudroll heller. Tar inga intervjuer, håller ganska låg profil rent generellt. Det är den där årliga intervjun med ST, men den är ju helt i textform. Däremot hade det varit fantastiskt om vi kunde få hem Stridh i en liknande sådan roll också, men han verkar ju väldigt omtyckt uppe i Luleå och har några år kvar innan något annat blir aktuellt.

Med det sagt så tror jag Freddan blir kvar ett tag till, Modo måste hitta sin egen väg. Glader måste rekrytera folk runtom sig som han känner och vet att han kan samarbeta med, det hänger nog inte så mycket på att måste vara ett etablerat ’namn’.

Rytter: Lander gick ju med på en riktigt låg lön sist. Långt ifrån marknadsmässigt och då hade han inte ens börjat tjäna pengar än. Den pojken har ett riktigt stort rödvitt hjärta

Tikkare:

Erik Gustafsson har väl kontrakt till säsongen 21/22 i Luleå. Jag tror inte han spelar i Tirmå igen, hade ju möjlighet tidigare. Men verkade inte vara intresserad och ville spela i en toppklubb och tyckte han dissade timrå lite i intervjuer. Tror han stannar i Luleå tills han lägger av.

Lander tror jag ni kan räkna hem. Emil Pettersson tveksamt (ska vara om han blir kvar i SHL), tror han först och främst siktar på ett nytt äventyr utomlands och ett bra kontrakt, han har ju inte dragit in samma pengar som övriga.

Pääjärvi säkert aktuell om Lander kommer men kan ju hända att han vill till Malmö också. Vet inte vart han har den största delen av sin familj och hur det ser ut med sambo och sambos familj.

Men helt klart har ni ett par intressanta namn med koppling till klubben i bra ålder. Det svåra kan vara att få ekonomin att gå ihop och erbjuda de kontrakt de vill ha och förtjänar, så gäller att välja noga vilka man ska satsa på då man troligen inte kan landa alla.

{8671}: att vara tränare i modo eller Brynäs, då måste man verkligen gilla utmaningar!

Tikkare: Erik Gustafsson har minst ett år till skrivet med Luleå, Henrik Stridh blir iallafall 2 år till där uppe med.

Tikkare: du glömde Sebbe Erixon, eller var det medvetet?

{8671}: ja och som Spock är inne på så finns det nog en plan hos Nubben att Ante ska ta över som head coach. Varför gick annars båda parter med på ett 5 årsavtal? Ante och Stridh känns både rimligt, troligt och BRA!

Tom Topp: ja om dom följer sitt vanliga mönster och då måste man ju fråga sig själv om det är något man vill ha på sitt CV.

{8671}: skriver han ett tvåårskontrakt med modo så får han betald ledighet i ett och etthalvtår!

Matsg: all respekt för Freddan, han har tjänat oss väl, men jag tror inte på något sätt att han är oersättlig. Vi är förmodligen en attraktiv klubb att coacha med bra spelarunderlag som borgar för viss anställningstrygghet och goda chanser till sportsliga framgångar. Jag tror absolut att vi kan få tag på en minst lika erfaren tränare om han skulle lämna.

Sen kan man ju undra, varför bor man i Bjästa? Barnens kompisar, skola och allt det där men tänker att man inte borde behöva övertalas allt för länge för att flytta därifrån.

Matsg: Ante Karlsson plus Stridh nästa säsong? Skulle vara helt ok.

« · 2115485 · »