Det enda som talar för oss är att just inget talar för oss samt att derby är derby.
Men jag tippar två enkla Timrå vinster 5-2 imorgon och 6-1 på hemmaplan. Ni får äran att sätta spiken i kistan för Styf då detta blir hans sista matcher som headcoach för oss
Repeter: Usel match. Usla målvaktsinsatser. Har sällan sett nåt så dåligt i SHL. Brynäs är riktigt dåliga dessutom. F.ö borde Brynäs åka ur. Hade gjort supporterskaran väldigt gott.
BlackBay: Poulin blir ju borta nästan fyra månader, efter två skador. Och lön ska han ju ha ändå! Plus två långtidskadade till! Det kostar att ligga på topp!
Nisse på Mon or: Intressant fråga det där. Tycker det framgår rätt tydligt sett till vilka lag som ligger i botten i SHL nu att samtliga är klubbar som haft det stökigt på ledarfronten på senare år. Sedan HV sparkade Lindbom så har det väl bara gått utför också. Att Oskars ligger där de ligger nu (trots förlustrekord) beror ju enbart på att lagen under har gått ännu sämre.
Nubben har vid ett flertal tillfällen påpekat hur SHL fortsätter att få allt mer pengar, men att produkten av det snarare blir att man betalar större summor för samma dynga, inte att totalprodukten blir bättre. Åtminstone har jag utläst det han sagt enligt den bilden. Vinnarna är de som hållit samma linje i flera år. Framgång är svår att köpa helt enkelt, om det saknas en tydlig linje i föreningen i övrigt. Saknas den linjen så förstår varesig supportrar eller sponsorer vad som pågår heller, med en orimlig kravställning som följd. Kräftgång ska kompenseras med ”sparka/värva!!”, precis som att tex Brynäs fullständigt bedrövliga underliggande siffror (vilka i SHL är nästintill helt överensstämmande med hur tabellen ser ut) kommer hjälpas av ett en enskild chansvärvning mitt under säsong.
Vissa klubbar gräver sin egen grav och så länge det pågår finns det synnerligen goda chanser för en klubb som vår att smyga in bakvägen tror jag. Trots att en etablering lär ta flera år så finns det några klubbar i SHL nu vars kurvor pekar i fel riktning (med bristande självinsikt dessutom), då kommer det säkert kunna gå att för vår del hålla oss flytande med en ”bra grupp” och de där värdena som nämns i positiva ordalag runt TIK just nu.
Nisse på Mon or: Jo de har väl haft det lite kämpigt på den fronten men tror inte de kommer vara ett av kvallagen. Personligen gissar jag på att det blir Malmö och Oskarshamn som får slåss om det.
På tal om någonting helt annat...finns det några vettiga förklaringar till att HV 71 sladdar i SHLtabellen? Trodde de hade en ruskig kassa att ösa ur. Alla lag har väl problem nu med covidekonomin. Men ändå...
En nyårsfundering, modofansen vill byta tränare, sportchef, målvakt, dom flesta backar och sen vill dom gärna ha in några killar som kan spela center också! Det måste vara lättare om dom byter lag! Ni är välkomna in i Timråfamiljen! 😁😉
Charliejfz: Gött nytt år på dig och alla andra. Här kommer några rebusar/gåtor där svaren är ett lag i våran serie... någon lättare o någon svårare. Lycka till....
TD: Om du litar på statistik så vet du ju också att våra 4,25 mål/match kommer landa oss på 221 gjorda mål...... Johansson snittar på 1,9 insläppta/match. Om han står resten kommer vi ha släppt in 99 mål när serien är slut. Vi snittar 2,46 poäng/match. Det ger oss 128p när serien är slutspelad.
Det ger oss +122 i målskillnad och 128 poäng. Du som litar på statistik, vad tror du det kommer räcka till för placering?
Om man ska lita till statistik kommer vi alltså vinna serien eftersom 128p skulle innebära rekord i hockeyallsvenskan. Ingen seriesegrare har alltså haft så många poäng tidigare.
Du hade dock gärna bytt ut Johansson mot Daniel Marmenlind om jag förstått det rätt?
Tar vi poäng är det en skräll som heter duga.
Det enda som talar för oss är att just inget talar för oss samt att derby är derby.
Men jag tippar två enkla Timrå vinster 5-2 imorgon och 6-1 på hemmaplan. Ni får äran att sätta spiken i kistan för Styf då detta blir hans sista matcher som headcoach för oss