1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599121 inlägg · 6213 ämnen
« · 2120499 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
KB: Inget utbrott än så länge.

KB:

Tror det är så

Olli Nomadinen : Då kan vi ha heta derbyn i Ettan norra tillsammans med Sundsvall och Övik. 👍

KB: Bara väntar på att vi ska bli avslöjade med att ha mörkat det och som superspridare bli utslängda ur serien...

JoseGonzales: Bara Timrå som inte har blivit drabbad av ett utbrott än så länge nu va? Eller har jag glömt någon?

Sputnik: Såg på lövens uppdatering och fick ställa in flyg och allt i sista stund, smittskyddet sa att dom inte borde resa någonstans med tanke på smittan inom laget. Förstod det som att några är bekräftat smittade och några fler har symptom på covid. Alla matcher till veckan inställda samt all a-lagsverksamhet är pausad tills vidare..

Lövens senaste 2 månader är ett skämt 🤣

TD: Säger inte att Modo inte kan vinna, Men att dom skulle vara favoriter?

JoseGonzales: Haha var väl kanske inte det mest seriösa inlägget... 😋
Eftersom varken Timrå eller Löven haft nån större smitta(kan ju förekommit enstaka fall som sagt) innan så år det väl inte helt otroligt att det skulle komma nu efter julfiranden.
Är väl snarare frågan när Timrå får större smitta.

{8671}: Modo är nog favorit ska de vinna en match är det mot Timrå såg många kändisar höll på modo nu när det är ett lag i spillror tycker se kan få en poäng men jag kanske är snål..

Sputnik: Tror det är antingen Ottosson eller Ullman som drabbats, ingen av dem spelade mot Almtuna och jag har inte hört varför. Skulle tro att det sedan spridits vidare runt jul/nyår..

Covid kommer inte låta oss vila 8 veckor så tror inte det finns någon korreleation..

Olli Nomadinen : Ja, ganska avslagen känsla inför detta derby. Ska Modo sprattla till och hitta det Glader tror sig värvat, så är det väl nu.
Det jag egentligen vill se är en rejäl förnedring X2, och då menar jag rejält!!!!
Men det lär bara bli en dröm....

Lite svårt att tok-tagga när det är derby utan publik, mot ett lag som kämpar i botten av tabellen, och med ett Timrå som kämpar med motivationen i ohotad (för tillfället) tabelltopp.
Man brukar ju se fram emot möjligheten att knäcka till modoliderna, men nu tycker man på riktigt synd om dom. Vore ju intressant om dom plötsligt vaknade till liv och började spela drömhockey så att vi fick ett nytt Slaget Om Västernorrland on our asses, men...det känns föga troligt.

Med det sagt: kul med match. Segat med corona i en vecka nu, och det finns faen inte en serie på någon streamingtjänst som är oplöjd. Ge mig hockey!

Poulin plus 2 andra toppspelare skadade. Ja då passar det bra att hitta lite Covidsmitta i laget.. 😋

Olli Nomadinen : jag är inte så intresserad av resultatet, bara av att spelarna gör en hundraprocentig arbetsinsats. Tycker att inställningen har varit tveksam senaste matcherna, gäller att uppträda som ett topplag igen.

{9037}: Jag är måttligt intresserad överlag, svårt att uppbåda nån glöd innan det ska spelas om det på riktigt. Jag tycker det nya serieupplägget suger mammutballe

{9037}: Nerver

Olli Hahl: är någon intresserad av detta derby? Två inlägg i matchtråden och 15 timmar sedan. Jaja man får väl läsa text-tv ikväll o se hur det gick.

Sv: Apropå nånting...
MATCHDAG!!!!!!!!!!!!!!!

Sputnik: "Dock faststår min kritik över att Montén fokuserar mer på sina smaker på Toy och stå med armarna i kors än att coacha under match".

Där håller jag med helt och hållet!

Hade velat få in en riktig taktiker hos småkronorna, likt en sån som Sam Hallam!

{8179}: Jo mycket övervägande så sett. Dock faststår min kritik över att Montén fokuserar mer på sina smaker på Toy och stå med armarna i kors än att coacha under match.. Sällan jag blivit så frustrerad över en föbundskapten oavsett nivå. Då har jag inte ens i åtanke att han "spelade" ner oss. Inte hans fel att han hade så svag trupp och oerfarenheten. Det är den sportsliga ledningen som sjall ha mest kritik där i så fall.

Sputnik: Kanske, kanske inte. Lätt att säga att han ska ha en plats nu när han har börjat spela bra i SHL. Han skulle isåfall ha en offensiv roll, där hade vi redan Broberg, Söderström, Johansson och Andrae som på förhand gick före. Var ju därför Grans inte heller kom med, pga han har sina styrkor i det offensiva spelet.

Nytt år, nya insatser...the heat is on?
Uppladdat:

500x0-screenshot20210103-101559swish.jpg

{8179}: Edvinsson?

Mycket snack om procent hit och dit. Viktiga grejer med procenten.

Här kommer ett historiskt procentcitat från Sörberge. Tidigt 80-tal:

”Det går två pavor Explorer för att bli lika full som på en strå”.

Statement!

Med hur många procent påverkar publiken ett derby mot Modo?

Någon som räknat på det?
Uppladdat:

500x0-7bf693a5-7547-4cba-ac60-80f4ac5cf9e0.jpeg

{8179}: Helge Grans, det är väl bara han som blev petad som iallafall jag känner ska ha en given plats i det här laget!

Sputnik: Vilka skulle han ha tagit ut då tycker du? Sen får vi inte glömma att det saknades några nyckelspelare, bland annat William Eklund och Karl Henriksson som hade gått rätt in i 1a samt 2a kedjan. Dom blev ju hemma iom Covid-reglerna.

Spock: Jaha. Skriver härmed upp dig på listan med skyldiga ✔

Karma!

Finland förtjänade segern inte Sverige!

Sverige såg sitt övertag och skruvade ner tempot.
Ingen klev fram och visade något spel som bröt mönstret och finnarna smällde på stjärnorna lite extra i Sverige varpå dom började spela hockey med klubbspetsarna och ingenting annat inte ens benen tordes vara med längre.

Bästa målvakten stod inte och de påstådda stjärnorna var iskalla men fick konstant förtroende ändå.

Sverige blev psykologiskt överkörda sönder och samman under 2 perioder sedan vann Finland!

Rättvis seger!

Men:
Detta lag skulle aldrig skickats till Kanada överhuvudtaget.
Med ledarstaben ur spel, centrar och backar ur spel i sista stund, inga träningsmatcher inför och allt detta under pandemi...

Det finns ett begränsade antal chanser för spelarna att genomföra ett JVM men det här blev inte bra.

Skickade mer signaler om desperation än om kontroll på läget.

Nu är fullt fokus på det viktiga igen. Timrå IK!

Jag vill se det småkronorna saknade på isen mot MODO!

Beslutsamhet, vunna närkamper, offervilja framför BÅDA målen inte bara det defensiva, respekt inför psykologin på isen och skott! Mer avslut! Skölj över motståndaren!

Äg isen och VINN!!!

Nattinatti!

KulltorpsOlli: Jo, han är lite... grå. Så grå så att jag inte någon gång under matchen fick korn på han i båset..

Sputnik: Monte?n är en tränare jag aldrig gillat.
Mesig, energilös, menlös

Olli Hahl: Kicka Montén nu! Hans laguttagning till denna turnering är en parodi.

OlliJanne: Modos matcher. Men det är ett jäkligt dåligt betyg. Sådär ser det ut när man inte har en kedja som kan leverera mål.
Jag hoppas Nubben lärt sig det nu också...

Har nån sett nåt sämre än vad Tre Trosor levererade ikväll?

Olli Nomadinen : Haha kom igen nu. Det är 2021 skrock är så 1800-tal.

Olli Nomadinen : Junior VM... vilka sopor! Jag menar det verkligen.

Gameday!

JonteD: Ja du tokjinxar! Sluta genast, och inga fler såna där helgonsmileysar tack 😬

Olli Hahl: Spelar ingen roll med två torsk då ni redan är klara för SHL ;)

JonteD: Nu har vi 2 förluster in på kontot.
Tack så oerhört mycket!!!

KulltorpsOlli: Jag kanske jättejinxar men jag har en väldigt bra känsla över dom här matcherna!!😇😇

Tom Topp: Xakt rätt på spiken där men lite bättre e vi allt!!😇😇😇

Rytter: Det här blir matcherna som vänder skutan för Modo.
Gissar på 4-3 till Modo i första efter straffar, 6-2 i andra.

Rytter: Vem ryktas in?

Nisse på Mon or: självklart har man de inramat

Knylan: Modo tar detta... 5 p mot 1.

Rytter: ska ni byta coach igen ? Tredje gången gillt ?

JonteD: är dom inte påkopplade blir det stryk. Modo må ha dåligt självförtroende, men vi kan inte bjuda dom på nånting!

Tom Topp: Ursäkta men lilla farbrorn tror inte att Modo kan stå emot Timrå om dom vaknat på rätt sida vi är nog en division bättre bitvis men......!!!😎😎

Rytter: motivation slår klass!

Rytter: Faktiskt är jag jäkligt glad om Timrå tar 4 poäng på dessa matcher.

« · 2120499 · »