1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599432 inlägg · 6212 ämnen
« · 2123804 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Håller med. Harde borta jämnar bara ut det lite i toppen nu under serien. Is i magen gäller så kan Nubben i lugn och ro sondera marknaden inför allvaret. Det är en närmast oförskämt bra sits laget skaffat sig

OlliJanne: Det är nog helt rätt att vänta in en bra förstärkning snarare än att ta vad som helst nu. Det är några månader kvar tills det blir allvar.

EXPLORERSMÅLAND: ja så överlägsna som vi varit i höst så borde ju laget kunna klara sig fram till transferfönstret stänger så att Nubben kan följa sin ursprungliga plan.
Har vi inga juniorer som kan få lite istid?

gustav9: Kanske läge att göre nått på Timrå Play, bra läge nu när det händer mycket. Nubben intervju el, dylikt.

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: Hela truppen behöver inte vara ifrån varandra så länge utan det är de allmäna rekommendationerna om du träffat någon smittad. Dessa lag tar tester hela tiden så om du träffat smittad A på lördag så får du testa dig dag 4 och är det negativt så är det bara köra på.

Laken: När drar timrå igång insamling för en back modo o löven har ju gjort det allt vi får in är ett plus

Smokey: fattade inte riktigt först...😉

Taget ur Västerbottenskuriren i dag...

"Björklöven var tillbaka i träning på torsdagen efter fyra dagars covid-uppehåll. Nu väntar med start på lördag en sanslös tid med fem matcher på nio dagar.

Gustav Pettersson
[email protected]"

4 dagars coviduppehåll? Vadå...är det inte 10-14 dagar?

Manar till försiktighet och eftertanke i jakten på hungrig backförstärkning.

Ställ ordet hungrig framför dessa två backnamn:

- Hardegård.

- Kolan.

Hungrig får en otroligt stor skillnad i betydelse.

josha840: Jag tykk vi kör ” vi avvara 2-3 bakkar drikka/vekka ” till Nubbens Bakk!🥳
Dä skull bli lite slantar i kassan!
Ikväll går Lönnå varm på Grammofonen!🙏😀

Laken: Jag tycker dom ska villkora insamlingen. Drar man in tillräckligt blir det en kanonback, blir det för lite pengar blir det istället BackNubben. Nubben hoppar in själv och spelar ett par byten per match. Då skulle det nog bli fart i insamlingen!

Nisse1: Istället för ’Backa Nubben’ borde Timrå nu istället köra ’Backjakt Nubben’.

Ikväll blir det den högkvalitativa ångestmatchen mellan LHC - Brynäs som man ska käka popcorn till o samtidigt läsa Brynäs gb.
1-0 LHC just nu efter 10 min. Sorry 2-0 nu i numerärt underläge.

Apropå backnamn så kan man ju spontant undra hur länge till samarbetet mellan Kookoo och Alexander Ytterell kommer fortgå. 0+2 såhär långt, snittar 15 minuters istid men det går minst sagt upp och ner. Lite lösa rykten placerade honom i TIK så sent som i somras, men vettefan om det låg något i det. Får han kicken så kan han säkert bli aktuell för något av krislagen i SHL-botten, men det beror väl lite på vad han själv isåfall vill.

{3571}: ..och Donald Trump. JFK behöver en vicepresident av samma kaliber...

TD: Glöm inte bort att Modo fyller på med D.Eliasson i staben
Rutin!

Slagskottet: Kul att få en kommentar från dig. Brukar du komma till hemmamatcherna?

Duncan: UNDRA varför? Lol

Spock: Du glömde IF gatsten

Slagskottet:

Beror på vad det är för fraktur. Är det båtbenet är det jobbig skada. Det var det Viklund åkte på och han skulle vara tillbaka på ca 6-8v trodde man först, men prognosen Nu säger mitten/slutet av januari.

Så beror på vad som gått sönder i handen.

Duncan: Spelar ingen roll vad de var. Det är vad de är nu som är viktigt i det här avseendet.

Tror få vill se Selånger Bandy i elitserien. Då var de ändå en dominerande faktor i Bandy under många år.

Det är inte heller någon som hoppas att IK Göta ska få spela i SHL trots att de har flera SM-Guld.
Inte ens Hammarbys supportrar bryr sig om sitt hockeylag. Då spelade de ändå i allsvenskan på 2000-talet.

Spock: Vilka var de första lagen i Sverige som började med hockey? Om du inte vet så var det några lag i Stockholm o dess närhet. Vet du vad Södertälje var. Vet du vad Atlas Copco var. Vet du vad Djurgården o AIK var Vet du vad Hammarby var? Där har du svaren.

Charliejfz:
RBK har ju inte varit ett lag som köpt sig till SM-Guld. De har ju knappt spelat kvartsfinal i slutspelet, men de har kämpat utifrån sina förutsättningar och jobbat långsiktigt. Det finner jag hedervärt.

Först och främst tre saker!

1. Hovet ska rivas och de kan inte ens fylla den hallen.

2. Det finns ingen hockeykultur i Stockholm.
När Färjestad ledde stort i semifinalen inför tredje perioden så gick folket hem. Det blev helt tomt i globen!

3. De kan spela derbyn mot Solna i HockeyAllsvenskan till dess att någon av dem åker ur. Solna borde förvisso redan spela i Hockeyettan..

TD: 46-16 i skott till Väsby. Dom har just nu seriens bästa målvakt!

sargad: Manderville 😍
Vem kommer inte ihåg det klassiska citatet efter att ha avgjort mot LHC o Norrena: "I was at the end of my shift but you never know what kind of garbage you gonna pick up!"

Spock: framförallt Växsjö och Torskars, men jag sörjer inte om Linköping åker heller!

sargad: eller Mandervilles överkörning av Norrena, den var grym.

Tom Topp: Peters och Dahlroth de viktigaste för att hålla sig kvar

Olli Nomadinen : Det där smålänska laget från fotbollsstaden som gick upp i högsta serien för typ 10 år sedan med stålar från bland annat Edberg och kommunstålar. Hur många stjärnspelare har Lakers som modersklubb eller hur många spelare har kommit upp genom deras ungdomsverksamhet?
Dom kan åka ur tycker jag. Noll känslor för dom.
LHC har vi ändå några års "god" rivalitet med i slutet på 90 och början på 00. Vi glömmer aldrig Mandervilles kasse t ex.

Spock: tack för att du inte skrev RBK ... undrar varför du inte tycker DIF ska spela i SHL

Olli Nomadinen : Njae, jag vet inte jag . Malmö är riktigt oförtjänta av ett lag ovanför division 1. Definitionen av köpta framgångar inom svensk hockey.

Men det kommer ju ta en jävla massa säsonger för att få ordning på SHL nu när bara ett lag kan åka ur.

De här lagen behöver åka ur för att få ordning på SHL. I den här ordningen.

Malmö
Linköping
Torskars
Växjö
Örebro
Djurgården

Ersätt med:

Timrå
MODO
IF Coronan kom lägligt
Mora
Södertälje
Västerås

Gissa gärna skälen för varför de ska åka ur!

Slagskottet: Haha lugnt! Jag må vara en dåre på andra områden jag med 🤪

Sputnik: Då har jag blandat ihop så många dårar här, jag ink!

Trots att det vore rätt tillfredsställande att se Brynäs och deras supportrar för första gången utanför högsta serien så är nog ändå LHC det lag jag hoppas allra mest åker ur. Tycker att den skitföreningen haft sina år däruppe, det räcker nu

Olli Hahl: Men nu har modo fattat vad dom är bra på, grishockey!

Olli Hahl: Jo. Han är rätt bra den där Peters. Två målvaktstavlor från Väsby blev för mycket. Men det måste kännas jobbigt att bli utspelade av Väsby.

Sputnik: Här har du artikeln för övrigt.
Men som sagt så drar jag ytterst sällan några rykten eller dylikt då jag inte har sådana kontakter. Så du blandar nog ihop mig med Sune kanske. 😂

Ha ha Peters rånar Väsby på 3 p o tar 2 p efter straffar. 48-16 i skott till Väsby.
Jag förstår Väsby. Hockey är en skitsport. Modospelarna kanske ska börja köpa trisslotter i massor... verkar läge för det.

Slagskottet: Haha mina fantasier som vanligt? Tror du blandar ihop mig med nån annan..
Madhawk sa det i nått av de 2 senaste Sanny och Svensson. Bara lyssna in om du vill. Spetsback och breddforward var Nubben ute på marknaden efter lät det då. Sanny och Madhawk tipsade ju om den där backen från Brynäs som jag ej minns namnet på just nu utan att googla. 😋

Handfraktur ter sig väldigt olika vad jag läst mig till. Själva läkningen tar viss tid kanske, sen är det ju rehabilitering på det. Säger lagläkaren att grunderien plus mer därtill är hotad så väljer jag att lyssna på det.
Att Nubben söker spetsback sa han ju själv på ST igår. 🙂

Sputnik: Har MadHawk skrivit det eller dina fantasier som vanligt? Handfraktur borde va läkt på 6-8v Max

T T: Kolan torde vara pest och kolera både bland fans och förening. Är han aktuell så lämnar jag...

Sputnik: Däremot va Nubben ute på marknaden efter en defensiv back först och främst. Vet att Madhawk haft uppgigfter på att det skall handlat om spetsback. Nu kan väl en skicklig defensiv back räknas som spets med iofs.😋

Vore väl tjänstefel om Nubben inte söker en offensiv back först och främst nu när Hardegård gått sönder kan jag tycka. Vi kommer tappa mycket offensiv kraft annars och är mil efter Lövens backsida.

Sputnik: lär behövas offensiv back ja .

Andersson: Mja vad? Att han söker offensiv back? Har han sagt själv nu senast igår på ST i allafall när Hardegård är skadad. Är väl i så fall om han har cash att bredda med defensiv back också..

Sputnik: mja

Andersson: Njae på den va.. Offensiv back söker väl Nubben?

På eliteprospects ..... lämnar sitt lag till ... unknown ... hmm

www.eliteprospects.com/player/28089/jan-brejcak

T T: Fan! Nu får jag tårar av ångest! ;-)

Han som var så skön i tidningsintervjun över varför ingen vill ha honom? Han och Guter måste ju tävla om att vara minst "likable" bland spelare som varit i Timrå på 10-talet.

T T: Gud förbannat, du var tvungen att gå dit...

Sputnik: Föresten så har jag glömt att gratulera er till en synnerligen välförtjänt 3-1 seger häromdagen.

Som gammal modoröv får man lyfta på tupén

« · 2123804 · »