Nisse på Mon or: Bra fråga du, Hult lär som nubbs hålla koll på NHL lagen när dom sätter trupperna här nu, dom behöver ha Wedda frisk och kry, dom har känts trubbiga hv.
Nisse på Mon or: Verkar räcka med något eller några få felbeslut på ledarsidan och direkt kan en klubb gå från att vara en toppklubb till att det helt plötsligt blir kaos under flera år. Oavsett ekonomiska resurser. Såg lite siffror på att HV säckade ihop rejält efter att de kickade Lindbom för några säsonger sedan, mycket på grund av att han inte fick resultat på kort sikt. Fina underliggande siffror, men förlusterna radade upp sig med allt mer aggressiv kravställning som följd från oförstående supportar och sponsorer. HV lydde order, Lindbom fick sparken och sen tappade man kursen fullständigt. Kombinerat med att ryggraden blev allt äldre, som Thörnberg/Sundh osv.
Pengar har inte SÅ stor effekt på den här förhållandevis lilla svenska marknaden, tror jag. Inte när det är på SHL-nivå. Mycket rundgång bland spelarna också, känns lite som att en väsentlig del av SHL-lagens budgeterar går till att bara betala allt högre löner för samma spelare. Ludvig Nilsson gick från att petas ur vår rätt så svaga HA-trupp för typ 4-5 år sedan, till Almtuna och sedan Brynäs. Sedan dess är han en bofast SHL-spelare. Ganska anmärkningsvärt, tänker jag varje gång man ser honom vara på isen i Växjö.
Spock: Det vet jag inte. Kan finnas olika anledningar. Jag sa bara att det är Nubben varning på dom 2... sen tror jag väl inte att det blir nån av dom... men nåt ska man väl få spåna i nu när vi måste få in någon med kvalle?
JoseGonzales: Såg att du hänvisade i modoboken till eliteprospects där det är mycket rykten på spelare. 2 st som det är Nubben varning på är Gustaf Forsling o Christian Djoos... Carolina resp Anaheim.
{297}: Jag tror han kommer bli otroligt nyttig. Ullman kommer lämna snart också.
Syftar dock mer generellt och inte endast Eronen, använde mer honom som ett tydligt exempel. Många spelare som spelade för 200k i månaden tidigare ligger under 100 nu, vilket gör dem möjliga för allsvenskan att värva utan problem. Du kan säkert få en paketlösning för en SHL spelare tidigare säsonger för några hundra tusen resten av säsongen. Kommer bli galet om några veckor.
JoseGonzales: det blir säkert positivt för er men sen ska det ju fungera rent spelmässigt också. Viktigt att få in en spelare som kanske behöver ett avancemang på sitt cv och därför kämpar stenhårt och inte en som har sin plats i AHL eller motsvarande cementerad och bara vill hålla sig varm innan allvaret drar igång igen.
{297}: Tror du kan få en ofantligt mycket bättre spelare för summan av en stabil allsvensk spelare tidigare säsonger. Om vi får in Eronen med stora KHL meriter och landslagsspel förra säsongen inom Hellströms lön + lite smått från andra skador så säger det en hel del om läget.
{297}: Sant, lår bli ett överflöd av spelare på marknaden som sagt. Finska ligan går väl på knäna ekonomiskt med och Tjeckiska kör väl ej? Lär vara "toppspelare som väljer lägre nivå pga att få hålla igång denna säsong. In Nubbz we trusten harden!
Sputnik: samtidigt, hur mycket kostar en kvalitetsspelare idag? Var ska dom spela? Det kanske finns utrymme för 2-3 värvningar i respektive klubb runt om i Europa men hela ligor stängs ner så det måste bli ett överflöd av spelare. Vem vet, en toppspelare i Europa kanske får en lön som motsvarar det Berglund hade hos oss innan han drog till Almtuna?
Slagskottet: Ja som jag länkade från ST så sa ju Nubben han kollat efter back, epiteten defensiv back dock. Han hade nog inte i åtanke att hitta försteback just nu innan Hardegård blev långtidskadad. Men spelare verkar det finnas därute som sagt när en sån som Eronen går ner i HA. Frågan är nog mest ekonomiska frågan. Hoppas Torines tänker om och kör en BackaNubben#2 om det så behövs.
KulltorpsOlli: tycker inte modolojderna att domarn var riktigt jävla usel igår? 😆 skönt ändå att de tar en poäng här och där för då kommer de ju att behålla Styf och truppen mer eller mindre intakt. I gårdagens match var Styf otroligt lik fågelholken.....
stoff: Teemu Eronen värvas med pengarna som blivit ”över” efter alla skador vi haft senaste tiden på Vesel, Poulin, Plant och framförallt Hellström som missar hela säsongen och ryktas ha en alldeles för bra lön!
OlliJanne: hela Sverige följer Övik stolthet och när de stjäl poängen av Västervik med solklar offside ok de kollar handpassen offside har de ej rätt att rätta så att säga om man inte ändrar sig kan se på den gamla kuben i arenan så svider det som Wennerholm skriver i AB
Blixten: Peters liknar mer och mer Jesus. Bara synd att han måste bära det tunga korset själv till träning och match. Någon av våra förvirrade backar borde kunna släppa Playstation och hjälpa till och bära lite på ett hörn.
Villervalla: kul här skriver man ett grej till modos sida om att dom har ett jäkla tur att dom har en bra målvakt o så så blir dom skit sur ? Älskar timrå ik
Olli Hahl: kan nån förklara för mig varför vi supportrar till den överlägsna serieledaren ens skulle bry sig om att ett lag i nedre delen av serien lyckas få en extra poäng eller inte?
{297}: har tittat många gånger på den och det är verkar vara okej, värre med offsiden, den var ganska klockren. Man såg pucken utanför fast han tagit pucken med klubban på utsidan före. Så solklar offside.
{297}: Nej, han stöter till pucken med armen vilket är tillåtet. En handpassning som inte är tillåtet är då han passar med handsken vilket inte sker i det här fallet. Offsiden är ett riktigt gränsfall då pucken ställer sig på högkant och gör det väldigt svårt att bedöma om den är utanför blålinjen eller ej. Modo har riktigt medflyt i båda situationerna och tungt för Västervik.