TD: vissa regeländringar ska man ju bara kopiera från NHL rakt av. Att man har möjlighet att utmana ett domslut borde vara självklart. Tänk att vara Karlin och sätta sig i bussen efter den här matchen. Fy fan 😜. Behöver inte köra någon värme i bussen, halva laget kokar av ilska.
bar mofftak: F.ö är Västervik väldigt bra. Kan bli en svår nöt att knäcka för oss. Har lärt mig nu att handpassning är inte under/överarm utan måste vara via handske.
KulltorpsOlli: Rövröta på Modos kvittering. Först missar domarna en solklar offside när pucken är ute o sen handpassning till målet trots att domarna kollar på video. Vill aldrig se en modoit klaga på domarna igen för det här kompenserar allt!
KulltorpsOlli: dubbel skandal i övik just nu. Först missar linjedomaren en offside och i den sekvensen missar domaren sen en handpass som Modo kvitterar på. Nivån på domarna är helt sinnessjuk i hockeyallsvenskan.
Olli Nomadinen : Det är också ett problem för svensk hockey att HockeyAllsvenskans kanske näst bästa lag har en (snart två?) lineup där ingen kan svenska.
RunarUp: När Kenttä beskriver honom så låter det som en Cooper typ. Bra åt båda hållen med bra skridskoåkning och första pass. Jag har inte sett honom (vad jag vet) men hans meriter är på tok för bra för allsvenskan egentligen, endast Covid som gör det möjligt.
Nubben kommer fixa något bra han också, han är lurig!
JoseGonzales: Det kan vara ett klipp för er. Jag gillar spelartypen, bra på skridskorna och mer än godkänt spelsinne. Levererar pucken snabbt och blir sällan fastlåst. Inte så stor och fysisk men funktionell i defensiven ändå. Hade mer än gärna sett honom i Timrå.
JoseGonzales: ingen koll på Eronen men meritmässigt känns det som ni gjort en stabil värvning. Självklart hoppas jag ju Nubben har ännu sexigare namn på gång till Timrå men lätt att det blir fel också, speciellt om man ska Youtube värva nån transing
Tom Topp: ja Lander var riktigt bra på slutet, spelade mer på säkerhet och var bra offensivt, jag hade inte gråtit om de hade förlängt med honom men de ansåg väl att Ragnarsson hade bättre utvecklingspotential, jag är tveksam.
Sputnik: Marknaden är skum, tidigare år hade aldrig en som Eronen gått till Löven nu utan vänt till Schweiz eller liknande.. kan bli intressanta spelare som kommer in framöver!
EXPLORERSMÅLAND: Haha! Får väl lita på din scouting trots allt. Minns för antal år sen vi Maila Nubben om ett gäng spelare från Västervik när de var i div 1. Joakim Thelin, Dan Pettersson och Patrik Karlkvist bland annat. Synd inte Nubben lyssna på oss. 😉
Sputnik: Juniorligorna stängs ner helt denna säsong. Glömde bort namnet på killen men Schweizaren vi har som var med i JVM kanske är värd att testas? Eller han kanske inte ens bor i Sverige för tillfället? Har vi ingen lovande back som kan få testa på att få va med i Al laget?
Det gick väl inte allt för bra för J20 laget för övrigt så tur i oturen att inget lag kan gå upp eller åka ur J20 serierna denna säsong då..
Sputnik: Såg nu att ni tappar Hardegård till åtminstone slutspelet, måste vara ett jävla tapp. Tycker han varit er bästa back och en av era bästa spelare varje match jag sett er spela. Tycker han är riktigt riktigt bra faktiskt.
Tror det kommer ramla in nyförvärv inom 1 månad i alla toppklubbar när det är klart med allt i AHL och NHL.
Sputnik: mitt tips är att vi får se Lander under Lerebäcks avstängning. Och inget fel i det, jag tycker att han gjorde en godkänd avslutning på förra säsongen.
Olli Nomadinen : Kommer det en fin spetsspelare med ett offer Nubben cant refuse, så bör han slå till ändå. Men ändå vänta ut AHL tycker man ju i allafall. Skadar ju inte att få in en back som hinner acklimatisera sig i sin roll och laget inför ett slutspel. Inte bara för Hardegård att ställa in grillerna om han kommer in direkt till et slutspel, speciellt då Hardegård visat att par ggr nu att han behöver en startsträcka för att komma igång efter skadeuppehåll etc.
Olli Nomadinen : ja efter halva serien så har vi 62 poäng, det hade räkt till en 10e plats förra säsongen. Dvs även om vi inte vinner en enda grundseriematch till så borde vi ha chans på slutspel ;-)