JanneH: Den uppställningen ser stabil ut utan att skrämma slag på konkurrenterna. Kan de hålla sig hyfsat skadefria borde den kunna räcka för en plats 8-12 nånstans.
NickNack: Lyssnar man på Nubben så nämner han Nässén, Didde, Svensson och Hardegård som rutinerade och sedan Freij, Stadin och Kapanen som unga lovande. Frågan är var han placerar Sundin, Forsmark och Pilö? I den där eminenta artikeln som cirkulerade för nån vecka sedan gick han ju igenom alla värvningarna och där framgick att han ser Sundin som en som går in på 6-7 backar medan Freij och Stadin kommer få sina chanser men kan även spela med J20.
Skulle jag försöka ge mig på att sätta ihop 4 backpar skulle det bli nåt sånt här: Nässén-Hardegård Svensson-Forsmark Didde-Sundin Pilö-Freij/Stadin/Kapanen
Karlsson74: Tämligen övertygad om att Nubben och co varit på det klara med att Erixon inte är att räkna med inför kommande säsong. Särskilt efter motgångarna under senaste säsongen. Jag skulle tro att de avvaktar och vill se hur väl spelare som Freij, Sundin presterar och ev utveckling på såna som Forsmark, innan man börjar värva någon ny back. Har man tur och de går framåt så kan man lägga de pengarna på en forward istället.
#7 Hardegård helt dominant på isen i HA, såväl defensivt som offensivt. Först bjuds vi på en "Kronwall"-hit på Lucas Vejdemo i en match mot SSK. Sen i slutet av matchen i läge 1-1 utnyttjar Harde något tveksam puckhantering i Tälje och helt fri lägger han kyligt pucken five-hole bakom Sahlin i mål och Timrå tar ledningen och vinner senare matchen. Faan vad länge det känns sedan vi spelade inför i stort sett tomma läktare.
Lördag 13 september är det Seriepremiär mot Leksand på bortaplan. Självklart startar 031 upp säsongen med en resa dit! Häng på om ni bor i Götet/längs vägen! 💪
JanneH: lo Skulle inte bli sådär jätteförvånad om att även Läkarna sagt att chansen till fortsatt elitidrott och spel i SHL med trasig rygg är så lite så den egentligen inte ens finns.
steveroper: Ja jag skulle vilja se bookmakers odds på att X:et lirar en enda SHL-match. Om man så fick 1000 ggr pengarna skulle jag inte lägga en hundring på det bettet... men en tjuga kanske? 😜
Nacka TIKare: Jag tänker att Erixon säger det han måste säga för att försvara att han stannar kontraktstiden ut. Han vet nog själv att det är osannolikt att han kommer spela nåt. Man kan absolut förstå honom men att säga "Jag kommer sannolikt inte kunna spela men jag har ett kontrakt och har inte lust att gå miste om den ersättningen" låter ju inte riktigt lika bra
Herminator: Jag tror inte på en comeback för Erixon. Själv så åkte jag på ett diskbråck 2018 efter att jag kört en massa marklyft, detta fick till följd att mitt vänstra ben slutade att funka. Benet domnade och jag tappade känsel på framsidan av låret och detta har jag fortfarande. Anledningen är att en eller flera nerver som går från ryggen till benet blev skadade och nerverna dör om dom inte "vaknar" tillräckling fort vid behandling. Det verkar som Erixon råkat ut för samma sak som jag.
Jag är visserligen mycket äldre (66år). Jag kan spela hockey fortfarande men kan inte träna upp muskel till samma styrka som i högerbenet. I min värld så känns en comeback ganska osannolik med tanke vilken nivån som Erixon måste vara. Risken han tar nu är att han blir invalid om han åker på ytterligare diskbråck.
JanneH: Beror det på lånet man fått för att bygga nytt i hallen. Men det borde inte tas som hyra, det måste vara ett lån med amortering och ränta i så fall.
bar mofftak: 190.000 i hyra / match och då ingår obegränsat med träningstider där det ingår nyspolad is, gym, gratis parkering åt laget och ett kansli är ju inte direkt en hög hyra.
Läge att rycka täcket av marknadsavdelningen och sparka ut dom på sponsjakt.
Karlsson74: Tyvärr var det någon som inte tänkte hela vägen när det blev omsättningsbaserad hyra. Eftersom elitlicensen också baseras på omsättning så innebär den grejen att Timrå automatiskt får väldigt svårt att klara licenskravet.
Om omsättningen ökar höjs kravet på eget kapital så vi måste gå mer med vinst, samtidigt höjs hyran så vi får svårare att gå med vinst. Gissar att kommunen inte var så sugna på att göra ersättningen för 'Från Timrå with love' omsättningsbaserad.
Bobby Hahl: absolut borde sånt också höjas och regleras efter kvaliten och exponering av den Liga man spelar i.känns som om kommunen rider på något gammalt goodvillavtal ifrån 2015-16 och spel i HA. Timrå kommuns reklamplatser och kravbild på klubblogga borde egentligen sett ur sitt marknadsvärde .kunna bekosta en toppbackslön.. Dvs långt ifrån de 350000:- per år man symboliskt betalar.men sen tar tillbaks på en hyreshöjning. .
Nacka TIKare: Jag tänker att Erixon säger det han måste säga för att försvara att han stannar kontraktstiden ut. Han vet nog själv att det är osannolikt att han kommer spela nåt. Man kan absolut förstå honom men att säga "Jag kommer ... | Läs mer