1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601606 inlägg · 6212 ämnen
« · 31328 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
DJ Hemp:
Angående dagens match är du helt ute och cyklar på hal is,lyd du Shadar Logoth's råd och läs tidningen i morbon eller hör men någon som sett matchen istället

Sv: Från Hjälte till Syndabock...
mike66 du får ha huuuuuur lång klubba du vill .. men kom du så ska DU få se på trollkonster a la´ leffe

Ingen vidare domarinsats men han avgjorde inte matchen...

kan oxå tillägga att min åsikt är att slänger man inte handskarna så ska det inte vara matchstraff... ser exempelvis "checking from behind" som ett fulare tilltag... det ger 2+10 men inte matchstraff...

Skall jag tolka dig enligt följande:

Du har sett tillräckligt många matcher för att veta att dagens domare inte var dålig......?

Förök bara förstå, även om det kan verka svårt.....Dagens domare var USEL.

Läs morgondagens tidning, fråga de som VAR där....han var skitdålig.....även om du sett många matcher.

Shadar Logoth: Jo läste det efter jag skickat mitt inlägg... sorry... skriver sakta...:)

Shadar:
Ja även de bästa kan ha fel

Jimmy: Har redan skrivit att jag gjort en felbedömning.....

Santos:

Jag har sett tillräckligt för att uttala mig. Sluta gnäll på domarna, felen hittar vi hos vårt eget favoritlag...!

Välkommen "Molla"! Save us, save us, save us...

actionleif:
stod vid korvmojen och skränade så att alla bara stod och glodde på mig ;) Det var Lennon som hade sett han på värmningen och jag såg dig, men du såg inte mig för du vet inte vem jag är..Men lördag den 8 så ska jag visa mina trollkonster för er ;) Fråga: Finns det nån regel som säger hur lång klubba man får lira med?

Till dig som kastade in snusdosan:
Jag led med snusdosan, ett sånt slöseri med dyrt snus för en pajas som Rönnmark...Ja jag är förbannad på han ännu........

Shadar Logoth: Blundade han då eller? Nog tyckte jag han hade fri sikt på första målet... andra såg lite skummare ut men långt ifrån omöjlig... att han släpper in tredje i det läget av matchen är ju katastrofalt nog om att vara för ett byte av målvakter...

Inget illa menat om Freddan, han är en bra målvakt men hade en dålig dag idag o tycker jag att man ska byta till nästa match... DeRouville har ju trots gjort en hel del kanonmatcher o ser nog detta som sin sista chans att bli förstekeeper...

Jaha....då är det bara att krypa till korset då......

Men snälla nån var ni på matchen eller? Första målet så slänger dom iväg en puck från blå som seglar in mellan benen på Freddan, kallar ni inte det för målvaktstavla så vet inte jag.....Det andra ser också lite mystiskt ut när Freddan för ovanlighetens skull går ner på knä men det verkar som om pucken styrs utav någon och ser inte helt otagbart ut , såg billigt ut...

Det tredje är väl en av de hårdare skotten som går in och Freddan reagerade inte ens, ser ut som han håller på att somna i mellan varven, ungefär som 2-1 målet för MIF, då stog han också och sov, Nä in med Deroo nu eller skaffa en ny förstemålvakt för Freddan håller tyvärr inte och det har jag sagt hela tiden.......Det är ju bakifrån som tryggheten skall komma och den saknas....

Shadar:
första målet det enda som skymde då var just den, jo pucken

ja, den puck man inte ser kan man heller inte rädda.....

Ska väl kanske nämna att Freddan även gjorde några bra räddingar oxå... men Shadar kan du förklara för mig varför han är chanslös på de 2 första målen? obegripligt för mig...

Joo Robban var ute på parkeringen och lattjade med bollen .. ombytt ..

Kan det ha varit mig ocg frella du hörde ? Vart stog du

Shadar :
Vill påpeka att första målet är helt och hållet Fredans ,det andra tror jag inte nån har tagit det blev en skumm styrning på någon eller nåt.

Jimmy:
Måste helt klart instämma i vad du skriver. Hur kunde man glömma Hallin som måste ha gjort en av sina bästa matcher i TIK tröjan...Vilken uppvisning i 4 mot 5, lysande skridskoåkning...

Det funkar ju bra i boxplay och där måste väl statistiken vara hygglig, men vi skulle helt klart ha haft minst 2-3 powerplay som vi blev totalt rånade på utav Rönnis......Noll känsla för ishockey hade karln, länge sen jag såg nått så dåligt som dömde......

Trodde ett tag att Robban skulle vara med, nån hade sett honom på ute värmningen när dom lattjade med bollen på parkeringen.

Vi skulle varit värda nån poäng idag iaf.....Härlig match iaf och Liv var omutlig idag, det är sånt som skiljer på toppen och botten.....

Sv: Rönnmark
Jimmy:
Ingen utav de två var utvisningar,Rajamäki hakade lite lätt och lyfte upp klubban för han,Ward gjorde det han skulle manglade den arma saten.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA

Kanske inte ska lyssna så mkt på L-G Jansson som visst var på plats i aftonens drabbning. Han berömde dock laget och lagets helt omvända attityd. Det stora bekymret han upplevde i Timrå var ett: Åhlunds nonchalanta spel med puck och två: Saknaden av en förstemålvakt.

Freddan har visat att han är högst ( måste uttrycka mig så) lika bra som De Roo.

Philippe, du har min röst inför nästa drabbning.

Skönt ändå at laget fått nytt mod. L-G Jansson ansåg att det var den bästa match han sett Tik spela i år ( och då hade han sett M A S S O R av matcher i Stckoholm där Timrå dansat på isen.)

ÄLSKA TIMRÅ!!

Ja du Jimmy...... ;-)

Delar din beskrivning av matchen utom det du skriver om Freddan.
Det tredje målet borde han ha tagit, det håller jag med om men de övriga......förstå inte hur du menar där.....?

Freddan räddade kvar Timrå i första perioden och att sätta in den utländska katastrofen i mål pga av 3-1 målet....DET är tjänstefel enligt mig.

I övrigt oroar Linds och Robbans skada mycket.... :-(
Såg att Lindh inte ens fans kvar i båset efter skadan, ser inte bra ut!

Vill komplettera din plus lista med mathiasson som alltid jobbar förtjänsfullt.

Mvh

Rönnmark hade ingen vidare kväll...

Han måste blivit så begeistrad av ryggsäckshockeyn så när äntligen en riktig tackling delades ut så vart han så chockad så han dömde ut herr Ward för boarding...

Det andra jag reagerade på var Rajamäkis utvisning i sista perioden på friläget, visserligen så var jag mkt dåligt placerad för att se det men det såg billigt ut... dessutom om det väl var nåt så borde det ju vara straff isf tycker man eftersom han är fri...

Dj hemp :
Gå och se matcherna om du ska uttala dig

Det är inga bortförklaringar.....

Domaren var usel
Liv var bra
Timrå spelade sin bästa match på länge
HV71 var bra

Detta är fakta.

Hur kan du förvara en domarinsats i en match du inte såg.....?

Från Hjälte till Syndabock...
Fredrik Andersson räddade oss till 3 poäng i Lördags...
Idag avgjorde han matchen åt andra hållet, tyvärr...
3 målvaktstavlor... funderade ett tag om det var Fabien Barthez som hade ställt sig i TIKs mål... krävs jämnare målvaktsspel om vi ska klara oss kvar...

I övrigt så gör vi en rätt skaplig match, minst 2 klasser bättre än mot LHC... Per Hallin var lagets bäste spelare för dagen, även Tomi Källarsson, Ed Ward och Henrik Zetterberg förtjänar beröm...

Nåt som oroar är skador på Robert Carlsson och Micke Lind... Robban har iaf inget brutit, men när han kommer tillbaks är oklart... Micke Lind fick kliva av under matchen idag... vet inte vad som hänt...

Det är bara att glömma denna match o se framåt... MoDo på Torsdag o med DeRouville i målet (tjänstefel annars att låta Freddan fortsätta efter detta). Känns som sista chansen för DeRouville att visa hans kapacitet... Förhoppningsvis kan Lind o Robban vara med igen annars blir det tungt... Zäta, Åhlund o Hallin blir mina centerförslag om Lind blir skadad...

Inga bortförklaringar köpes...

Varför skulle en Sthlms-domare (med förflutet i Norrland?) gynna HV i Timrå-hallen?

Målvakten tillhör också laget - en jävla sann klyscha, sug på den!

Nej, tyvärr är vi Sveriges tolfte bästa lag denna säsong så långt... Bara att hoppas att denna placering står sig i mitten av april (sämst tvåa i kvalserien)!

Visst, 250Kg....gör vi för lite mål.
Saken är, enligt mig, att dagens match skall sättas i rätt samanhang.

Timrå IK var, innan matchen mot HV71, ett lag i kris med bla BEDRÖVLIGA matcher mot MIF och Linköping.

Av DET krislaget fanns inte ett spår i dag!

Det är med den vetskapen jag går och lägger mig i kväll med stor tillförsikt inför framtiden.

Jag talar inte om slutspel eller kvalserien, bara att laget spelade en bra ishockey i kväll.

Mvh

250 kg:
Klart att det är oroande att vi inte gör fler mål,men å andra sidan har nog inte Timrå spelat så bra som dom gjorde ikväll heller på länge, möjligtvis sist vi mötte DIF hemma

Alla de andra matcherna då? Känns lite oroande att vi inte gör fler mål.

250 KG LOVE:
idag var problemet fyllt utav LIV.
annars hade målen kommit.

Så länge motståndarlagen gör fler än två mål på Timrå Ik så vinner man. Vi har förjävla svårt att pytsa.

Kanske en måltjuv är lösningen.

DJ HEMP:
Timrå var spelmäsigt minst lika bra som HV.

Hela laget ville så mycket så det var kul att se att den där riktiga fighter viljan var tillbaks.
Men svart vitt hjälpte HV till seger.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA

Det ska poängteras att jag inte såg kvällens kamp. Jag satt och stornjöt av den helt lysande knarkfilmen "Requiem For A Dream" på salong Draken i stan... 25 hemmamatcher är åt helvete för många! Men jag lär dyka upp i ladan igen, inte minst i kvalserien...

Santos:

Ett mycket underligt sammanträffande är just att klantiga lag ofta drabbas av klantiga domare...

Timrå IK saknar mycket riktigt naturliga matchvinnare...

DJ hemp :missade det viktigaste VARFÖR ska alltid Timrå bli drabbade av klantiga dommare

det var så många så det tar flera dagr att reda ut det, tyckte till en början att han var lika dålig åt båda hållen men det ändrade sig ganska snart, han dömde HV seger hela matchen. Livs avsiktliga flyttningar av målburen x 2, slagsmålet som gav matchstraff ofattbart, wards utvisning konstigt, den så kallade hakningen var tveksam, alla ryggsäckar på Z, samt en massa tveksamma domslut tror inte att han hade kontroll på sina nadningar ned pipan i munnen eller var det brass i pipan.

men vi förlorade ändå på att vi inte kan göra mål, men många i GB vill tydligen att vi ska vinna med 2-1 eller något sådant, det är frammåt som vi förlorar matcherna, byt ut dr.åhlund mot en vass center så lossnar det.

Sv: TIK-HV71 från radion
det närmsta vi kommer en straff idag var väl då Z tunnla en HV back och skulle gå runt ?

Klantiga domare får man alltid räkna med, "Rönnen" hade knappast någon anledning att gynna bortalaget HV ikväll... Timrå måste vinna fler hemmakamper under alla omständigheter!

PP :

ALLT

Sorry! Mellan orden "vi" och "har" ska ordet "inte" in... Satan!

Rönnmark
Vad gjorde Rönnmark för fadäser idag då?

Missade ett viktigt "inte" där, nämligen mellan orden "har" och "en" i första stycket...

Timrå IK är helt enkelt suveräna när dom sätter lite fart under rören,men alltid ska det vara något ont som ska sätta en käpp eller två i hjulet.
I kväll var den F*N klädd i svart och vitt,själv tyckte jag att det var dommarn som var i behov av en Time Out när HV tog en.
Timrå däremot spelade med en kämpa glöd som helt fantastisk, man lider oerhört med grabbarna efter en sådan här förlust dom kämpade ju och slet som djur i 60minuter så jag tycker att dom helt klart var värda 3p men så blev ju icke fallet.
Det ända som inte var bra var HV'S förbanade skit mål , tre distansskott mot en näst intill oskymd F Andersson.
Svenska Dommar Förbundet måste med krafttag ta itu med detta problem, dommarna är ju så fruktansvärt DÅLIGA.
Man kan inte blåsa för inget åt ena hållet och låta ena laget nästintill misshandla motståndarna inan f*nskapet äns funderar på att blåsa,detta är ett STORT problem.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA HEJA HEJA TIMRÅ!!!!!!

Livet är orättvist

Leksand, Nyköping, Björklöven, Skellefteå, Linköping... och Timrå. Har trott på dessa lag i kvalserien i många veckor nu och blir allt säkrare (ev kan AIK vara ännu sämre än LHC, men...). Med tanke på de två senaste årens kvalserier ser det inte så lovande ut, statistiken talar emot Timrå IK... Inte blir det bättre av att vi har en given förstemålvakt eller någon/några naturliga matchvinnare... Nu är väl Mohlin helt klar som förstetränare för TIK, så det är bara att ta emot honom med öppna armar och hoppas att han kan grisa oss kvar i elitserien... Viva "Molla"!!!

Huruvida Leksands enorma överlägsenhet i SHA är berömvärd eller ej känns aningen osäkert, serien kan mycket väl vara totalt kass i övrigt...

NH90 lär definitivt upprepa prestationen från säsongen 1999/2000 och nå kvalserien för andra gången i klubbens historia...

Löven lirar alltid i kvalserien...

SAIK kommer nog dit för första gången sedan 1997 (enda gången sedan degraderingen 1990?)...

AIK eller LHC, det är frågan... Gissar på LHC!

Rodde:
För det första så tappade Rajamäki pucken på offensiva blå men på nått konstigt vis så hinner han att jobba ikapp Loponen, han hakar upp klubban i Loponens klubba och Loponen faller och ur min synvinkel tycker jag inte att det är en utvisning ens....

jag är nog lite förjad men jag tycker inte ens att det var utvisning.

Jag tycker också att Peltomaa är på gång och jag tycker också att Freddan kan ta på sig tredje målet,men inte dom andra...

Rodde: Det är inte innebandy vi pratar utan ishockey och man får faktiskt lyfta klubban på motspelaren.....

Han kan väl inte förvänta sig att få åka ostörd...?

Straff.....? inte ens utvisning!

Rodde: Liv var en riktig baddare på att flytta sin egen målbur.

« · 31328 · »