1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601606 inlägg · 6212 ämnen
« · 31262 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TIK-HV71 från radion
Det är väl lite symptomatiskt för HV den här säsongen. Målen har trillat in i jämn takt både hur snyggt som helst och lite mer turliga mål. Det är väl så för ett lag som gjort flest av alla och har högst målsnitt på avlossade skott. På sporten såg man ju även ett hårt skott som klingade i ramen, så det kanske jämnar ut sig ändå.

Men Timrå verka ju fått en nytändning och kommer säkert börja ta poäng igen. Vi slog ju Djurgården med 4-1 i Globen här om dan, och ni gjorde ju ett mål mer så det är ju inte så illa kanske. Det här var ju en jämn match som inte avgjordes förrän i slutsekunderna.

För övrigt fick även Åhlund beröm i sportradion...

Sv: GO TIMRÅ GO
Vet någon vad som hände Lindh.....?
Skulle vara illa om han blev borta ett tag.... :-(

RED DEVILS:
Det är ju det jag säger du har varit på en annan match.....Peltomaa har sett ut så här hela säsongen och ser inget annorlunda ut nu, han har alltid varit en av mina favoriter så jag vet vad han kan och vad man kan begära utav honom......

HV 71 blev berövade på en solklar straff
när J Loponen blev upphakad i ett friläge.

Håller med RED DEVIVS angående Freddan....
Tredje målet är hans med med den andra sopan hade matchen varit över efter en period.

mike66: vad f.n har du varit med denna säsongen peltoma har haft en tung period och är på G. Åhlund vågar hålla i pucken - till låt mig små le.

orkar inte...

OskarB:
Visst var det en bra match, HV var bra, men Jag tyckte att det luktade Timråseger efter 2 perioder, men mitt i den tuffa upptakten av 3 perioden får HV ytterligare 1 skitmål och då tappade då jag i alla fall hoppet. Det måste vara jobbigt som F-N att kämpa bra utan att få något för det.

DeRouville är vår 1-e målis, så är det bara.

Timrå IK är dom bästa.

Grabbarna spela bra idag men utan målvakt går det tyvärr inte att vinna en sån här match, man kände igen lite utav det gamla Timrå IK igen bra fart i spelet emellanåt.....Jag ser ljuset i spelet...

Lite jobbigt med Rönnmark som var total katastrof, det var länge sen man såg publiken bli så upprörd över en domare...SKANDAL är rätta ordet...Det kastades t,o,m in grejer på planen idag och det visar vilket betyg Rönnmark var värd idag...

Jobbigt för grabbarna och publiken nu när dom visar upp det bästa spelet på länge, Åhlund är lugn och en av dom få som kan och vågar hålla i pucken, klart godkänt men behöver några matcher till.

Ward är kung han visar ett oerhört hockeyhjärta som behövs i det här laget. Z:a hade ett par rejäla chanser att sätta in puckuslingen men det vill sig inte. Peltomaa däremot är inne i en ruskigt tung period och det vill sig inte...

Synd att Micke Lind fick utgå för han var ruskigt bra ikväll, och efter han utgick så tappade vi lite utav spelet men kom igen och hade flera feta chanser att kvittera.....SUCK...

TIK-HV71 från radion
Hv gjorde ett mindre och Timrå ett mer än jag trodde på förhand.

Från radion verkar det ha varit en bra, intensiv och rolig match där båda lagen bjöd på fin ishockey. Jag så att någon klagade på domaren, men även han fick beröm av kommentatorerna även fast de tyckte att HV skulle haft en straff istället för power play när Jouni Loponen var igenom. Timrå sades göra en av sina bästa för säsongen och om HV sa L-G Jansson så här: "- Vilken bredd! Den ena femman överträffar den andra vad gäller tempo."

HV ska ha tryckt på rejält i början och borde kanske ha lett matchen större till en början. De vanliga målskyttarna svek, men Lindman, Josefsson och Ottosson gjorde alla sina första mål för säsongen. Också det ett styrkebesked i mina ögon. Timrå ska sedan ha tagit över efter HV's 3-2 och tryckt på ordentligt. Liv sades göra många fina räddningar.

En sammanställning av den objektiva(?) rapporteringen från radion. Är det något ni skriver under på, eller skiljer sig eran version från denna?

mike66 du såg alltså inte styrningen på det andra målet från styf ca 2 meter framför målet, och att Andersoon rådde får 4-2 målet är väl lite magstarkt när han satt på bänken. Men visst 2 mål får han väl ta på sig, men hur många gånger räddade han TIK i början av matchen???

Tyvärr Timrå.
En bra genomförd match och jag tycker spelet börjar se bättre ut.
Hade DeRouville stått i målet hade det blivit 3 pinnar !.
Dommarn var inte heller bra i kväll.

Timrå IK är dom bästa.

Det fjärde gick in i tom kasse..så det kan man inte lasta han för iaf..

HÄLGE: Lind har väl haft ont i knät en längre tid, tror det inte var något allvarligt. Men att säga att Åhlund behöver fler matcher funkar inte i detta läget när vi ligger så många poäng efter. Om Dr.Åhlund blir lite bättre om 10 matcher så vad spelar det för roll??? sälj divan till bättre behövande typ hammarby eller något...

RED DEVILS:
Vilken match var du på? Kanske samma som Rönnmark.In med Deroo nu innan det är försent......Andersson får ta på sig alla tre utan diskussion...

RED DEVILS: Håller med dig i dina inlägg nedan men Åhlund kanske behöver ett par matcher till för att visa sitt rätta jag.
Vad viktigare är...vad hände med Micke Lind??

Andersson var riktigt bra idag förutom tredje målet som han får ta på sig. första målet var väl inte otagbart men att belasta Andersson för den andra målet låter obegripligt, det var en styrning på styfs övre klubbskaft som han inte hade en chans på. Väldigt många kvalificerade räddningar idag samt en massa tur som en målvakt i TIK ska ha.

Inte alls bra... Inte en hemmapoäng sedan strafftorsken mot VF före SHG-uppehållet... Men det är möjligt att spelet håller för kvalserien, vi får se... In med en ny coach nu, snabbt som fan...!

Kanske vi skulle jaga en Målvakt isället för en Tränare.
Tre långskott som Freddan borde tagit. Och dommaren är ju ...jag orkar inte med skiten

Älska Timrå IK

vi får inte glömma att hv är kanske det bästa laget i es just nu...dom är med och kämpar med färjestad och frölunda som visat fin form på sista tiden

vi förlorade poängmässigt men spelmässigt har tik spottat upp dig rejält och jag tycker det var en bra match idag...om vi håller kvar denna kampvilja tar vi 3poäng nästa match

nej nej nej vad nära

Nu ska vi inte misströsta..det är tid kvar
ännu att kvittera...KÄMPA PÅ...vräk in
puck uslingen...

Ja fan vad syr jag blir :-(

precis när du säger så. leder hv igen
FAAAAANNNN

2-3...KÄMPA..

GO TIMRÅ GO
Nu vinner vi kämpa nu då..........

Sv: UPPLYSNING
www.timraik.nu/Noje/Chat/index.phtml var det tydligen. Men den är nerlagd sedan en vecka tillbaka...

1-1....tjoooohoooo..

Vilken adress är det till chaten?

ALLA joinar chatten!

dålig start på matchen
02.21 0 - 1 PP1 HV71 44. LINDMAN, Mikael
(11. BELOV, Oleg
16. PAVLIKOVSKY, Rastislav)

han börjar tidigt ...
00.43 2 min TIMRÅ 22. ÅHLUND, Håkan HOOK

UPPLYSNING
HÄ PÅ RADION! ! ! !

ällä far ti hallen, välj själv

Sv: TIK-HV71
Seger är nästan ett måste det blir ej någon enkel match ,men med lite tur & vilja så ska vi nog vinna 3-2 till TIMRÅ

Sv: Tränare: Molin och Smedberg
Det är inget klart med nya tränare idag, kanske imorgon?

Sv: Domustrappan !.
En Tränare har setta vid Domustrappen, kan det ha varit Mårts som kommit hem till hemtrakerna igen? fast han är ju van att vara
i bottenskiktet i tabellen, vi får väl se i morgon eller på Isstadion i kväll.

2-1

Lind och Zäta pytsar...

Jag tippar med hjärtat....3-1

Lind, Ward och Nordgren målar.

Smokey:

Rätt vicktig detalj noterade jag att du missade, Apelsinen?? ska den vara pressad eller som tilltugg,,,,

Personlig erfarenhet av apelsin drinkar är att man får bara obekväma svidningar i näsan då man ligger i diket och ber till vår skapare,,,,,,,,,,

Och Smirnof som raggar dricka, vad till hörde du för kretts, dög inte Byxljumen Explorer eller Taffel åt dej,,,,,Utan fruckt

Fan! Efter att ha jobbat i tidningsgruvan och med Odensvis elktroljusförstärkta månskensrink dygnet runt dom senaste dygnen så blir det många missar...

Alltså en "halvraggarpolare" till Smedbergaren... Det var i alla fall den tidigare omskrivne Smedberg som lärde mig hur groggen skulle blandas.

Faktisk en riktig höjdare.

Inga tränare är klara.

För att inte komma för långt från hockeytråden så vill jag rätta till mitt förra inlägg... Mammons Hus ska det givetvis vara... Och på den tiden sålde dom även hockeyskydd där.

Smedberg! En annan som tom. jobbat en sommar med en Smedbergarbroder... Det var på medeltiden och företaget vi jobbade på var det av Rasta hunden så omtrallade "Mammoms hus"

Smedbergaren (eller om det var någon halvraggarpolare) lärde mig också dricka den legendariska "Smedberg" (förvisso döpt av mig själv) en grogg bestående av blå- (på den här tiden fanns inte Sundsvallshockey) Smirinof och apelsin- Mer var den legendariska drycken som kanske nu kan få en revajvel.

ok.. vi får väll se det under dagen då... !

Redhat: Löven spelade mer grisigt med Slettvoll...

vart har ni sett att dom är klara för timrå ?

Då kanske Timrå blir experter på "grishockey" då, jag menar Molin med förflutet i Löven kan ju det där med grishockey. Sedan kan Smedberg tipsa lite inför straffarna, eller alternativt kliva in själv, tänk er att se tränaren avgör en match på straff.

Tränare: Molin och Smedberg
Alldeles nyss blev det klart att Björklövens gamla tränare Molin och Trollmannen P Smedberg tar över i båset efter P-O.
De står i båset redan ikväll!

Sv: Supportermatchen
Friskan: Kan jag väl, men annars är min Nolbytröja väldigt snygg.

« · 31262 · »