Tja, din polare Vinnerborg(?) är ju så pass populär att vissa idioter kastade flaskor och liknande på honom sist... Får la hoppas att din kontakter inte är lika poulära...
Just det, målet i 3:e... fy fan för mutade domare... :)
PerHapps: Det ligger mycket i vad du säger, men man ska inte vara rädd att ha åsikter. Det är skillnad på person angrepp jämns med fotknölarna o för en debatt om vissa spelare som man inte tycker gör det dom ska till 100 %. Det saknas som du säger äkta TIK:are i laget som brinner för klubben o gör absolut allt för att lyckas. Visst kanske spelare utifrån jobbar till 90% men det räcker inte det fattas 10, o där har vi alla uddamålsförluster, Tyvärr! Sen är risken att dom sticker efter 1 år, pengar är allt idag! Men hoppet är det sista som lämnar en, el hur?
skalpis: Jag har en del kompisar i domarkåren o har jag bara betalt av till dom så ska ni se att vi vinner. I krig o kärlek är allt tillåtet. Blood, Sweat and Tears är vårt adelsmärke. Det var väl inget diskutabelt med det målet klockrent slagskott i klykan i 2:a per. möjligtvis det sista i 3:e men som sagt jag har kompisar!!!
Håller fullständigt med dig.Jag kommer att ratta in radiosporten kl:19:10 ikväll på högsta volym på jobbet när jag jobbar och när vi gör 1-0 så lyfter taket och det ekar högt i de mörka skogarna i småland för att enligt Lars Molin så är vi på G,så att Jag jag hoppas att vi kan visa hockeysverige vad "SKÅPET SKA STÅ" ikväll.Så ifrån de mörka skogarna i småland så slår ett hjärta för Timrå ik ikväll!!!Lycka till kamrater!!!!
Det är med sorg i hjärtat som jag bevittnar ett lag med spelare utan någon som helst klubbhjärta, förutom några få undantag.
Vad bryr sig det stora flertalet av hockeylegionärerna om hur det går för VÅRT lag i slutet på säsongen?. Inte tror jag att dom likt Leksands spelare stannar kvar och reder upp det dom har ställt till med om föreningen degraderas.
Jag har tyvärr en allt för respektfull inställning till PersonUppgiftsLagen för att komma med personangrepp på vissa spelare.
Men faan vad jag saknar spelare som Tjobba,Sjöberg, Gerard osv som har erhållit en känsla för min klubb. Vad bryr sig dom importerade hockeyarbetarna om ifall det outsägbara skulle bli verklighet. Dom rycker väl på axlarna och så fixar deras agenter ett nytt fett konrtakt någon annanstans.
Har man ett brinnande hjärta för det som man håller på med så kämpar man nog lite extra då det tar emot istället för att vika ner sig.
Kanske det till och med har blivit modernt att rata dom egna produkterna, vad vet jag?
Vi får se vart det slutar... VF är starka hemma, men det brukar bli tufft mot tik... Jag kan tänka mig att ni är taggade, men tyvärr så hjälper inte det... Bäcker gjorde mål pga arr målvakten henke hade två fbk-spelare över sig, ett mål som diskutabelt... Det kostar blod svett och tårar för att vinna i skandinavium, har ni råd med det?
skalpjägarn: FBK:s unge talang Bäcker sa i direktsändningen på C+ vart Lundqvists svaghet sitter, han hängde ju en väldigt snyggt där, dom är ju polare i U.Landslaget. O där sitter 3 puckar ikväll, Du ska veta vad vi längtar!!!
Visseligen är VF inte så jevla bra borta, men nog faan är vi bäst hemma!!! Efter att ha gjort flest mål i elitserien ser jag fram emot i kväll då vi som första lag går över 100-målsgränsen... Det avgör till vår fördel, så det blir nog 5-1 till VF, men ni kan ju alltid önska nåt annat...
Läste i ST att hemmaspel o målvaktsspelet avgör til Indians fördel ikväll,Skitsnack! Freddan spikar igen eftersom varann match är han grym + att Linus är HET mot gamal gänget. Tips 1-4. Fagemo 2 mål 1 ass Carlsson 1 mål o Freddan 1mål i öppen kasse, det ni!!!
det var länge sen jag skrev här å det har sin förklaring i inläggen. det var väl f-n vad de flesta är negativa, och, det går inte bra för vårt älskade timrå. men så lågt som flera har sjunkit tänker jag aldrig sjunka.
Supportrarna hänger tydligen mer med huvudet än spelarna........ikväll är det Frölunda på bortais, det blir säkert tufft men nog ska vi väl ge laget på västkusten en rejäl match iaf.
Det var väldigt vad alla blev nedstämda nu då! Ska alla med vettiga inlägg bara lägga av o slicla sina sår? Ordspråken verkar ju stämma:"Små barn trampar på ditt knä, stora på ditt hjärta." Kom igen nu o ryck upp er, det blir inte mer än en 5 måls förlust ikväll, he,he.
Det är bara tragiskt att så många skribenter känner på det viset.
Därför finns det positiva skribenter som ska återinställa balansen efter alla negativa vibbar... Väldigt ansträngande är det att stå emot all negativ energi som skrivs här...
Skarin; Vi kan "göra upp" på torsdag om du så vill...!
250kg: Du får göra som du vill men dina inlägg, behövs ibland,,,,,,,,,
Så till något liknande, Ibland känner man sig inte iform, allt man gör blir skit allt man tänker blir skit, och man hamnar i ett läge då man bara sårar anndra och sej själv, man hamnar i ett läge där man tänker finns anndra värden i livet, då är det dags att ta ett Brake, stanna upp och fundera, låta hjärtat läka, och kanske fantasin återkomma, istället för att fortsätta med skitinlägg och pajasinlägg, som bara sårar anndra, så tar jag allvarligt ett Brake nu,,,Men först vill jag be alla om urchäckt som jag sårat, Jag är ingen elak j-vel, jag har ett hjärta och medmänsklighet, lite iaf,,,, Men hjärtat klappar fortfarande för Timrå och kommer så att göra, och sedan får vi se hur länge ressten tar
Jag hoppas han är för dyr att köpa till baka för jag tyckte inte han var särskilt bra. Bästa spelaren som timrå haft på länge det var nog Pasi synd vi tappade honom
Tycho: Finn-Olsson härjar runt och blir nedslagen av elaka Hudiksvalls spelare i ettan nu... Som lagkapten är han nästan snäll ibland... Han har en snygg fru dock...
Rent generellt är väl kontrakt knappt värda pappret de är skrivna på. Fråga Luleå, nån boxningspromotor eller varenda fotbollstränare som finns. Vad jag vet så fick Sjöberg inget kontrakt av Timrå snabbt nog inför denna säsongen. Därför valde han väl att röra på sig. Ni fick väl någon liten slant av oss för honom, för det har Rickard den Store bestämt och det kallas visst "utbildningsbidrag". Fast om Sjöberg vantrivs med den kontinentala atmosfären, billig dansk pilsner och en vinter som är max två veckor lång, har jag svårt att se Rögle tvinga honom kvar härnere. Fast det blir nog inte billigt för er... ;-)
Ibland händer det faktiskt att även blinda höns värper ägg Kongo ;-) Rögles kontrakt med Sjöberg sträcker sig över nästa säsong också, vilket får mig att framföra en liten glädjepiruett framför datorn rent spontant *häpp*.
Västrabo: Är det nån som får svälja stoltheten så är det väl Sjöberg i så fall. Och ganska säkert har han skrivit på för resten av säsongen för Rögle. Men till nästa år..?
En av få positiva sidor med TIK's motgångar är att alla som hånade Challe (250kg mfl) har fått sig en tankeställare. Peo var förste tränare som "fick sparken". Slutar Timrå elva är det ett fall framåt. DeRouville är en flopp.
Jag har nyss börjat skriva i GB:n men jag har läst o tyckt desto mer i min lilla vrå. Det finns många som har intressanta inlägg det måste jag säga o en av dom är faktiskt 250kg kärlek. Det är tragiskt att du lägger av eftersom man måste få komma med synpunkter även i motgång! Jag vet inte om nån har varit på Mif:s sida där kan man snacka om kritik mot det egna laget. Det som vi har här är ju som en spotta i Nilen i jämförelse. Men i o med att jag inte kan vara tyst längre i min vrå, har åsikter om saker o ting o det inte stämmer överens med alla o inläggen tas bort, så funderar jag vad det är fråga om? Det är synd att 250 kg kärlek inte vill komma med nåt mer inlägg eftersom dom var bra!! Ni får säga vad ni vill!!!
Jag tycker tränarna styr upp detta väldigt bra, sedan är det upp till spelarna att pallra sig till hallen!!!
Jag vet, det är lördagsmorgon på en helt omänsklig tid men det är bara att göra det offret. Sedan kan det vara så att vissa inte tar sig det pga förbindelsen, dvs buss/bil. Fråga grabbarna, det fixar sig säkerligen. Huvudsaken är ändå att man kommer dit!!!!
För visst offrar ni någon timmes sömn för att försvara Timrås färger...?!
Håller med DJ Hemp... 250kg Kärlek är en stor del av detta forum... Skriver alltid bra inlägg o har fått med sig andra att skriva bra inlägg... Snälla fortsätt!!!
Visst måste man få kritisera spelare... finns väl inget forum i hela världen som inte tillåter det... däremot ska det vara konstruktivt... dvs att ej spy galla...
Bra inlägg! Nej, forumet borde inte vara avsett för bara positiva, men gärna för de som hyser kärlek gentemot Timrå IK (oavsett om det handlar om 250 kg av den varan eller ej)...
Känns som att 250 kg kärlek är ett nödvändigt inslag i gästboken (som en slags motvikt - he he - till många andra skribenter), fortsätt skriva här...!
Har just varit med om ett smärtsamt avsked (för 1,5 månad), så här sitter man med en klump i halsen...
Jag känner även starkt för Timrå IK och fortsätter med min mottippartaktik:
VF - Timrå 7-1 (2-1,2-0,3-0)
Någon gång ska väl den där jävla 7-1-förlusten komma...
Västrabo: Drömma går ju, men jag antar att Sjöberg trivs med laget och supportrarna. Vi hade kunnat agerat som HV, som bara lånade ut Fransson. Modo har valt liknande lösningar för bl a Warg. Men först måste vi ju bli ett etablerat elitserielag.
skalpjägaren: Nä sorgligt nog inte för när gud skapade detta land så gjorde han nått fel och placerade Götet i avgrunden på denna jord ;) Undra just hur gud kan bo i Götet, jag fattar ingenting.....
Nänä, inge sånt trams. I göteborg ska vi återgå till vilda västern som i de gamla goda dagarna. Då folk var rädda för oss och vi smällde på hårdare än nån annan. Det var bättre förr...
Visst saknar man Marcus Sjöberg i årets upplaga, fasen karln kunde ju stressa sönder vilket motståndar backlinje som helst. Tyckte att han stog för mycket av den snabbhet i uppspel som man saknar i år. I boxplay spelet jagande ju han sönder de flesta motståndarna på egen hand. Försök att svälja stoltheten och ta hem honom omgående, tror att det skulle bli ett riktigt lyft för både Timrå och Marcus att börja om på ny kula.
actionleif: Det vilar ett stort ansvar på dina och HH:s axlar. Att IFSH:are sluter upp och deltar i supportermatchen, det kan jag garantera. Men kommer alla (inklusive mig, som inte ens tackat ja än) från Timråhåll att närvara? "Fiaskovarning" känns det som!
Hoppas hoppas hoppas att ni styr upp det här. Jag har i alla fall varit och testat skridskor idag, suspensoaren håller än ( Petter Niklas har inte växt nämnvärt de senaste tio..) Så jag är beredd att ge Moverare en match!
Skalpjägaren.. här är alla på gott humör... det ska bli en kamp i morgon.. när vi i TIK031 o lite gäster går förbi stage doors i morgon så får du skrika Gud..så vi får lite ansikten bakom våra nick namn...
actionleif: Jag hoppas nu för din och HH:s bästa att det blir lite folk på lördag annars så blir ni halshuggna här på gb:n ;) om ni inte styr upp detta så vill vi byta tränare och ny målvakt, ja då måste vi köpa in ett helt nytt lag.
Men vad jag hörde på Domustrappan igår så ska alla komma som har lovat att ställa upp, Hmmm jag litar snart inte på alla rykten som jag hör...Ska det gå så långt att vi måste bjuda in Moverare ;)
Förresten Moverare vill nog inte träna med oss för då blir han förkyld i förtid och det vill vi ju inte ;)
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer
Får la hoppas att din kontakter inte är lika poulära...
Just det, målet i 3:e... fy fan för mutade domare... :)