1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602134 inlägg · 6213 ämnen
« · 32956 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supportermatch
Vad är detta ???

Förut va det ett hett intresse kring supportermatchen

Nu har jag fått 5 svar av folk !!
NI som är anmälda .. eller även ni som inte är .. hör av er !!

Sv: VF - TIK
Mike66: HA HA Det har du absolut rätt i!! Kunde inte ha sagt det bättre själv. Är det därför han blir så sur när man snackar målisar?

rådbjer:
Finns ju Linus på linjen, också har vi ju Thoren himself, målvakter finns det gott om, HH har i och för sig inte stått på 18 år men va fan det kan väl inte bli nå sämre ;)

Tycho:Varför inte damma av Kung Sune när vi ändå är igång?
Mike66: Har vi ingen bra junior? Ni som har järnkoll!

Då tycker jag att man bör skicka hem Derou på en gång och ställa in en Junior istället som andre målvakt. Annars bör det vara Derous tur att stå nu tycker jag.

JAA vi skickar hem DeRoo och värvar Roffe Riddervall som vi alla älskar SÅ mycket... han behöver säkert inte så myckat pengar utan är glad bara för att få komma med i gänget efter att ha varit utanför så många år... eller så får det bli övertalning på söderström... Skicka hit allt som alla andra ES-klubbar inte vill ha!!

En annan favorit är juh annars landslagspelaren Jonas Finn-Olsson som nu huserar i VIK hockey. När vi ändå är i värvartagen så kan vi väl sjunka ännu längre (om det går efter challe) och fixa in en riktigt bra ung back i Börje Salming. YEAH då måste vi juh bara klara oss kvar...

ÄLSKA TIMRÅ FÖR ALLTID!!

mike66: Även om tanken var att han skulle vara förstemålis,så kanske dom tycker att Freddan är bättre.
Vi har väl kvar honom för att vi inte har någon annan,om vi inte räknar med juniorerna?!

Sv: Salt Lake......
loggo:
Ottosson är bra men inte bättre än Zäta... Tyckte ändå att Ottosson var rätt anonym i SHG... Han var bra i VM men det kan han inte leva på till OS... Det är en kort turnering där det gäller att hitta spelartyper som passar bra in då...

Henrik Zetterberg är väl elitseriens mest kompletta spelare... det enda han saknar just nu är väl effektivitet i avsluten... Han gör allt utom på isen utom mål... men målsinne saknas inte, det finns där... bara att titta tillbaka på SHG för att veta det...

Min personliga uppfattning är att jag vill ha med Zäta av den anledningen att han skulle kunna vara lite av en joker i leken, inte som nån stöttespelare som i TIK... han kan komma in då och då och göra det där lilla xtra...

Men jag tror inte att varken Zäta eller Ottosson kommer med faktiskt, det blir nog bara NHL-proffs o Jörgen Jönsson i laget... kanske Liv som en 3:e keeper som bara får sitta på läktarn...

Sv: Pisst vackt
Friskan: Tyvärr så tillåter inte min situation mig att se Timrå så ofta jag skulle vilja men nitt hjärta klappar för Timrå! Men tydligen så kan man inte få vädra sina åsikter här på GB:n för då är man medgångssupp. osv.
Octagon: Psykotisk, menar du väl??!

Jimmy: Är vi inte lite hemmablinda nu? Kristofer Ottosson är elitseriens mest komplette spelare. Vid sidan om Z och Weinhandl var han Sveriges bäste i Sweden Hockey Games.

Kanske skulle Zetterberg ha varit med men inte på Ottossons bekostnad. Han har faktiskt allt. Vet inte om du märkte att Z och grabbarna ibland kunde bli duktigt nedtrycka i egen zon när de inte rörde om på egen hand i Globen? Det är tur att de är så bra framåt så att de slipper defensivt arbete - där brister finns.

Sv: Tragiskt...
Skarin..
jag känner både Tjobba o Fjudas..
visste du att hans fru kallar honom
för Fjuppen..ville bara få med det
i avdelningen onödigt vetande...

Skrattretande att läsa *ASG* Mats Wennerholm, när vi snackar om pajasar så har vi hittat en direkt ;)

Derou tog väl Timrå hit för att på sikt få en förstemålvakt, han måste först lära sig grunderna för målvaktspelet, varför man har en plockhandske t.ex.
Hur tror du matchen mot Modo skulle sett ut med ett "bollplank" längst bak, backarna är väl nog förvirrade nu och vi ska väl inte göra saken värre !!?

Jimmy: kan det ha ngt med 08 att göra *ler*

VF - TIK
Nä nu vill vi se Derou igen mot Frölunda. Han har inte stått sen FBK hemma och bör nu få chansen. Om inte så kan vi ju lika gärna skicka hem han istället för att betala ut en dyr lön i onödan.

Trodde att vi skulle få se Derou redan i matchen mot MoDo borta men icke. Var helt säker på att han skulle stå mot HV men Icke. Var helt 100 på att Derou skulle få stå mot BIF men icke????

Varför har vi kvar honom då? Det var väl meningen att han skulle vara 1:e målis? om inte, så fattar jag ingenting?

FORZA TIMRÅ...KÄMPA

Håller med dig fullständigt, grabbarna måste börja sätta chanserna, sedan vad det gäller målvaktsdebatten, så fick Freddan ta mot mycket kritik i MoDo, 94, men med fortsatt förtroende så blev han bättre och bättre, för att sedan i slutspelet vara helt otrolig och tillsammans med Foppa förde han laget till SM-silver.
HA TÅLAMOD !

Kan inte fatta varför Kristoffer Ottosson står med som en som vill in men inte Zetterberg...

Tycker ändå att de verkar lättare att höja målsnittet framåt 53 på 27 matcher, än att sänka de bakåt 80 på 27 matcher. VF har släppt in tre mål mer än oss, kolla hur många poäng dem har!

3 mål bakåt i snitt ska inte behöva betyda en sistaplats!

Salt Lake......
Kan bli tufft för Zäta att slå sig in i detta gänget.......???
( kolla länken )

rådbjer: 7 inlägg....... varav inget är speciellt positivt mot TIK, är du verkligen en TIK-supporter? Eller tillhör du den skaran som heter nåt annat när det går bra?

rådbjer:
Tycker att du gjorde en bra insats i ladan senast och att du fortsätter att skriva skriva dina inlägg.

Ta gärna ett snack med Daggen att han slutar att leka i tv och engagerar sig i domarkåren nu....

FORZA TIMRÅ kämpa...

qwerty: Nä, jag vet att det brister i målskyttet o att största bristen ligger där, men bakåt har jag min åsikt klar. Snittar man knappt 2 mål kan man inte släppa in 3 st. Per bäckman säger samma sak när det gäller dyngMif! Men han har ju rätt el. hur?

PerHapps: Vad är mitt inlägg, kritik eller konstruktiv kritik? Jag misstänker vad du svarar. Men om nån inte håller måttet o man vill se en förändring, är inte det konstruktiv kritik? Jag vet vad du menar med att man sågar nån vid fotknölarna men det tycker inte jag att jag har gjort. Jag har alltid tyckt så här om en viss målvakt även när han var i Modo, mmen jag har aldrig varit här innne på Gb:n o yttrat mig förut, men tydligen är man ingen supporter om man inte tar av sig mössan o sitter tyst!

Backar och målvakter?? Vi ha ju inte direkt vräkt in mål, så problemet borde juh inte va därbak. Nån som kan näta är det som fattas! Typ Beljavsky, fast kanske lite större!

Absolut skall man få komma med synpunkter på en GB, det är synpunkterna som för debatten framåt.
Men man skall inte såga folk vid fotknölarna om dom inte har möjligheten att försvara sig.
Det är även skillnad på kritik& konstruktiv kritik.

PerHapps: Den var bra men jag vill ändå vädra åsikter! Jag har inte kommit direkt med person angrepp, om jag skriver målis istället är det bättre? En del av oss kanske inte tycker att "målisarna" håller måttet, andra gör det. Ska man då bara få nämna det positiva jämnt även om det inte kanske finns nåt? Jag vet att dom gör kanonmatcher ibland, men det vi behöver är ändå "målisar" med hög o jämn nivå! Gör vi bara i snitt knappt 2 mål så har vi inte råd med 3 i baken barav vissa mål är fösare från "mittlinjen"!

Förstår mig inte på er som vill ha tillbaka tjobba. Han har gjort mycket bra för Timrå men han håller inte i elitserien längre.

Sen angående målvaktsfrågan så är min personliga uppfattning att dero ska stå tycker att han är bättre Andersson.

Är det Söderström som har varit på McDonald’s och skandaliserat?

Rådbjer, gå in på bifogad länk.
Verkar vara nyttig läsning för en del.

Visst matchades lite fel förra året, jag tycker Pasi skulle fått spela mer Powerplay förra nu skulle man vara glad om man hade nån av de rutinerade kvar på backen.

HH: Vadå pajasuttryck? Personangrepp? Får man inte ha åsikter längre om vissa spelare? Är dom heliga? Om man inte håller måttet, ska man då bara sitta med mössan o bocka o tacka för att nån överhuvudtaget vill spela i TIK? Jag vet att det klickar i målskyttet o att det darrar därbak. Men vissa kommer inte upp i den standard som krävs för att vi ska vinna, ska man då bara sitta tyst o muttra hemma i vrån? Det är så typiskt svenskt!!! Att man inte offentligt ska få tycka nånting. Nää, man ska vara tyst o bara säga snälla saker det löser alla problem! Även om man älskar TIK så får man inte komma med åsikter längre bara positiva tongångar oavsett vad som sker, nä fy skit!!!!

Ulf: Med tanke på att jag känner "Tjobbas" brorsa (A Nänsén, tillika Fjudas) har jag fått en annan uppfattning.

Skarin-> Nej där har du fel. Jörgen var vänster back och Nänzen spelade endast höger back. Det var Pasi, Karlsson som två höger backar. Sedan fick Styf Klockare och Nänsen försöka matchas på den sista ordinarie. Nänzen var den sista av mina gamla favoriter i Timrå och även jag har velat se mer av honom. Kruxet som jag fått det beskrivet var att Tomas endast går att använda som högerback och det fanns fler som hade samma egenskap.

Nej!! Dra dej inte undan! Fortsätt med Dina kuliga finurliga inlägg så kommer andra att göra likaså! Lämna mej inte med pessimister, spelsänkare och pajasar...
Pliiiiis?!?!

F-n komme på en sak, F-n är det ingen som kollat om räfflorna på pucken är lika iår,,,,,,Eller kan det ha att göra med att Valmet reklamen byttes mot Metso,,,,,,

Skulle man inte kunna ta in lite pöjkar från junior-sidan?!
Kanske skulle pigga upp laget lite med "lammkött"... *S*

Sv: Håkan Åhlund
Bobbo: göra något bra????? tyckte alla pratade om rutin och defensivt arbete angående dr.Åhlund.

men det är ju klart nänzen har ju varken eller, men ändå så kommer han för alltid att vara 100ggr bättre än åhlund på en hockey plan.

Skarin: jag håller med dig att tjobba var bra när han fick chansen. Det var tyvärr så att peo rullade runt på alla andra utom Nänzen, tyvärr. Har inte sett honom något i år så.....

Sv: Smokey...
Jättefin tråd som är minst lika viktig som hockey och annnat... Men jag föreslår att vi byter forum för den här debatten nu.

Patrick Polly: Anledningen att Nänsén inte spelade så många matcher förra säsongen berodde på att Peo Larsson valde att gneta på med dåvarande #8 och #4, match efter match.

ÄLSKA TIK!!!

Pisst vackt
Tänker på en låt som de gjort " Ge vackne på möra och titt ut genom fönstre så var den dan förstörd" Så känns det att läsa G-B, är j-lar så man vill dra igång Ockelbon och pipa iväg från alla j-la pajaser som tror dom vet allt, och sysslar med Personangrepp på enskillda spelare, kan bara säga det jag blir så j-la besviken på sådana skit inlägg så jag slutat läsa och då har det gått långt,,,,

Men varsågod fortsätt med det, jag kan dra mej undan så man inte är ivägen på någe vis,,,,,,Så får ni fortsätta att sänka era spelare, komma med pajas utryck som psykolog, Är till att hänga med och vara intreserad av sitt lag, ingen Psykolog i värden kan hjälpa ett lag så länge egna suppar går emot en,,,,komma med pajas utalanden som när kommer vändningen, den har komme om ni har intreserat er så har ni märkt en avsevärd förändring i spelet och vilgan hos spelarna,,,,

Lägg ner!!!!!!!!!! Ingen j-vul vet vad som låg bakom Sjöberg affären, Men alla ska diskutera den, men fortsätt ni att klanka på stackars Simons, som inte har ett skit med det att göra,,,,

För den delen så avklarades Sjöberg långt före innan Simons skrev på,

Sv: Dagens Match
Polly: Är Bosse 3e målis i HV? Det var isf nåt nytt för mig, för just nu kommer Bosse vara första målis i 6 veckor för HV medan Liv är borta, sen återgår Bosse till att vara 2a målis...Och då återvänder nog även Jonas Fransson till Leksand.

Sv: Njurunda Comments
Friskan; Du blev deleatad, vg återkom

250kg: Att Sjöberg försvann till fömån för Simons är ju helt klart ett nedköp. Men Nänzen sjöng på sista versen så där tycker jag inte vi kan klanka TIK's styrelse för att han fick gå. Han gjorde inte många matcher ifjol.

Sv: Röd och vit - hockeydynamit
jo men timrå tycker jag ska ta tillbaka namn och tröjor som de hade förut i tiden.......

Friskan:
Inte när barnen är på skolan då kan inte jag iaf ansvara för vad barnen gör och det måste skolan göra då och därför så måste det in mer personal till skolorna, det är inte hållbart som det är idag...

Och om du läser vad jag skriver angående stressen och karriärsklättringen så förstår du att alla föräldrar inte hinner med sina barn...Men visst håller jag med dig om att ansvaret ligger helt och hållet på föräldrarna.

Men när nu uppenbarligen vissa föräldrar inte klarar det så måste samhället gå in och göra något......För vi måste ju skydda de andra barnen också som sköter sig...

Sv: Dagens Match
Red Devils: Jag kan nästan garantera dig att Andersson inte skulle få en plats i nått annat lag än Timrå. Han är för dålig helt enkelt. Ifjol hade vi Bosse i målet, han är tredje målis i HV nu. Det kanske säger dig nått! När du säger att Fagemo avgjort några matcher på egen hand i år kan du bara mena förlustmatcher. Han har inte avgjort till någon av de fyra vinster vi har, så där far du med osanning. Och vad gäller Hallin så får han inte så mkt uträttat på isen trots att han jobbar bra. Han är inte tillräckligt bra helt enkelt.

Om min uppfattning om vilka som inte platsar i ett elitserielag är helt korkad, hur kan det då komma sig att vi ligger sist med god marginal?? Bara att inse att vi har för många dåliga spelare, och att man även måste kunna peka på vilka det är. Det är lätt att tycka att alla är bra för att de spelar i den rödvita dressen, men så är ju inte fallet. Om alla spelare vore av god elitserie kvalitet skulle vi inte ligga där vi ligger.

Friskan:
Håller med dig till viss del där, i vissa fall borde det vara körkort för att göra barn,,,,

Men då jag jobbat en del på skolor både grund och Gymnasieskolor, så kan jag säga att, det är ett djupare problem än ni anar,,,,,,

Sv: Röd och vit - hockeydynamit
Trojas ställ är snygga.Hemma blir det snyggt med vit reklam mot röd bakgrund borta är också snygg.
TIK är den näst snyggaste efter BIFs.
Men ni har för mycket reklam på tröjorna. Lika mycket som bandylagen...

mike 66: Ansvaret ligger väl hos föräldrarna att uppfostra sina barn till hederliga, ansvarsfulla, omtänksamma människor.

« · 32956 · »