Själv så har jag fixat målvaktsutrustning till HH så att vi får peppra på lite grann...Bli inte skraj nu HH för vi ska lära oss att stå på grillorna först den första träningen, även HH.
Tror att du inte behöver broddarna för det låg ett par målvaktsgrillor med i bagen...
Kom igen och ställ upp nu alla på lördag morgonen, själv så börjar min resa kl 06.45 för att kl 07.00 hämta upp Actionleif och sedan hämta Frella, en till får plats så skicka ett mess om du vill åka med. Audin går kl 06.45 från Nolby och bör vara i Nacksta runt 07.00,Jetmacken. Sedan blir det Bergsåker mot Timrå........08.00 går vi på is.....
mike66: Skosnören är fixat, sämre är det med slipningen...fjolårsslipning får räcka till att ha lekstuga med =) eller så blir det bambi...inget därimellan =)
Härlig vinnar inställning Frella vi syns kanske i morgon ;) Om inte så håll utkik på lördag efter en svart Audi A6 som far fram som en biltjyv, det är jag det ;) Kom bara ihåg att köpa nya vaxade Skosnören till grillorna alla som ska va med på lördag......Gärna en slipning också kan va bra.......
sven:glöm modin han kommer inte till timrå dom närmaste fem åren och det kan jag lova dig till 110% säkerhet,känner folk inom hans kretsar väldigt väl så sluta hoppas,du blir bara besviken,men visst kul skulle det vara att se modda i tik dressen,men brynäs ligger mkt bättre till....sorry...krossa dif nu timrå vi jobbar på som det alltid står efter matcher i tidningarna..agera alla kom igen nu timrå nu biter vi ihop...
mike66: Självklart ska det bli kul att gå på hockey imorn! Man får ju abstinens om man som jag å några andra såg 3 matcher förra veckan å så bara 1 denna =)
Är det bara jag som tycker att det ska bli roligt att gå och kika på ES hockey i morgon. Heja,Heja,Heja Timrå, Timrå IK är dom bästa...
gud: Haru hört nått om senaste nytt eller? Är kossorna på bete? Är ICA Anderssons sålt? Haru sett till Porrbollen? Vinner vi i morgon eller blir det förlust som vanligt? Kämpa Timrå.....Finns verkligen Domustrappan eller är det bara rykten? Förresten bra jobbat med matchreferatet.............
Misstänker att denna tråd retar gallfeber på Gästbokens obotliga optimister, men...nog finns det en poäng någonstans i mister B:s resonemang. Timrå hade ju ett guldläge efter förra säsongen, i o m att man slapp kvala (och missade slutspelet). Därigenom fick man ett stort försprång tidsmässigt och kunde skumma mjölken tidigare än t ex Linköping och Södertälje. Med facit i hand känns det som att man klarade detta 'sisådär'.
DeRoo var en chansning som, oavsett hur man bedömer hans kvaliteter, var extremt djärv. Och facit så här långt tyder ju på att den chansningen inte gick hem. Tyvärr. Någon lyckad ersättare för Ahl blev han aldrig.
Sen finns det ju andra värvningar som inte heller föll så väl ut. Där ansvaret återigen ligger på de ansvariga lagbyggarna. De enskilda spelarna gör så gott dom kan. Ingen ska lastas för att han vill komma och spela för Timrå.
Så man får väl se vad som händer. Tycker att det känns trist att sitta och hoppas på förstärkningar nu under säsongen, frågetecknen på back- och målvaktssidan borde lösts redan i april.
Vilka spelare skulle stanna i Timrå om man hamnar i Allsvenskan.
#4 Tomi Rajamäki - Tveksamt om han följer med. #3 David Halvardsson - Får han plats i en ny trupp? #6 Tomi Källarsson - Borde kunna följa med om ingen annan klubb nappar. #7 Daniel Casselståhl - Sticker nog. #9 Viktor Wallin - Nytt kontrakt #11 Robert Jindrich - Försvinner #38 Marcus Karlsson - Slutar nog med hockeyn som det verkar #36 Per Styf - Följer nog eventuellt med. Tror inte att han får kontrakt med elitserieklubb.
Vad tror ni? Detta skulle innebära stora förändringar inför nästa år.
bertil: RBK gjorde inför denna säsong en medveten satsning på att värva f d Röglespelare. Antar att detta bidragit till att de också kunde värva Sjöberg d v s att satsningen var trovärdig. Slettvoll ville inte träna ett bottenlag (igen), men vi kunde knyta till oss Molin istället.
Spelare bör också finnas av båda "sorter". Till den senare gruppen vill jag räkna Peltomaa, som verkligen jobbar för klubbens välmående, både på och utanför isenn (t ex i kontakt med media). Fredrik Modin kan vara ett namn för oss om några år. Först måste vi revidera visionen för denna säsong - ska vi vänta på svaret i april eller redan nu justera siktet?
Det blir mer och mer uppenbart att TIKs öde inte alls beror på de stackars spelarna. De gör säkert så gott de kan. Det är TIK-ledningen som sedan lång tid agerat minst sagt amatörmässigt.
De planerade?? värvningarna har till övervägande del inneburit mediokra spelare som tycks ha blivit över och som senare visar sig vara rena floppar. Med en slapp låt-gå-mentalitet och under parollen ’går det så går det’ så hamnar ledningen ständigt i akuta situationer med panikvärvningar av dyra föredettingar som inte heller tillför laget speciellt mycket.
TIK-ledningen har ju under alla sina år i Div 1, Allsvenskan, Playoff, od haft varenda tänkbar värvning som i ett eget skyltfönster. Unga, hungriga, talangfulla spelare har ju visat upp sig rakt framför båsdörren! Varför norpar MoDo t ex Peter Högarth, varför tar Färjestad Ulf Söderström, när lika gärna TIK för flera år sedan kunnat vara först i en rejäl och genomtänkt satsning, dessutom förmodligen mycket billigare än många av dagens akutvärvningar. Det borde alltså ha varit synnerligen enkelt för TIK-ledningen att i god tid kunnat AGERA istället för som i dagens läge bara PARERA.
Sedan kan man ju fundera på varför många gamla TIK-stjärnor väljer andra svenska klubbar istället för att återvända till Timrå. Varför agerar Mats Näslund i Malmö, varför finns Kjell Dahlin i FBK, Inge Hammarström och Tommy Sjödin i Brynäs, osv osv. Varför kan inte ledningen locka hem sina f d stjärnor för att stötta klubben? Se bara på Färjestad som har ett helt koppel gamla NHL-stjärnor runt sitt lag. Gissa om detta ger stadga och självförtroende åt laget. Och påfyllningen sker från farmarklubbar runt hela Värmland (Bofors, Forshaga, Karlskoga, mfl). Alla spelare går eller återvänder självklart och troget till FBK.
Men i Timrå frodas bytänkandet med varken farmarklubbar eller återvändande stjärnspelare. Och en ledning och styrelse som verkar tafatt och vilsen. Att springa omkring i svarta kostymer och ’glassa’ i ishallen, det är tydligen dit som ambitionsnivån har sträckt sig för många.
qwerty: Håller med dig!Forwards producerar för lite o freddan kan knappast lastas för det.I SWE:hockeys statistik kan man oxå se att Fredrik faktiskt innehar 6:e plats i räddningsprocent bland målvakterna. Det är bara oaaah Lind,som finns bland de tio på någon lista,tekningsstatistik! Sluta att häng ut freddan här på GB:n! Hur det än ser ut framåt vårkanten,så är det STÖD grabbarna behöver!!
det är nog ingen dum ide att värva en ny supporterklubb om laget åker ner blir det inte många spelare i timrå kvar och intreset svalnar, det blir nog ett riktigt juniorgäng då
någon som kan svara på hur många poäng timrå har att spela om efter juluppehållet??? finns det en liten chans att timrå kan klättra till att hålla sig kvar efter jul. det brukar faktiskt bli en annorlunda serie efter juluppehpållet kan jag glädjas med, det gäller npg alla lag som spelar runtom i sverige konstigt nog
vad är det för snack om en ny målis ni vet mycket väl att det inte blir några nya spelare i timrå!!!!!!!!!!!!! dom tror på detta lag så är det bara. det vänder!!!!???? ha ha ha ha ha sorry det finns inte tillräckligt med hjärta i länet
Dagens tidiga nyhet om att Peo Larsson tagit över österrikiska bottenlaget Innsbruck.
Uppgifterna som kom till Hockeymagasinet under natten betraktades som ytterst trovärdiga med anledning av att uppgiftslämnaren tidigare lämnat 100%-iga uppgifter vid ett flertal tillfällen.
Gunnar Svensson, som haft en fot med i Peo Larssons "diskussioner" med Innsbruck meddelar:
- Peo Larsson har fått ett konkret bud från Innsbruck som han vänligen sagt nej till.
Måste bara få säga en sak som man ser i gärstboken varje dag det är match lyssna och njut DET VÄNDER DOM FÅR BARA INTE IN PUCKEN, DOM VINNER NÄSTA MATCH MED 6-1 he he he är det inte skönt att läsa det jämnt. det måste väl för i helvete finnas en hungrig junior som kan ta klivet upp. jag tror fan att alla lag i elitserien måste lufta lite till & från. dags för timrå och göra en chansning. skicka tillbaka simons DIREKT. mora har bättre spelare än simons
När det gäller just ditt lag så är det riktigt att laget inte finns med initialt. Jag hoppas att det är en liten tröst för dig att ett tryckfel föreligger och att vi kommer att sända Brynäs - Timrå lördagen den 19 januari. (detta är en del av ett mail jag fick som svar från com hem)
Martin Holst är en tvättäkta Bergslagare. Fostrad i IKW-Westmania sedemera Köping hockey, VIK, Djurgården mm. Nu lirar han väl i dom förlovade covergitarrernas rike. Halmstads Hammare.
Martin är en hyvens prick som dessutom skänkte en matchtröja för något obskyrt stockholmslag som våran tidning lottade ut.
Jag får väl smita ut på lunchen och fråga Martins mamma som jag faktiskt känner lite grann...
Martin Holst heter han väl? Han kommer aldrig, han blir så nervös för att Smoekey ska vråla konstiga saker till honom från läktarplats om hans skumma Köpingsförflutna.
Kandidat nummer 1: Magnus Holst, Ring 0718/410 31 Kandidat nummer 2: Kevin Hodson, Ring 0718/410 32 Kandidat nummer 3: Jarmo Myllys, Ring 0718/410 33 Alternativ nummer 4: Gör mycket mer mål, Ring Kansliet!
Kan vi inte plocka fram säg de femtio rent statistiskt bästa målvakterna i Europa och AHL. De i AHL kan också sorteras efter antal utmärkelser. Det finns säkert 700 utmärkelser bara i USA så vi får väl sortera dem i alfabetisk ordning.... sen river vi ut namnen stoppar in dom i en sån där härlig tombolasnurra och så plockar vi ut de fem första namnen ! Sen vidtas mailbombning till spelarnas klubbledning, skridkoslipare,kockar och massörer samt självklart till spelarnas egna mailadresser.
Vem fan är Corbin? Skit i Corbin, in med Corbijn i stället. Anton Corbijn, holländsk rockfotograf. Dags för en uppdatering av "Timrå IK en klassiker" snart? Med Anton i truppen kan vi ej misslyckas. Satsa på en ny klassiker! En klassiker som heter duga! Forza Timrå IK!
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer
Jag är redo med full mundering på lördag morgon