Elmaco:vilket jä-la skit snack,inte mer eller mindre realistisk..haha ja det får ju stå för dig det...var glad att du föddes med hoppet...ojoj vilken bezzervizzer,,mister hockey proffessor..nä tack för ett rakt svar nu får du ett av mig..bli inte arg om det är för hårt ta åt dig:SOPA MJÄVLA ÖVERSITTARE... nu vart jag jävligt arg...tack snaabel äntiligen nån som verkar förståsituationen här..adjö då
Och jag vill föreslå att vi säljer bucken till ett lag som kan köpa sig till framgång!! Jag föreslår, Malmö, Dif eller Färjestad. Själv älskar jag Timrå Ik
Ja kvalserien kryper allt närmare så nu måste det börja hända saker. Vi har nog inte råd att åka ur för då lär vi få harva på i den lägre serien i all framtid,så det är dags att börja få ordning på laget,ta tillbaka Tjobba och Sjöberg ta bort Åhlund och värva en riktig målvakt och en riktigt vass forward med lite klass och rutin.
Det går inte att släppa in skitmål och snitta två mål per match för då uteblir poängen som ni kanske har märkt vid det här laget,dom matcher vi har vunnit så har det oftast gjorts fler än två maål med ett undantag mot SSK.
Nä nu djävlar blir jag syr. Hur fan kan man sitta och hacka på Freddan & Phill när Tik inte gör mer än 0 mål. dom kan ju inte vinna med 0-0 heller. Näe om Timrå hadde gjort 4 till 5 mål och ändå förlorat så skulle jag förståt att man hackat på målisarna. Inse att det inte finns några kvalificerade utespelare i Timrå förutom Z och honom har vi ochså snart förstört. Näe sälj Z och ge honom chansen att utveklas och ta steget till nhl & tjäna en hacka på kuppen så att man kan köpa någon målgörare till kvalserien.
Ett rakt svar: Nej. Dina inlägg ger ingenting. Du är inte mer eller mindre realistisk än någon annan, du har bara ett större behov av att klaga i Hockeysnack för att hantera en förlust. Uttryck dina känslor på något annat sätt. Ta ett år i Gulag. Jag lovar att Hockeysnack inte skulle bli tyst utan dig, tvärtom skulle det vara skönt att behöva scrolla lite mindre för att hitta något vettigare. God natt.
elmaco:ursäkta om du tycekr våra kritiska inlägg bara är dynga men liger det inte väldigt stor sanning i våra inlägg då..inte för att vara spydig men snälla försök för f-n att inse att vi är bara realistisk...jag hoppas och tror kanske att timrå kan klara sig kvar och laget behöver sina supportrar även i motgång,ja allra mest där,men det går inte att bita ihop längrre för det jag så idag är det sämsta jag sett sen 4-6 eller var det 2-6 mot sundsvall i ladan 99 nån gång och då är det inte bra...låt osss kritisera låt oss få uttrycka våra känslor,och hålla hockey snacket igång iallafall bättre det än att ingen snackar,för det är ett faktum om om de åker ur,,go natt på er alla och kämpa timrå vi måste undvika katastrof=nedflyttning//sovjetonionen
Det vore fel att neka till att det är kris i Timrå. Det är många som har konstruktiva förslag och kan föra vettiga resonemang även i dessa dystra tider. Men nu kan jag inte låta bli att störa mig på hockeysnacksattityden hos vissa skribenter. Det verkar vara ett stort behov att lätta på övertrycksventilen genom att förgifta gästboken med infantilt gnäll och patetiskt hat. Hur kan vissa orka skriva 10-15 inlägg på raken efter en förlust, särskilt om man inte ens sett matchen utan hört på radion eller liknande? Gå och sparka hunden eller slå er fru istället. (Eller föresten, skriv i hockeysnack om det är alternativet.)
Det är helt uppenbart att grundträningen och rutinen fattas många supportrar. Dels är det taskiga försäsongspass där man gick in i seriespelet med allt för höga förväntingar. Därmed svårt att hantera förluster eftersom man inte tränat på det spelsystemet.
Ett annat problem är att Timrå inte varit stryklag sedan 1986 då TIK kom sist i allsvenskan (efter Tunadal). Det är femton år sedan. Visst, S/T blev näst sist i allsvenskan ett år men det var följden av fyra oväntade förluster. Timrå har mer än ofta gjort sina anhängare besvikna sedan 1975. Men ofta har det varit enstaka plattmatcher som fällt avgörandena. Play off i Nyköping? Förlust hemma mot Sollefteå? Någon som minns? Tja, merparten av er var knappast med och huttrade i ladan mot Husum men ni kanske kommer ihåg att ni satt hemma och var glad när ni kunde läsa i tidningen om en seger borta mot Boden? Eller alla år då norrettan var så erbarmerlig dålig att Timrå gick till play off bara för att slås ut i första omgången av lag som Väsby och Vita Hästen.
Men jättelånga förluststreaks? Det var det femton år sedan. Dålig rutin.
Inse den mentala begränsningen och hantera den. Dra ur modemjacket. Bit ihop och bete er som män era gnällspikar. Visa att ni är sprungna ur magra tallmoar och hade två mils snöpulsning med björnen i hälarna till folkskolan i Laggarberg. Hantera motgånen utan att bajsa på mitt Timrå i mitt Hockeysnack. Det är rätt patetiskt att läsa. Försök att lida i tysthet eller ransonera er till ett inlägg om dagen.
Jag lider något så jävulskt av Christer Jonassons röst när det blivit 5-0. Men frågan är om det inte är en större plåga att behöva ta del av vissa medsupporters sätt att hantera situationen.
hej gud...säg inte att fredrik andersson är bra ta inte dom orden i din mun..SNÄLLA gör inte det han är raka motsatsen till bra han är helt oduglig,jag hoppas verkligen att kapanen kommer för han kanske kanske kan rädda de röda och vita från nedflyttning...jag ber dig igen gud säg aldrig mer att freddan har varit bra dom senaste 4 matcherna..det har varit hans fel att dom åkt dit i fyra raka nu eller vad sägs om idag FYRA JÄVLA TAVLOR SOM ÄR HELT OACCEPTABELT..TACK FÖR MIG,,,och en sak till derooville är inte många strån vassare han är också väldigt dålig....kämpa timrå heja kimma kapanen
Brynäs = 1, Frölunda = 1, Djurgården = 0 - det spelar nog ingen roll om vi skulle ha djävulen själv i målet - utan egna gjorda mål vinner vi ändå inga matcher.
Det var droppen!Jag skiter i vad ni tycker nu men jag tycker helt ock hållet att det är freddans fel att vi gått utan poäng dom 5 sista matcherna!Vad fan,låt DeROUVILLE få ökat självförtroende mellan stolparna några matcher! Eller hur?.
Friskan: Jag vet inte om det tar tre eller fler dagar att komma igen. jag har i alla fall fått svar på det jag krävde, det räcker! Men det var inte av din karl! Han har alltid hatat mig. Men tur att det finns andra som saknar ngn som i alla fall försöker.
Det var det sämsta jag sett och ändå trodde jag att hemma mot LHC var botten. Vi har ingen målvakt, inget försvar, ingen som gör mål - vi har ingenting. Håller med Laken att det är en skam mot publiken och supportrarna att inte ta i mer än idag. Nej jag längtar tillbaka till Allsvenskan då var det roligt med hockey.
Laken.. Thats it.. jag ger inte UPP..som jag skrev tidigare så stångar jag pannan blodig.. så det är legalt att kalla mig,mikaela,o mike66 för lallande fånar tills det blir kval eller säker mark..det finns säkert fler lallande fånar här inne..de som känner sig som en lallande fåne får gärna messa mig...
nu tycker jag att ALLA går in på TIK031 hemsida..klicka på nyheter och när du/ni kommer in där så klicka på berömgrejen..skriv in ditt/erat namn sedan njut.....
jollybob.. du har aldrig sett mig klaga på Freddan..ALDRIG.. varför jag reagerade på dina inlägg igår var för att du gjorde ett personligt påhopp..inget annat... och JAG ger inte upp fören det är mattematisk omöjlig att TIMRÅ IK inte kan stanna på säker mark utan kval.. stångar hellre pannan blodig o blir kallad lallande fåne innan jag ger upp...ÄLSKAR TIMRÅ IK...
Möjligt, men vari ligger skillnaden att hoppa på Fredde, men rör inte Molin. Vilka synbara förändringar har han gjort på de matcher han haft jobbet hittills? Håller med om att det petas med klubborna lite försynt. för lite jävlar anamma.
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.