Frågan är vart motståndarna kommer att titta när det är straffar och annat? Jag tror dom kommer att få känslan av att Kapanen snart ska spy... Och alla vet vi hur man instinktivt passar sig för att komma nära sådana personer.
Det finns en tråd här som heter "Nya ramsor"..... Jag tror att största orsaken är att folk nu fattat att vi ligger där vi gör och det finns en väg och det är upp. Plus att man fattat att det enda man kan göra är att stödja i den mån det bär. Que sera sera whatever will be will be.. Kul med entusiasmen igen iaf.
Borde ju gå att samla ett gäng nu under julen och brainstorma lite på ramsor även om jag inte vet om det skulle resultera i något.
Just nu upplever jag det som att det blivit bra mycket bättre i klacken än vad det var vissa matcher i början av säsongen. Bättre drag och igår var det ju över det normala men det beror nog ganska mycket på att laget inte låg under på hela matchen igår.
Octagon: Ja Heja heja heja... ramsan var grym! den funkade väldigt bra måste jag säga även om det tog några minuter att nöta in den. Nu ska Maiden ramsan också funka på annandag jul!
För alla som inte hört Iron Maiden ramsan: Köp (för det finns väl inga TIK supporters som kör olagligt med att ladda ner?)Somewhere In Time och lyssna på Heaven Can Wait. Nånstans i mitten där ska sekvensen dyka upp.
Apropå Mupparna ...så kan vi även ta fram souvenirer med de två gubbarna, som sitter på "hyllan" i salongen. Souveniren kan sedan föräras den/de som klagar på spelet/motståndet, efter en trepoängare.
"...men jag tyckte att vi hade rätt bra kontroll på matchen..."
Taavola tyckte att Luleå hade kontroll på matchen, detta trots att laget låg under! Ingår det månne i taktiken att släppa upp motståndarna i ledning...?!
För övrigt var det en underbar lagseger i går. Det är positivt, det tar vi med oss som Tommy Teddybear skulle ha sagt.
Publiken kanske borde bli erbjudna att köpa en grön liten Kermit i entrén som de sedan kan vifta med under matchen i samma härliga(?) NHL-anda som The Moose i Pittsburgh...
Marknadavdelningen; rid på vågen innan den försvinner!
Redhat: Kermit är kung! Rör för helvete inte masken! Måla gärna din egen nuna röd. Men låt Kapanen Kermit få bli vår egen okyssta grodprins.
När Timrå IK är klar för nästa års elitserie så tycker jag att den sköna prinsessa (här pratar vi om ett gigantiskt lotteri, där ishallens alla kjoltyg fått chansen att vinna) får gå ut på isen och kyssa Kapanen Kermit på den gröna masken. Med lite blixtar och dunder från tifogruppen så kan vi därefter hylla vår prins och hjälte bakom masken.
Nu har man börjat kalla Kapanen för Kermit, det känns ju inte roligt. Kanske dags att dra en repa förbi Biltema och köpa en burk rödspray i julklapp. Kan hålla med om att det ser lite parodiskt ut med denna mask han har, så varför inte måla den med en engångsfärg för tillfälligt.
YES! Nu kan man stila lite... Den däringa nationalsången alla sjunger hellre än bra, är faktiskt skriven bara några kvarter ifrån Smokeys residens och hjärtat av Bergslagen.
Låten skrevs i Odensvi ca 9 km från Köpings centrum av den legendariske Richard Dybeck.
TIK-Bergslagen styr i Nationalsångens vagga. Sedan får ärkebrynäsaren och rinkchefen "Rysta Kalle" säga vafan han vill.
Gooood? Är det ironi nu igen (är för gammal för sådant...). Minns nämligen att jag åt där en gång och efteråt drabbades av det som på tyska så målande kallas "durchfall"...
El Maco; just detta var det stora igår - att vi vann en 6-poängsmatch mot en "måstemotståndare" som är långt från toppform ( Brynäs, Malmö AIK tidigare ) - det har vi inte klarat tidigare på hela säsongen !
Faktum kvarstår: Bedriften bestod av att på hemmaplan besegra en svårt skadedrabbad nästjumbo med uddamålet...
Det man hoppas ät att det var första steget på en lång resa mot våren, att vår nya målvakt och det faktum att Zetterberg hittade målet ska vara vändningen.
Bo Wasa: Hade Timrå backat hem och försvarat sig som dom gjorde i tredje då om det biddit 3-2 i anndra,,,,Var väl därför det vart 3-2 för Luleå kom djupare in i zon,,,,,Min uppfattning iaf,,,
Jag håller med, han var bra. Fastän har han inte stått på en månad, han gjorde ett bra jobb. Bra start för Kapanen, och dom övriga i timrå var också bra. hoppas de fortsätter så.
Skillnaden mellan succé och fiasko är hårfin. Ni har väl inte glömt Luleås stolpskott 15 sek innan periodslut i 2:a. Mål där och ställningen hade blivit 3-2 redan då - hade TIK klarat det ? Tycker med facit i hand att med lite tur hade vi vunnit andra matcher på samma sätt som igår - med samma spel som nu ex Brynäs hemma eller borta där vi fullständigt dominerar ( 17-4 i skott i andra ) men inte gör mål. Nu ramlade några pucker in och vips så vinner vi. Hårfin är skillnaden sa Bull - Hårfin sa Bull
Hon har bra röst, men en liten tempökning kanske inte skulle skada, trots allt... Nån som hört Faith Hill sjunga "The Star Spangled Banner" kanske förstår hur jag menar?
Redhat: Så du vill skicka mig härifrån för att jag inte vrålar ut min extas över det fantastiska spelet igår? Läs vad jag skrev en gång till, jag antar att vi såg samma match igår och ingen kan påstå att Kapanen sattes på några större prov, eller hur?
--
Seger borta mot Malmö och det är ett trendbrott på väg, annars är det "tillbaks till ruta ett" igen!
qwerty: Håller med dig om att det är för tidigt att säga om det var ett trendbrott eller inte, men inte behövde Kapanen visa mycket i går och nog vill man se honom mot betydligt tuffare motstånd för att kunna göra en bedömning, på P4 hade dom sagt att han var en bra "puckmotare" som släppte returer, en ny DeRoo ?, men vi ger honom chansen att visa vad han går för ? Positivt att Z fick sätta en puck igår, personligen tror jag nog att det kan vara den stora delen för ett trendbrott på ett av de största problem som vårt kära Timrå har.
Alla sjunger väl Nationalsongen olika, och olika tempo, som man bässt tycker den sitter, så man trivs bässt, Hon kanske tycker det Tempot funkar bässt för henne,och hennes stämma, är det då rätt att såra hon för det, så hon vägrar gå upp på scen igen,,,,,,,I övrigt tycker jag inte den är specielt långsam har hört Långsammare vertioner,,,,,
BLACK INGVARS GJORDE INTE ORIGINALET,,,,,,,,,
Vill ni höra den långsamt lyssna på orginalet,,,,,,
3 Poäng fy vilket fånigt leende man har,,,,,,Mullback och Tikfanz, prova le ni med, och krama en vänn känn vad livet är underbart
Bra värvning Timrå !. Kimmo Kapanen såg vass ut på värmningen, men i matchen hade han inte så mycket att göra. Målen var lite slumpaktiga så åt dom kunde han inte göra mycket. Timrå IK är på G.
Hörru glädjedödare! Ta och skriv nått positivt istället, nu när det äntligen är uppåt i gästboken så ska inte du komma och förstöra det TACK. Ett tips: skriv i Sundsvalls gästbok istället.