1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601973 inlägg · 6213 ämnen
« · 36452 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hemsidan
Thimeradh: Det kommer inte att ta många timmar innan den nya hemsidan läggs ut. Vad som är viktigt att veta är att sidan inte är helt komplett men ett antal länkar är klara - bl a supporter-klubben, hockeysnack och hockeyligan Nu tar vi det första steget och fler kommer allteftersom undersidorna blir klara. Det vore kul om Du kunde kommentera resultatet, redan ikväll.

Sv: Edlunds åsikter
Lobben: Nä, allt är inte svart och vitt. Även om denna säsong i mångt och mycket varit ett mörker.
Däremot förstår jag inte riktigt det irriterande med att man 'ändrar åsikt utifrån hur det går med laget'. Är det inte det som kallas verklighetsuppdatering? Att man stämmer av de förväntningar som fanns kontra prestationerna?

Timrå gick inför säsongen ut med att han hade som målsättning att spela slutspel. Nu ser det i dagsläget ut som att det kan bli kvalserien i stället. Det är ett misslyckande, om man väljer att jämföra prestationen med det uppsatta målet.
Varför det blev som det blev är dock en av stötestenarna.

Jag personligen tror att målvaktsbiten är en del av förklaringen. Hade Timrå och Södertälje bytt förstemålvakter inför säsongen hade platserna i tabellen också varit ombytta. Det kan jag ta gift på. En säker målvakt kan klara ut stunder av press, vilket ger utespelarna en större möjlighet att 'rida ut stormen' och komma tillbaks in i matchen. En sådan målvakt har Timrå, med undantag för enstaka matcher, saknat i år.
Däremot har man fört spelet mot lag med säkrare målvakter och då varit på den andra sidan, dvs åkt på 'opsykologiska mål'. Vilket ju är just den typ av mål man kan få med en bra målvakt: tillbakapress, enstaka kontringar = mål.

Så visst, vi tar det lugnt innan vi hyllar Kapanen som en frälsare och världsmålvakt. Jag anar dock att Kapanen är en i grunden bättre målvakt än Derouville. Men det är bara vad jag tror.

Sv: Hemsidan
Ibland får man känslan av att klubben genomsyras av en dumdristig snålhet och återhållsamhet. Man lyckades snåla sig till elitserien (otroligt). Man lyckades snåla sig kvar i elitserien (mirakulöst). Denna säsong var det tänkt att man skulle försöka snåla sig till slutspel (platt fall). Till skillnad mot för Linköping och framför allt Södertälje som satsat stort, så ser man ut att misslyckas.

Det är inte bara spelarmaterialet det snålas på. Även Timrås ansikte utåt har ständigt dragits med snålhet och återhållsamhet. Lyckligtvis, för Timrå IK, så har man haft kreativa eldsjälar som exempelvis Mattias Sterner, Per Åkerdahl och Marcus Nyberg och flera andra därtill. Dessa har ställt upp för klubben på ett mycket fint sätt och gjort ett arbete som man skulle kunna förvänta sig av ett professionellt webteam. Som tack har de fått vatten och bröd i princip. Det är inte för inte som turerna varit så många kring Timrås hemsida. Med ett vettigt stöd från klubbens sida så hade inget av detta behövt hända. Så visst ska klubben, precis som du säger Thimeradh, ta sitt ansvar och tillhandahålla en god service för oss supportrar och övriga människor som är intresserade av Timrå IK. I dagsläget ligger Timrå IKs hemsida lika sist på nätet som A-laget gör i Elitserietabellen...

Det skulle kanske kunna vara värt att hyra in en konsult som ser över hela organisationen? Någon yttre kraft som kan påpeka klubbens brister och hur dessa ska åtgärdas mm. Det känns som att när Peo kom till Timrå så rördes det om en del i grytan, vilket var mycket bra, men det skulle nog ändå behövas en stor slev att röra om med jämfört med Peos lilla tesked..

rådbjer: Naturligtvis hoppas jag att det ska gå bra för Timrå, men jag blir irriterad när man ändrar åsikt utifrån hur det går för laget, allt är inte svart eller vitt, tycker att man ska skynda långsamt både i beröm och kritik, till dess att vi ser en trend i det hela.
Jag tycker fortfarande att Freddan och DeRoo skulle varit kvar och att man satsat på att skaffa en ny back och forward, men nu har vi en ny målvakt och jag hoppas att han lyckas hjälpa vårt Timrå.

"VERKLIGHETEN ÄR INTE FÖRHANDLINGSBAR"

lobben: låter nästan som om du hoppas att det ska gå dåligt för TIK:s nya målis, bara för att du ska få rätt o dom andra fel.
Man ska väl hoppas att det ska gå bra istället eftersom det är väl laget Timrå IK vi håller på o inte en massa: "Vad var det jag sa? Jag hade rätt!"
Vi har den situation vi har o det får vi leva med oavsett om vi tycker om det eller inte. Men åsikter är bra, det måste vi få vädra är på GB:n.

Hemsidan
Har säkert sagts tidigare. Men det kan ju repeteras... Är det inte så man skäms över det faktum att hemsidan ligger nere? Och ska man vara ärlig var den rätt kass och ful när den var uppe... Har inga större förhoppningar på den nya om jag ska vara ärlig. Modos är ett lysande exempel på en bra hemsida, inspiration kan vara värt att hämta därifrån.

Att skylla på att de som jobbar med den inte har tid eller att det inte går att hitta kompetenta medarbetare (om de skälen skulle anföras) gör ju bara saken än mer pinsam. Timrå har trots allt supporters över hela landet som vill ha första hands information och jag anser att klubben måste ta sitt ansvar och tillhandahålla detta.

Sv: Julklapp
Patrik: Spelande back från Brynäs, finns det sånna ?
Men Tuulola är välkommen !

Sv: Träning inför supp.match
Patrik W: Detta finns på motståndarlagets suppsida.(kunde ej skicka länk)

Söndagen den 30:e december smäller det på Gärdehov.

Sundsvall Fans och Timrå IK Supporterklubb möts för första gången i världshistorien (?) i en regelrätt ishockeymatch över 3 x 20 minuter, naturligtvis tillgrips sudden death och straffar om det är oavgjort efter full tid.

För att garantera att allt går juste till, så har två stycken enormt erfarna domare engagerats, nämligen:
Mr Derby Himself, Sören Huring och Morgan Norman, känd från fotbollsallsvenskan och Uefacupen.

Naturligtvis använder vi veteranregler, d v s inga tacklingar eller slagskott.Koppla av mellan jul och nyår med en i vår förhoppning öppen och hjärtlig match supportrar emellan. Söndagen den 30:e december kl. 14:00, plats Gärdehov.

Patrik.W:
Finns något mycket vackert skrivet under Artiklar/repotage som Jag skrivit på supportersidan, där står lite regler MM,,,,

Men inga tacklingar och slagskott,,,,,,

Vad är det för regler som gäller för supportermatchen ? Tillåts tacklingar och slagskott ? Vore ju kul att vara med men har inte så mkt skydd.

jag tycker att det varit nog med tomtar på isen i år...

btw De Roo var lite för ojämn men eg inte så dålig som vissa gör gällande, tycker jag

P P vore inte dumt ryktet gick på puben i tisdags men tomten är väl det enda säkra som kommer.

Jag höde viskas om en spelande back som spelade i Brynäs förra året! Undrar vem det kan vara...

Det mumlas om en "ängel".

Hur mycket sanning är det i dom här julklapparna ?.

Sv: Smeknamn
Friskan:

Och båda fick de miss"fall"

Julklapp
Rykten gör gällande att "MOLLA" varit en snäll och duktig pojke, så den Finska TOMTEN tänkt att ge en tidig julklapp i form av ett förvärv.(vem vet kanske , P.P )

HH: Flugit i dej?????så sa den andra skyskrapan till den 1:a skyskrapan också.

Men... vi har en viss förmåga att sätta samma smeknamn på vissa killar, jag tänkte närmast på våra svart/vita vänner. Vi har
Ulf "domarjävul" Rådbjär och Peter "Domarjävul" Andersson t.ex.

:o)

Timrå IK är dom bästa.

Krossa Malmö !.

Friskan:
Tröjan hänger i taket, så förneka inte att han inte är med, han är ju längst på plan varge match,,,,,Och Strimma dekalen på alla spelare,????? så förneka inte han fins ju med förstår inte vad som flugit i dej,,,

HH: Men det går ju inte att påstå att han finns i dagens lag precis.

Friskan:
Varför be om förlåtelse, Hela Hockey sverige borde ju veta att Strimma är ett stort Data företag som Sponsrar de flessta ES klubbar idag,,,,,,,,Men det fanns ju även en legendarisk Hockey lirare som kallades strimma, och även han fick på sig den gul blåa tröjan,,,,,,,,och bådas kariär tog fart i Timrå,,,,,,

Vi har kanske fått ett nytt nu i o med att "kermit" har kommit in i laget. Den klargröna hjälmen skar av bra mot allt rött o vitt. Hoppas verkligen att han har den kvar även om den i sig inte var speciellt vacker om man jämför med modernare varianter.

TIK036: Förlåt blev fel där......det var ju dagens lag du menade. "f´låt"

Sv: Inför MIF-TIK
Nu ber vi en gemensam bön att fågeln fenix tappra krigare skola mäckta med att erövra mark av röda haken,,,

Ty som gud min försände sade, vi är alla bröder och sysstrar och tillsammans skola vi gå hand i hand mot framtida segrar,,,,

TIK036: Inte hört talas om "Strimma"?

TIK036:
Kan bero på att "Z" är enden som visas i tv i blå gul tröja och fått prata sammtidigt,,,,,

Låt "Crippe" visa sina dragningar Eller "Robban" tjecka lite i den tröjan så vet alla vem dom är,,,Inte många visste vem "Foppa" var innan han drog på sig den tröjan,,,Är nog någe mystik över den,,,se på "Pekka" bara,,,,,,

Smeknamn
Vad har hänt med alla smeknamn som spelarna hade förr. Tittade precis på alla gamla stjärnor i galleriet och kom att tänka på att dagens spelare inte har lika häftiga smeknamn som t.ex. "biffen" och "tigern". Den enda i TIK som har ett smeknamn som övriga hockeysverige känner till är "Z". Är det nån som vet vad detta kan bero på?

Kasparov: Det mesta herr Edlund skrev håller jag med om. Dock borde ingen av målvakterna ha fått godkänt. Både Andersson och puckmotare De Rouville har varit alldeles för ojämna för ett godkänt betyg enligt min mening.
Rajamäki och Jindrich har båda spelat upp sig mycket på slutet, dessa två är de bästa backarna för tillfället.
Matthiasson årets mest positiva överraskning.
Ed Ward det bästa nyförvärvet - hittills!

Friskan: Ni har rätt där, tror inte frun är helt ute då det gäller det specifika uttalandet från herr lobben,,,,,,,

Lobben: ska bara veta vad det går att hitta saker att gnälla på, Är det inte matchtavlan som kattastrofartat inte visar resultaten från anndra matcher hellst före innan dom gjorts,,Så är det något annat, själv retade jag upp mej o det grövsta sisst hela matchen var förstörd då jag stod och tänkte på den händelsen hela matchen, det facktum att jag fick stå i nässtan två sekunder innan jag vart insläppt genom entren, jo jag tog tid,,, Som allt annat vicktigt man ska ta tid på matcher,,,undra hur lång tid det tar för strimmorna att ta sig från sitt rum till läcktaren, f-n är inte det saker som borde kollas upp??

Friskan: Ber om ursäkt, men han är inte den enda som dömt ut spelare.

Ska välja bättre ord i fortsättningen !

lobben: Varför tilltalar du Kasparov som "ni" är han nån adelsperson?

Kasparov: Konstigt att Timrå inte tagit fler poäng under den period när Andersson fick förtroendet, man lyckades snitta 1,5 mål per match och givetvis skulle Andersson ha hållit nollan, det som är vardagsmat i årets elitserie.
Menar du att anledningen till Timrå katastrofala spel,med missade målchanser, skulle bero på att Andersson vaktade buren ?
Ska bli intressant att följa ER nya hjälte, Kapanen, vad händer om/när han inte håller måttet, kanske redan ikväll?, ska NI döma honom lika hårt som ni gjort med DeRoo och Andersson eller hittar ni någon annan syndabock ?

Eftersom det finns "vända kappan efter vinden" mentalitet här i GB:n, så ska fortsättningen bli väldigt intresant !

Sv: Dagens ris
Friskan:
Bergman kanske fått problem med manuset, vart för lite ångest så anndra delen ställdes in tills dom hittade mer ångest,,,,såg ett gäng sprätta omkring på Blåbergets restavfal, kan det varit det dom letade??,,,Åååångest,,,,

Friskan: Fråga din man. Han var väl på styrelsemöte igår...

Efterlysning!!!!!........nu har "mitt i veckan" passerats och var är Timrå IK:s nya hemsida del:II???????

Olgas furir: Ja, det var kul att träffas och ta del av din supporterrutin! Mycket finns att lära, från såväl mogna som unga supportrar. Folk som säger att samhället blivit åldersfixerat går inte på hockey.

dr Dängroth: Här i sydöst snackas det mest handboll, av förståerliga skäl. Och lokalradion kör fortfarande efter gamla länsindelningen, så jag får rapporter om Rögle istället.

Mif är sig inte riktigt likt i år, men Percy verkar ha bättre tålamod än fansen. Hittils, i alla fall. Ola Nilsson har inte satts på prov så ofta i Mif-tröjan, men han gör en del matcher för Mörrum, för att hålla igång.

Vilken show med Sandström som lucia o Jussi som stjärngosse. Det bör han klara av Kermit, med alla dessa avdankade ljusen!
Vi har träffats Swen, cykeltur från Matfors in till stan!

Olgas furir: Ja, tänk om de kör luciasången som intro. Häftigt. ;-)

Hoppas hinna in till värmningen, vore kul om de kunde ta upp "idioten" igen. Den var vägvinnande.

Ja, ännu ett uppskattat jobb av Skarin.. Tack. Hur är tongångarna i Malmö/skåneland ang årets MIFlag swen?

Håller med dig ang. Deroo. Problemet var att i vissa matcher mot slutet, när de andra lagen visste, sköt motståndarna mot mål bara för att få returen. ex. Sötälje gjorde så och det var något annat lag också. Efter skott rusade 2 man mot mål för att få returen.
Med tuffare backar klarar man kanske situationen.
Vad som har hänt efter Molla är ju i första hand att backspelet har skäpts till. Förhoppningsvis så håller detta i sig.
Malmö. Lucia o Kermit, hur sjutton skall det gå?

Skarin: Tack för "inför matchen". Har skrivit ut den, samt senaste laguppställning. Allt för att få med intressanta detaljer, som när vi får snitsiga mål av Hallin och Fagemo, elegant framspelade av Zäta.

Mif gör väl mål i våra pp-överlägen, som vanligt. Alltså, helst spel fem mot fem, hela matchen.

Oops!

Rättelse

Så: "Att han tycker Casselståhl har varit sämre än Halvardsson är ett mysterium."
ska det naturligtvis vara.

tycker man Halvardsson har varit godkänd kan man inte ha höga krav.

Sv: Gudar och lärljungar!
Nej, en del föredrar tv-soffan framför livet. Det är meningslöst att förklara ibland. Slå på sandsäck, kasta pil på ngn ful logga, spela hockey själv, skrik eller sätt ord på din besvikelse etc. Men visst lär oss också kämpatagen i sporten och att det går upp ibland och ner ibland en hel del om livet i övrigt också. Idrotten fostrar..
Kicken över vinsten är så stor och visst är det lätt att skylla på allt möjligt efter en förlust. Men man har ju själv utsatt sig för detta frivilligt... Så även om man skulle svära att aldrig återvända igen står man där snart igen.
Men för mig som supporter bär det emot att utåt skylla på syndabockar i egna laget eller att envisas med att matchen är förlorad innan den börjat. Skulle jag aldrig kunna leva med tanken på motgång skulle jag hålla på en klubb som alltid ligger högst. Eller att bara dyka upp i medgång..und-vika lära sig hantera oro, smärta och s.k negativa känslor .
Det är naturligt att vilja slippa smärta och lägga den på de andra, skylla på någon. Det är jobbigt att stå i snålblåst. Men belöningen är stor om man härdar ut. Supporterskap förbrödrar dock eftersom man levt igenom något tillsammans och stått kvar. Känsliga människor väljer något annat..

Mkt bra Kasparov!!! De Roo var inte dålig. Den sista att utnämna till syndabock.

Edlunds åsikter
Patrick Edlunds spelarbedömning i matchprogramet, var inte särskilt bra.

Att han tycker att Halvardsson har varit sämre än Casselståhl är ett mysterium. Hallå !
Sen att Robert Carlsson också är underkänt är märkligt.
Rajamäki bästa back, grymt tveksamt.
Och att Andersson får bedömningen "Godkänd" är en skandal.

Timrå har tagit 17 poäng med Phillipe DeRouville i mål
7 poäng (! ! !) med Andersson i mål.
Det säger, om inte allt, så jävligt mycket.

7 poäng på 15 matcher med Andersson, då är han fanimej inte godkänd.
tycker Phillipe har fått nästan lite väl mycket kritik.
Tänk på att: 1: han är bättre än Andersson
2: flertalet poäng Timrå har tagit denna säsong har han stått i mål och spelat bra.

Sv: Lyckopiller & Berömmaskiner !
Givetvis så ska ju också Jimmy vara med och trolla också, för att inte snacka om Moverare, men han var förkyld hörde jag efter vårt första ispass i lördags och lär nog inte våga sig ut igen..

Inför MIF-TIK
Inför matchen är nu upplagd på supportersidan.

Ha en trevlig Lucia alla TIKare!

Lyckopiller & Berömmaskiner !
Gör som mig grabbar och tjejer, käka lyckopiller och skaffa er en Berömmaskin då kan jag garantera att era beskymmer försvinner.

Själv så går jag som på moln efter min första vetsmatch för året, ok lite ont har jag men det går att leva med efter en 10-4 seger mot Heffners.

Ett tips är väl att remma på sig rören och bara ut och njuta i ladan på lördagsmorgonen kl 08.00, kan garantera att man känner att livet leker efter ha fått trolla bort HH lite och slagit ett par tunnlar på actionleffe, plus att man får lite skäll ibland av Coachen Earnie the Eagle, en hård man det ;)

« · 36452 · »