1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601944 inlägg · 6212 ämnen
« · 43538 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Timrå IK - Södertälje SK
Timrå IK - Södertälje SK 4-2

Timrå: - Uppåtgående form med två raka segrar mot Linköping och AIK tack vare stabilt målvaktsspel av Kapanen och färre missförstånd i försvaret. Casselståhl tillbaka, Hallin tar Carlssons plats i tredje femman. Truppen fullständig frånsett Marcus Karlsson.
Södertälje: - Kryssat de senaste matcherna och förlorat i sudden eller på straffar. Lettiske nyförvärvet Grigorij Pantelejevs på plats men osäker på spel. Frågetecken för Stefan Jonsson och Jörgen Bemström.

Matchbild: Timrå öppnar i rasande tempo och går till ledning i början av matchen mot ett defensivt Södertälje som anförda av Juha Lind spelar sitt vanliga kontringsspel.

Målsnitt: 2.39-2.67

(Målsnittet räknas genom att ta (lagets gjorda mål + motståndarlagets insläppta mål) / (antal spelade matcher för båda lagen))

Sv: Peo
Madde:

Varför skulle jag sitta och dricka taskigt rö´tjut!? Jag står för varje ord...

Actionleif:

Och jag menar det! Vissa har den rätta stjärnlooken, andra inte... Du har den!

Sv: Njurunda Comments
Att det är stora skillnader mellan Timrå o Modo är det väl knappast nån som kan säga emot. Och då inte enbart om man tittar i tabellen. Hoppas Timrå klarar sig upp över sista strecket, men jag har svårt o tro det.

Sv: Laddad klack!
Tezzan och Friskan: Jo, visst är det bäst att befinna sig ett par meter ifrån. Men det finns numera smidiga "koncertöronproppar" för den känslige. :-)
Skarin ska ha en eloge för sitt trummande. Och har ni tänkt på att han inleder starkt (volymmässigt), för att påkalla uppmärksamheten, för att sedan gå ner lite i volym och ge utrymme för sången.
Har ännu inte fått mothugg när jag hävdat att han är seriens bäste trummis, så då är det säkert så.

Sv: Overkligt viktigt!
smirnov: Just det, den sjätte utespelaren finns med från start, i form av en sjungande klack. Och nu, när laget kommit på att alla inte behöver leta en borttappad puck i anfallszon, så fungerar defensiven också.

Tezzan: På avstånd låter trumman helt suveränt fint (när nån av de som kan, hanterar den). Men jag förstår att den kan vara "jobbig" om man står nära.

Jag önskar att du hade rätt, att det bara hängde på oss hemmasupportrar. Då hade nog TIK legat betydligt bättre till i tabellen.... Förhoppningsvis kan vi vara "en-extra-spelare" tack vare det massiva stöd som kommer att ges ikväll. Eller hur?

Madde:Du har väl tagit bort Södertälje-pinset helt nu va?!!Visst är det bra drag i klacken stundvis, det kan jag hålla med om MEN:Trumman är på både gott och ont.Den är bra för att dra igång ramsor men när en del är så rädda för att ta i och sjunga med så överröstar den mestadels klacken.Vilket är väldigt tråkigt.Så om alla som har det minsta lilla känsla för laget gav det lilla till röst dom har så skulle vi kunna höras på vida avstånd,tror jag!Det är inte farligt att sjunga eller att klappa i händerna,det är ingen som kommer att skratta åt dig!JAG LOVAR!!!!

Kom igen nu Timrå IK (både laget och supportrar) nu visar vi att vi hör hemma i Elitserien!Både på planen och på läktarna!

smirnov: Tänk så här: Kimmonen har ledningens förtroende, han fick kontraktet. Backarna spelar bättre med en säker sista utpost. Forwards vågar gå på avslut, då de vet att backarna jobbar snabbt hem om pucken förloras. Så, allt hänger på dig (och alla andra hemmasupportrar) - vågar du vinna?
En match och glädje/sorg i taget.

Overkligt viktigt!
Naturligtvis är alla matcher viktiga, men inför dagens match känns det oerhört nervöst. Låt oss säga att vårt älskade Timrå vinner, då kan vi definitivt börja prata om att laget är inne i en positiv trend vilket ger hela laget extra bränsle inför kommande drabbningar. Förlorar vi däremot kanske de två föregående segrarna enbart känns som tillfälliga och huvudena åter igen börjar fyllas med negativa tankar. Jag tror att denna match är en måstematch inför resten av säsongen.
Hoppas det blir ett riktigt bra tryck i hallen ikväll!

zäta: Skicka ett meddelande till "mike66".

Sv: DeRouville till Thetford Mines
Tack för ni som var och dektektiva om Philippe. Jag fick mig ett gott skratt=)... If you only knew...
Coming from Hawaii=)...

jag var in och kollade på 031... och man kunnde klicka på en del i supporter laget.....jag vill också att man ska kunna klicka på mig hur fixar man det då????

El Maco: Alla är vi TIKare i grund o botten...:) Du kan väl trösta dig med att gammFoppa är på väg tillbaka iaf, 73:a som han är...

...om inte annat inser man att man börjar bli gammal... Både Hautamaa och Wiklund är 73:or och hockeypensionärer.

Tänk att Wiklund ville till Timrå han med en gång i tiden.

Jimmy: Sunda reflektioner.

Självklart så är det mkt tråkigt att Mattias Wiklund måste sluta med ishockeyn... På det sättet han kämpat på med skador o trots sin storlek fortsatt spela på samma tuffa sätt... det fanns ett tag i mitten av 90-talet jag inte alls kunde med karln men han har de senaste åren växt i mina ögon, han har verkligen hjärta för Sundsvall Hockey o bara en så sak att han ställer upp för sina supportrar o coacher suppmatchen visar att han trots alla fula saker i derbyna är en bra personlighet... en kämpe som tvingat ge upp karriären är alltid tråkigt vare sig han lirar Sundsvall eller nån annanstans...

Sv: Kapanen
jaja mensan Kapanen är ju en suvärn målvakt..

Freddan är ju duktigare än någonsin också.......

hoppas KAPANEN ska trivas i Timrå...

Sv: Kapanen
Fick leta länge innan jag hittade tråden om Kapanen. Nu när Timrå IK vunnit två matcher i rad, så är det dags att skriva något positivt igen, tycker jag. Alltså, det är kul att Kapanen hittat formen.

Läste i Dagbladet att hans familj ansluter om någon vecka eller så. Hans insatser i målet, kan bli ännu bättre, nu när han inte har provmånadspressen på sig. Och så kan han planera socialt för den närmsta tiden.

Skulle Kapanen ha en dålig dag, så kan vi göra som RFN, ge MVP-priset till andremålisen för god insats med skötsel av båsdörr. Freddan är suverän på den posten, hoppas att han manar på lagkompisarna extra mycket ikväll, det lär behövas...

Jag hoppas ni deppar lika mycket som vi i S-vall Fans gör idag. En hjälte har lagt av ( Mattias Wiklund ) den sista ur den gamla stammen. Jag vet att han inte var så populär hos er men jag vet också att Mattias var väldigt respekterad hos era spelare. Som Casselstål sa efter derbyt i sca cupen " Han är inte värd att kallas kärring Wiklund "

Sörjande S-vall Fan

Självklart är många i publiken medgångssupportrar, kolla in AIK i millionstaden Stockholm, där kan man snacka om dåligt med publik.
Vi är väl också så van med Elithockey nu, så vi har blivit mätt på det. :o)

Bo Wasa: Snittet ligger på 4281... det är väl godkänt men inte mer, tabelläge till trots... MEN på den senaste tiden tycker jag publiksiffrorna varit skrala, med undantag för MoDo på annandagen då... men 5 av de 6 senaste har varit under 4000 och de är inte godkänt för Timrå i ES anser jag... Därför uppmanas alla fans som lessnat att komma tillbaka... än är det inte kört...

Helen: Kommer det upp några SSK;are från kringelstan ikväll?
Det skulle vara roligt att träffa några vänner från staden..

En sk klackledare behövs till kanske 2-3 ramsor. Jag tycker att klacken fungerar väldigt bra just nu. De drar igång ramsor själva, även trumman drar igång några.

GuRRa: Kan du inte vänta med "är ni beeereeedda?" till slutet av matchen? Vad jag kan minnas så har motståndarna gjort mål ganska ofta när det ramsan körts igång...

Skulle inte tro det

Helen:
Inte en chans att vi förlorar i kväll.

Timrå IK är dom bästa.

Räkna med att förlora mot SSK ikväll...

HH; El Maco besvara just min fråga, Givetvis "drar det olika" att ligga 3:a eller klart sist.

Sv: Jonas Uhlin
HH: Det kan ju vara klar fördel om alla skriker på samma gång och formar läpparna till samma ramsa, det låter mycket maffigare då.
Då kan det vara fördel att någon startar igång alltihop.......annars håller jag med dej.

HH: en ganska tydlig skillnad är väl tabelläget?

Laddad klack!
Kul att läsa i gästboken, alla verkar vara så jäv.. laddadde. Kan inte bli nått annat än slakt av SSK i kväll. Jag brukar var bra på att gissa publiksiffran, så jag säger att ikväll blr det 4765 skrikande supportrar i hallen. Jag slår till med ett slutresultat också, TIK-SSK 5-1.

Bo wasa:

Kultur och tradition heter det och visar att alla har inte givit upp,,,

Men vad som förvånar mej i dit inlägg "tom mer än vad sådant lag som modo har"

Vad ser du för skillnad på Modo och Timrå??? vi spelar ju i samma serie, och har slagit Modo ex antal gånger tex,,,,

"Nu måste publiken komma tillbaka" skriver Jimmy Hamrin i sin krönika inför SSK matchen.
Är det något som inponerat på mig i år är det de höga publiksiffrorna trots - tänkte jag skriva - helt avsaknad av både spel och poäng.
Ett snitt på över 4.000 pers är mycket imponerande, tom mer än vad sådant lag som MoDo har.
Jag var in och tittade på Lövens publiksiffror för i fjol när det gick dåligt för "grisarna": på många matcher hade man bara 2.200 - 2.300.Tänkte bara tanken; hade Timrå legat bättre till hade vi säkert haft fullt i hallen på de flesta matcher.

GuRRa:
Det är bra,,,,, men inte utan att jag funderar varför måsste klack och publik, som förövrigt är samma sak, varför måsste de vara som ett koppel Dagis ungar med en lekfarbror som talar om, "Nu barn får ni skrika" ska sådant inte komma själv om man nu älskar sitt lag och vill det väl,,,,

Så ikväll vill vi se tryck i hallen,

har en sång till klacken kolla in filmen remember the titans och lägg in timrå på slutet typ.
na na na na na na na na hey hey hey tiiimrå, na na na na na na na na hey hey hey tiiimrå.
en skön rytm som kan gå ett tag

Vad har Peo för planer numera ? Skall han träna juniorlandslaget ?

Haha .. hempen : du har gjort mig på bättre humör ! =)

DJ Hemp; Har du druckit dåligt rö'tjut??!!

Actionleif:

Ja, med din stjärnlook är det omöjligt att misslyckas... =) Hoppas verkligen att Peo kollade noga (särskilt på polisongerna), så blir han snart geniförklarad igen...!

Sv: Brynäs-Timrå
Skarin; NEJ!!!! Ställ inte till med något nu, jag vill sova några timmar i natt. Du berövade mig på nattens sköna sömn när du skrämde mig!

2 bussar till Brynäs!

Anmäl er i morgon nu.......alla hängivna fans.
Visa att ni är riktiga supportrar.

Låt Maddes telefon gå varm......så att vi kan få i hop till två bussar åtminstone!

ÄLSKA TIK!!!

Friskan; Du har rätt, antalet stämde inte. Nu är 38 stycken anmälda till resan dvs 38 som är säkra på ett bussäte!

Klockan 13 idag var 13 anmälda, sedan har samtalen haglat in!

Det lär säkert trilla in massa anmälningar imorgon också...

GuRRa: BRA, ställ dig där du så blir det genast mer tryck i klacken, jag vet inte om jag räknas till gaphalsarna, men jag hänger på jag.... Och komihåg, för att komma upp i Uhlins klass så blir det AV MED TRÖJAN!!! =))

Väl mött i kråknästet... Nu lyfter vi taket, Krossar tälje och väcker liken i klacken!! Forza Timrå

Vafan sluta gnäll!! Måste Jonas stå där varje match?
Kan ni inte skrika utan honom? Får ni skuldkänslor när ni skriker om han inte finns där och sätter igång er?.

Har ni tänkt på att han kanske inte har lust att stå där och skrika varje match. Man blir ganska utsliten i halsen av det vill jag lova. Jag har ju stått där själv några ggr å försökt få igång klacken.
Å det var inte det lättaste. Skakig i benen blir man eftersom räcket inte är speciellt stabilt. Men att få igång alla så kallade "gaphalsar" är inte så svårt. Men det är inte bara dom som ska skrika. Alla måste hjälpas åt. Nu ska vi möta SSK i morgon så då vill jag se, höra och hjälpa till att skapa ett sjuhelsikes tryck i hallen.

Om nu inte Uhlin kommer i morgon tänkte jag ställa mig där nere på räcket och fösöka få igång några ramsor.
Så jag hoppas att så många som möjligt hänger på.

KROSSA SSK!!!!

Jaa .. ja tyckte han kollade in mig .. måste ha tänkt .. de dära var den dära nummer 6 i supportermatchen .. kanske vore nånting de :P

Peo
Kan stolt nämna att jag såg Peo Larsson på stan idag, han gick och rastade hunden, kanske tar han hunden till hjälp för att leta eventuella nyförvärv till Småkronorna?? Den saken måste redas ut..

han va väl på premiären tror ja... fast då kom man juh så jävla sent å fick gå te södra =( sen ha ja hört att han va där mot brynäs...

Les Red Eagles de Timrå -det låter det..
30: returer ska väl direkt till en back? "drickaback".

ToBBaZ: Ja, det kan man ju fråga sig.. de borde nästan ta bort han från reklam jingeln på fyran. Har inte sett till karl sen stan brann...

Jonas Uhlin
Var har Jonas Uhlin tage vägen då??

Ett tips är ju att använda Altavistas översättare på babelfish.altavista.com/.

Kopiera in den franska texten och översätt från franska till engelska så blir den ganska begriplig.

« · 43538 · »