Madde: Jag tycker du har fel. Visst måste vi kunna snacka om vakters dåliga uppträdande här på hockeysnack... Ordet och åsikter är väl fortfarande fritt?
Jag tycker det är för djävligt att flaggpinnar mm. godtyckligt konfiskeras. I Linköping blev dessutom en TIK-supporter hotad med att bli utkastad från hallen för att denne bara tilltalade en snaggad brojlervakt.
Det är ju för helvete dom felprogramerade vakterna som försöker skapa dålig stämmning och därigenom bråk. TIK-KLacken måste väl vara en av dom minsta säkerhetsriskerna i världshistorien? Nästa steg kan vara att linda in hela klacken i gladpack för att undvika att någon använder knytnävarna...
Översittarfasoner är det värsta jag vet. Och att förbjuda konfetti? Varför? Är det för att man är rädd att det ska hamna på isen? Eller är det bara jobbigt att städa bort?
Sedan är det den här godtyckligheten... Här har man suttit i dagar och knåpat på en rödvit jätteflagga... Så kommer helt plötsligt en grinig vakt och börjar yra om PVC-rör mm.
-Det ska bara vara så! Säger han. Annars åker du ut och i fyllhäcken. Så blev jag tilltalad av en vakt i skyddsväst och öronmussla, när jag var nykter och på besök i Globen.
Pinnen hade inte hållit för att jaga livet ur en hamster med... Garanterat.
HH: det som är lite synd då är väl att det bara blir halva klacken som skränar den ramsan,,,Den ena halvan är ju halvvägs på väg ner till Leksand redan...Men det var ett bra försök iaf...Ja ä mä jaa...Så länge chansen finns att slippa kvalserien och det finns poäng kvar att spela om så tycker jag att vi vägrar kval...Lall On Lall On..De Lallande Fånarna lever ännu...
Dalan: Jag tycker att den bästa stämning i den röd-vita tillresta skaran kom i slutet av matchen. Då hade redan flaggorna konfiskerats! Någon trumma hade vi inte heller med, konfettin var kvar i sina påsar då.
Varför tjafsa om något sådant i gästboken? Ring Brynäs eller skicka ett mail till klubbdirektören. Det kan alla göra! De har ansvar för vakternas beteende. Gör bara inga osmakliga jämförelser då!
Precis. Ska de ha hårda regler så ska de gälla både borta och hemma klack.
När jag sa till vakten om träpinnen som en unge i brynäspubliken hade fick jag till svar "Den där tandpetaren kan man inte slåss med" Nej, men man kan sticka ner folk med den om det är så att man vill slåss. "Ja, kanske det"........ Helsjukt!!!
Jag tycker att laget fick ett väldigt bra stöd. De tog två flaggor och ville ta konfettin men vad ska det spela för roll? Ni kan inte ge upp för att någon inte har samma visioner som er!
Friskan. Jag vet inte vem eler vilka du fått skäll av. Det var ju du som berättade detta idag.Min fråga var ju: Vem jar du fått skäll av ingen i hockeysnack eller.. Three points vs Luleå, but we need more than that Yes, I´m a rockie
Friskan; vad då "fått skäll". Om detta nu är "pudelns kärna" är det väl bara att hoppas att Molin hinner träna så killarna får upp flåset så snart som möjligt. Men visst är det konstigt att vi tappat "alla" matcher på slutet. Sedan har jag hört en massa men det skriver jag inte här eftersom det bara är hörsägen.
Tycker det bara är pattetiskt av en aragör att haka uppsig på ett spö, om det är gjort i PVC eller glasfiber som tydligen vårt är,,,,Så skulle jag hellre som aragör släppa igenom ett glasfiber spö. För alla som brutit av ett PVC rör vet att det blir vasst som en kniv i ändan, meddans ett Glasfiber rör blir fransigt och mjukt,,,,,,
Men färdig diskuterat nu låt brynäs klacken lämna sina flaggor ute nässta möte i ladan så är det kvitt,,,,,,,,
Madde (rulla bulle) vill inte lägga mej i och har inte provat det som det baseras på, men skulle tro att det är godare med det som ska vara i stället,,,,,
Nästa match tar jag med mig träpinnar till Gavlerinken, om jag nu vill visa mig där något mer, förde verkar iaf vara tillåtna, iaf i brynäs publiken.... Men PVC rör var också tillåtna, misstaget var att de inte gav något specifikt mått, men jag kan lova att brynäs flaggan i deras klack var lika grov som Knylans...
STASI vakter är vad de är, försöka förstöra stämningen i sveriges iaf snällaste och roligaste klack med att försöka stoppa konfetti regn och flagg viftning... Det är en sak med samma regler för alla, men sån här diskriminering är helt jävla sjukt...
Actionleif; Uppenbarligen missade du o Knylan att flaggan o röret stod utanför förrådet. Jag o Dalan såg det iaf och vi tog hand om de konfiskerade sakerna. Ni studsade däremot ganska bra när vakten slängde ut er... Du bangade dessutom vår planerade utgång, skäms på dig!!!
Man kan få skärsår av papper, därför kommer nog ett förbud om konfetti snart... De där små papperspluttarna slinker ju in överallt! Stämningen blev givetvis en aning irriterad men alla kämpade bra ändå. Helskoj hade vi det ! Jag fick några erbjudanden för min keps, signerad av Mille, som jag faktiskt hade på mig! Även några bjud på mina urtjusiga sockar...
Det interna skämt som vi hade under senaste resan till Ö-vik verkar de flesta hänga på numera ("Rulla bulle"). Undrar hur många som förstår vad det är baserat på...
Tyvärr fick jag inte träffa El Krocko men det får vi ta nästa gång, kepsarna till 08;orna har däremot överlämnats.
Friskan. Om du sagt sanningen, dvs att spelarna inte pallat för att sköta sin sommarträning, så kan väl ingen klandra dej för detta. Det är ju rena sanningen.Vem har du fått skäll av, ingen som skrivit i hockeysnack i alla fall. eller hur?
Smokey.. en skarp iaktagelse av dig.. Frågan är..får foppa bästa vård over pölen?? tror själv att Fobba inte är skadad..han är mutad amerikanarna gör allt för att få OS guld
smokey: Härlig konspirationsteori! :) Jänkarna har skurit i Foppas fot för att öka chanserna till guld! Det är ju solklart. Märkligt att jag inte tänkt på det tidigare... Ska bli intressant att se hur många av våra nhl-exporter som kommer till start till slut. Kanske slutar med att vi får ställa upp med Z och Jönsson och som backar får vi slänga in Hedberg och Hardy. Tellan kanske klarar sig så han kan få stå.
Var det ingen fler än jag som reagerade över Foppas kryckor efter den där märkliga operationen?
Han såg för tusan ut som en skadad krigsveteran från första världskriget med dom där hiskeliga kryckorna som räckte ända upp under armhålorna... Det enda som saknades var ett blodigt bandage runt pannan...
Sådana där kryckor finns nog inte ens i våra mob-föråd.
Kan vi lita på jänkarna? Har Foppa fått den bästa läkarvården som går att få? Vad kan dom göra för att vinna OS-guld...
Tyvärr har Laken rätt gällande träningen - jag har varit inne på det tidigare. MoDo tränade 6 ggr i veckan i somras emedan Timråspelarna fick sköta sig själva. Timrå har vunnit en (1) sista period i år och det var borta mot LHC senast, i övrigt bara förluster i sista perioden ( om vi bortser från några få matcher där Timrå så att säga redan förlorat innan den 3:e började ). Ett bra tränat lag klarar hela matchen men det har inte Timrå gjort. Det kanske med andra ord inte är i huvudet ( "rädd att vinna" osv enl Peo ) det suttit utan i benen.
HH: Håller med dig i vart enda ord du skriver förutom det om Hautamaa, klart det är ett avbräck att få en sån viktig spelare skadad... Skadorna är enligt mig den största anledningen...
Ledarbiten har du helt klart rätt i... den blev aldrig ersatt o Peltomaa klarade tydligen inte av det... men nu verkar Åhlund tagit tag i det där bra... det känns skönt...
Ser ingen större skillnad i klass på DeRouville och Kapanen faktiskt... Båda är högklassika målvakter som inte ska beskyllas för någon förlust... det är min åsikt o vill helst inte driva nån vidare diskution om detta eftersom det är en aning uttjatat...
Nike89: Ja, det låter ju mkt lovande isf... tycker han klarar att stå upp bra trots sin storlek... sedan är han nog bäst i Sundsvall rent tekniskt sett...
Zetterström var imponerande bra idag mot Huddinge... Han snurrade rejält med Huddinges backar i sarghörnen, fick mkt speltid, I PP gick han trots sin storlek in o tog stryk framför mål... Han slog ett lysande målpass till Daniel Olsson som bara behövde slå in den i öppet i stort sett... Hans kedja med just Olsson och Jimmie Lindström stod för Sundsvalls alla mål i förlustmatchen med 4-3... Kan oxå lägga till att Zetterström var helt ren framför mål och fintade bort Axtilius i HIK-målet men denne målis lyckades helt otroligt nog hinna slänga fram plocken o plocka pucken när Zetterström bara skulle lägga in den i öppet....
Tägtström spelade i det tredje backparet tillsammans med Lija... Lilja hade ingen vidare dag o blev till sista perioden utbytt mot Weine Sjöberg... Tägtström är en defensivt stabil back som inte hade några problem att stå upp i närkamperna... han var inne på ett mål bakåt, då han vart ensam med 3 Huddinge-anfallare i en kontring efter att Marcus Lilja gått bort sig...
Bäst i Sundsvall för dagen var Tjobba Nänsén... Han var grym i närkampspelet o lossade av många tunga backskott i matchen... Bäst på plan var Huddinges målis Jan Axtilius, gjorde en 3-4 riktigt vassa räddningar o vann matchen åt dem... Huddinge som annars spelade torpedhockey med bra fart och offensivlusta...
Kan oxå tillägga att tyvärr verkar Niklas Dyrén vara lika mogen o ha samma lagkänsla som han hade i TIK... Nu när Jakobsson står vägrar han precis som han gjorde i TIK då Manne fick stå att stå o öppna båsdörren... Han pushade inte på sina lagkamrater o han klappade inte ens händerna då Jakobsson gjorde en bra räddning... Jämnför detta med Freddans agerande i båset... Ynkligt Dyrken...!
GuRRa: men det där lär man säjj om juh!!! det är juh bara att fixa PVC rör till nästa gång vi gästar Gävle!!! förövrigt tyckte jah vi skötte ossjävligt bra där nere... hehe... hela ladan började asgarva när vi sjung "vi ligger sist i tabellen" =)=)
....var den där vakten utanför ingången som sa att teleskoprör var förbjudet inne i Gavlerinken. Det kunde tydligen användas som slagvapen eftersom röret var så hårt. Jag tyckte det lät otroligt löjligt och frågade vem han trodde skulle vara så dum att han skulle börja slåss med ett 5 meter långt plaströr med en stor flagga på. På den frågan svarade han...."jag vet inte".
Men när vi kommit in i hallen fick jag syn på en annan stor flagga i Brynäsklacken å blev lite butter. Så jag gick ner och talade med en annan vakt som fanns på plats inne i hallen. Han berättade då att det var ett PVC-rör till den flaggan.
Han berättade även att LEDNINGEN bestämt att det inte skulle få förekomma teleskoprör på läktaren. Det svaret tyckte jag bättre om än det som vi fick utanför arenan.
Jag tror att det blivit bestämt så för att Brynäsklacken ska synas mer än bortasupportrarna. Men men, regler är regler, och sådana ska man följa oavsett vilken arena man är i.
Vi tar en seger på Torsdag i stället. TIK POWER!!!!
Jag hoppas att vi byter så få spelare som möjligt nästa år. Det är lite det som varit haken i år. Inte fullt fungerande grundspel. Om våra småttingar på backen Styf-Källarsson-Wallin-Halvardsson får växa på sig kan det bli något bra. Styf och Källarsson har ju gått fram sedan i fjol.
Resonemanget bygger på att vi har förmånen att få spela elitseriespel.
Halvarsson har spelat upp säg betydligt efter nyår!!! däremot värkar Walling aningen vilsen!!! Årets utropstäcken, det som utväklats mest är iaf Hallin!!! han kämpar o har säg i varje match!!!!