Krockar går att undvika. Annars finns det ju alternativa hallar ifall det olyckliga skulle ske. Birsta är givetvis det bästa stället att förlägga arenan förutsatt att det nu är Dragons och TIK som ska spela där.
Det kanske kan vara bra med en sådan arena där vi kan se alla lag, men vad händer när matcher krockar och varför sätta arenan i Birsta isf? Dummare ställe får man leta efter....
Det finns inget hinder för att bygga en arena där man kan "stänga ner" halva arenan t.ex. en övervåning som täcks för. Tror att dom har det konceptet i Hartwall Arena. Därmed kan man anpassa arenan och göra den gemytlig för det antal åskadare man hoppas få i de olika sporterna.
Ingenstans för dom finns inte, men som samarbetspartner vid en högst eventuell nybyggnation i Birsta så är väl Dragons den enda reella samarbetspartnern. De skulle dock, som du påpekar, få rikta in sig på att, i bästa fall, spela inför en halvfull stadion. Eeehhh ................å då blir det väl detta egentligen aldrig aktuellt ........
Bättre en nästan full 5500 personers läktare i Timrå än en halvfull 8000 personers läktare i Birsta.(min personliga åsikt, utan inblandning av nån annan i familjen).
Frågan är varför IFSH skall vara med. För ett publiksnitt på 5 -600 så räcker väl Kattlådan. Och nån större ekonomisk kraft har väk inte dom utgett sig för att vara ............. Dragons är nog en mer logisk samarbetspartner. Men personligen så vill jag se en upprustning (ombyggnation) av Timrå isstadion.
Gå in och rösta , själv tycker jag att man borde se över alternativet istället för att lägga ner en massa pengar på att fixa till den som redan finns. Kommer troligtvis att inte att bli något dyrare i det långa loppen
Som jag sagt tidigare, exakt de siffror som bäde ST och Dagbladet hänvisar till gäller fär Pavel Skrbek den aktuella matchen. Det skulle vara intressant att få veta vart tidningarna fått sina uppgifter...
Jimmy- hittar inte fram på länken, men: på ESPN´s site står Robban bokförd för en match. Men, är man med på bänken och i laguppställningen men inte får någon istid - räknas inte detta som en match ändå ? Således, är jag fortfarande tveksam till Robbans eventuella NHL-debut.
Jag är tveksam till uppgifterna on Schanbls NHL-debut. Enligt ESPN´s utmärkta statistiksida, framgår det att de 10 byten och drygt sju minuters speltid som både Dagbladet och ST skriver om har spelats av Pavel Skrbek och inte Robert Schnabl. Finns det andra uppgifter någon annanstans?
Nike 89: Det är nog ingen idé du tävlar ändå. För jag brukar ha sprit som priser i dom däringa tävlingarna... Och jag är rätt noga med att pristagarna är vid sinna sinnens fulla bruk... Plus systemgodkänd.
Jag har fått några klagomål på min "profiletävling"
Frågan är tydligen vad som ska kallas mestrimm på en Puch Dakota?
Många hävdar att bingförgasare och ställbart skulle vara lite på samma nivå... Någon ville att Bingen skulle bytas ut mot typ jackat och planat för att förenkla tävlingen.
Men jag vidhåller nog att mina tre alternativ är klart tävlingsbara.
Märkligt att så många har problem med Ralf Edströms fotbollskor...
Aldrig i helvetet att HV skänker några poäng till SSK, när viktiga placeringar i serien står på spel... Inse att vi är sämst i elitserien, men hoppas att vi är bäst när det gäller - i kvalserien!
Man fick nästan för sig att det var en läggmatch, så dåliga var HV71. Nu lär så inte vara fallet, en riktig bottenmatch utan tempo och kreativitet var det i alla fall. Wasa: Precis, tur att "Molla" hinner träna upp grabbarna lite inför kvalserien.
SSK m fl lag har förmågan att spela "smart", det har inte TIK... Kapanen är bra, men ingen matchvinnare som Wanhainen... TIK ligger för långt efter, har inga riktiga matchvinnare varken framåt eller bakåt och lagen ovanför plockar för många poäng... Våga inse Kvalserien!
Måste säga att det såg lite underligt ut att HV så plötsligt vart så dåliga. Man krockar med varandra så att Bemström promenerar in med 3-2 pucken på en Stefan Liv som bara gjorde ingenting.
Någon har i ett tidigare inlägg dryftat samma sak men jag tänkte att det skulle nog inte gå i Sverige, men f-n vet.
Bo wasa: Kommer aldrig att acceptera att man snackar om en kvalserie så länge det finns en chans att undvika den. Som det ser ut nu så har vi 12 omg x 3 poäng kvar att spela om = 36 poäng att spela om....
Och hyfsat bra avslutning på serien, de fyra sista omgångarna kommer det att avgöras sanna mina ord...Malmö hemma..AIK borta..LHC hemma och SSK borta...Den som lever får se och jag fortsätter att vara en Lallande Fåne jag...
Vi har ju HV i KA på lördag, 19/1 och borde ha en bra chans av det man fick se i kväll...Riktigt dåligt HV spel och SSK spelar ju som vi är vana att se dom...
Krävs nu att VF vaknar till liv och spöar LHC på torsdag och att vi klappar dit Luleå..Sen är vi med igen och totalvägrar kval..Lika bra att ni inser att det inte kommer att bli någon kvalserie för Timrå IK...
Ännu ett resultat som visar att jag har rätt - Det är en teknisk omöjlighet att ta in 10 poäng på 16 omgångar. Övriga lag som vi slåss mot vinner lite då och då. Börja därför redan nu träna ner inför kvalserien - vilken i och för sig kan bli säsongens höjdpunkt !
VF - DIF 0-6... Överraskande stora siffror, men DIF är förstås revanschsugna som fan. HV - SSK 2-3... 2-0 till HV efter två perrar, men falafelbagarna har vänt, satan!