Nike89: Du får nog finna dig i att vara lillebror tillsammans med klubbar som Nolby Hockey,Njurunda SK, Kovlands IF,Töva Tigers, bara att inse att även ifsh är en farmarklubb och har alltid varit iaf i mina ögon...Kan liksom inte fatta snacket om hur ifsh ens skulle kunna konkurrera med Timrå IK...
Nike89:Vi lite äldre har nog betecknat Tunadal som gökunge både i Heffners och Timrås lilla fågelrede. Om du inte förstår symboliken så kan du väl höra av dej så ska jag försöka förklara för dej.
JA! Se vart Örnsköldsvik SK lirar nu, de har till och med snacks om att lägga ner A-lags verksamheten pga är för dyrt att ha var laget. Jag är rädd att Sundsvall går samma väg till mötes ifall man gjorde som du tycke.Ska Timrå ha monopol på att spela elitserin? Så inget annat lag får ens försöka att gå upp i elitserien även om Timrå skulle ramla ur? I fall Sundsvall ska kunna gå upp så måste Timrå ramla ur och de gör vi inte genom att hjälpa Timrå. Det är glasklart.
Om Timrås elitseriespel står och hänger på Sundsvall då är man väldigt illa ute. Det känns mer som Timrå vill kunna ta kontroll över Sundsvall och styra efter det som passar Timrå bäst.
Timrå har blåst oss på konfetti en gång och de ska man banne mig inte få göra igen. Det är lätt och be andra offra sig för sin egen vinnade.
Uncle Hans: Håller verkligen med. Sen så är det som Albert Svanberg sa att en sån omröstning ska inte skötas av folket eftersom det då bara röstas på saker som inträffat ganska nyligen. För mig vara det överraskande nästan att fotbollslaget från 1958 kom femma eller om det var sexa. Svenska landslag har verkligen presterat mer än vad det som inträffade i Lillhammer OS. Sen så skulle jag nog vilja godkänna Vm Laget från 1994 som vinnare av den där tävlingen.
Sen så kan man ju förövrigt undra hur man kan placera ett Innebandylag som åtta (osäker på dom där sifforna) över Sveriges genom tiderna bästa landslag då dom vann ett VM på hemmaplan som väl hade kunnat gå av stapeln i Sverige eller Finland eftersom Innebandy inte var så otroligt populärt i andra länder. Skamligt.
swen: Tror det är dom förbenade ishallarnas fel att så få går i kyrkan,, Jo sedan ishallarnas uppförande med des konstfrusna is, insåg gud skapare att han behövde inte leverera mer snö till moderjord, och därmed försvan slädföret för de kyrkobesökarna,,,,,,var någon gång då som jag slutade tro på Tomten med, se han försvann ju han med och allt är de ishallarnas fel
I gamla tider, när vintrarna bjöd på slädföre i Skåne, var kyrkorna välbesökta. Nuförtiden är flera kyrkor rivningshotade. Hmm...ingen ishall, tomma kyrkor. Finns där någon sysslolös arkitekt som kan utveckla en idé för Österlen? ;-)
För satan, fins inlägg och fins det inlägg, och vissa får en att känna sig som en potenslös gammal fabbo,,,
Då man komme till insickt med att dagens Ungdom inte vet vem ingemar Stenmark var, eller Att Björn Borg facktiskt stod och viftade med spaden med ett nät mella sig och motståndaren, och att han inte hela livet varit Kallsong fabrikör eller stått som varumärke för något besynnerligt After chave, utan han har facktist varit idrots man med,,
Får en att fundera om det har med det stora mediala utbudet som fins idag att de får inte plats, det visas inte så mycket från sådana kulturen idrots legender, själv vet man vem Ingo var men då var man uppväxt med två tv kanaler och ingen video, så det fans utrymme då,,,inte vet jag
Farbror Hasse: Det är fördjävligt! Men min egen grabb har ingen aning om vad Stenmark pysslade med... Eller att Gunde Svan varit något annat än lekfarbror på fortet i sina tidiga år...
Själv tycker jag att en envis kille utan både ben och armar som dom skrev om i någon tidning borde blivit århundradets idrottsman...
Bestämde mig när dom visade bilder på den där dopade bobåkerskan på idrottsgalan...
Visst fick hon också någe fint pris för några år sedan?
Innan det blir er tur ska säkert Finn-Olsson, Jocke Eriksson och några andra personliga favoriter dit och testas. Skulle det gå fel, då ligger ni nog bra till.
Har vi något OS lag kvar snart??? Annars så har Timrå ett relativt skadefritt Supporterlag som dom kan skicka ner,,,,,ööööö,,,om dom stänger alla ÖL tält före
Friskan: Jo, det är klart. Zätas dragning har nog bara visats i svensk tv, så den funkar kanske i OS också. Men för att avbildas på frimärke, behövs något alldeles extra.
Farbror Hasse: ...och nu, när de bästa är med i OS, så är inte Foppa med. Trist, den där nya straffvarianten hade annars varit kul att se. Något för Zäta att öva in kanske?
Måste säga att jag är lite störd över den höga ranking som OS-hockeylaget årgång 1994 får i alla möjliga sammanhang och senast i idrottsgalan igår. Alla verkar ha glömt att det var som en vanlig VM-turnering i ishockey, d.v.s. landslagen hade inte sitt bästa manskap med. Canadalaget var väldigt stjärnfritt exempelvis. Paul Kariya var visserligen med, men det var i början av hans karriär och han var inte etablerad i NHL då. Detroit hade exempelvis en fjärdelineforward med som heter Greg Johnson som året därpå avvecklades p.g.a. att han inte platsade i Red Wings. Nej hade inte Foppa gjort sin magiska dragning så hade det här laget varit glömt för länge sedan.
OskarB: Jag instämmer. Ibland undrar jag vad förbuden egentligen är baserade på, kan det vara någon enstaka händelse som får en klubbs ledning att vakna till eller är det i förebyggande syfte man skapar förbuden?
Problemet är inte själva supandet, "problemet" är mitt rättvisepatos... Ingen ska fan komma och sätta sig på DJ Hemp eller hans skyddslingar! Om det så ska sluta i fyllhäcken...
Friskan:
Ibland och ibland... EN gång gjorde du en stark insats, den är jag fortfarande tacksam för...!
I Kinnarps är läktarna både höga och branta. Det blir ingen bra kombination när man ska kasta konfetti, och följdaktligen har det hamnat på isen ett flertal gånger. Kanske har det inverkat på totalförbudet? Inte för att det har slutat kastas konfetti i Kinnarps...:) Förbudet är trist, för konfetti är effektfullt och föhållandevis enkelt och billigt.
Var i alla fall på tiden att nån form av samverkan skedde mellan klubbarna. Vore ju kanon om de påläggskalavar som är duktiga i Allsvenskan men behöver lite tid för att kliva in i Eliteserien kunde göra lite nytta för laget i stan å samtidigt utvecklas/mogna. Mer sånt (naturligtvis skall det bara ske då Sundsvall känner att spelaren är en förstärkning).
Att nu detta bara var över Januari är en annan femma. I framtiden kanske man kan få igång bättre samverkan (förutsatt att TIK håller sig kvar;).
Precis vad jag alltid har tyckt. Det värsta är dock att jag aldrig ger mig och därmed hamnar i fyllhäcken. Men numera åker jag inte på några bortaresor, så risken för fler häckbesök är minimal...
Felet är helt enkelt att vi är för snälla och trevliga varpå guljackorna passar på spela allan på ett sätt de nog ej skulle våga mot typ Black Army utan att ha kravallpolisen i närheten. El Ma.. Krocko upptäckte detta när han ifrågasatte hur vakterna i Globen inte vågade plocka bort den stora snaggade biffen, som skrek okvädningsord och försökte provocera fram bråk, men väl skällde ut det barn som sprang i gången. Givetvis ville de slänga ut honom snarare än busen. Tyvärr är det bara att konstatera att det på skalan "vi som inte kom in på polisskolan" nu även kommit en kategori: "vi som inte fick bli väktare", dvs med gul jacka och makt kompenserar man avsaknad av såväl hjärna som muskler mot välartade supportrar och vågar inget göra när det verkligen behövs...
Sorry, det gick lite fort där, såg bara att det började på Z har ni några nyförvärv på gång ??, på vår officiella sida så flödar ryktena just nu om tjecker och slovaker och allt vad det är, blir säkert inget av det tror jag !
Smokey: Det är en sak att diskutera vakternas uppträdande, men man behöver inte göra så osmakliga jämförelser.
Jag blev själv inte precis glad när jag såg & hörde om deras översittarfasoner.
Jag var ganska imponerad över att vi fick vara där och öppna käften. Väntade bara på att någon skulle säga till oss att vi utgjorde hets mot folkgrupp.
Konfetti på isen kan ju vara farligt för spelarna, men hur stor risk är det att papperet ska hamna på isen egentligen?!