1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598842 inlägg · 6213 ämnen
« · 6197 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Z som prospect i Red Wings
Förlorad för Timrå, vunnen av Detroit! Steget "över" är naturligt för Z, om han uppvisar samma eller ännu bättre kvalité denna säsong!

Z som prospect i Red Wings
En uppdatering från Detroit Red Wings prospect sida avseende Z

"Zettreberg is no doubt the best prospect in the Red Wings organisation and he will sure become a good Nhl player for years to come."

Sannolikt är han förlorad till nästa år, eller ....

Sv: Bäste tränaren i Timrå genom tiderna...
Måste vara Eje Lindström som tränade TIK från 1970 (?) och en 5 - 6 år framåt. Eje var en lysande taktiker.

Men det är klart att Peo närmar sig alltmer ...

Sv: Bäste tränaren i Timrå genom tiderna...
Eje Lindström är utan tvekan den bäste.

Bäste tränaren i Timrå genom tiderna...
Det har ju tidigare diskuterats vilken spelare som är Timrås bästa genom tiderna. Vem är då bäste tränare genom tiderna? Är det måntro Peo Larsson eller tycker ni gamla stofiler att det fanns någon "back in the old days" som var bättre? Peo har nått väldigt stora framgångar, men de riktigt stora framgångarna var ju som bekant på 70-talet.

Sv: Timrå - Färjestad....
Nja, jag tror på mina 2-5... Färjestad kommer från Karlstad, solens land... I Sundsvall regnar det bara...

Jag har ett "ess i rockärmen" o har för säkerhets skull garderat med egna underlakan hemifrån!!! Fy f-n papperslakan! F-n vad obekvämt, huvaligen bevare mig väl! Nu LADDAR vi för en het hockeyduell imorrn kl.16.30 i Klanghallen,Brunflo i "Jämtland Hockey Cup" mellan fjolårsfinalisterna Färjestad o pånyttfödde Timrå IK!!! Må bäste lag vinna! TIK!! Du vet mitt tips: Jag är ju lite "weird" i huvet, ja vet så jag tippar 7-2!!! Robban Carlsson gör första målet!!! SKål tamejfan!!!

Ernie Eagle:

Kom ihåg bara att man är tvungen att ha värdelösa papperslakan i sängen som trasas sönder vid avancerad sexutövning...

Jajjemensan!!! TAG SKYDD ALLE MAN!!! UR VÄGEN ANNARS SKJUTER JAG!!! Nu jävlar blir det liv i luckan på Pliktverket i Ö-sund! Stackars surjämtar, INTE en lugn stund så länge jag befinner mig i stan! Så dom får väl ta o plombera eller säkra vapnen innan jag dyker upp så jag INTE skjuter något vådaskott på nån oskyldig stackare...*ha ha ha*

Sv: Timrå-HV71
OskarB:

Nej, det finns väl ingen anledning! Sundsvall är en dekadent industristad i svår misär... Jag avskyr blotta tanken på att jag åter bor här, den enda anledningen är mina nära och kära... Min ångest är svår, jag dränker den i gospel och droger...

så sjöstedt ska mönstra .... hualigen :)

Oraklet:
Nej, det är en sak att bara ge ut tillstånden, men varför inte ta tillfället i akt? Jag skulle gissa på att möjligheten att få se premiären skulle locka ett par tusen åtminstonde. Varför då inte arrangera det hela tillsammans med HV? Det är bara att se till att det framgår under sändningen vem som "sponsrar" det hela. Det sitter ju trots allt ett par tusen potentiella abbonnenter på läktaren... Det blir ju hygglig Goodwill om inte annat. Nu blir det ju motsatt effekt.

DJ Hemp:
Fast någon sundsvallsbo blir jag nog aldrig. Jag är alldeles för hemkär...

TIK-Färjestad 7-2 (1-0)(4-2)(2-0) Skott: 46-30!

Första målskytt: 1-0 Robban "Dirty" Carlsson tid: 08.05!!!

OskarB:

Där ser man... Civilekonom, Jkpg, Torpa... Oskar går i DJ:s fotspår... 1991 var året, även om jag senare flyttade till Öster... En lya på Norra Strandgatan med en fantastisk utsikt över Vättern... Besökte ofta Rosenlundshallen (R.I.P.) om vintrarna, stod intill "Klapp och klang"... Jkpg - staden som alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta!

Sv: Brunflo cupen
Hejsan Bosse Bly! Detta är Sjöstedt o jag ska upp o se cupen i Brunflo! Ska även mönstra så jag åker upp imorrn men mönstringen är på Torsdag o ev. blir jag klar på torsdagkväll eller fredag o då är det så från torsdag till fredag o (kanske) även fredag till lördag behöver nånstans att sova! Vet Du nån som ska ligga kvar eller så på nån camping i sådana fall hade man ju kunnat delat på kostnaden för ett rum eller en stuga! Du kan ju om du läser detta ringa mej på min mobil: 070-2424586!!! Morsning korsning! TIK RULEZ!

Att man inte vill ge tillstånd till HV71 bygger nog på att om man sitt tillstånd till en arrangör som ploppar snart fler upp med samma frågor. Hur skall man sedan motivera ett nej ! Nä det är bara att inse att de där sabla Tv-mogulerna tar över vår värld.

stryk med 3-1 ,, målet av tuffe viktor

det blir 4 - 3 till TIK, Timo P stänker in ettan!

dr Dängroth:
Du har rätt i att ISPR äger rättigheterna, men enligt webmaster på HV71.se så har Canal+ köpt rättigheterna för premiäromgången och stoppar HV's planerade visning trots att man inte tänker sända matchen själva. Något som ter sig märkligt i mina ögon, men de kanske tjänar något på det som jag i egenskap av civilekonom inte kan klura ut... HV hade fått klartecken från ISPR, men det sket sig alltså senare...

2-2
Micke Simons gör första målet
Styf stänker dit andra i PP

det är lungt timrå vinner med 3-1
första målskyten är mattiasson

Du menar Jindrich......

timrås 1a målskytt....jiddrich

TIK-FBK 3-1
första målskytt i matchen:fbk:s Dieter Kalt

Nja... Hä blir nog stryk, det! TIK - FBK 2-5. Juha hänger första TIK-baljan då...!

Timrå - Färjestad....
Ska dra igång med de dära spekulations snacket igen.

Resultat imorrn? Vinst Timrå eller??

Första målskytt??

Själv tro jag att det bli 3-2 till Timrå och att Crippe gör första målet!

Sv: Snabbast
Jimmy:Timrå IK

Sv: Snabbast
Friskan: Vilka ligger etta då?

Snabbast
Supporteklubben ligger klart 2:a i utskick av medlemskort, fick sässongens upplaga av medlemskort i klubben förra veckan.

Sv: Bäst i Timrå genom tiderna?
Självklart är Lennart "Lill-Strimma" Svedberg störst. Se bara vems tröja som hissats upp i taket! Jag ville bara visa att det funnits fler TIK profiler, en namnorgie av dessa legender, visa att klubben har en fantastisk historia. Hockeykultur. Och inte var varken Tåget eller Olle Åhman glömda. Varje tid har haft sina stjärnor och sina slitvargar. Men visst väcker alla namn en del härliga hockeyminnen.

Det skulle vara kul om någon skrev mer om hur det var på 50-talet och tidigare! Fler ögonvittnesskildringar från 60-talet vore också intressanta!

Tror inte canal+ äger några rättigheter i dagsläget. Det förhandlas visst om den möjlighten. Jag skulle tro att tyska ISPR äger rättigheterna. Canal+ köper in sig. Samarbetet mellan den nu debatterade hockey siten Hockeysverige.com innefattar TIK, Svenska Ishockeyförbundet och elitserielagen.
Om detta kommer igång kan man alltså se hockey på datorn. En utveckling av Internethockey.com.
Detta förutsätter att projektet inte bromsas av t.ex Moderater om man nu ska snacka partipolitik...
Rösta på Sundsvalls tidnings hemsida och gör din röst hörd.

Självklart ska man se hockey på plats, såväl hemma som borta...det är trevligast så.

Du kanske har rätt, men jag fick just bekräftat att HV jobbar/har jobbat på att få sända matchen. Det ska ha funnits en artikel i Folkbladet där Gunnar Storm i HV uttalat sig om saken.

OskarB: Håller med dig att detta torde inte vara en allt för stor affär...men det är fånigt att det är Canal+ som äger rättigheterna till elitseriematcherna. Svensk byråkrati du vet!

Sändningsrättigheter... Har man inte rätt till produkten som man är med och skapar? Det handlar ju i så fall enbart om att HV skulle sända sin egen bortamatch i hemma-arenan. Det konkurrerar inte med någon annan sändning, så nog borde det väl räcka med en överrenskommelse mellan klubbarna?

I övrigt så skulle jag gärna se matchen live, men heltidsstudent som jag är så har jag inte tid att vara hemifrån i över ett dygn...

OskarB: Tyvärr så finns det inga sändningsrättigheter till detta. Men pallra dig upp till vår underbara lada i stället =)

Timrå-HV71
Jag har hört ryktas (ej från officiellt håll dock) om att Timrå-HV ev. skulle sändas på jumbotronen i Kinnarps Arena. Eftersom matchen inte går på någon TV-kanal, så krävs ju detta att någon sänder och länkar matchen till JKPG. Jag antar att det även kräver TIK's tillstånd. Är det någon som vet något om detta?

Octagon: Nej bara en original Volvo.
Medelhastghet på ca 164 km/h....

Strimma är ju självskriven etta som bäst genom tiderna. Trist att de
unga supportrarna och spelarna aldrig kan förstå vilken talang han
var. Jag tror det vore lönt att checka hos SvT om det inte går att få
loss matcher där Strimma var med i rent undervisningssyfte i
ungdomsverksamheten.
Vill ni visa målvakter så är ju Lindmark och Sehlstedt föredömen och
exempel på slitvargar och laglojala spelare är Finn Lundström, Håkan
Pettersson. Bosse Berggrens blick och teknik är också exemplarisk,
men det finns föredömen även i dage

TIKO: Kör du formel 1-bil??

Sundsvall-Brunflo: 18,4 mil tar ca 1h & 7 min med bil.

Finn Lundström var en kämpe som betydde mycket för Timrå, han var en av dom bästa spelarna anser jag.

Sundsvall-Östersund är cirka 20 mil. Brunflo ligger väl nån mil utanför Östersund.

Någon som vet hur långt det är till Brunflo från Timrå?

Brunflo cupen
Är det någon som ska till Brunflo på torsdag?
Jag funderar på att åka upp.Timrå-Luleå kl 20.00

Tåget då! kommer ingen ihåg honom? det fanns väl ingen som kunde hänga med huvudet som Tåget när han hade missat nåt.

Synd att man inte kan få uppleva strimma!:)
Men jag klarar mej med Z peltomma och dom andra....:)
men visst jag har hör min far snacka om strimma han var stor han!!
TIK rulez!

En liten komplettering : Säger man att man håller på Timrå IK till en person som är 35 och uppåt så säger nästan alla "Lill-Strimma" och börjar berätta något man minns av honom. Det säger något om hans storhet.

Blir lite smått chockad när jag läser den här tråden och inte ser Strimma nämnd som den självklara kandidaten, utan möjligtvis som en en av flera alternativ. Sen inser jag att många av er aldrig fick tillfälle att beskåda honom i verkligheten. Att skriva en motivering känns också märkligt eftersom det är så fullständigt självklart för mig att han är Timrå IK:s störste spelare genom tiderna. Men här kommer dock några tunga argument :

- Under Tarasovs period som ledare av det Sovjetiska landslaget dominerade man hockeyvärlden stort. En - endast en spelare utanför Sovjet bjöds in att träna med de röd-vita av Tarasov (som av de flesta anses som en av hockeyvärldens största tränare genom tiderna) : Lennart Svedberg

- Det sägs att när Bobby Hull var inne på isen så hade han sån spelkarisma att det gick ett sus av förväntan bland publiken när han fick pucken och avancerade över blålinjen. Precis på samma sätt har jag själv upplevt det med Strimma ett otal gånger när han fångade upp pucken bakom det egna målet och med bländande skridskoåkning och tekning fintade sig igenom motståndarfemman om och om igen....Ingen annan spelare i TIK har uppträtt på detta sätt och bemötts med sådan respekt och förväntan av publiken gång på gång. Jag skulle vilja sträcka mig till att ingen svensk hockeyspelare överhuvudtaget haft en sådan magisk utstrålning de där tidiga åren på 70-talet som Strimma hade. Varken förr eller senare ( skulle möjligtvis vara Sven Tumba, men det har jag aldrig själv upplevt).

- Strimma var även under sin tid en lite ovanlig backtyp. Han var ganska tunn och utövade praktiskt taget aldrig den fysiska delen av hockeyspelets många delar.Ursprungligen var Strimma forward och det märktes. Han tänkte hela tiden offensivt. Han var en fantastisk skridskoåkare med bländande teknik, bra skott och framför allt ett fantastiskt spelsinne. Timrå hade ett mycket bra lag de sista åren som han fick befinna sig på denna jord, men de övriga förbleknade när han steg ut på isen.

Sen kan man självklart inte jämföra Strimma med dagens spelare och den hockey som bedrivs idag. Strimma skall jämföras med de förutsättningar som fanns då och då var han helt outstanding i Timrå, Sverige och även en av de stora i hela hockeyvärlden.
Det finns ingen annan TIK:are genom tiderna som haft den positionen när de spelat i Timrå.

Var tid har sina stjärnor. Under min tid är nog Pecka Lindmark, Bulla Berggren, Z och Timo Peltoma de bästa spelarna. Pecka var mer än halva laget under sina sista år i TIK dressen och kanske var han den allra viktigaste. Z är den störste och mest uppmärksammade, men pressen på honom är kanske ibland lite väl hård. Peltoma är den härligaste och mest ödmjuka spelaren samtidigt som han är grymt viktig för laget !

« · 6197 · »