Biljettbokning på denna sidan vore väl en kanon grej. man bokar den biljett man vill ha, betalning sker direkt genom visa, mastercard m.m. biljettens utforming blir ditt eget personnummer. när du kommer till ladan så visar du bara upp ditt körkort eller motsvararnde i insläppet och personalen där knappar in personnummret på en dator som har kontakt med bokningscentralen och när den hittat din bokning så är det bara att kliva in i ladan. finns ju även streckkod på körkortet så datorarerna i entren skulle kunna ha en scanner för att göra det hela lite smidigare.
Inte för att vara för gnälla för mycket men det är ju många som tycker att det inte funkar bra det här med biljetterna till matcherna,,det hör man ju på många som tycker på olika arbetsplatser och förorter till Sundsvall och Timrå! Kanske vore det här något att fundera på dom som har detta på sitt bord!
Måste vara skitsnack, skulle det bli dyrare för klubben om man kan köpa genom ATG, jag vet att man betalar ett högre pris om man har Förköp. t o m Hockeycupen uppi Brunflo har man Biljett Direkt men det är klart, nästan alla kommer väl från andra orter, det kommer nog när Isstadion byggs om, gärna som uppi Kempehallen som tar ca 3000 sitt och 3000 stå, tror nog de flesta vill stå i Timrå men det är en personlig tanke, vilket fall som helst tycker jag att det går bra som det är nu också. Vet att Modo har många biljetter på Biljett Direkt men att Brynäs har en begränsad skara biljetter på detta sätt. När kommer en Timråvinst vid full tid? mot Sundsvall blir det nog full pott, fullt blir det, då SCA har mycket publik på plats!
Friskan : jomenvisst ,, men vi kan ju inte bara lägga oss ner å dö för de.. nu ska vi visa ett jeddra anamma å ta fram flaggor å grejer till nästa helg ...
Ståplatserna!Hur många går in där!Sen visste jag inte att det var så fruktansvärt dyrt som du säger.Är det så dyrt att man inte har råd att vara ansluten till Biljett Direkt så får man väl inse det då, men måste ändå tycka att det är en självklar Service som man bör erbjuda till alla som som vill få tag i Biljetter på ett smidigt sätt till Timrås matcher!eller har jag helt fel nu!
Det är helt OK med förlust mot FBK idag, om precis en månad så tar vi revansch. Första bortaresan för TIK031 blir till Karlstad den 29/9, då början resan som till slutspel bär ...
Vad jag vet kostar det alldeles för mycket att ansluta sig till BILJETT DIREKTS system. Man har för lite sittplatsbiljetter lediga för att kunna ta denna kostnad.De flesta sittplatsbiljetter har sålts som årskort. Biljetter kommer att säljas som förra säsongen.
Nu när ni snackar om sca cupen så kollade jag spelschemat m.m. .. sen klickade jhag mig fram till sundsvall fans bilder från derbyt ifjol .. de hade många flaggor då .....hoppas att vi supporterklubben anordnar nåt riktigt ordentligt för oss också .. typ ta med storflaggorna .. sen SKA ALLA SOM HAR EN FLAGGA SEN NÅT ÅR TILLBAKA :: ALLA MEN RÖDVITA FLAGGOR TA MED DOM !!!! nu ska vi visa vilka som är bäst ..
Är det någon som kan svara om det går att beställa matchbiljetter nu till Timrås matcher i år av BILJETT DIREKT....Någon som har koll på detta!Som det var förra säsongen så var det ju bedrövligt dåligt att man inte kunde beställa genom BILJETT DIREKT,,,måste väl vara fixat tills i år !
Matchkommentar se länk. Freddan fick pris som matchens lirare i TIK. Jag tror inte att du måste beställa förköp. Det konstiga är att det bara är förköp på sittplatser och det är enligt ST 1500-2000 sålda men så många sittplatser har de garanterat inte i "plåtburken".
Rapportören på plats säger att TIK släppte in 3 raka på fem minuter i slutet på andra, inte bra. Sen var backarna under all kritik enligt densamma. Lojt, slarvigt och oinspirerat av samtliga backar. Doch är fyra baljor framåt mot FBK bra, det tar vi med oss till nästa match som det brukar heta. Beställde tre sittplatsbiljetter till årets enda derby (SCA-cupen). Det finns ett fåtal kvar, boka på farmarklubbens kansli (90 spänn, 2 matcher). Staffan A på kansliet blev jätteglad när jag berättade att TIK ledde med 4-3 mot FBK he he he.
Oj ledning med 4-0, låter då som att dom måste ha haft en jävlans fart från början sen tappa alllt.......fast det låter ju som en typiskt Timrå match. Först dominera i första sen förlora allt i andra, men dom brukar iof rycka upp sej i tredje. Fast dom verka inte ha gjort det den här gången.....
Läste just på Swehockey att det blev 4-6... Det känns förjävligt! Då har vi egentligen bara slagit Brynäs så här långt - efter straffar! Inte fan brukar TIK tappa 4-0-ledningar numera, inte... Sånt här får INTE hända när serien drar igång! Minns liknande otroliga scenarion från mer än 20 år tillbaka... Fan i helvete! Dessutom hade jag räknat med att matchen skulle börja kl 19 och att man därmed hade chansen att följa den, BOTTEN...!
Är det inte så att bästa tränarn är Urban Rosdahl. Vet inte varför han ej har fått förtroende i ES-båset. Kanske nästa år? :-) Han kan i alla fall sommarträningen jäkligt bra!
Oldtime Hockey var en föregångare. Har väl inte uppdaterats sedan -95 men är värd ett besök om man inte sett den förr. www.hnet.se/bttp/oldtime/old.html
Tips: Klicka på "Plantskolor" och "Timrå". Slutklämmen är skön: "Idag Efter skilsmässan från Sundsvall kämpar Timrå på i div 1 och har varit nära att nå allsvenskan.Publikintresset är av tradition stort , men det krävs mer än tradition för att nå eliten idag."
Jag tror på en bra match ikväll i Brunflo. Men FBK har en helt annan bredd och tyngd i laget vilket gör att de kanske inte vinner ikväll, men i serien har nog inte Timrå mkt att hämta!!!
Kaffekokaren: Du menar kanske Tjeckien-Cupen, för U.Söderström var väl inte mä i VM... P.Bäcker är en mkt intressant junior som liksom många andra svenska talanger är tingade för Detriot... Bäcker är en av de hetaste kandidaterna till Årets Rookie... Gerber får precis som TIKs målvaktsförvärv ses som en chansning och det ska bli mkt intressant att följa dessa i vinter...
Håll utkik efter 2 heta nyförvärv i FBK, P. Bäcker och D. Kalt. Båda kommer förstärka FBK:s redan suveräna anfall. Observera också att samtliga 3 centrar i FBK togs ut till VM (Jönsson, M.Johansson, U. Söderström). Annars är väl försvaret som vanligt FBK:s akilleshäl. Ska bli intressant att se vad landslagsmålvakten Gerber presterar i ES. Lycka till Timrå.
Nu får väl både TIK och FBK börja visa takterna inför den stundande ES borde bli en bra match där FBK är det bättre laget fast TIK kämpar bra med stor hjälp av publiken... Kanske kan bli typ... 3-4 Första måskytt: Källarsson i TIK
Apropå TIK genom tiderna: är det någon som hittat någon bra sajt med historia, anekdoter, etc, ur svenska elithockeyns historia. Elitlagens resp. historia-ikoner har jag koll på, jag tänker på mer samlat info.
Jag tror att han spelar i Red Wings nästa år, för Igor Larionov borde väl göra sin sista säsong nu och om Z lyfter sig ytterligare ett snäpp denna säsong så borde han vara en rimlig ersättare till tredje centerplatsen...
Helt klart så måste han göra en lysande säsong för att bli aktuell. Detroit har ju f.n. drösvis med tunga forwardsnamn så klubben är inte på något sätt desperat efter påfyllning. Brett Hull, Steve Yzerman, Brendan Shanahan,Sergei Fedorov, Igor larionov,Kirk Maltby, Tomas Holmström,Kris Draper och Luc Robataille är några exempel på förvisso ralativt gamla men fortfarande hungriga spelare som säkert håller på några år till ( förutom Larionov). Dessutom är Detroit kända för att ta det lugnt med unga talanger och låta dom växa på sig först. Zäta blev ju heller inte inbjuden till campen i år så jag tror att det är ganska hög sannolikhet att han spelar i Sverige även nästa säsong.
Skulle tro att han måste göra en minst lika bra ifrån sig i ES som förra sässongen vilket måste betraktas som mycket troligt. Sedan bör han nog ta en plats och göra bra ifrån sig i tre kronors VM-trupp (för han får väl inte följa med till OS). Jag tror att han försvinner till NHL nästa sässong så det är bara att passa på att njuta av en härlig lirare.
Utan tvivel är Eje den störste tränaren. Frågan är om han inte kan räknas till de största svenska tränarna ö h t. Så sent som i går läste jag en gammal text om säsongen 74-74. Då testade Eje "Bulla" som back. Motiveringen:"Med sitt blick för spelet är "Bulla" en framtidens back, lite bakom kedjan, lite framför en mer traditionell back". Snacka om att beskriva en halvback 25 år innan Mats Waltin och Hardy Stålblick lanserade sitt torpedsystem.
detta borde inte kosta så mycket att genomföra dessutom så blir vi nog först med egen biljettbokning på nätet.