TIKbiff: En spelare som Pavlikovsky med sämre backchecking än Nielsen klarar jag mig utan. Petrovicky skulle väl ev vara mer intressant då, men även han känns knappast som en frälsare på något vis. Vi har trots allt två spelfördelande centrar i Warg och Regin. Sen är väl inte Andersson helt borta i passningsspelet heller. Det jag tycker skulle behövas är en defensiv center, precis som Hahl. Även om han hade bra handleder också.
gollas: Har för mig att han var en mycket bra back i HV..men ofta hade stora problem med ryggen (ländryggsdisk?) på slutet av sin tid där.. hoppas dessa problem lagt sig..det är ju bara drygt 3 månader kvar att spela i år (i bästa fall!) så han kan ju hålla ihop även om vi är vana vid motsatsen numera!
El Maco: Den anledningen att jag känner mig lite skadeglad är även att jag tycker inte att är så pass bra som dom utmålar sig att vara. Timrå har t.ex gett dom smisk 3ggr av 4. Det finns lag söderut som jag hellre är lite mer nervös över.
73Sjöbba: Har modo skickat pressmeddelande om att de paxat SM-guldet? Modioter har säkert spekulerat i den riktningen precis som TIK:are gjort.
Missförstå mig inte, jag är precis lika skadeglad som du över att Modo åkte på tredje raka men det är mer för att vi har häng på att avancera i tabellen snarare än att det spekuleras i att ett Modo i form kan ta guld med nuvarande trupp.
Finns säkert Leksingar som tror att Leksand tar SM-guld i år. Och Tunadalare som tror de ska vinna SCA-cupen någon gång.
El Maco: MoDo-Hasse hada ju även en spalt i TIK-programmet under lockoutsäsongen där det väl mest skrevs om hockey i allmänhet och Ö.vikarna i synnerhet. Man undrar hur tänket gick den gången?
Bragd-Birger: Jo, det är klart. Har hört dom senaste 3-4 veckorna att "med det här laget kan vi gå ända fram". Det är inte så ödmjukt att paxa på SM-bucklan
Bragd-Birger: Ja, Brynäs höll undan och inbringade därmed Ö-vikslaget dess tredje raka förlust, och deras femte förlust på de sju senaste matcherna. Men men, detta är ju förstås inget annat än ett försök från MoDos sida att inte avgöra striden om SM-guldet på ett alltför tidigt stadium. Att de helt enkelt är snäppet bättre än oss andra det vet vi ju redan. Ett slags kvotering av poäng helt enkelt.
73Sjöbba: Modo ska ju ta SM-guld. Det sa väl Sundström så sent som för tre matcher sen. Och visst, även om vi vinner mot Skellet så är dom ointagliga inte noll, utan en pinne före. Mästartakter, sa Bull.
För tillfället leder Brynäs över Modo. Det verkar vara några strängar av på banjo'n. Kan kanske tipsa Nubben om denna(länken) som en sen julklapp. Det är ju aldrig fel med sportsligt uppträdande.
Per HApps: Håller inte riktigt med dig om att Kalle i den matchen var sämre än någon annan, tycker han ,sanny och Svedberg var bästa backarna mot modo, enkelt och rejält precis som för ett par år sedan. Han var den största överaskningen i den matchen. En Kalle som mot modo tillför mycket för TIK, men när han går sönder i tid otid en belastning.
Supernice med Niskanen. Om man tänker sig honom som ett byte mot Koskinen är det så klart ett plus. Trist nog, för det händer att jag drömmer närapå erotiska drömmar om den nivå Koskinen höll innan hans skadeelände tog fart. Extra plus till Nubben för att Niskanen närapå lyckas få lika skön stirrblick när det vankas foto. Respect!
Skadeläget i övrigt: segt som fan med Pärssinen. Hans kvaliteter behövs verkligen. Nåväl, förhoppningsvis kan det bli några brunkartreor till så att vi kanske, kanske kan få se förstafemman intakt till slutspelet. Kan och bör bli en schysst boost.
Per HApps: Du har fel. Det är möjligt att Koskinen inte rosat marknaden på grund av alla skador och inte ska ha ett nytt kontrakt. Men Modo visade mer hur mycket han saknats än de brister du försöker lägga fram.
Rooster23: Kalles senaste match mot MODO visade med all önskvärd tydlighet att han har gjort sitt på den här nivån. I vändningarna framför eget mål i första var det som att se ett hangarfartyg prova att vända på en femöring.
Från Expressen: "Timrå fick tillbaka Kalle Koskinen i segermatchen mot Modo i lördags men i slutskedet var oturen framme igen. - Det är ljumsken den här gången. Det kan allt ifrån några dar till två veckor, säger Kent Norberg med en suck."
RTS: Jag måste tydligen missat en hel del, står även på Timrå sidan att han är på skadelistan. Men när?, på väg till omklädningsrummet efter matchslut???
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer