1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600375 inlägg · 6212 ämnen

Agera Nubben?

Sv: Agera Nubben?
Dream Team: Är Kalle K skadad igen eller yrar "Hockeyligan" och "Hockeymagasinet" eller är det jag som är borta??
I så fall när blev han skadad???.
Gjorde defenetivt sin bästa match i år mot Mo-Domsjö.

Dragan 2k: det räcker med ett par byten.

Dream Team: Jaså Niskanen. Spännande. Ett bra nyförvärv men ge honom två matcher sedan är väl han också skadad med det skadeflyt ni har.

Shadar Logoth: Han kommer att klä sig i rött & vitt..

Shadar Logoth: The Nubb does it again!

EON: Vad säger du om Niskanen Scouten....?

Ambroo: Äntligen!

Jag kan bara hålla med i vad de övriga sagt. En spelare helt i min smak och som man förmodligen har haft svårt att hitta motsvarigheten till rent merit- och klassmässigt för motsvarande pengar på annat håll. Man hade kort sagt fått jaga livet ur sig för att nå dit man nu har gjort, och det är det inte värt. Detta säger jag utan att ha så mycket mer än skosulorna på fötterna, så risken att jag får gå med dyngsura fötter när vi har sett honom i aktion finns såklart. Men jag tror inte det. Nej, det här känns faktiskt bara positivt såhär långt!

Bra agerat, Nubben!

Ambroo: Känns väl som att Lotvonen är långt ifrån nära att komma tillbaka. Men när han väl gör det (om han gör det) så ser backsidan helt okej ut.

Ambroo:
Ja det är förhoppningsvis inte helt fel!...

Ambroo: Mysigt!

Ambroo: Helt i min smak...perfekt!!

Ambroo: Nice.........

pettsson: YES! En riktig klassback in... Se länk;

Ambroo: Förbannat insiktsfullt skrivet av Mikael Hedlund. Sunt att lyfta fram att Rynos åsikt är den som måste väga tyngst.

Jag tror Ryno skulle vara en stor tillgång för oss även resten av säsongen.

Ambroo:
Ja det är nog bara att avvakta och se vad som händer. Men klart om killen vill vara kvar borde man ju först å främst se till det!!

Hm...nu blir det nog svårare för Nubben! :-(

Bragd-Birger: Det är nog lungt. hellge, Frisco och deras polare är snart nere i sitt normala tio-timråinlägg-om-dagen-snitt som de klarar själva under icke matchdagar.

El Maco: Mmm. Men nu verkar det ha lugnat sig med modoirritationen, så vi får hoppas att inget pucko skriver något för att reta upp dom.

Bragd-Birger: ja, du vet sanningen svider.

El Maco: Haha, den var riktigt festlig faktiskt. Nästan lika festlig som gårdagens överfall var hemskt. Det är när folk överlever sådant där som man börjar fundera över dom stora frågorna. Vem får leva, vem dör? Osv.

Apropå Modo. Min granne, som flyttade från Ö-vik för tre år sedan, var precis över. Vi råkade snudda vid gårdagens hockeymatch, varpå han genast brast ut i en lång, svavelosande tirad om Öviksbor i allmänhet, och modoiter i synnerhet. Enligt honom bestod hela kommunen av IQ-befriade idioter, totalt oförmögna att upprätthålla såväl som utomsocknes kontakter som god kroppshygien. 'Men hockey kan dom i a f spela', försökte jag släta över.
'Hockey!', sa han. 'Bah! Dom har aldrig brytt sig ett skit om hockey i den där stan. 4000 pers som går för att skrika på domaren. Klart dom behövde bygga en hall för en kvarts miljard för att folk skulle få en anledning att springa dit'.

En märklig man, grannen. Samtidigt kände jag att jag fick en del att tänka på.

Bragd-Birger: TIK-bifflänken nedan roar dock tillräckligt för att den här veckans läsande inte ska vara bortkastat.

TD: Tja, Nubben kommer nog vilja få besked angående Strålmans framtid så snart som möjligt. Det är ju liksom en smula intressant om lagets försteback stannar eller ej. Kontrakt, visst men: det är inte där skon klämmer primärt.

Anar en viss, aningens ofräsch, Jonte-antipati. Är det fortfarande den jättejättehemska anti-buandet-markeringen som sitter i? Nog fan trampar han tungt vatten därute, men på vissa låter det som att han är en bortskämd diva som bara vill glida runt och få gratismål till en så hög lön som möjligt. Dvs precis ett sånt beteende som kännetecknat hela hans väsen och historia som hockeyspelare. Verkligen.

Tycker i allmänhet att den här sidan håller en rätt trist klass för närvarande. Och ja - det innefattar även undertecknad. De flesta av de skribenter som tidigare underhöll med sina inlägg är försvunna, ersatta av oneliners-fenomen ('fan vad svedberg är sämst, BORT!!1'). Den genomsnittliga tiden för att författa ett inlägg är, vadå? 14 sekunder?
Skulle önska en kollektiv uppryckning. Gärna på temat: skriv inte enbart vad du själv vill få ur dig, utan även vad andra kan tänkas läsa.
Eller är jag helt ute och cyklar, vännerna mina?

TD: Ok har kollat upp: 10 spelare kontrakt till 2007/2008 Lotvonen t o m till 2009 bra..

Ambroo: Nubben har nog bråda dagar, visst vore det posivt att Strålman skriver på, ex Brynäs Bäckström har ett år kvar på kontraktet,troligtvis NHL till hösten men inget är säkert lika lite som att Strålman blir NHL lirare. Vet inte hur det ser ut i TIK men Brynäs 13 spelare till 07/08 det är positivt

Danne_l: Jag tackar, bugar och bockar... Klockrent!

Ja antingen så vaknade du upp ur din bakfylla/ditt rus eller så tog du dig en knapp/återställare för det går faktiskt liiite bättre för dig nu än vad det gjorde tidigare idag;-)

Ambroo:

Jag och många med mig tror jag känner så här;
Vi förstår inte egentligen varför man tog hit Ryno från första början när man redan i föreningen har ett flertal unga spelare som man borde gett chansen istället. Tar man tillbaka Ryno nu så kommer det bli på en annan ung killes bekostnad i så fall, nämligen Anton Axelsson. Det vore i så fall skit.
Då är det bättre att svälja stoltheten och släppa Ryno till Timrå.
Just det tror jag är den bästa lösningen för alla. Timrå får behålla sin nya kelgris och Johan kan fortsätta att utvecklas till den storspelare alla tror han kommer bli och Frölunda får fortsätta jaga slutspelsplats.

Jag tycker det går bättre för mig här än va det går för Frölunda på isen...

;)

Helg Ernest: mest tragiskt för Ryno själv. Tror knappast han gör nån vidare succé om han återvänder till Frölunda.

Ryno har varit bra men vi klarar oss bra även utan honom. Ingen katastrof alltså.

Per HApps: Orkar barea inte scrolla och se om detta varit med tidigare.
(Fördelen med få trådar)

Tragiskt är det! (Artikeln alltså)

Ambroo: Och Tomas Ros skriver på sin blogg "Lider med Timrås sportchef Kent Norberg. Han hade ett kontrakt klart med Bostons Petr Tenkrat. Men det sprack. Nu hände samma sak i fredags när han var överens med tjecken Jiri Hunkes. När flygbiljetten skulle bokas började Hunkes prata om att han ville ha ett år till på kontraktet.
När spelaren står i omklädningsrummet – då kan man som sportchef räkna in övergången som helt klar."

Danne_l: Det känns bra att du står upp och svarar.

Iofs så går det väl ungefär lika bra för dig här som det går för FHC på isen. Och som sagt, allt går han i hand...

Ambroo: Jo, men man har väl en släng av Sado-Machoistiska drag kanske...

Paddan: Han har talang för detta, konstigt om inte nåt NHL-lag värvar honom som scout, men det handlar också om hjärta för en förening och vi ska vara räddaom honom, dessutom måste ju han och Kenta passa jävligt bra ihop, kemin måste stämma bra där, Kenta önskar sig vissa typer, Nubben hittar dom, otroligt bra jobbat måste man säga, att få ihop det så bra, med de resurserna som ställs till förfogande.

Danne_l: Ett sånt lämpligt inlägg. Med det resonemanget så är Ryno Timrås resten av säsongen för du tror väl inte att Johan trivdes därnere? Allt går hand i hand... Det är svårt att trivas socialt om det vid sidan om inte stämmer.

Ambroo: Det intressanta är väl att det bara var någon knapp vecka sedan man i FBK i princip slog sig för bröstet av stolthet när man berättade att man minsann matchade in juniorspelare i laget. Men tålamodet med dessa juniorer kan inte ha varit särskilt stort.

Samtidigt måste jag erkänna, när vi nu är i en tråd om Nubben, att man är lite avundsjuk på hans fingertoppskänsla. De där fingertopparna måste väl snart vara utnötta... ;)

MB: Det gör jag med, men samtidigt så skulle det vara skönt att ha en plånbok att till när det krisar som värst.

Danne_l: Kontrakt är blott en symbol för någonting.

Människor bör alltid vara fria.

Ambroo: Handlingskraften kommer med plånboken, visst det skulle vara kul om TIK hade resurserna, men vete f-n om känslan skulle vara det samma, som nu när t.ex Ryno gör succe här, platsade inte hos VF som sladdar och har stålar.

Gillar att vara under-dog än köpa till sig framgång, men det är jag det ;-)

JimmyH:

Yes, jag är hemsk.

Kontrakt är kontrakt, skriver man ett sådant får man stå för det. Sedan finns det undantag. Man kan vantrivas socialt, det kan hända saker inom familjen osv. Men det är en annan sak.

MB: Tänkte precis klistra in det där... Tja, vad ska man säga? Det går ju hur som helst inte att påstå att man inte blir en smula avundsju och då menar jag på resurserna och handlingskraften, inte på Looben.

Skilda Världar...FBK har några skadade, vinner LÄTT mot Mora, oj oj oj vi måste köpa nya spelare.

Timrå har kämpat som f-n med det vi har, och jag är glad att jag håller på TIK, gillar när det finns hjärta i en förening, en tråd med hur spelare ska passa in mm.
Inte som FBK, köp köp köp, om det inte spelet passar herr Loob.

Per HApps: Ja nu kan vill tom den störste av überoptimisterna läsa in det. Men glöm det andra som står i AB. Det om att TIK ev. skulle satsa på Nubben som tränare nästa år.

Danne_l: Då har du bevisligen en låg människosyn i mina ögon.

Danne_l: Näe det är det naturligtvis inte, men det finns trots allt även människor och inte bara Loobar i hockeysverige.

En liiite pinsam detalj i sammanhaget är väl annars att helt plötsligt så uttalar sig Bäckman om att det var just det här som var meningen. Meningen var väl ändå att han skulle bli Tikare på heltid, men överenskommelsen stannade vid en utlåning då man inte kunde kringgå hockeyligans regler.

Danne_l:
Som sagt, lillkenta får vi se nere i Jönköping till vintern.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,969321,00.html

Ambroo:

Japp, jag har panik. Det har du rätt i. Men det är som sagt fortfarande inte bara upp till Johan...

JimmyH:

Frölunda äger honom, vill de ha hem honom ska han hem. Det är min åsikt.

Blir han dock kvar i Timrå så är jag den första att önska honom lycka till i framtiden, så länge han ger fan i att sänka Frölunda dvs..;)

Danne_l: Vad vi får höra eller inte är ointressant i princip.

Jag vill veta vad du anser i ett sådant läge.

Jag anser att hundar och katter jag "äger" ska få bo där de helst vill, detsamma gäller även hockeyspelare, det vill säga människor.

Nå, vad tycker du nu då? Äger Frölunda honom likt en fabrik äger sina maskiner som producerar en produkt, eller har människor ett större värde än en maskin?

« · 811682 · »