1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2018-02-15

1872264 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Trodde långsidorna var bokad redan och tog skitplatser i hörnet. nu är det minst 1000 sittplatser ledig på långsidorna
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Nu har dom släppt biljetterna på långsidorna till Oskarshamn matchen, tycker det är dåligt att dom som är tidig med att boka in sig ska få dom dåliga platserna sen dom som förmodligen inte bryr sig ett skit och går bara för att det är gratis kan gå lös på dom bra platserna... tröttsamt!!!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Kongo: Aha! Missade det. Trodde dom hyllade Conny Klack och hans framgångar som fotbollskung i Sönsvall.
Inte lätt förstå ståckhåååålmska.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Laken: Indeed! men jag tror att det blir över 5 mot Oskarshamn, är bara övre delen av familjeläktaren samt balkongen som inte har öppnat än, och det kommer dom göra för finns bara enstaka platser runt om i arenan och det är en vecka kvar.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Över 3500 imorgon mot Södertälje och över 4500 mot Oskarshamn och jag är nöjd.

Ta med era bekanta på matcherna!!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Smokey: "Sämre klack än Sundsvall", var det. Dessvärre svarade Timråklacken med samma ramsa senare. Den lokala rivaliteten är skadlig för Timrå IK, och det bästa för ett starkare hockey-Medelpad är om den helt tynar bort. Timrå IK och Timråsupportrarna bör inte göra något som tillför den lokala rivaliteten ny energi. Med en minimerad lokal rivalitet blir det ännu mer naturligt för exempelvis ungdomsspelare i IFSH att hålla på Timrå (istället för att känna en rivalitet mot Timrå och därför välja att hålla på något annat lag). Rivaliteten mot Modo är däremot enbart positiv. Den ger klubb och supportrar energi utan att tära på vår publik- och supporterrekryteringsbas.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
RunarUp:
Härligt och nästa lördag dömer din son och jag Västerviks J-20 innan Timrås match...
Två flugor i en smäll :-)
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Sonen och sambon åker upp från Växjö för att se sin första Timrå-match på hemmaplan imorgon.
Jag är oerhört tacksam för att ha en svärdotter som ger bort en match i NHK Arena till min grabb i julklapp. Det skulle finnas fler sådana fina människor:-)
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Otto1: är medveten om att vissa sektioner är avstängd också, långsidorna är det mer bokat på idag än vad det brukar vara 2 timmar innan nedsläpp och dom delarna av familjeläktaren som är öppen är det också bra med bokade platser, hörnen är som vanligt ganska tomma men är ändå lite mer bokat även där.. och ståplats vet jag inte men man kan ju hoppas att det blir bra även där!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Jaha, men det låter ju lovande om du har sån bra koll :)
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Otto1: Vill jag inte påstå, brukar nörda den där arenalayouten och det ser bra ut för att vara dagen innan, blir säkerligen över 3 tusen imorgon, jag gissar på 3500-3700 imorgon, och det är publikfest för att vara Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Smokey: Vettefan, även dessa råttor måste väl förstå att man inte kan vara sämre än ett icke existerande lag?
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Otto1: Kul! är även många företag och privatpersoner som bidrar till den matchen.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Sjukt lite bokat, man blir ju mörkrädd.. Dock ser det ut att bli mkt mot Oskarshamn, nästan helt slutsålt/slutbokat eller vad man nu säger då det är gratis!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Ser ut att kunna bli publiklfest imorgon mot Södertälje.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
AIK-klacken skanderade i går:

- Ni är sämre än Sundsvall, för ni är sämre än Sundsvaaaaaall.

Hur tänkte dom där?
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
SMÅLAND: ser ni till å slå södertälje :D
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Knylan: Kappvändarbladet)(aftonbladet)
Har äntligen fått insikt, saxar från en artikel.

"Timrå har en fart och frenesi som inget lag kan matcha och i seriefinalen mot Aik på Hovet hade lagets forwards stundtals uppvisning i anfallszonen"

"Tips Timrå vinner serien och kommer aldrig bli riktigt hotade"
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
jå1: Ja SSK på lördag :-)
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Smokey: Skulle nog vilja plussa på ytterligare, massvis av kända 060-nunor skymtades i Hovets katalomber. Klacken var ett fåtal dock.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
El Maco: Ca 75 - 100 totalt i hallen som jag snabbt räknade till.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Smokey: många Tikare där generellt?
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Knylan: Du skriver så jävla bra. Precis sådär var det. OCH JAG ÄR INTE UTE EFTER NÅGON AUTOGRAF ELLER ANNAT DIRTY!!!

En annan udda upplevelse var att våra mesta hardcoresupportrar, typ RV mfl, hel plötslig satt ner med fötterna på räcket framför. Utslagna ungefär som kungens karoliner vid Poltava. Det var som om luften bara gick ut i ett mysko maltkoma mitt i perioden. Men till slut kom dom på fötter och plötsligt stod det 5-5...

Som sagt. En märklig kväll på alla vis.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Puckat: den är oturlig men jag ser inte att enock håller ut benet för att avsiktligen klippa benen på han. Är väl bara klubban man kan få utvisning för olyckshändelser, den har man ansvar för hela tiden. Här är det ju som du säger Holm som hoppar undan vilket gör att tacklingen tar illa.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Herregud vilken holmgång, säsongens match hittills. Hade i stort sett allt, och var nog oerhört behövlig för det här gänget som ändå haft en relativt smooth resa genom säsongen. Här fick vi känna på riktig hetta, mot en publik som kallt räknade med något av en defilering.

Ingenting såg ut som det brukar göra, vi drog på oss utvisningar och tummade både på det ena och andra. Sex insläppta är säsongsrekord. Det såg skärrat ut, samtidigt som Brattström haft bättre dagar (ingen av målvakterna hade en speciellt bra dag). Jag började oja mig inför framtiden, drog växlar kring att vi nog inte är så starka ändå när vi väl blir pressade på riktigt. Att vi krymper så fort det blir tal om fysiskt spel. Det där fjuniga måste vi jobba på framgent, men jävlar vad det sedan växlas upp. Tredje perioden är helt otrolig.

För mig existerade det inte att vi, i Hovet (mardrömsarenan sedan 15 år tillbaka), skulle klara av att fullständigt köra sönder AIK som vi gör när det krävdes som mest. För mig hade AIK skaffat sig ett momentum som jag fruktade enormt inför framtida finalspel, förstaplatsen handlade om liv och död då den ger oss en extra hemmamatch. Istället kliver vi in och bränner av 19 skott i tredje och trycker ner dom fullständigt. Det fanns inte en svartgul käft ikväll som lunkade hem och kände att de har ett övertag på Timrå IK inför framtiden efter den tredjeperiod vi åstadkommer.

Jag blir inte klok på detta.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
SMÅLAND: Vi tar o spöar Södertälje på lördag ist 😉
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
SMÅLAND: Södertälje gästar ;)
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Man kan inte annat än att vara STOLT ikväll!
Vi ligger tokunder och går på knäna på Hovet ikväll..
0-3 och 1-4 och 2-4 inför sista....
Men VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!
Vi kämpar oss tillbaka i tredje..
Vi vinner med 3-1 i sista perren..
Att vi senare loosar på lotteriet..
Det spelar ingen roll..
Poängen mot AIK ikväll känns som en vinst för mig!
Nu tokladdar vi om batterierna till lördag när Oskarshamn gästar i ladan..
Timrå IK i vått och torrt och i med och i MOTGÅNG ALLTID ❤
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Vad säger ni om Enocks tackling på A.Holm? Enligt mig så går Enock in för en tackling och Holm i sin tur hoppar undan vilket gjorde att Hugo träffade med höften i låret. Holm säger att han "klipper benet på mig". Har vi månne en avstängning att vänta?
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Sputnik: och han jämför nolaskogsarnas form med vår.. båda får 4+. AIK 5+ och Leksand 1+.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Sputnik: Ja de såg väl vår match för en gångs skull (undra varför?...) och såg att vi också kan spela hockey.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Nämen titta, vi får lika mycket beröm som AIK i blaskan trots förlust....
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hockeyärnice: Efter den urusla starten så är jag ändå galet nöjd med en pinne idag! tycker att vi är jäkligt bra i tredje perioden och kunde ha avgjort flera gånger om men zebran ville se Aik vinna och det gjorde dom.Nu jävlar är det dags att alla tar sig ut till arenan och stöttar på plats och dissar cmore:s usla sändningar,hur kul är det att kolla på sändningarna när man bara hör kommentatorerna som oftast inte kan ett jävla skit om lagen.. man får inte se introt, man hör inte klacken som man får gåshud av ibland när man är på plats, listan kan göras lång! minst 4 tusen mot Södertälje! Mot Shl!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Gillar Zetterlunds insats ikväll. Jag var på plats och försökte kolla lite extra på honom. Både med och utan puck.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Otto1: Lag från den där trakten brukar ha en ganska felaktig självbild, där de tror de står över alla andra. Då kan man se på saker lite enögt sådär..
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Bragd-Birger: så jävla underbart!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
-Domarna hatar ju oss, säger Eric Norin.

Domaren hatade båda lagen idag Norin, sådeså.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Heisenberg: Känns bra att vi ska in med Hauke, Parks, Wedin och Junisarna framöver! Hoppas även att Dahlén hittar samma form som i slutet av förra säsongen!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
I slutändan godkänt med en poäng, nu ligger vi nio poäng före Leksand och man kan säga att det är tio poäng i praktiken eftersom vi har sådan stor fördel i plus/minus statistiken mot dem.

Leksand lär dock vinna nästa match så det gäller att vi inte tror att någonting är färdigt överhuvudtaget och man ska verkligen inte underskatta Södertälje. Man vet aldrig vart man har de laget och det är jävligt obehagligt.

Om det blir en allsvensk final, och om denna blir mot AIK så hoppas jag att man kan gå ut mer avslappnat nästa gång på Hovet och att man tar med sig tredjeperioden från idag.

Tycker Brattström inte ska beskyllas för mycket, men gör man fem mål och ändå inte vinner så kan jag tycka man kan peka på målvaktens ingripanden även fast jag inte gillar att skylla på målvakterna. Det var dock inte jätteenkla lägen men han såg stressad ut idag, lite för ivrig och stod långt ut i målet många gånger. Han lär studsa tillbaka till nästa match dock, det tror jag.

Däremot! USCH och FY-FAN vilken usel domarinsats - åt båda hållen. Den där Holm som dömde har jag reagerat på förr att han är så extremt jävla usel. Aldrig mer,tack!
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
5+ för upphämtningen, något lägre betyg på wursten tyvärr. Dottern dock överförtjust och vill redan planera resa till Templet. Fadern snorgråter och skyller på pollen.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Vilken match! Puh... Underbart underhållande.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Sputnik: Hockeyallsvenska finalen och slutspelsserien inför direktkval körs med 3 domare medan slutspelsserien mot SHL-lagen körs med 4 om man inte har ändrat på någonting sedan förra årets kval. Tycker ju att den hockeyallsvenska finalen iallafall kan ha 4 domare då det inte spelas några andra matcher under den tiden i HA.

Tycker att vi visar upp en jäkla moral som får till en vändning på denna match, även om det såg mörkt ut ett tag. Hade velat höra vad freddan sa till laget innan tredje drog igång. Med lite flyt så hade vi även kunnat kamma hem tre pinnar. SSK på lördag, då vill jag se att vi fortsätter med den farten och frenesin som vi avslutade matchen med idag.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Olle: Får vi andra domare när det blir playoff? Kör man 4 domarsystem? Annars lär ju resten av hockeysverige skratta åt den miserabla nivån...
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Otto1: Förmodligen! Hur som helst är detta jävligt viktigt inför en seriefinal mot AIK, som det nog blir. Att man kan bryta trend och hämta in, trots att man spelar uselt långa stunder.
Och väldigt viktigt att Dahlén äntligen får göra mål igen.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Sputnik: Underhållande vette fan men 1 poäng är väl taget. Det lämnar en lite besk eftersmak dock att vi blir rånade på ledningsmålet efter det felaktigt bortdömda målet.
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
Att så många matcher går till straffar. Det är ju så jävla mycket ytor i 3 mot 3 spel och skapas ofta 2 mot 1 lägen...
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
AIK - Timrå IK 6-5
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
1 poäng
nöjd ändå
heder o starkt efter o legat under:
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
hubbenorlen: Tror att han läste kommentarerna här i andra pausen ;)
Låst ämne

Sv: AIK - Timrå IK 2018-02-15
AIK hade ju förfan 4 spelare på planen när Nyström kom 2 mot 1!!?
Låst ämne

1872264 · »