1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

1603561 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Någon som vet hur det är med Per Hallin? Det såg inte bra ut när man ledde honom av isen efter den ganska fula smällen han åkte på i går.

Annars är det väldigt mycket skitsnack i hockey.

Almtunas tränare inför matchen i går:

- Nu har vi hittat våran game plan. Vi är betydligt mer förberedda på Timrå i kväll än vad vi var sist vi möttes.

Jo, tjenare!

Och bortaklacken i går gick inte av för hackor. Vi var väl minst 35 personer med TIK-persedlar på plats i "konstiga namnet på hallen"-hallen i Uppsala.

Jag räknade.

Roligast var nog annars "TIK-studenterna" som grundat med grogg, kindmålning och sångövningar i masterklasse.

Funkade kanon tills Almtuna skickade över värdens skönaste kille med något funktionshinder, som bjöd på Dumlekola och på något vis lyckade få navet i klacken att spåra ur när han samtidigt både fotade, viftade med låneflagga, egensjung och nitiskt försökta byta telefonnummer med allt och alla i klacken samtidigt som han högljutt kommenterade det som hände överallt i hallen och ibland på isen...

Och ja, det var jag som spelade Rasta Hunden på högsta volym när jag sakta rullade ut från parkeringen efter matchen!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
kennas: Ja, nu var det ju inte orsaken jag var ute efter utan en önskan från min sida att vi kunde vara lite jämnare :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Timrå Icon: Skulle vara skönt om Timrå kunde vara ap-vassa mot Mora på lördag. Avslura med stil. Vi har ju på tok för många uddamålsförluster. Skulle sitta bra om julgröten kunda stärka laget och vi inkasserar uddamålsvinster i stället efter jul.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Herminator: Det skulle inte förvåna mig om vi som vanligt är ap-vassa precis innan uppehållet och sedan har vi som vanligt tappat allt på julbordet :-(.

Nä nu ska man inte vara pessimist :-).

Nä man får koppla av från hockeyn över jul och plugga spannkurvor, fluorfluider, rillers och köldtesta ammo. Julmys!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Knylan: Jimmys analys.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Berglund:det stavas 50% juniorer!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Om vi bara kunde hålla jämnheten, istället för att varva plattmatcher med sånna hära matcher så tror jag våran 7e plats hade varit stenklar
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Kapten Lindow: Nu har de kommit - gobitarna.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Kapten Lindow:3 timmar efter match på hockeyallsvenskans sida.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Det här tycker jag var trevligt.

Vad fan är det som pågår i Oskarshamn egentligen?

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Men det var väl fint så det förslår! : )
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Kapten Lindow: Inte ännu men de brukar dyka upp på hockeysverige och hockeyallsvenskans play-sida.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Är det möjligt att se highlights från matchen på ngn sida?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
JobbaPuck: Bara att njua av 9e platsen i några minuter innan asplöven och oskarshamn petar ner oss på 11.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Grymt härlig seger! Det här var stabilt, rakt igenom. Fart dödar, sägs det - och idag kan Almtuna skriva under på den devisen.

Hoppades på poäng, men trodde inte riktigt att man skulle utklassa så här. För utklassning var det, spelmässigt. Almtuna riktigt bleka, men det hade Timrå som sagt ett par svettiga fingrar med i.

Firma Hult-Bergström grymma idag. Fortsätt så!

Tre poäng och en rejäl dos underhållning. D e t var fan inte i går!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
kristoffer: Flera i bottenskiktet tar poäng. Skönast idag förutom Timrås alla mål är första målskytten i Oskarshamn, ingen mindre än... D. Rodman, coolt så det förslår.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Har jag fel eller blir det vinst i 3 av dom 4 senaste matcherna om vi vinner ikväll?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Dream Team: Det d ä r avslutet av Hult...jeeezuz!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger: Vajert. Aber doch.. i vanlig ordning är man härdad och vågar inte ens le åt målexplosionen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger:

Ser bra ut det här. : )
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Dream Team: Underbart! Måste säga att Timrå är hyfsat intensiva nu. Almtunaspelarna stressas sönder och samman. Myso!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger: Westin goddammit, 1-3!!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
En av dom bättre perioderna av Timrå på ett tag. Hög press, bra skridskoåkning fick Almtuna helt ur gängorna. Rejält skott av Hallin, snyggt förarbete av Bergström på 2:an.
Borde ha varit 3-1, men allt offensivt spel försvann i o m PP:na. Den spelformen är fan mer en nack- än fördel...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Almtuna verkar lite slöa  . Klart på poäng till Timrå  , kul att Hult målar
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Berglund: Bara reservationer. Det kommer enbart att dras en gång, och då blir pengarna synliga på kontot igen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
bar mofftak: Usch, fick till det nu med 1 kort, finns risk jag har ett antal dragningar då
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
bar mofftak: Samma här.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Berglund:

Kolla med banken om de dragit pengar.

Jag har 8 * 89:- borta från kortet.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger: Nänä, nu är allt som vanligt... Först ett sumpat 2 mot 1 och alldeles nyss ribbkrysset av Molinder.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
JobbaPuck: Jag väljer att tro att det fr o m nu kommer att spruta in mål.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
JobbaPuck: Går inte här heller, värdelöst.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger: 2 kassar på mindre än 3 min. torde innebära att TIK kommer att gå mållösa i knappt 6 perioder framåt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Berglund: Samma här. Lika kasst som vanligt. Alltid är det nåt med den sidan.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger: Jasså det funkar för er? för mig går det inte att betala, står bara "betalningen gick inte genom" har testat 3 kort
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Bragd-Birger: ...och igen! Haha! 1-2 efter mindre än tre minuter. Målglada Timrå!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Andersson: 1-1 redan, tydligen. Hallin kvitterade blott 23 sek efter Almtunas lednings mål efter 2.05. Defensiven verkar stå i centrum ikväll, kom igen och gneeeeta nu!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Dream Team: Sändningen har så här långt funkat bättre än Timrås passningsspel...men där small det igen. Halliiiiin!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Andersson: Då är valet mycket enkelt, matchen följs via målservice och swehockey.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Dream Team:

endast 89 kr

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Andersson: Kostar det nåt?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Ikväll är det  hockeyallsvenskanplay som gäller , intressant att se om bild och ljud fungerar ... samtidigt
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Herminator:

Aha, tack för svar. Ja, det är hårt därute. Konstaterade förresten på systemet här att alkisarna verkar vara lite fullare än hemma, men att de blir bättre bemötta. Man använder mer humor här för att härda ut, helt enkelt. Fast jag är medveten om att det var en väl hastigt dragen slutsats. Ska väl ut för att kolla läget snart igen, sedan jobb i morgon och så lite fest på det igen. Jobb - Fest 1-2, en helt okej fördelning. : )
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
DJ Hemp: De klarade konkurs men grejade inte elitlicensen och kastades ur hockeyallsvenskan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Liggandes på sängen i ett litet hotellrum i Borås får man nu följa kvällens match i mobilen. Exciting 4 real. Vad hände med Borås HC förresten, normal degradering eller "konken"?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
DJ Hemp: Fasen, man får rysningar bara av att läsa den. En måstematch för Timrå känns det som.
Kommentera

Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11
Matchtråd für alle!!!1
Kommentera

1603561 · »